Mikä cd soitin ja mitä ei ?

Back to luomisen tuska O

Olen ostamassa cd soittimia ja haluaisin tietää mitkä soittimet soveltuvat psy trancen soittamiseen olen ajatellut omnitronikin djs 1100, onko kenelläkään mitään kokemusta niistä tai muista ei pioneereista (on niin perkeleen kalliita)...
muutenkin jos on jotain tietoa mistä saa soittimia halvalla,esim. tilattua niin vois vaikka kertoo

*ding**täh*

Mun mielest kannattaa kerralla ostaa ne kalliit mut parhaat pioneerit nii säästyy loppupeleissä rahaa. Eikä noi Pinskun twindekit ny niin hirveesti maksa. Suosittelen CMX-3000 (n.1000egee).

[q]polly:
Olen ostamassa cd soittimia ja haluaisin tietää mitkä soittimet soveltuvat psy trancen soittamiseen

*ding**täh*
[/q]

hmm... ei kai soittimelle nii väliä oo että mitä tyyliä sillä soitetaan...
En sen vertaa jaksanu vaivautua että oisin ton omnitronicin hinnan metsästäny mutta sen verran voisin sanoa että EI omnitroniccia...

kokemusta on tuplapesäisestä soittimesta mikä ny ei ollu kyl mikää hirmu kallis.. mutta tekniikka ei tyydyttäny mua eka päivän jälkeen enää yhtään. hitaat starttiajat, jotenki kummalliset pitch nappulat. noh.. en tykänny, onneksi sain myytyä.

Pioneer cdj100s on suht edullinen cd-soitin ja siinä on myös sis. efektejä niistä tykkääville...
ja kestävät kyllä ihan kovaa ravintolakäyttöäkin...
suosittelen että jos soittelet enemmän ku huviksesi nii kannattaa säästää hiukan ja panostaa noihin cdj 100s:iin

http://www.thomann.de
tuolta pitäs löytyy hintatietoja.
nii joo.. sen verran viel että näitä vehkeitä on hyvä olla kaks

[muokattu 10.11.2003 22:08]

Joo totta kai kaks niitä tulee ja en oikein lämpene tupla pesä soittimille....
mulla on nyt noin 650 käytettävänä ja oon aika huono säästään ja muutenkin pitäs saada heti eikä ”huomenna”

[muokattu 10.11.2003 22:59]

ja näyttäs siltä ettei toi pioneeri oo ku muutaman kympin kalliimpi... ehdottomasti cdj100s jos tosta hintaluokasta jotain pitää olla... mun mielipide.

ne omnitronicit oli 315 ja pioneerit on jo yli 400

[muokattu 10.11.2003 23:11]

olen ehkä myymässä pioneerin cmx-3000 pois viime aikoina vaivanneen ajan puutteen takia...
...ota yhteyttä jos haluat tehdä tarjouksen.

ja tämä laite sopii kaikkeen... +-6/10/16/100 pitchit (säätö myös ilman sävelkorkeuden muutosta)... hot cue muisti (voit tallentaa normi cuen lisäksi jokaista cd:tä kohden 3 hot cuea joita laite muistaa 1000 cd:n edestä), loopit ohjelmoituna tai real timena, skrätsäys etc etc..

PS. pieksee 100s:n mennen tullen toiminnoissa yms (esim pyörän tarkkuus)

[muokattu 11.11.2003 01:12]

[q]TfO:
olen ehkä myymässä pioneerin cmx-3000 pois viime aikoina vaivanneen ajan puutteen takia...
...ota yhteyttä jos haluat tehdä tarjouksen.

PS. pieksee 100s:n mennen tullen toiminnoissa yms (esim pyörän tarkkuus)

[/q]

Mulla samanlainen ja voin kyllä suositella varauksetta. Suurena erona myös se, että 3000 on suunniteltu enemmän ravintola/bilekäyttöön kuin cdj-100, eikä lähde läheskään niin helposti pomppimaan, jos sen joskus pa-äänentoiston ääreen kantaa.

[q]TfO:
olen ehkä myymässä pioneerin cmx-3000 pois viime aikoina vaivanneen ajan puutteen takia...
...ota yhteyttä jos haluat tehdä tarjouksen.
[/q]
Eiku mulle se, jos halvalla myyt!

Itse kyllä kallistun kahden erillisen soittimen kannalle. Ainakin kotikäytössä pioneerin 100s on kelpo peli. Cmx-3000 en ole kokeillut soittaa, mutta varmasti ihan kelvollinen vehje sekin.
Summa summarum: Pioneer, pioneer, pioneer. Muita cd-soittimia tuskin harkitsisin.

Mmh, vastataan nyt kysymykseenkin.

