Mikä ärsyttää?

Back to häröily O

[q]Lyylikki, 3.8.2007 14:03:
Suomenkielentaidottomat työkaverit.
[/q]

Tuo. Sekä se, että yks parikymppinen tyyppi täällä tekee wordissä rivinvaihdot spacella =D Se myös tunkee pilkkuja tekemissään uutiskatsauksissa niin ihmeellisiin paikkoihin, että mä en enää jaksa edes välittää.

Ehkä hivenen se, että päätin siirtyä sähköisiin laskuihin tietyiltä osin ja nyt en muistakaan tunnuksia postin palveluun, jonne lasku on mennyt

[q]inspector, 2.7.2007 13:50:
Se että lupaillaan/sovitaan jotain asioita ja sit ne ei menekään sinnepäinkään. Parempi sitten ettei lupailla semmosia asioita mitkä ei tapahdu, tai ainakin ilmoitetaan jos ei sitten pääsekkään tulemaan.

Esim. erittäin ärsyttävää on jos vaikka kaveri sanoo et joo soittelen sit illalla ku oon tulossa. Sit venailee koko illan himassa ja mitään ei kuulu. Parhaimmillaan sanoo viel muille kavereille et joo en nyt pääse ku venaan tääl himas.
[/q]

Niinpä. Luulis ettei se oo kovin vaikeaa vaikka laittaa viestiä et "sori, tänään ei käykään".

[q]Pätkis, 20.6.2007 13:13:
Pyöräilijöistä tuli mieleen, et saa kesän edetessä taas nostella kulmiaan ku kattelee miten itsevarmasti nuo fillaristit tuol keskustassa suhahtelee menemään ihan mistä välistä lystää. Viimeksi eilen nous tukka pystyyn kun olin autollani kääntymässä nätisti vilkku päällä oikealle valottoman suojatien yli, ja siitä suhas sit eräski kaveri helvetillistä vauhtia mun EDESTÄ sille suojatielle, jolla mä keulani kanssa jo olin. Mun nopeus oli niin vähän ettei jarrutus ollut ongelma, joten ei käynyt mitään. Kyl mä katoin ettei siinä mun vieressä oikeella sivulla ketään kävelly tai pyöräilly samaan aikaan ku risteystä lähestyin, kunnes sit lähin kääntymään. Ja ei, en tosiaankaan nähny mistä hiivatista se pyörä tuli, mut "takaa" tuli ja lujaa.

Noin niinku vaan yhtenä esimerkkinä et vois oikesti vähä niitä tilannenopeuksia ne pyöräilijätkin liikkuessaan kattoa.. Ite en ikinä uskaltais fillaroida tuolla katujen yli sitä vauhtia mitä monet tottuneemmat menee. Väline ku väline, keskustas ei sillä tarvi kovaa ajaa
[/q]

Itse työmatkapyöräilijänä voin kyllä yhtyä tähän! Jotkut ajaa ihan käsittämätöntä vauhtia ja esim. paikoissa, joissa on pyörätie, ajetaan siinä ajoradalla. Kai meitä tavallisiä polkijoita ois sit liikaa edessä :/

Oma ärsytys pyöräilyyn liittyen on ne mulkasut joita jalankulkijoilta saa jos soittaa kelloa kun kävelevät keskellä pyörätietä. Hankin sumutorven kohta.

Voi v*ttu.

Jos pyydän kääntämään spiikkarit ruotsista englanniksi ni se ei v*ttu tarkota sitä, että voit vain kopsata vanhat spiikkarit lukematta niitä uusia! huoh.

[q]Elmiira, 29.5.2007 13:59:
---
Annakins, 29.5.2007 12:55:
Oot ollu firmassa pari vuotta ja jatkuvasti määräaikaisissa työsuhteissa? Millä ne perustelee sun työsuhteen määräaikaisuutta?

