Tupakoinnin lopettaminen.

Back to päihdekeskustelu O

[q]OCS:
Itse lopetin tuossa keväällä vähentämällä ensin polttelun puoleen ja sitten kokonaan. Harvalla se onnistuu kertaheitolla, joten ajattelin koittaa pikkuhiljaa vähentämällä ja onnistuinkin. Viikon verran about oli sellanen hajoo-pää-fiilis, mutta kyllä se siitä tahdonvoimalla meni ohi *igor**iloinen* Sen jälkeen on satunnaisesti pätkät vetänyt, mutta en mä sitä koe miksikään itsepetokseksi. Olen kuitenkin henkisesti ja fyysisesti päässyt siitä yli. Ainoastaan työpaikalla joskus viduttaa kun yli puolet työkavereista sauhuttelee Ruoka on kyllä maistunut sen jälkeen ja painossahan sen huomaa Onneksi liikunta maistuu myös joten ei pääse fläsähtämään ihan totaalisesti

Olen ylpeä itsestäni Hehe!
[/q]

*ylävitonen*

Mäkin lopetin!

Sain pidettyä uudenvuodenlupaukseni :)

Tupakoinnin lopettaminen on tosi vittumaista, tiedän sen itsekin. Koitin kerran lopettaa ihan noin vain mutta eihän siitä mitään tullut, tärisin vaan olohuoneen lattialla suurinpiirtein kädet ristissä rukoillen, että joku antaisi mulle tupakan... Nyt olen taas ajatellut lopettavani polttamisen koska armeijakin lähestyy ja sillälailla. Ehkä siitä tulee jotain, tai ainakin toivoisin niin tapahtuvan.*iloinen**iloinen*

[q]Juzba:
Tupakoinnin lopettaminen on tosi vittumaista, tiedän sen itsekin. Koitin kerran lopettaa ihan noin vain mutta eihän siitä mitään tullut, tärisin vaan olohuoneen lattialla suurinpiirtein kädet ristissä rukoillen, että joku antaisi mulle tupakan... Nyt olen taas ajatellut lopettavani polttamisen koska armeijakin lähestyy ja sillälailla. Ehkä siitä tulee jotain, tai ainakin toivoisin niin tapahtuvan.*iloinen**iloinen*
[/q]

Nojaa, ite poltin askin päivässä viimiset kymmenen vuotta, eikä lopettaminen tuntunu ees pahalta. (No okei, öisin hikoili ekan viikon.)

Aloitin polttamaan 15-vuotiaana...Poltin 5 vuotta askin päivässä, kunnes sit tajusin lopettaa. Aluks korvasin polttamisen älyttömällä purkansyönnillä...*hih* Ei kyllä kaduta ollenkaan, että olen nykyään savuton!*plur*

lopetin eilen. tänään toinen päivä polttamatta. vähän tekee tiukkaa mutta yritetään..

Annetaas tähän tilanne raportti. Tänään on viides päivä. Eilen selvisin pahimmasta koitoksesta eli humalatilassa oleminen ilman tupakkaa mikä onnistui täydellisesti.

Olo on ollut vittumainen. On kai aika henkilökohtaista kuinka riippuvuus oireet ilmenee. Itse olen ollut todella huonolla tuulella. Sydän hakkaa, kädet tärisee, hikoilee ja olo on todella hermostunut. Nooh, tämä on hyvä asia ja pakko ottaa vain päivä kerrallaan, kyllä tämä tästä. Onneksi moni kaveri on ollut todella kannustavia, kiitokset tästä kuuluu heille.

Ja onnea kirsikalle loistavasta päätöksestä.

[q]Juzba:
Nyt olen taas ajatellut lopettavani polttamisen koska armeijakin lähestyy ja sillälailla.
[/q]

Intissä just moni aloittaa polttamaan ja siellä vasta tupakkaa kuluu. Jos aiot siellä lopettaa, tempaus on aika hyvä ja kannattaa aloittaa sinä päivänä kun saapuu paikalle.

