Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
[q]Jiimo, 29.4.2006 01:19:
---
Kauluspaita, 29.4.2006 01:05:
---
No tottakai niidenkin pitää nukkua joten siksi ne ei laula yöllä. Päivällä ne kait juttelee toisilleen ja kyllä ainakin minä olen kuullut niiden laulavan myös iltapäivällä, muistelisin niin.
[/q]
Jees, sit samaa ajattelin ja tosiaan jotkut linnut laulaa myös iltapäivällä mutta suurin osa lopettaa leikin viimeistään kuudelta. Eikä millään jaksais uskoo et ne nukkuis 12 h päivässä. Ja miks ne ylipäätänsä laulaa?
Arvaus tohon jogurttipurkki ulokkeeseen:
Ehkä se konelinja tarvii sellasen ulokkeen purkeissa, että jokin purkkiotin saa siitä purkista kiinni, kun se tunkee sen jogurtin siihen :D
Kumpi tulee ensin: unettomuus vai ikävät jutut, jotka pyörivät mielessä ja estävät nukahtamisen?
Ainakin säätiedotuksissa puhutaan usein rannikolla tapahtuvista säämuutoksista.
Onko jossain määritelty, kuinka laajaa kaistaletta rannasta sisämaahan päin rannikko käsittää? Paljonko luku mahtaa olla?
[q]Tapi, 24.4.2006 10:05:
---
Karski, 23.4.2006 19:16:
---
ttomi, 23.4.2006 18:34:
paljon yksi vinyylilevy painaa kansineen?
---
Jostain syystä tää sama kysymys tulee
esiin toistuvasti Vinyylilevyt painaa
yleensä 180 g -220 g, kuoret painaa n. 50-70
grammaa.
---
Koska mulla just nyt ei ollu parempaa tekemistä, niin valitsin massiivisesta kokoelmastani muutamia plätyjä punnitukseen ilman kansia. Tulokset:
[/q]
Joo, my bad. Noi 180-220 g on siis maksimipainoja
[q]ttomi, 23.4.2006 18:34:
[/q]
Jostain syystä tää sama kysymys tulee
esiin toistuvasti Vinyylilevyt painaa
yleensä 180 g -220 g, kuoret painaa n. 50-70
grammaa.
[q]Samu, 22.4.2006 15:27:
Joo tarttee. Lentskarissa jakavat viisuminhakupaperit, jotka sit leimataan (tai ei leimata) rajalla. Se käy ihan huomaamatta (, jos et oo etsintäkuulutettu tai sua ei epäillä jostain rikollisesta toiminnasta tms. nää tavanomaiset) ja näppärästi.
[/q]
Ei tavitse.
*pilknus* Se ei ole viisumi, mikä rajalla leimataan. Suomi kuuluu monien muiden maiden tavoin "Visa Waiver Programiin". Lisätietoa löytyy osoitteesta http://www.usembassy.fi/visas/visawaiver.htm
No jaa'a?
Punainen sopii tunnelmaan.
Miksi mun tee tuoksuu ihan jumalaisen hyvältä, mutta ei maistu miltään ?
[q]Sinza, 31.8.2009 13:55:
Laitetaas nyt tänne tämä, kun tuolla Nokia topicin puolella ei tullut mitään vastausta:
Nyt tarvii viisaampien neuvoja.. Mulla on N81 ja haluaisin tietää miten saan väliin jääneet podcastit ladattua? Aina kun podcastin päivittää se näyttää haettavissa vain sen uusimman jakson ja haluaisin ladata myöskin ne jaksot mitä multa aina silloin tällöin jää väliin :(
[/q]
Mitä käytät noiden podcastien hakuun?
Mistä johtuu mahan murina ja semmoinen outo tunne mahassa silloin kun on nälkäinen?
nimim. kaksi leipää syöneenä ja nälkäisenä duunissa.
Tartteeko Yhdysvaltoihin viisumia, kun sinne matkustaa?