---

Olen ollut täällä kolmessa eri toimenkuvassa, jotka ovat aika kaukana toisistaan. Uuteen toimenkuvaan on aina tehty uusi määräaikainen sopimus. Tämä olis nyt toinen määräaikainen sopimus tähän työnkuvaan. Ja tämän jälkeen on luvattu vakinaistaa, jos hoidan hommani hyvin.
[/q]

Onko määräaikaisuuden perustana ollut projektiluontoinen työ? Nimittäin työnanatajan on aina perusteltava määräaikaisuus. Kuulostaa aika kummalta, että ovat luvanneet vakinaistaa, jos nyt teet työsi hyvin, kun onhan vakityösuhteissakin määriteltävissä koeaika esim...

[q]crissy, 24.5.2007 09:34:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200705236145933_uu.shtml ja tollakaan ei oo si huumorintajua!!
[/q]

No ton uutisen perusteella siin oli kyl enemmän kyse Säpon huumorintajuttomuudesta kuin itse Reinfeldtin, mutta vaikeahan se on ton perusteella sanoa..

[q]UnityF, 22.5.2007 14:15:
Pakko maksaa vaikka ei oo koskaa ennen ollu noin isoo laskuu joten ei oikee mee kaalii miten se nyt on noin iso kun kuitenkaa mitään uutta laitetta ei olla ostettu päinvastoin ollaan vähenetty sähkönkulutusta
[/q]

Ihan sama mitä tapahtuu, niin sähkön hinta nousee. Imo sähkön hinnan määräytyminen on täys mysteeri!

[q]MesMeRise, 20.5.2007 19:49:
---
*Stella, 20.5.2007 19:45:
Vittu että välillä ärsyttää miehet. Jokainen aina jossain kohdassa laulaa sen saman laulun "mua ahdistaa, nyt tarviin omaa aikaa, ehkä parempi nähdä vähän harvemmin". Minkä takia mua ei ahdista yhtään??????? Olkoon saatana keskenään kaikki ja perustakoon ahdistujien kerhon ja ihmetelköön miks on keskenään vittu.
Ehkä huomiseks lepyn.

---

Mä oon itseasias miettiny tätä ihan samaa. Lähinnä siltä kantilta et mussa taitaa olla jotain vikaa ku ei mulle koskaan tule oloa et olen nähny jotain ihmistä "liikaa". Kauhee stressi sitte ku joillekki on niin tarkkaa se et jos näkee 4krt viikossa ni se on jo niin paljon et sen jälkeen tarttee kk omaa aikaa ahdistukseen :D
[/q]

Miehet!

[q]pirpeli, 18.5.2007 10:56:
---
Annakins, 18.5.2007 10:24:
No älä! Alko ahdistaa eilen ku katoin tota ja jokaisessa kohtauksessa se heittää jotain idarimaista :D

---

Miks te katotte tollasta aivopieruviihdettä niin vakavasti...? Vaikka se heittäs siitä gxlbitgclixbit niin hyvähän se sarja silti on. Paitsi ei niin hyvä, kuin alkuperänen CSI, mut silti.
[/q]

No ei sitä voi katsoa ilman, et noi lameudet ahdistaa :D Onneks Horaatio ei oo ruudussa koko ajan.

[q]Elmiira, 29.5.2007 14:40:
Vuoden vaihteessa taloon tuli myös uusi esimies
(nykyinen lähin esimieheni). Ja koska hän on itsekin uusi talossa ja ei
ole ollenkaan ehtinyt seurata mitä osaan ja mitä, niin hän halusi tehdä
vielä yhden määräaikaisen sopimuksen ennen vakinaistamista. Koeaikaa
ei ole tainnut olla kuin työharjoittelusopimuksessa...

