Millä Ohjelmilla teette musiikkia?? [gallup lisätty]

Back to luomisen tuska O

Audacityllä sampleruuvausta aika minimitasolla, Reasonilla looppeja ja linjoja livehengessa kikkaillen ja Buzzilla sitten kaikki kasaan ja melodiat mukaan perus tai VST-synillä. Aika vähän syntyy valmista, kun on noita töitäkin tehtävänä ja harrastuksia harrastettavana, mutta halu on kova.

Olen kokeillut vaikka mitä ohjelmia ja synia: Ableton Live, Reaktor, Yamaha Rm1x:ää jne. Kaikki ne ajoivat lähinnä epätoivon partaalle. Yksin niiden ääressä, täynnä luovuutta eikä ääntä kuulu, jos kuuluu se ei kuulosta hyvältä. Sitten kokeilin Renoisea ja ihastuin heti. Hommat toimi ja pian sai basariin tarpeeksi (=liikaa) säröä ja bassoa. Eikä maksa kuin 50$. Helppo käyttää ja saa hyvän kuuloista kamaa. Pikanäppäinten opetteleminen tosin vaatii hieman opettelua, mut nekin voi vaihtaa mieleisikseen.

siirryin melkein kokonaan acidista liveen, ehkä kyl helpoin tapa saada
tuotosta aikaiseksi. <3

[q]JussiS, 1.12.2003 14:40:
---
T-mu:
Tony_e: mein pitäs ruveta käyttää sitä abletonin livee.

---

Toi on muuten ihan helvetin hieno ohjelma. Tapsa esitteli mulle sen toimintaa tunnin verran, ja päätin alkaa välittömästi säästään Maccia varten. Älyttömän yksinkertainen ja kerrassaan loistava.
[/q]
Menneiden kaiveskel*

Miten projekti etenee?

[q]LooPy, 23.2.2007 10:16:
Menneiden kaiveskel*

Miten projekti etenee?
[/q]
Ableton on nykyään kyl koneella, mut kone ei oo mäkki.

Cubaseksi vaihtui Fruity äskettäin. Enpä voi sanoa muuta kuin että olisi pitänyt vaihtaa jo kauan aiemmin. Kaikki on jotenkin paljon helpompaa, nopeampaa ja luovempaa. Tai no biittien teko on ehkä vähän jäyhempää kuin Fruitylla mut muuten ei mitään valittamista.

Olemassa ei oo sellasta softaa millä vois tehä kaiken. Itse teen jonkin asian esim. Cubasella, toisen Abletonilla ja viimeistelen koko paskan Logicilla.

[q]Lumpy, 23.2.2007 13:48:
Olemassa ei oo sellasta softaa millä vois tehä kaiken. Itse teen jonkin asian esim. Cubasella, toisen Abletonilla ja viimeistelen koko paskan Logicilla.
[/q]

Henkilökohtaisesti en oo koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka tekee yhtä biisiä 10 eri softalla......*täh*

[q]gerry, 24.2.2007 17:19:
---
Lumpy, 23.2.2007 13:48:
Olemassa ei oo sellasta softaa millä vois tehä kaiken. Itse teen jonkin asian esim. Cubasella, toisen Abletonilla ja viimeistelen koko paskan Logicilla.

---


Henkilökohtaisesti en oo koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka tekee yhtä biisiä 10 eri softalla......*täh*
[/q]

Miks ei?! Miks pitäs rajottua yhden softan raameihin, ku voi saada aikaseks enemmän? Se ei oo edes kovin vaivalloista. Kyl mä ainakin jaksan nähdä paljon enemmänkin vaivaa yhden biisin tekemisee.

Käytössä sequna Ableton Live 5 jossa pyöritellään sampleja ja vst/au plugareita.
Softasynina mm. Phoscyon, BassStation sekä esimerkiksi freewaresynista törkeen hyvä Crystal <3

kukaan kosketellut Orion Platinumia?

