Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]ezzy, 22.7.2009 19:36:
---
Kon-tiki, 22.7.2009 19:32:
---

Sitten mun paranoidi kysymys: millä saan koneesta pois "System Security 2009" haittaohjelman, joka ilmestyi sinne jostain työsivustolta tänään? Ohjelma valtaa taustakuvan huonolla englannin kielellään ja muka löytää joka kerta koneen käynnistyessä 38 kpl viruksia ja haittaohjelmia, jotka sais poistettua "klikkaamalla tästä". En todellakaan ole klikannut, koska silloin SS ottaisi koko läppärin panttivangiksi!

Tähänastiset poistoyritykset: F-Securella täysi tarkistus (kovalevyllä olevalla ajantasaisella tutkalla + Online Scannerilla) poisti 9 vakoiluohjelmaa mutta ei System Securitya. Käynnistin Windowsin Safe Modessa/vikasietotilassa ja yritin ohjauspaneelin lisää/poista sovelluksesta, mutta silloinkin väitettiin että koko 0.0MB ja "ohjelma voi jo olla poistettu".

Mikä olis seuraava askel?

---

http://www.google.fi/search?hl=en&q=system+security+2009+removal&btnG=Google+Search&aq=0&oq=%22System+Security+2009%22
[/q]

Kyllä jopa mä tajuan että bugit googlataan, olin vaan paranoidi että mihin enää voi netissä luottaa

Joka tapauksessa eri suosittelijoiden rohkaisemana latasin downloads.comista Malwarebytes-firman ohjelman nimeltä Anti-Malware ja tein, kuten eri replyilijat suositteli, täyden tarkistuksen vikasieto/Safe Modessa. Poisti monta tiedostoa mutta yhä vaan SS käynnistyi normaalimodessa.

Eli tein tarkistuksen vielä siinä normaalimodessa, poistin kaikki mitkä löytyi silloin, uudelleenkäynnistys ja hey presto! On vieläpä suomenkielinen ilmaisohjelma.

On tää kotona työskentelevän yksityisyrittäjän elämä välillä hurjaa, mutta kun joutuu vasten omaa tahtoaan olemaan myös oma mikrotukihenkilönsä, oppii koneista/ohjelmista enemmän kuin perus konttorirottana, joka kai olisin muuten. Siis rottana, joka soittaa paniikissa mikrotukeen kun kone herjaa anykey'tä ja joka järjestelmänvalvojan valtuuksia vailla saa käyttää konetta lähinnä kirjoituskoneena ja sähköposteihin.

[q]whispering, 30.1.2010 14:55:
---
sativa, 30.1.2010 14:52:
No milläs sitte?

---

Sillä että sen staattisen sähkön on pakko purkautua jotain kautta, ja kuulokkeet johtaa sähköä parhaiten. Näin mä sen oon päätelly.
[/q]

Hmmm, onko tosta haittaa ihmiselle? Tuntu, et tänään jomotti päätä hetken yhen shokin jälkeen.

[q]sativa, 30.1.2010 14:52:
No milläs sitte?
[/q]

Sillä että sen staattisen sähkön on pakko purkautua jotain kautta, ja kuulokkeet johtaa sähköä parhaiten. Näin mä sen oon päätelly.

Jos otan takin pois ilman kuulokkeita, siinä rätisee koko paita. Mut jos kuulokkeet päässä, suurin purkaus tulee niiden kautta.

[q]sadesola, 4.11.2007 18:44:
(Tarkemmin ajatellen kissa
vaikuttaa turhan onnelliselta
vietettyään viitisen minuuttia
siellä tutisevan koneen takana...
O __ O Oh my.)
[/q]
Kokeile samaa ja raportoi meille testitulokset?
Ota tosin joku avustaja vartijaksi, jotta vältytään mahdolliselta litistymiseltä. :|

alkoi kyllä itsekin kiinnostamaan, juurikin tuon diabeteksen osalta. taidan kysellä hieman tarkemmin vielä.

Mistäköhän johtuu että mun varpaissa kynsien kasvu on melkein olematon... Leikkaan ehkä 2kk välein, eikä ne silloinkaan ole yhtään pitkät... Mutta sormista kynnet pitää leikkaa vähintään viikon valein, koska tulee aina hillittömän pitkiks tosi lyhyessä ajassa...

[q]mayah:No mä vähän uumoilin, et toi meikki vois olla semmonen, mut tota hius-juttua en ymmärrä!! Voisko joku joskus räväyttää vaikka vaaleilla kiharilla hiuksilla ja pistää ne kiinni ihan perusponnarilla ja tavallisilla pinneillä??
[/q]

Niinku meilloli yläasteel?

