Millä Ohjelmilla teette musiikkia?? [gallup lisätty]

Back to luomisen tuska O

No, Cubase SX, Reason, Buzz, skale tracker. Kahdella viimisellä tulee tehtyy enempi yksinkertasii/demostyle biisei, terveisiä Jeesusken maasta

Suoraan sanottuna mua vituttaa kun mulla näinkin huono kone. Käytän sentakia lähinnä FL.4 Studioo ja mul on siihen pari samplepakkii jotka ei varsinaisesti o tullu sen mukana, mul ois hirvee into alkaa opetteleen Reasonii mutta jos en saa konetta niin on vähän mahdotonta.

mulla on himassa p800 jossa ~600 mb sdram ja myvin ressu pelaa. ainoastaan isommissa prosesseissa alkaa nykii...

renoise

Impulse Tracker II itse luomiseen, SoundForge 4,5 saundien raiskaukseen. Kokeilin psycleä, sen voisi ehkä liittää ainakin saundien luomismielessä, ”random sound generator” tuntui nannalta. :]

Logic rokkaa joka saralla....*joo*

logic + muutama vst. logicin omat plugarit on kyl sen verran laatua ettei hirveesti oo noit vst-instruja/efektejä tarvinnu. aika usein tulee sit vielä bounsattu wavi vetästyä t-racksin läpi tosi ujoilla asetuksilla.

1998: Fast Tracker 2
1999-2001 : Dream Station (pari biisii tein Buzzilla, ei suotta skeida sekvensseri)
2002-> Psycle

Psyclen sekvensseri ja modulaarinen rakenne, puhumattakaan ilmaisesta opensource-ideologiasta lämmittävät sydäntä.
Vähän huono VST-tuki (aika moni toimii, mutta esim kaatuilee), MIDI-ulostulon puute (hei KAMOON!) ja viitteellinen ASIO-tuki (ei esim tue sisääntuloja äänilähteinä= ei VST efektei hardwareen) puolestaan antaa pyyhkeitä.

Onneksi löysin Massiva Energy XT:n. Kys. softa vaikuttaisi vievän sekvensserilogiikan ihan uudelle tasolle, ja on paitsi kevyt, kaunis ja looginen, maksaa melkein ei mitään ja pitää sisällään melkein kaiken mitä toivoa saattaa.
Nykyisessä versiossa ei ole tukea kuin yhdelle ulospäin menevällle MIDI-laitteelle eikä automaatiota ollenkaan, mutta molemmat ollaan piakkoin toivottavasti korjaamassa.

Soundipuolesta pitää huolen #audiozone.

Jaaha, pitäisköhän sitä siirtyä antiikkisesta IT:stä eteenpäin... Fruity Loopsia kattelin joskus mut ei se oikeen iskeny. Muutaman täällä olevan kommentin perusteella Reason saattais olla varteenotettava vaihtoehto, mutta osaako se käyttää mun antiikkisia jossain härössä Amigasta perityssä muodossa olevia sampleja? Ja lisäks jos se on karkkivärimallia tyyliin E-Jay niin en koske kyllä pitkällä tikullakaan. Sanokaas nyt mikä olis fiksuin vaihtoehto pitkän linjan Impulse/Scream Trackeroijalle? Karkkiväri kuvottaa ja ominaisuuksia pitäis löytyä mahdollisimman runsaasti (ainakin tuki wanhoille sampleille).

[q]Helicon:
Jaaha, pitäisköhän sitä siirtyä antiikkisesta IT:stä eteenpäin... Fruity Loopsia kattelin joskus mut ei se oikeen iskeny. Muutaman täällä olevan kommentin perusteella Reason saattais olla varteenotettava vaihtoehto, mutta osaako se käyttää mun antiikkisia jossain härössä Amigasta perityssä muodossa olevia sampleja? Ja lisäks jos se on karkkivärimallia tyyliin E-Jay niin en koske kyllä pitkällä tikullakaan. Sanokaas nyt mikä olis fiksuin vaihtoehto pitkän linjan Impulse/Scream Trackeroijalle? Karkkiväri kuvottaa ja ominaisuuksia pitäis löytyä mahdollisimman runsaasti (ainakin tuki wanhoille sampleille).
[/q]

Edelleen: http://www.renoise.com

Montako kertaa tätä pitää samassa topikissa
mainostaa

Ainakin Fast Tracker -miehille toi on ollut
taivaan lahja.

En tiedä. Välillä tuntuu siltä kuin olisin se.

[q]Tres:
Edelleen: http://www.renoise.com

Montako kertaa tätä pitää samassa topikissa
mainostaa

Ainakin Fast Tracker -miehille toi on ollut
taivaan lahja.
[/q]

Todellakin jos tracker -maailmassa ollaan niin kannattaa kokeilla ehdottomasti.