Mut enpä tosiaan kyllä tiedä, miksi ei nyt voitu tehdä vakituista sopimusta
koeajalla... Ehkä siksi, että tuo esimies on kuitenkin niin kiireinen, ettei
ehtisi taaskaan edes koeajan aikana katsoa osaanko mitään vai en...
Eihän se ehtinyt menneen viiden kuukaudenkaan aikana sitä tehdä.
[/q]

Lain mukaan pomon kiire ei ole pätevä syy määräaikaisuudelle. Jos kuulut liittoon, niin kehottaisin ottamaan yhteyttä liiton juristeihin. Koeaikahan on nimenomaan sitä varten, että voidaan katsoa osaatko työsi, ei siihen mitään määräaikaisuutta vaadita. Sitä paitsi, kun oot samassa firmassa ollut jo pidempään, niin todennäköisesti osaat ne hommat erittäin hyvin ja eihän se pomo muidenkaan vanhojen työntekijöiden työsuhteita voi määräaikasiks muuttaa vain sen takia että on uusi.

oon itse kanssa määräaikaisessa työsuhteessa, mun työ on kuulemma projektiluontoista, vaikka paikka on ollut olemassa samanlaisena ainakin 5 vuotta, mua ennen siis 3 tyyppiä tehnyt samoja töitä määräaikaisena sillä verukkeella...

Pizzerioiden hintahelvetti!
Posiluukusta tulvii viikon aikana yli kymmenestä eri kohteesta mainospropagandaa (sitä se todellakin on) ja ei voi kuin kirota kalleutta, jolla näitä vehnäjauhoihmeitä meille agressiivisesti nykyisellään tyrkytetään.
Milloin on "vitosen päivät" (josta jo tv2 tiesi Silminnäkijä: pizzawestern -jaksollaan viikko sitten ottaa härkää sarvista) milloin taas kymmenen kappaleen muka tarjoukset jne. kylkiäisten ollessa 1,5l limu tyyliin: "meillä on vain fantaa".
Sisältöhän yllämainituissa on luvattoman usein niin laihaa, ettei kukaan itseään ja vähäisiä rahojaan arvossa pitävä kykene näitä pizzoiksi mieltämään.

Eniten kuitenkin ärsyttää yksittäistä perhe-, ja/tahi pannupizzaa halajavan paikoittainen suoranainen silmään virtsaaminen.
Esimerkki: kun Fantasia perhepizzasta pyydetään 13fuckineuroa, mikä hätyyttelee itseisarvona riiston rajoja, saa ostaja valita tähän 3 omavalintaista täytettä.. KOLME???
Luojan lykky tämä kuitenkaan ei päde kaikissa kohteissa sillä eihän noista tuollaisenaan kukaan normiarvona enään mitään maksaisi.

Taikinatomaattikastikejuustoripaus + kolme_x_kuka_tietää_minkä_päivän_viimeinen_päiväyspakaste-einekset.
Siihen sitten vielä (ymmärtääkseni kuitenkin useimmille) kuluerä kuljetuksen tahi paikanpäälle menemisen/paluun muodossa niin avot. Vastinetta rahoillesi(?) NOT.
Tottahan tuon tietty lapsikin ymmärtää, että sen rieskan hinta pitää sisällään niin toimitilojen vuokran, mainokset, siivoukset, kuljetukset ym. kustannukset kuin sen itse pizzanpyörittäjän palkankin.
"Business is business, right?"
Ja viimekädessähän kukin sen valinnan itse tekee kärsiäkkö kaltaisesta kukkarossaan, joka aiheuttaa enemmän hilsettä kuin sitä cheddaria pizzojenpintaan.

Muistan hyvin vielä ajan, kun pizzan tilaaminen oli jotain mitä odotti ja halusi ja joita mahtui kuukauteen toisinaan useampikin kerta, enkä nyt mainitulla viittaa esipizzalliseen periodiin. Nyt samainen synnyttää lähinnä ärtyneisyyttä ja epäuskoa tuota muutoin maanmainiota pikaruokaa ja siitä elantoaan repiviä kohtaan.

Hajoilen omiin ajatuskaavoihini aika huolella tällä hetkellä...

A: En tarvitse tätä dokumenttia kopiona, koska se tulee mulle jo sähköpostitse.
sihteeri: Hyvä tietää, en enää kopioi sulle.