[q]mayah:
Miksi kaikilla naisvoimistelijoilla on ruskea polkkatukka, joka on vedetty tiukasti donitsille (joka on kilpailupuvun kanssa saman värinen) ja hiuksissa on pinnejä ja silmissä paljon meikkiä?

Siis ymmärrän sen, että hiukset on kiinni, ettei ne suorituksen aikana ole silmillä, mutta miksi aina donitsilla ja tollasilla isoilla pinneillä? Ja toi meikki? Varsinkin venäläisillä.

TJEU: Yle tv2 just nyt.
[/q]

Ton donitsin tarinaa en tiedä, mutta se liiallinen meikki on siksi , jotta se näkyis sieltä lavalta tuomareille ja katsomoon asti. Ei siis tarkoitettukaan lähitarkasteluun. Sama kun esim. luistelijoilla tms...

[q]kindertin, 26.6.2009 11:47:
Pitääkö paikkansa ettei periytyviä sairauksia(diabetes,astma) sairastava voi luovuttaa elimiään? Ymmärrän toki sen, ettei ehkä pahan astmaatikon keuhkoja kannata luovuttaa, mut muuten..?
[/q]

"Syöpää, c-hepatiittia ja vaikeaa tulehdustautia sairastavan sekä hiv-tartunnan saaneen elimet eivät sovellu elinsiirtoon." http://www.lahjaelamalle.net/fin/kysyttya/ eli uskoisin ettei astmalla tms ole niin merkitystä.

[q]sapeli, 22.7.2009 22:18:
Hmm... Vaikka etunimiä olis kaks kertaa enemmän kuin mitä almanakassa listataan, olisi niitä silti mun mututuntuman perusteella paljon vähemmän kuin mitä vanhassa kunnon puhelinluettelossa on erilaisia sukunimiä.

Toisaalta, etunimiä keksitään koko ajan lisää, sukunimiä vähemmän.

Aika kinkkinen!
[/q]

Munkin mielestä etunimiä on ehdottomasti enemmän. Jokaisesta nimestähän on myös miljoona väännöstä: eri konsonantti loppuun (Janna/Janni), eri päätteet (Lyyli/Lyylikki *plur*), saman nimen muuten vain muunnokset Richard=Risto, Riku jne.

Väestorekisterikeskuksesta löysin taulukon, johon on listattu kaikki sukunimet Suomen väestötietojärjestelmässä. Niitä on 254 817 kpl (http://www.vaestorekisterikeskus.fi/vrk/home.nsf/pages/1D0F8D865126D925C22575EF002777FC?opendocument), mutta noita etunimiä ei taida olla samalla tavalla listattuna.

Suosittelen kysymään Väestörekisterikeskuksesta. Saattaa olla, että ne eivät vastaa sellaisiin kyselyihin, mutta jos sielläkin olisi kesällä hiljaista, niin ehkä sieltä joku suviuuno saattaisikin lähettää parempaa tietoa.

[q]Kon-tiki, 22.7.2009 19:32:
Vituttaa onkia biojäteastiasta tavallisia kaupan hedelmäpusseja tai jopa isoja marketin ostoskasseja, jotka on heitetty biojäteastiaan
[/q]

Mulle valkeni aika paljon biojätteen luonteesta, kun sain kuulla, että siellä ei pienet muovin- tai metallinpalaset haittaa, kun se aines mitä siellä tuotetaan käytetään kuitenkin vaan maantäyttöön kunnissa. Esimerkiksi ruotsissa on ihan sallittua laittaa biojätteet hedelmäpusseissa roskiin, koska se muovi niissäkin on niin ohutta, että se kyllä prosessin aikana tulee repeytymään tms. eikä sinällään vaikuta biojätteen tuotantoon mitenkään häiritsevästi.

Sinällään itsänikin vituttaa ne aivokääpiöt, jotka heittävät roskat ihan mihin tahansa roskikseen. Jos ei jaksa lajitella, niin pistäisi sitten kaikki sinne sekajätteeseen. Mutta ai että on mukava, kun raahaa maitopurkkeja sun muita ja on laittamassa niitä kartonkiastiaan, niin siellä on jonkun normaalit talousjätteet ihan hujan hajan

[q]kindertin, 22.7.2009 22:52:
Saako suht uusista Nokian kapulapuhelimista blokattua joitain soittajia?
Jossian vanhassa luurissa ainakin sai laitettua muistiin ne joiden ei halunnu saavan yhteyttä, mutta nykysestä en ole tota ihanuutta bongannu..?
Puhelin on siis Nokian 7500 Prism..

Jotkut ei vaan ymmärrä ettei kiinnosta, enkä mä nyt jaksais ruveta numeroakaan vaihtamaan

[/q]

Valitse Valikko > Asetukset > Suojaukset ja Rajattu käytt.ryhmä — Voit määrittää henkilöt, joille voit soittaa puheluja ja jotka voivat soittaa sinulle (verkkopalvelu)

[q]kindertin, 22.7.2009 22:52:

ja lisää ongelmaa..

