Hammaslääkäri

Back to häröily O

Selvisin hengissä maanantai aamuisesta klo 8.00
hammaslääkäri keikasta. Yläpuolelta paikkailtiin
kolme reikää, ei sattunu yhtään.
Maaliskuussa uudelleen.

Katotaan hyytyykö hymy sit,
jos ne sillon kiskoo nuo viisaudenhampaat ylhäältä poies.

Kunnan hammashoitola *sydän*

Eilen illalla irtosi paikka takahampaasta, jotan päätin aamulla soittaa itselleni päivystysajan.

Meiksi: "Saiskohan päivystysajan tällepäivälle? Multa irtosi paikka takahampaasta."
Hoitaja: "Särkeekö siihen hampaaseen?"
Meiksi: "Ei nyt niin hirveästi ainakaan kokoaikaa."
Hoitaja: "No seuraava vapaa aika on 15.5."
Meiksi: "Eikönyt aikasemmin ole muka päivystysaikoja?"
Hoitaja: "Tää nyt ei ole niin kiirrellinen asia, kun sanoit ettei sinua haittaa mikään siinä hampaassa."
Meiksi: "En minä niin sanonut. Minä sanoin ettei minua säre hampaaseen. Kyllä se jonkun verran haittaa, kun ei kunnolla pysty pureskella mitään, kun hampaasta puuttuu ykskolmasosa."
Hoitaja: "No sitten varmaan tarvitset päivystysajan."
Meiksi: "No kyllä. Sitähän minä alunperin pyysinkin."

Hammaslääkärissä käynti sujui sitten ilman mitään ihmeempiä.

Argh, kun näin tän topicin niin muistui mieleen että kävin lokakuussa tarkastuksessa josta piti tulla käsky paikkaukseen jne. parin kuukauden sisällä (eikös se ole joku hoitotakuu-aikaraja?)
mut eipä ole vieläkään mitään kuulunut. Oli jo hirvee taistelu itteni kanssa että sain mentyä tuohon tarkastukseen kun pelkään hammaslääkäri*sars*-mörköä aivan kamalasti, niin varmaan nyt alan soittelemaan niille että hei haluuttekste porata mua.

Aamulla leikattiin yksi viisaudenhammas pois. Melkonen operaatio... Nyt on oikea puoli naamasta ihan turvoksissa ja kun puudutus alkaa hävitä niin jonkin verran kipeäkin. Mut jos tästä nyt jotain hyvää keksii niin lounaaksi on jäätelöä! =P

Otatin intissä kaikki neljä visuria kerralla poies. Alahampaat piti leikata, ylähampaat lähti ilman suurempaa hikoilua. Onneks oli pamit paikallaan niin olo oli sopivan raukee, vaikka olis vetäny kaikki hampaat pois*nauru*pari seuraavaa päivää meniki sit keittolinjalla..*hih* mut tällee jälkikäteen ajateltuna tein fiksusti. Samoilla säryillä pääs eroon niistä kaikista, eikä tarvi toiste kokea.

Huomenna täytyis mennä. En hammaslääkäriä pelkää, mutta en voi sanoa nauttivanikaan sinne menemisestä. Tavallaan menen mielelläni, jotta saan hampaat kuntoon. Aina kylläkin vaadin puudutuksen. Johtuu varmaan siitä, että joskus mulle sanottiin "ettei näin pikkujuttu puudutusta tarvitse"*justjoo* Sattu enemmän kun ikinä!! Ihan sama miten "pikkujuttu" on kyseessä niin puudutus, kiitos!

[q]eloK, 2.3.2006 12:44:
Aamulla leikattiin yksi viisaudenhammas pois. Melkonen operaatio... Nyt on oikea puoli naamasta ihan turvoksissa ja kun puudutus alkaa hävitä niin jonkin verran kipeäkin. Mut jos tästä nyt jotain hyvää keksii niin lounaaksi on jäätelöä! =P
[/q]

Mul leikattiin mukavasti jouluaatonaattona mut oli sen verta kiire, ku oli päässy tulehdus iskee. Siitä reissusta ei jääny kyl hyvät muistot :E. Ensinnäkin oli pakko mennä yksityiselle, vaikka soitin heti aamusta päivystykseen, kaikki mahd. paikat varattuna :/ (147 e kilahti sit loppujen lopuks maksettavaks). Nooh, siis yksityisel... enkä arvannu et ne repäsee sen irti, ja sit lekuri rupee kaivaa piikkii ja sanoo "nyt puudutetaan" ---> ihan paniikki :E, huonoi muistoi kun pysyvii hampai revitty... Alan tärisemään hirveästi, ja lekuri sit totee, et taidatkin olla yliherkkä adrenaliinille tjsp ja kysyy haluunko sit rauhottavaa, kun muuten ei hommat oikeen onnistu. Myönnyn siihen ja mut laitettii odotushuoneeseen venaamaan vaikutusta.. kesti jotain vartti ennen kuin tärinä loppui :/... nooh, itse hampaan revintä meni ihan hyvin, eikä jälkeenpäinkään hirveästi särkenyt.