Eli mulla on ollut n. 5 vuotta nyt Geminin CD-240 (tuplapesäinen), joka on hajonnut vasta tässä vaiheeessa. Soittimeen oon ollut erittäin tyytyväinen, ja sitä on käytetty todella paljon, eli sinänsä laadukas vehje ollut kyseessä. Kannattaa sikäli harkita noita kalliimpia vehkeitä, että Pioneerin hinnalla noita Gemineitä olis saanu 4 kpl...

Mitäs muuten sanotte mikserin laadun/ominaisuuksien tärkeydestä? Oon tossa katellu noita pohjahintojen vehkeitä. 3-ja2-kanavaisia lähinnä. Behringerillä oli useampiki ihan kiinnostava. Dx052, Dx626 ja Djx400? Kannattaako noi jättää kauppaan? Istuisi meinaan kivasti budjettiin ja vois sitte panostaa vähän enemmän Cd-soittimiin? Vestaxin miksereihin ei kirveelläkään oo varaa, mites Stanton tai Numark?

Mä huomasin että noissa pioneerin tupla soittimissa on auto bpm ja heittää tempoonkin visiin autona ja sehän ei nyt millään sovi, oon kallistunut niiden omnitronickien suuntaan, voin pistää tänne sit miltä tuntuu

[q]Plug:
Mitäs muuten sanotte mikserin laadun/ominaisuuksien tärkeydestä? Oon tossa katellu noita pohjahintojen vehkeitä. 3-ja2-kanavaisia lähinnä. Behringerillä oli useampiki ihan kiinnostava. Dx052, Dx626 ja Djx400? Kannattaako noi jättää kauppaan? Istuisi meinaan kivasti budjettiin ja vois sitte panostaa vähän enemmän Cd-soittimiin? Vestaxin miksereihin ei kirveelläkään oo varaa, mites Stanton tai Numark?
[/q]

Itselläni on Behringerin VMX-300 ja ihan ok se on. Ei mitään ihmeelistä, mutta kotikäytössä ihan hintansa väärti.
BPM-laskuri on ihan susi, eli sen takia sitä ei kannata hankkia. Ei sitä kyllä tarvitsekaan. Lähinnä häiritsee miksaamista.

Polly olet ymmärtäny väärin.

Pioneerissa on myös auto pbm eli soittimesta löytyy toiminto joka beat matchaa levyt automaattisesti jos mokomaa joku haluaa käyttää. olen kerran kokeillut toimintoa ja se on suht tarkka.

Lisäksi näytössä soitin näyttää bpm:n kuten pioneerin mixerit (paitsi tarkemmin) ja jos näyttöön ei luota voi tempon tarkistaa myös naputtelemalla sen tahtiin erästä nappulaa. (tällä tavalla lyömällä pari kertaa pieleen saa tempo näytön myös pois käytöstä jos kokee häiritseväksi sen että laite näyttää koko ajan ???.? tarkkudeella biisin tempon.

Soitin on todellakin dj käyttöön ja TODELLAKIN itse saat tempon etsinnän ja miksauksen suorittaa!

muistaako joku kammin cd-soittimia joskus vuonna miekka ja kilpi..? soittimissa ei ollut edes cue pointtia piti loopata pientä pätkää että sai miksattua biisit...

Mul on noi Omnitronic 1100...Toimii ku unelma, ainaki omasta mielestä en oo muuta miinusta löytäny ku et efektejen nopeutta ei onnistu säätää tai kovuutta mut kyl niist sit tulee hyvii ku vähän kikkailee EQ:tten kaa....Ehdotan ostoa jos meinaat koti käyttöön...Niin kuin mä...Mut jos jotain suurempaa meinaat ni sit Pioneerit tai Denonit

cdj-800.
noi on kyllä omasta mielestä paras ostos. Suosittelen kyllä niiden hankkimista jos vaan rahatilanne on sen verran hyvä (maksaa jotain 750 euroa thomannilla).
itsellä on noi ja todennu kyllä todella hyviks*joo*

[q]SiSu:
cdj-800.
noi on kyllä omasta mielestä paras ostos. Suosittelen kyllä niiden hankkimista jos vaan rahatilanne on sen verran hyvä (maksaa jotain 750 euroa thomannilla).
itsellä on noi ja todennu kyllä todella hyviks*joo*
[/q]

Noissahan ei ollut paljoo eroa tonnejen kanssa ?

Ehdottomasti (ainakin omaan käyt.tark.) paras soitin on pioneerin 500 (se pieni versio)!! Pysyy tosi hyvin biitissä, riittävästi pitchii, hyvä looppi... Se on kyl aika hintava, mut ei ainakaan tarvii ostaa uusia pitkään aikaan... *sydän**aplodit*

Itelläni on nuo piukan 100s:ät ja ne on kans hyvät, mut liian vähän pitchii...
Ne efektit on kivoja!

Olen myös tutustunut cmx 3000:siin ja voin sanoa ett aika pohjanoteeraus!
Hyppii, pomppii, ei pysy biitissä, epäselvä sekä muutenkin paska soitin...

Mut onnea etsintään!!

O