Käsi ihan tajuttoman kipee!
Yöllä heräsin kun sattu olkapäähän, ja aamulla oli sit pientä jumitusta havaittavissa..
Päivän mittaan vaan paheni, kipu oli ihan helvetillinen, sydämen tahtiin jomotti olkapäähän ja siitä vajaat 10cm matkalta alaspäin..Sattu ihan pirun paljon,ja mulla on suhteellisen korkee kipukynnys.
Äitee työns kourallisen(mä saan liiotella jos haluan)erilaisia kipulääkkeitä kouraan, ja ne sit kyllä jeesaski vähäks aikaa.
Melko pelottavaa oli ajaa 60km kotiin, kun ratin kääntäminen sattu ihan p*rkeleen paljon, ja iltapuuhat skidien kanssa sai hoitaa hampaat irvessä..

Kuumaa suihkua kokeiltu, jotain relax-geeliä vedetty pitki päivää tohon, kipulääkettä ties kuinka paljon, ja on tää vaan kipee! Paras asento on koukussa, käsivarsi kiinni kyljessä.. Ei pysty nostaa kättä eteen- eikä ylöspäin, ja taaksepäin menee ehkä 5cm.
Jossain vaiheessa keksin et sehän auttaa kun menee sohvalle makaamaan vatsalleen ja antaa käden roikkua siinä reunan yli,mut sit kokeillessa meinas kyllä taju lähteä, sattu niin järkyttävän paljon.
Mitä helvettiä!?!?
[/q]

hmm, kiertäjäkalvosin ongelma?

Tavallisin syy olkanivelen kipuun on nivelen kattona olevan jänteiden muodostaman kiertäjäkalvosimen vähittäisistä pienistä vaurioista ja kulumisesta johtuva arpeutuminen ja tästä seuraavat kivut olkanivelen liikkeissä

http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00274&p_ylataso=&p_osio=&p_haku=Kipe%E4%20olkap%E4%E4,%20kiert%E4j%E4kalvosinvaiva

Tyypillisin olkanivelen vaiva on vähitellen tai varsin pieneltä tuntuvan vamman jälkeen kehittynyt kipu. Kipu tuntuu rasituksessa ja varsinkin nivelen ääriasennoissa tai estää kokonaan esimerkiksi kädellä kurottamisen ylöspäin. Myös öisin tuntuva särky on yleistä.

http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=331

Äkillisesti vamman seurauksena syntynyt olkapään kipu, joka estää olkavarren liikkumista, on syy hakeutua välittömästi tutkimukseen, jotta voidaan selvittää mahdollisesti syntyneet jänteiden tai luiden vammat. Pitkään jatkuneen kivun syy on myös tarpeen selvittää. Selvityksiin kuuluu lääkärin suorittama tutkimus ja tarvittaessa röntgenkuvaus ja mahdolliset muut kuvantamistutkimukset.

[q]sativa, 30.1.2010 14:45:
Hola,

saan välillä korviin sellasia minisähköiskuja mun mp3-soittimesta. Musa rätisee tai pysähtyy kokonaan ihan hetkeksi, ja sitten välähtää "sähkön ääni" antaen yleensä kumpaankin korvaan yhtäaikaa pienen tällin. Usein tätä tapahtuu, kun meen kovaan pakkaseen sisältä, mutta ellei ole ihan sattumaa, joskus kun oon säikähtänyt / kavahtanut jotain niin oon saanut sähkärin.

Onkohan vika ite vehkeessä (joku Creative Zen) vai Clas Ohlssonin halpiskorvatulpissa (joita mulla on ollut kyllä useat? Ei oo varmaan kovin terveellistä, ja muutenkin semisti typerän näköstä
[/q]

Mulla sama homma. En usko et on millään laitteella hirveesti merkitystä. Mut mulla Creative MuVo ja Sonyn kuulokkeet.

[q]andi--, 18.9.2009 10:02:
---
Skenemursu, 18.9.2009 08:41:
GB laskutus netinkaytossa.

eli kysymys/dilemma menee nain. Minulla on talla hetkella 2mbps/512 adsl yhteys mutta nyt olis tarjolla tallanen.

3G Wireles Router - (nopeus 7 mbps) - mutta hinta menee GBitteina...