Jepulis. Se vaan kun mainostitte et renoise on yhtä ”helppo” käyttää kuin Fast Tracker. Mä en vaan FT:llä oppinu ikinä tekemään mitään, IT taas sopi kuin nenä päähän. Tukeeko tuo sitten wanhoja sampleja tai ehkä jopa .IT tiedostoformaattia? Olis mukava laittaa vanhoja biisejä uuteen uskoon uudella systeemillä.

[q]Helicon:
Jepulis. Se vaan kun mainostitte et renoise on yhtä ”helppo” käyttää kuin Fast Tracker. Mä en vaan FT:llä oppinu ikinä tekemään mitään, IT taas sopi kuin nenä päähän. Tukeeko tuo sitten wanhoja sampleja tai ehkä jopa .IT tiedostoformaattia? Olis mukava laittaa vanhoja biisejä uuteen uskoon uudella systeemillä.
[/q]

Mulla taas IT ei menny kaaliin millään, mutta FT2:sen sisäistin parissa päivässä 2 vuoden protrackerrähminnän jälkeen. Toi renoise näyttää kyllä kokeilemisen arvoselta

[q]Helicon:
Jepulis. Se vaan kun mainostitte et renoise on yhtä ”helppo” käyttää kuin Fast Tracker. Mä en vaan FT:llä oppinu ikinä tekemään mitään, IT taas sopi kuin nenä päähän. Tukeeko tuo sitten wanhoja sampleja tai ehkä jopa .IT tiedostoformaattia? Olis mukava laittaa vanhoja biisejä uuteen uskoon uudella systeemillä.
[/q]

Kyllä sitä oppii kun pistää aikaa kiinni trust me! ;)
Käsittääkseni Renoise ei tue .IT -tiedostoformaattia mutta ainakin .MOD -formaattia pitäisi tukea. Fast Tracker -formaatista en osaa sanoa.

[q]Helicon:
Jepulis. Se vaan kun mainostitte et renoise on yhtä ”helppo” käyttää kuin Fast Tracker. Mä en vaan FT:llä oppinu ikinä tekemään mitään, IT taas sopi kuin nenä päähän. Tukeeko tuo sitten wanhoja sampleja tai ehkä jopa .IT tiedostoformaattia? Olis mukava laittaa vanhoja biisejä uuteen uskoon uudella systeemillä.
[/q]

Siinä ei oo tukee it-tiedostomuodolle, xm-tiedostomuodonkin
tuki on vähän niin ja näin. Itse totesin että mielummin
aloitan ihan tyhjästä kuin jatkan vanhoja projekteja,
monestakin syystä. Sellaista softaa tuskin tuleekaan, joka
tyydyttävästi tukisi noita vanhoja tracker-formaatteja,
joten JOS haluat siirtyä trackereiden seuraavaan
sukupolveen on renoise ainoa varteenotettava vaihtoehto.

Suosittelen että kokeilet itse ja toteat miltä tuntuu,
ei se tilanne meidän hehkutuksilla muutu jos et itse lämpene
softalle

http://www.renoise.com

[q]Tres:
---

Siinä ei oo tukee it-tiedostomuodolle, xm-tiedostomuodonkin
tuki on vähän niin ja näin. Itse totesin että mielummin
aloitan ihan tyhjästä kuin jatkan vanhoja projekteja,
monestakin syystä. Sellaista softaa tuskin tuleekaan, joka
tyydyttävästi tukisi noita vanhoja tracker-formaatteja,
joten JOS haluat siirtyä trackereiden seuraavaan
sukupolveen on renoise ainoa varteenotettava vaihtoehto.

Suosittelen että kokeilet itse ja toteat miltä tuntuu,
ei se tilanne meidän hehkutuksilla muutu jos et itse lämpene
softalle

http://www.renoise.com
[/q]

Joudun olemaan jussina kaupungissa eli siinä on aikaa testailla. Harmi vaan et pitäis sitte jostain löytää miljoona samplea, jotta pääsis taas vääntämään jotain. Ostin kerran Anttilasta sellasen E-Jay:n sample CD:n. Oli kyllä virheostos. Pitäishän se tietää et jos E-Jay lukee päällä ni ei hyvää saa. Ne kaikki samplet oli jotain 10 sekunnin pituisia valmiita vingutuksia. Ei niillä voi tehdä omia melodioita! Mistäs mä nyt kunnon Renoise-yhteensopivia sampleja tempaisisin...

Jeskola Buzz..ei sillä mitää järkevää kyllä oo aikaan vielä tullu saatua*iihhih*

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että kyllä se E-jay alustana nyt ihan kohtalainen on mutta vaan siinätapauksessa, jos siihen Ejay:n hakee tai ostaa ne samplet itse. Siinä kun saa niitä wav muotosia sampleja käytettyä. Ominaisuuksiltaan Ejay nyt ei mihinkään pärjää mutta omat tai irtosamplet niin saa edes jotenkin homman kasaan.

[muokattu 24.6.2004 23:50]

Nii eli mitä ohjelmia käytätte musiikin tekemiseen??*täh**täh**täh*

O