Millä Ohjelmilla teette musiikkia?? [gallup lisätty]

Back to luomisen tuska O

[q]Lumpy, 2.3.2007 15:14:
---
gerry, 25.2.2007 13:21:
---
Lumpy, 24.2.2007 19:15:
---
gerry, 24.2.2007 17:19:
---
Lumpy, 23.2.2007 13:48:

---

---

---


---

No mulle ei pelkät Logicin ominaisuudet riitä, vaikka onkin mielestäni paras sekkari. Ensinnäkään kaikkia vst-plugareita ei oo saatavilla applelle. Eikä taas kaikkea mitä on applella, saa sitten pc:lle. Sitäpaitsi eri softilla, plugareilla ja hardilla tehdyt saundit saa istumaa niin paljon helpommin ja paremmin miksaukseen, että lopputulosta ei voi kun ihmetellä. Ebaysta noit softii saa aika halvalla. usein jopa alle puoleen hintaan, tosin ebayssa kannattaa olla tarkkana. Eli alle tonnilla selvii jos hommaa vaik kaks sekuu: esim. Cubasen pc:lle ja Logicin Applelle. Sitten hyvii ilmasii plugareit on netti väärällään.
[/q]

Duunaat sä puolet biisistä peeceellä ja puolet mäkil....:D? Ooookeh, en ota sen enemppää kantaa sillä tästä voidaa keskustella tuntikausia:D

PS. Onko biisejä jossaki jaossa? Ihan pakko kuulla viisu joka on tehty kahdella alustalla ja kymmenellä softalla.... Ihan jo kulttuurimielessä;)

[q]gerry, 2.3.2007 19:19:
---
Lumpy, 2.3.2007 15:14:
---
gerry, 25.2.2007 13:21:
---
Lumpy, 24.2.2007 19:15:
---
gerry, 24.2.2007 17:19:
---
Lumpy, 23.2.2007 13:48:

---

---

---

---

---

Duunaat sä puolet biisistä peeceellä ja puolet mäkil....:D? Ooookeh, en ota sen enemppää kantaa sillä tästä voidaa keskustella tuntikausia:D

PS. Onko biisejä jossaki jaossa? Ihan pakko kuulla viisu joka on tehty kahdella alustalla ja kymmenellä softalla.... Ihan jo kulttuurimielessä;)
[/q]

No ei se aina ihan fiftisiksti mee. Riippuu tietty tilanteesta. Suurin osa tulee yleensä yehtyä Logicilla.

Tällä hetkellä ei oo jaossa mitään, eikä ihan heti oo tulos, mut pitää pistää jakoon jotain heti ku mahdollista.

[q]D, 24.10.2006 22:02:
siirryin melkein kokonaan acidista liveen, ehkä kyl helpoin tapa saada
tuotosta aikaiseksi. <3
[/q]

totta. ohjelmista mitä mä oon kokeillu, abletonilla on pienin kynnys päästä alkuun. kun jotain ääntä saa saman tien ulos, niin ohjelmaa jaksaa ihmetellä ja opetella pikkuhiljaa lisää.

Vasta löysin melko hyvän vst-tuella olevan modulaarisen trackerin (lue buzz-tyylinen trackeri) :

Psycle tracker

http://psycle.pastnotecut.org/portal.php

[q]Sepistö, 3.3.2007 14:26:
---
D, 24.10.2006 22:02:
siirryin melkein kokonaan acidista liveen, ehkä kyl helpoin tapa saada
tuotosta aikaiseksi. <3

---


totta. ohjelmista mitä mä oon kokeillu, abletonilla on pienin kynnys päästä alkuun. kun jotain ääntä saa saman tien ulos, niin ohjelmaa jaksaa ihmetellä ja opetella pikkuhiljaa lisää.
[/q]
Abletonin Live demo taisi tulla jonkun äänikortin mukana. Todella hyvä käytettävyys verrattuna johonkin cubaseen tai logiciin mutta varmaankin tarkotettu enemmänkin lopullisen soundin tuottamiseen livenä tai nauhottamiseen kuin eri ohjelmien yhdistämiseen (lue esim. Reason ja VST-ohjelmien).