---

Kannattaa sitten suhtautua varauksella tuohon langattomaan 7 Mbps nopeuteen, käytännössä nopeus on varmasti alhaisempi.
[/q]
joo olen tehnyt tolla muutamia nopeustesteja ja mulla on toi mokkula lappariin himassa. nopeudet vaihtelee toki mutta paskin nopeus mita olen saanut on ollu 3 mbps alas pain... ylos menee valilla tosi hitaasti... anyway se on paskimmillaan samaa nopeutta kun mun adsl on parhaimpana paivana =)

[q]PoisoN, 29.7.2009 08:52:
Olisiko kellään lyödä faktaa pöytään EU-ajokortilla ajamisesta Jenkeissä? Olen tähän asti saanut aika ristiriitaista infoa.

Lähden parin viikon lomareissulle Illinoisin ja Iowan osavaltioihin ja tarkoitus olisi ajella satunnaisesti paikallisten sukulaisten autoilla ja mahdollisesti myös vuokrata auto lyhyeksi aikaa.

Kelpaako eu-kortti sielä sellaisenaan? Suomen autoliitosta saisi pienellä rahalla USA-liitteen, mutta se on täysin epävirallinen (ainoastaan kortin tekstit käännetty englanniksi), joten en tiedä kannattaako sellaista hommata.
[/q]

Ainakin Floridassa toimi auton vuokraus & kolarointi ihan EU-kortilla. Voi tietty olla et siellä ollaan totutumpia turisteihin ku Iowassa :)

[q]opmdevil, 8.5.2009 13:49:
Kerran kuulin sellaisen house biisin jossa laulettiin jotain afrikkalaista ukkabukkaa ja joka kuulosti hyvin pitkälle sellaiselle natiiviselle afrikkalaiselle musiikille mutta oli ilmiselvää housea kun houseklubilla olin. Onko kellään hajua mikä tämä biisi on? Lyrikkat meni jotenkin näin:

"Alaabilaabi alaabalaabi laabalaabaa laabalaabaa".

Jos joku tästä kuvauksesta kekkaa biisin nimen, niin olen ikuisesti kiitollinen.
[/q]

Oliskohan se loistava Umboza - Cry India..Tossa vaikka aluksi The Arkanthem mix. No ei se kyllä ole, koska alaabilabia sieltä en tunnistanut. :D

[q]mark hamilton, 7.5.2009 11:49:
Olenko nähnyt "Unihalvauksen"?
Herään omassa makuuhuoneessani liikuntakyvyttömänä kietoutuneena lakanoihin ja sänky alkaa lentää ja heittä hirveetä rundia. Koen kokoajan kauheeta tuskaa ja välillä sängyn kanssa menen seinien läpi ja muuta vuoristorataa.
Kun herään oeikeasti ole väsyneempi kuin nukkumaan mennessä.
[/q]

Unihalvaukset ovat jänniä, kun sen tajuu mistä on kyse ja silti sitä menee enemmän tai vähemmän paniikkiin. Viime ma-ti välisenä yönä mä en pystynyt liikkuumaan, mutta jokin kasvoton olento tai "voima" työnsi mua lattialle, mihin sit tipuin pää maahan kopsahtaen ja edelleen liikuntakyvyttömänä. Sängyn alla oli sit olevinaan tämä "monsteri" :D

On se perseestä kun on täysin voimaton eikä saa huutoakaan ulos ja nainen nukkuu vierellä tyytyväisenä x(

Mut, joo syytän wappua :)

Mistä löydän Stayin' Alive -tanssiaskeleet?! Tää on tärkeetä.
[size=9](Voin häikäistä kaikki sitten Marilynin tanssikorokkeella.)[/size]

[q]gnomex, 26.6.2009 05:49:
---
wiwi, 25.6.2009 23:20:

Ihan näin niinku hypoteettisesti.

---

Poliisin omista rekistereistä (kuten Patja, http://fi.wikipedia.org/wiki/Poliisiasiain_tietoj%C3%A4rjestelm%C3%A4) tekemäsi rötökset eivät poistu koskaan. Tosin Patja ei ole sama kuin rikosrekisteri.
[/q]
Ahaa, muistelinkin jotain jostain tuollaisesta. Mutta ei kai työnantajilla ole pääsyä noihin rekistereihin?

Kiitos vastauksista! Olen synnitön. :)

[q]J Raninen, 26.6.2009 09:30:
---
crissy,
käytiin eilen katsomas Transformers 2*plur**plur**plur**plur**plur* ja siel oli sellanen iso pahvijuttu *sydän* ja mä haluun sen!

---

Kannattaa muuten oikeesti miettiä, haluaako semmosen :D Ne on nimittäin vähän eri kokosen näkösiä (lue: hävyttömän paljon tilaa syöviä) kun ne roudaa teatterin silmänkantamattomiin jatkuvasta aulasta 9 neliön opiskelijasoluun.
[/q]

no mä aattelin et jos täst 4h+k 85m2 kämpäst löytyy joku nurkka mihin laittaa:D

ta sit....*tirsk*

O