fobiat, pelot & vidun pahat mielenterveysongelmat =D

Back to häröily O

[q]Freja, 28.11.2005 14:05:
Jos näen kalan - se voi hyökätä ja purra ja kaikkee hyi limaa.
--- tunnen sen levän mitä en edes näe, tai tunnen mitä tahansa, niin tahdon kyllä nopesti pois
[/q]

Mun näköjään pitäs tyytyä pelkkiin uimahalleihin.

juu levät ja kalat yms yöks

Tähän voisi tehdä kyselyn ja sitte alkaa ohjaamaan ihmisiä hoitoon. Tuntuu, että suuri osa klubbarilaisista on jonkinasteisen pollatohtorin tarpeessa. Surullista....*uuh* Niin nuoria...

Niin joo. Mä pelkään käärmeitä ihan helvetisti. En niinkään mitään lemmikkiviljakäärmeitä tai pikkusia kuristelijoita, mut luonnossa jos mokoman kyörmeenluikeron kohtaan ni kuolen jo siihen pelkkään tärinään. Toisin ku monilla muilla käärmefoobikoilla, mua ei pelota se olemus, vaan potentiaalinen kuolettavuus niin pienessä olennossa.

hehe, mä olin thaimaassa ulkomerellä snorklailemassa niin paitsi että joissakin kohdin oli sellaisia 7x7m plänttejä että pohja oli puolen metrin päässä alapuolella ja pelkkiä meritähtiä tai meduusoja :D niin sattuipa että mahani alta uiskenteli tämmösessä paikassa vähän isompikin kala... ui alta ikäänkuin takaa päin ja tuli sit siitä naaman ohi...
kyllähän siinä hieman hermostui kun tajusi että se oli barrakuda tai kissakala, joka on pikkuhaita huomattavasti vaarallisempi, niin iso suu että voi kerralla napsauttaa vaikka jalan tai pään irtipoikki!

ihme et mun annetaan edelleen juosta vapaalla...
pelkään:
vettä,ötököitä(ampparit, hämähäkit,muut oksetukset), pimeää, korkeita/matalia/ahtaita paikkoja, lintuja, käärmeitä, väkivaltaa, kipua, neuloja,kovia ääniä, tuntemattomia miehiä (siis heidän läheisyyttään, en voi kestää sitä että joku tuikituntematon seisoo kiinni)... lisäksi olen taikauskoinen ja säikky
tästä johtuen:
mm. en voi nukkua/olla muutenkaan sängyllä jolleivat jalat ole peitettynä(pelkään että joku/jokin tulee ja nappaa jaloista), järveen/mereen en mene vaikka maksettaisiin, yksin ollessa en kykene nukkumaan pimeässä, kävelen suojatiellä (jos vaan mahdollista) vain valkoisilla viivoilla, 13. perjantainamua on ihan turha pyytää mihinkään jne. jne.
pitäis varmaan yrittää päästä peloista

En uskalla tilata puhelimella pizzaa, saatika sitten soittaa jonnekkin muualle kuten lääkäriin. Vasta kun on ihan pakko soittaa eikä muita mahdollisuuksia ole otan puhelimen käteen ja hermoilen ainakin puoli tuntia ennenkuin uskallan soittaa.

En voi mennä hissiin jos hiemankin epäilen, että siinä voisi olla kilonkin ylimääräistä painoa yli sallitun rajan. Tämä johtuu siitä, että jumiuduttiin kaveriporukan kanssa joskus kolme vuotta sitten hissiin. Kesti erittäin kauan saada apua ja happi alkoi tosiaan loppumaan.
Pelkään myös korkeita paikkoja, ampiaisia ja pimeitä/syrjäisiä paikkoja

Ehdottomasti hämähäkit! Pienimmätkin saa mun karvat pystyyn!

Mulla on kamala hai-kammo. En voi mennä Suomessakaan järveen tai mereen yksin tai ensimmäisenä, mutta kamalimman kohtauksen saan, jos joku uskaltaa jättää mut yksin uima-altaaseen.

Neulat/piikit


[q]tintsu, 30.11.2005 10:07:
Mulla on kamala hai-kammo. En voi mennä Suomessakaan järveen tai mereen yksin tai ensimmäisenä, mutta kamalimman kohtauksen saan, jos joku uskaltaa jättää mut yksin uima-altaaseen.
[/q]
Suomen järvissä, merissä tahi uima-altaissa ei muuten ole haita.