Toivottavasti ei vaan joudu uudestaan joudu noita viisaudenhampai repimään

jesh, viimenen viisuri revittiin tänään pois, eikä onneksi edes satu ...

Yks yths:n hammaslääkäri on kyl tosi pro Paikattiin tänään kaks hammasta, ja piti repiä hampaita eri suuntiin et pääsi juureen asti, missä reiät oli. Puudutus vähän vaivaa, mut enpä tuntenut mitään, vaikka minkälaista piikkiä suussa oli... yleensä jännittää mielettömästi hammaslääkärissä käynti, mutta toi lääkäri saa kyl pelot katoamaan

Tän päivän hammashoitaja ei kyl osannut hommaansa, johtuneeko siitä, että ei selvästikään tullut toimeen lääkärin kanssa ja töhöili sen takia...onneks ei mua pahemmin sen imurin kanssa sohinut...*igor*

Ihanaa, pitkä vuosi seuraavaan kontrolliin

Eilen kävin ekaa kerta hammaslääkärissä niin, ettei laitettu puudutusta vaikka porattiin*hih* Oli edellisellä kerralla laitettu ketuilleen väliaikainen paikka, joka kipeytti ikenen tosi pahasti. Onneksi menin ja vaikka vihlaisi muutamaan otteeseen aika pahasti, niin kivempi oli jälkeenpäin kun ei enää sattunut, eikä tarvinnut olla naama puuduksissa loppupäivää.*iloinen* Yleensä puudutus aiheuttaa sen että mulla on koko leuka jumissa viikon sen jälkeenkin.*ding*

Normaalisti siis en avaa suutani hammaslääkärissä ennenkuin puudutuspiikki on valmiina..mut nyt täytyy antaa tädille joka hoiti homman nätisti.

Joo ei ne ihan sieltä parhaita tunnelman nostajia ole mutta pakkohan sielläkin on vierailla. Kerran kävin viisaudenhampaan poistossa ja vahingossa vilkaisin sitä bruuttaa jolla se tunki puudutusainetta ikeniin...hyvä etten saanut slaagia...muutenkin neulakammoinen ja sellaista ängetään suuhun ja rutina vaan kuuluu...

On kyllä karmeita hammaslääkäri-kokemuksia takana, mutta Rovaniemen YTHS:n lääkärit ja hoitajat on kyllä olleet kautta linjan ihan asiallisia ja kivoja..

Lisäksi fluoritabletit ja hammaslanka olivat tehneet tehtävänsä. Vain yksi pieni reikä! Toukokuussa hiotaan tummentumat poies ja sitten seuraava kontrolli onkin vasta kahden (2!) vuoden päästä, rokk rokk.

Mulle tuli 700 lasku hampulääkäristä.. perkele..

Taas kerran tuli käytyä.
Puudutus ei oikein tuntunu tehoavan,
sattui ja vihloi ihan pirusti.
Nyt poski on kyllä turta ja huuli.

Reikä oli kuulemma iso,
ei pidä ihmetellä jos koskee myös myöhemmin.
Kivaa.

Ja uusi aika varattuna taas.
Vielä yksi reikä alhaalla ja
sitten vielä viisaudenhampaiden nyhtäminen.
Ei huvita enää.

Pari viikkoa sitten kävin kun alahampaasta lohkesi pala joka oli melkein puolet koko hampaasta. Pistettiin sitten jotain ainetta (en tiedä mitä) ja korjattiin se hammas. Eipä tuntunut miltään.

Mulla ei oo ikinä tehty hampaille mitään muuta kun poistettu viisaudenhampaita. Silti jotenkin pelkään sitä vaik en edes tiedä millasta esim.poraus on, enkä todellakaan mee hammaslääkäriin ihan heti...*eiei*

hehee. Mun elämä + ei hammaslääkärikäyntejä = mahdoton yhtälö.
Elämän aikana joku viitisentoista reikää, katkenneita hampaita, hammastulehdusta....
Tänään taas kävin, selvisi että joudun juurihoitoon pari vuotta sitten paskotun hampaan takia :(
ja muutenkin viime tarkistuksessa löytyi hammaskiveä, tummentumaa, reikää, purentavirhettä, viisaudenhammasta :D


Mut oikeesti, mul on ihan hyvännäköiset legot.

Mä luin jostai Trendistä tänää, että laserilla vois korvata perinteisen poran, ei puudutusta, kipua tai kamalaa porausääntä...sit saattas olla jopa kivaa mennä hampilekurille...

vielä kun kehittelisivät kivuttoman viisurinpoiston, nii mä olisin iloinen!

huomenna taas...syksyllä paikattu hammas vihottelee ikävästi. varmaan taas joku neljä käyntikertaa edessä juurihoitoineen, sata euroa/kerta

Siis mitä mieltä olette. Henkilökohtaisesti itse pidän siellä käymisestä. Kiinnostaa vaan kovasti muiden mielipiteet.

[muokattu 4.10.2003 21:29]

O