[q]Fea, 24.2.2007 22:34:
kukaan kosketellut Orion Platinumia?
[/q]

Mulla on ollut Orion Pro (Platinumin pikkuveli) käytössä viitisen vuotta. Sopii loistavasti omaan workflowhun ja ei ole rajat tullut vastaan muuten kuin ehkä just että Platinumiin himottais päivittää - ainakin master bussien vuoksi. Orionin käyttöliittymä on lähimpänä sellaista perinteistä hardis-projektistudiota, joten se tuntui heti kotoisalta ja pikkuhiljaa on oppinut kätevät näppäinshortcutit. Mukana tulevat instrumentit ja efut ovat myös hyvin käyttökelpoisia. Eikä hintakaan oo paha!

[q]Lumpy, 24.2.2007 19:15:
---
gerry, 24.2.2007 17:19:
---
Lumpy, 23.2.2007 13:48:
Olemassa ei oo sellasta softaa millä vois tehä kaiken. Itse teen jonkin asian esim. Cubasella, toisen Abletonilla ja viimeistelen koko paskan Logicilla.

---


Henkilökohtaisesti en oo koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka tekee yhtä biisiä 10 eri softalla......*täh*

---


Miks ei?! Miks pitäs rajottua yhden softan raameihin, ku voi saada aikaseks enemmän? Se ei oo edes kovin vaivalloista. Kyl mä ainakin jaksan nähdä paljon enemmänkin vaivaa yhden biisin tekemisee.
[/q]

öh, miks ostaisin 3000eurolla softia kun cubasella tekee samat jutut ku logicil ja päin vastoin. Joskin kyllä hiukan eri tavalla. Ja Cubasea en mäkkiin asentais ja puuceelogic ei tue 64 bittistä tualcoretsydeemiä.......

Ja noista em. mainitsemista softista tuskin yksikään asettaa minkäänlaisia raameja musiikintekoon.

[q]Lumpy, 23.2.2007 13:48:
Olemassa ei oo sellasta softaa millä vois tehä kaiken. Itse teen jonkin asian esim. Cubasella, toisen Abletonilla ja viimeistelen koko paskan Logicilla.
[/q]

Ite teen ihan kaiken Logicilla

Renoise on ollut käytössä jo useamman vuoden, träkkereillä on aina muutenkin tullut säädettyä. Ei nämä uudenaikaiset ohjelmat ole koskaan innostanu :P

joku vois ruveta rustaa mulle fruityyn melodioita ku jäätyy tekemiset aina biitin ja bassolinjan valmistuttua *Luomisen tuska*

Oon niin amatööri ja omaks iloks kikkailija et Reasonilla käytännössä pelailen.. Cubase ja Sonarki löytyy mut aika vähällä käytöllä ollu ainaki toistaseks..

[q]CM, 25.2.2007 14:12:
---
Lumpy, 23.2.2007 13:48:
Olemassa ei oo sellasta softaa millä vois tehä kaiken. Itse teen jonkin asian esim. Cubasella, toisen Abletonilla ja viimeistelen koko paskan Logicilla.

---


Ite teen ihan kaiken Logicilla
[/q]

Mä Cubasella! Tää on ikuinen kädenvääntö ja kaikki tietää, ettei se koskaan lopu. Henkilökohtaiset fiilikset ja varsinkin kokemus softasta on kuitenkin kenties se tärkein juttu...

Logicia opettelen.. :)

[q]gerry, 25.2.2007 13:21:
---
Lumpy, 24.2.2007 19:15:
---
gerry, 24.2.2007 17:19:
---
Lumpy, 23.2.2007 13:48:

---

---

---

[/q]
No mulle ei pelkät Logicin ominaisuudet riitä, vaikka onkin mielestäni paras sekkari. Ensinnäkään kaikkia vst-plugareita ei oo saatavilla applelle. Eikä taas kaikkea mitä on applella, saa sitten pc:lle. Sitäpaitsi eri softilla, plugareilla ja hardilla tehdyt saundit saa istumaa niin paljon helpommin ja paremmin miksaukseen, että lopputulosta ei voi kun ihmetellä. Ebaysta noit softii saa aika halvalla. usein jopa alle puoleen hintaan, tosin ebayssa kannattaa olla tarkkana. Eli alle tonnilla selvii jos hommaa vaik kaks sekuu: esim. Cubasen pc:lle ja Logicin Applelle. Sitten hyvii ilmasii plugareit on netti väärällään.

O