[q]toma, 30.11.2005 10:14:
---
tintsu, 30.11.2005 10:07:
Mulla on kamala hai-kammo. En voi mennä Suomessakaan järveen tai mereen yksin tai ensimmäisenä, mutta kamalimman kohtauksen saan, jos joku uskaltaa jättää mut yksin uima-altaaseen.

---

Suomen järvissä, merissä tahi uima-altaissa ei muuten ole haita.
[/q]

OIKEESTI?! Eikö?! En ois tienny..*nauru*

[q]tintsu, 30.11.2005 10:16:
OIKEESTI?! Eikö?! En ois tienny..*nauru*
[/q]
Siksi tää on varmaan tässä topikissa "vidun pahat mielentervysongelmat" ;D

Mut hyvä et sait nyt tietää, eipähän vaivaa tuo pelko enää!

[q]toma, 30.11.2005 10:20:
---
tintsu, 30.11.2005 10:16:
OIKEESTI?! Eikö?! En ois tienny..*nauru*

---

Siksi tää on varmaan tässä topikissa "vidun pahat mielentervysongelmat" ;D

Mut hyvä et sait nyt tietää, eipähän vaivaa tuo pelko enää!
[/q]

Mä oon aina tienny et se ei oo ihan terve pelko..siksipä siinä lukeekin _suomessaKAAN_ . . .
Mielenterveysongelmapa hyvinkin, koska ei se mihkää kadonnu

[q]sapeli, 12.5.2005 23:52:
---
jansku=p, 12.5.2005 21:47:Tietysti joku on salakuljettanu heinolan uimahalliin yhden tappajahain

---


*helpotuksestahuokail* Mä en siis olekaan ainoa joka on joskus kuvitellut että siellä oli haikala Mulla oli pienempänä ihan sama Tappajahai-mielikuvitus-laukkaa-taas-fobia, ja siitä sain pari paniikkikohtausta mm. kylpylän rannassa Yhä muuten kammoan syviä vesiä joissa pohja ei näy
[/q]

Samaa linjaa: Pelkäsin aina äidin työpaikan uimahallissa, ratojen päätyjä sillä pohjaan oli laatoitettu T- mäinen kuvio, ja uskoin niiden olevan vasaraihaita, ja jos ui pään kohdalle (eli altaan päätyyn) niin ne purevat. Siispä polskin aina altaan keskivaiheilla, ja panikoin jos piti uida yksin päähän asti. Ei kyl vielkään tahdo hypätä yksin/ensimmäisenä mereen saati järveen..tai jäädä yksin polskimaan.

neulat... verikokeeseen meneminen on kaikkein pahinta, varsinkin jos sen saa tietää paljon aikasemmin! sit sitä vaan odottaa ja miettii päivä päivältä enemmän*hikoil* sit kun on H-hetki ja neula tulee lähelle niin taju lähtee saman tien*pökr*
Rokotuksia en oo saanu kolmannen luokan jälkeen (sillon fobia sai alkunsa), ala-asteella en suostunu menemään ja sit se vaan jäi, ku ei enään koulussa laitettu ala-asteen jälkeen...

Mä pelkään pimeetä.Ihan sairaasti.Kun omistaa hyvän mielikuvituksen,ni pimeessä saattaa puuntakana olla vaikki hipsismöhköotus!Taikka lohikäärme Naurettavaa toisaalta,mut sitä fiilistä ei vaan voi estää tulemasta.*grr*

a) torakat
b) ampiaiset

Poliisit saa kyl aina mut tuntemaan oloni syylliseks vaikka en olis ees tehny mitään... Hämähäkkejä kammoan niin paljo, et kun viime kesänä yks pitkäjalkanen oli eksyny vaivihkaa mun olkapäälle ja huomasin vasta toista kertaa raapiessani kaulaa et mikäs se siinä ni kaikki vaatteet lens kaaressa ja painuin suihkuun (onhan se voinu piiloutuu hiusten sekaan) ja kyttäsin koko loppuillan ja viikon et mis vitussa se oikeen jemmailee, kun en nähny sitä raatoakaan missään

Mä pelkään todella monia asioita tässä nyt tulee vissiin kaksi ilmi...
Hammaslääkärit! ne on pahoja kaikkien niitten laitteiden kanssa!!
ja mulla on paniikkihäiriöitä, en tiiä mikä laukasee (pimeä on kyllä yks).
Kerrankin konduktööri joutu kantaa mut ulos junasta ku en päässy itse. sain mielettömän paniikkikohtauksen ja pelkäsin että me kaikki kuollaan siinä junassa. Lääkettä siis en muistanu ottaa...

että tällä lailla...

O