[q]onni3mk, 12.4.2006 15:17:
---
mariq, 12.4.2006 15:15:
---
No mut eiks tää nyt menny sillai, et haukottelu ei periaattees liittyny mitenkään nukkumiseen, vaan aivojen hapen puutteeseen?
[/q]
Joo joo, seli seli, Miks sit haukotuttaa aina ku on väsyny?
TAI sit tää silmien vettyminen liittyy vaan väsymyshaukotteluun, mut ei aivojen verenkierron hiilidioksidipitoisuuksiin liittyvään haukotteluun lainkaan..??
Miksi haukotellessa silmistä tulee kyyneliä?
[q]mayah, 13.4.2006 22:28:
---
domi, 13.4.2006 22:26:
Kato Mark Hamiltonin kysymyksiä, se ehkä vois vastata toho kysymykseen.
---
:D
[size=1]Ei pahalla, mut repesin. En ääneen, mut hiljaa sisäisesti.[/size]
[/q]
[size=1]Tiiän et lupasin olla kiltisti tänä vuonna, mut mihin seepra raidoistaan pääsee?[/size]
Seinäkellolle tapahtui klassiset, eli eräs ystäväni päätti oma-aloitteisesti siirtää seinäkellomme oikeaan aikaan, vaikka se taktisesti ja ansiokkaasti hoiti ajoissa-aamulla-töihin -teemaa*nauru*. Muistaakseni hän sääti sen viisareista ja työntäen niitä vastapäivään (ei takaa olevasta koneistosta). Nyt viisarit eivät liiku, vaikkakin yritystä kellolla tuntuisi korvakuulolla olevan.
Paristosta se ei johdu. Viisarit eivät ota kiinni toisiinsa.
Muistanko oikein, että mekaanisilla kelloilla on taipumusta mennä epäkuntoon, jos niitä pyörittää viisareista, ja väärään suuntaan? Mikä neuvoksi? Onko kotikonsteja miten korjata TAI miten ainakaan ei kannattaisi lähteä korjaamaan? Vai onko kellopelit sen verran hienosäätöä, että kannattais suoril miettiä asiantuntijaa?
[q]phanatic, 8.4.2006 18:17:
---
Elvirith, 8.4.2006 17:57:
Miksi tuli on kuumaa
---
Palamiseen tarvitaan:
-palava aine
-happi
-tarpeeksi korkea lämpötila
Jos jotain näistä ei ole, ei tulikaan ole mahdollinen.
[/q]
Sori, pakko paukutella henkseleitä
Liekillä(!) palaminen tarvitsee NELJÄ asiaa:
- Palava aine
- Happi
- Lämpötila tarpeeksi korkea
- Katkeamaton ketjureaktio näiden välillä
Kun taas hehkumalla palaminen (kuten metallit.. esim magnesium palaa n. 3000 asteen kuumuudella) eli kyteminen ei tarvitse kuin noita kolmea ensimmäistä
Joten syy miksi tuli on kuumaa johtuu juuri palamisreaktion luovuttamasta lämmöstä
[q]Aki A., 7.4.2006 15:30:
Mittä vinkei miten tommosen lidlin kurkkupurkin mallia järkäle sais auki? Se kansi on niin perhanan liukas eikä liikahda mihinkään Kotona asuessa tä mun tyttömäinen ongelma ois ratkennu huutamalla "iiskää kurkkupurkki ei aukee" mutta nyt jää suolakurkut mun lihapullanakkispagettiananasfetajuustojuustoraastemajoneesi-sekoituksesta pois :))
[/q]
Testaa myös työntää veitsi sinne purkin kannen väliin ja väännä ylöspäin niin et kuuluu naksahdus. Sit pitäs aueta...
[q]koo, 7.4.2006 11:42:
Se on se imago. "Minä olen niin hieno ja kultturelli ja rikas että käyn stokmannilla!!!"
[/q]
Eli ne käy siellä vaan näyttäytymässä parhaassa turkissaan ja menee sit oikeille ostoksille Siwaan?