Seuraavalla viikolla:
A: en edelleenkään tarvitse tätä kopiona, kun se tulee sähköpostilla.
sihteeri: OK, hyvä tietää.

Viikon kuluttua:
A (mielessään): KUINKA V*TUN VAIKEAA ON MUISTAA, ETTEI TÄTÄ DOKARIA TARTTE KOPIOIDA MULLE?!?!?!?!?!?!

Oikeesti, sama juttu joka viikko. En jaksa enää edes huomauttaa. Pari puuta taas kaadettu turhaan.

[q]Tres, 26.7.2005 15:47:
Ja vittu meidän talouteenhan ei intternettiä
enää tule[/q]

Onneks et oo mun iskä

se että työpaikan palkanmaksu ei oikeen toimi, pilkku varmaan vahingossa menny väärään paikkaan >:E

[q]laite, 23.2.2007 11:12:
---
Annakins, 23.2.2007 11:05:
Miten voi olla niin äärettömän vaikeaa käyttää sen verran aivojaan, että hiukan katsoisi kuinka monta kertaa välittää saman dokumentin yksikön työntekijöille? Ja jättäisi välittämättä ne viestit, joista esim. puuttuu liite!

---

Mä suosittelen lämpimästi palautteen antamista joko suoraan kyseiselle henkilölle, tai hänen esimiehelleen ;)
[/q]

Oon huomauttanut asiasta niin monta kertaa, että vaikutan jo varmaan tosi tylyltä. Olen pyytänyt, että katsovat vähän mitä jakavat ja että eivät laita mulle meilejä, joista näkee suoraan, että tulleet mulle jo suoraan lähettäjältä. Ja silti se on niin vaikeeta. (Meillä on siis yksikölle s-postilaatikko ja usein viestit lähetetään sekä varsinaiselle vastaanottajalle, että myös yksikön laatikkoon.)

Kerran laskin saaneeni saman dokarin 7 kertaa, joista 4 kertaa se oli tullut kyseisiltä sihteereiltä...

"Tämä versio on huomattavasti parempi kuin aiempi". Siinä on muutettu kahta lausetta, senkin idiootti!

Miksi, oi miksi, olenkaan tämän yhdistyksen toiminnassa mukana

Näköjään se on ihan sama kuinka monta kertaa pyytää, etteivät välitä samaa sähköpostiviestiä 100 kertaa kun se silti välitetään. argh.

Ostin joku aika sitten satsin tunnetun kotimaisen valmistajan - vai mitenköhän senkin kanssa nykyisin? - froteeta sävy sävyyn vähän sillä taka-ajatuksella, että kun on noin räikeän punaiset pyyhkeet, niin parempi hankkia kerralla täysi pesukoneellinen, jottei tarvitse jännittää värjäymien kanssa.

Väriä niistä ei ole pahemmin irronnut, mutta juurikkaanpunaista pölyä on kylppärin pinnat ja saumat täynnä, ja räikeää nöftää sikiää ihme koloihin vaikkei pyyhkeisiin edes koskisi. Ihokin ärtyy pariksi tunniksi jokaisen suihkun jälkeen. Tai siis kuivauksen jälkeen, jos halutaan nipottaa.

Ehkä näistä räteistä saisi vielä rahansa takaisin kaupasta ilman kuittia, tai korvauksen valmistajalta, jos rutkuttaisi sille suoraan. Ajattelin kuitenkin kiristää ärsyruuvini äärimmilleen ja ottaa nämä pyyhkeet vielä kerran käyttöön. Tekisin tempun joskus kesäkuun aikana, ja sitten kun pyykkäyksen aika tulisi, niin tekisinkin mokomista lumpuista juhannuskokon jollekin syrjäiselle luodolle ja yskisin vähän kossua päälle maksimoidakseni sen riemun, että siihen päätty tänä vuonna myös kesälomani, jonka ajankohtaa en ole voinut itse valita.

MUTTA HETKINEN!

Huomennahan on Kevätpäiväntasaus! *ökkö**ökkö**ökkö*

O