Fl studio 5

Logic. Piste. :)

Softana Ableton Live 6. Softasyna-puolella gForce Imposcar.

.

iMac+m-audio profire 610+logic 8

reason jo kahdeksatta vuotta o/
ensoniq dp/4 avustaa.

FL Studio

Nyt on vaihtunu Cubase/Nintendo akseli Sonarin 8 versioon!

Saundi on ainaki tanakampaa ja plugarit ihan käsittämättömän kovia.
Hetki meni ajaa sisään 8-9 vuoden Cubase käytön jälkeen..

[q]Skipi, 29.9.2009 10:20:
Nyt on vaihtunu Cubase/Nintendo akseli Sonarin 8 versioon!

Saundi on ainaki tanakampaa ja plugarit ihan käsittämättömän kovia.
Hetki meni ajaa sisään 8-9 vuoden Cubase käytön jälkeen..
[/q]

Noh, ihan kuinka vaan...

[q]Beliar, 29.9.2009 11:07:


Noh, ihan kuinka vaan...
[/q]



oon kyl tykkäilly.. piti se uus cubase käydä ostamassa,
mut sit jotenki pääsin sonariin sisään ja ei tos kauheesti oo moitittavaa.

[q]Skipi, 29.9.2009 11:13:
---
Beliar, 29.9.2009 11:07:


Noh, ihan kuinka vaan...

---




oon kyl tykkäilly.. piti se uus cubase käydä ostamassa,
mut sit jotenki pääsin sonariin sisään ja ei tos kauheesti oo moitittavaa.
[/q]

Mikä sulla oli se vanha cubase?

technoBox for iPhone satunnaiseen jammailuun.

[q]Beliar, 29.9.2009 11:15:

Mikä sulla oli se vanha cubase?
[/q]

Cubase 3..

[q]Skipi, 29.9.2009 13:12:
---
Beliar, 29.9.2009 11:15:

Mikä sulla oli se vanha cubase?

---


Cubase 3..
[/q]

Noni! Se selitti kaiken!! Yamaha osti Steindbergin tossa Cubase 4:n tuotekehityksen alla. Sen fuusion myötä Steindberg sai paljon lisää tietotaitoa ja Cubase 4 uuden 32 bittisen mixerin, joka on varsinkin 5:n päivityksien myötä äänen laadultaan ja erottelultaa varmasti markkinoiden kehittynein! Cubase 3:n ja 5:n välilinen ero on niin suuri, että voitaisiin verrata vaikka halpaa C-kasettia super audio cd:iin!

[q]Beliar, 29.9.2009 13:18:

Noni! Se selitti kaiken!! Yamaha osti Steindbergin tossa Cubase 4:n tuotekehityksen alla. Sen fuusion myötä Steindberg sai paljon lisää tietotaitoa ja Cubase 4 uuden 32 bittisen mixerin, joka on varsinkin 5:n päivityksien myötä äänen laadultaan ja erottelultaa varmasti markkinoiden kehittynein! Cubase 3:n ja 5:n välilinen ero on niin suuri, että voitaisiin verrata vaikka halpaa C-kasettia super audio cd:iin!
[/q]

Joo huomasin ton saman sonarissa.. C3:Ssa on ihan vetun kapee saundi ja kehno erottelevuus.
C5 edelleenki ostoslistalla.. ja konekin pitäis uusia. Silti pärjään mainiosti vanhalla pannulla kuhan vaa muistaa välillä baunssailla ja freezata.
Ja Roland taasen on Cakewalkin kanssa yhteistyössä.. tykkään enemmän kyl Rolandin tietotaidosta ja logiikasta ku Yammun..

O