Mä ajattelin, et lopetan intin jälkeen. Intissä se on liian vaikeeta, ku 3/4 tupalaisista polttaa.

neljä päivää, puoli askia röökiä.*hymy*

[q]Yusu:
Mä ajattelin, et lopetan intin jälkeen. Intissä se on liian vaikeeta, ku 3/4 tupalaisista polttaa.
[/q]

Niin mäkin aattelin. Enpä lopettanu.

Mä olin polttanut yhdeksän vuotta säännöllisesti, tosin en koskaan polttanut paljoa, aski kesti mulla joku kolme päivää.
Keväällä päätin lopettaa ja lopetinkin, kuin seinään, kahteen kuukauteen (melkein kolmeen) en polttanut ainokaistakaan savua, ensimmäinen viikko oli helpoin, mutta ensimmäisen kuukauden jälkeen siitä alkoi olla todella tuskasta.
Painoni nousi, kaikki se mitä olin laihduttanut aikaisemmin, tuli takaisin ja vielä muutama kilo lisää.
Mutta en antanut sen haitata, seurustelin onnellisesti ja koin että elämäni oli kunnossa.
Eronkaan jälkeen en alkanut polttamaan, heti.
Mutta sinkkuilu teettää raskaita huveja ja jotenkin se körssi taas eksyi sinne suupieleen.

Nykytupakointiini olen hyvinkin tyytyväinen, poltan todella vähän, lähinnä baarissa.
Se harmittaa mua jokseenkin, kun oli kiva sanoa ”hei, mä en polta”
Mutta kyllä mä luulen että lopullinen tupakoinnin lopettaminen tulee lähiaikoina.

Nyt alko pelottamaan toi painon nousu. Pitäiskö alkaa polttamaan.... *täh* Nääh, lisää vaan liikuntaa ja vähemmän ruokaa.

[q]GoA:
---
Yusu:
Mä ajattelin, et lopetan intin jälkeen. Intissä se on liian vaikeeta, ku 3/4 tupalaisista polttaa.

---


Niin mäkin aattelin. Enpä lopettanu.
[/q]
Mä ajattelin ja LOPETAN. Alotan intin jälkee kuntoilee (eli punttia ja aerobista..ja jätän bileissä riehumisen vähemmälle) ..kunto on vaa intissä huonontunu.

[q]Yusu:
Mä ajattelin, et lopetan intin jälkeen. Intissä se on liian vaikeeta, ku 3/4 tupalaisista polttaa.
[/q]

Mä taas ajattelin et lopetan ennen kun menen inttiin..No empä lopettanu. Eihän siellä voinu olla polttamatta, varsinkaan metässä*vink*

[q]NextAce:
Eihän siellä voinu olla polttamatta, varsinkaan metässä*vink*
[/q]
Rööki maistuu leireillä ainakin 46,2 kertaa paremmalta, ku missään muualla

[q]Yusu:
---
NextAce:
Eihän siellä voinu olla polttamatta, varsinkaan metässä*vink*

---

Rööki maistuu leireillä ainakin 46,2 kertaa paremmalta, ku missään muualla
[/q]

Niin maistu*plur*

En oikeastaan tunne mitään tarvetta lopettaa.

Tupakointi on ylettömän kahvinjuonnin rinnalla oma pieni paheeni josta en luovu, ennen kuin röökin hinta kiipeää liian korkealle tai saan jonkun muun vastaavan syyn mieleeni.

Itseänipä siinä pääasiassa vahingoitan.

[q]JussiS:
*ylävitonen*

Mäkin lopetin!

Sain pidettyä uudenvuodenlupaukseni :)
[/q]

Heh, onneksi olkoon! Muista pitää siitä kiinni.

[q]Hixxy:
itelläni oli vajaa aski varalla koko ajan, enkä kajonnu siihen kertaakaan
[/q]

Sama juttu. Pää ajatteli että se lopettaminen on sitten oma valinta, eikä siitä kiinni ettei muka olis röökiä. Toimi mulle ainaki

Edit: mulla ainaki teki humalassa vähemmän röökiä mieli ku selvinpäin.

[muokattu 5.9.2003 07:50]

Itselläni alkoi lakko nyt viikonloppuna. Tällä hetkellä olo on aika vittumainen. Jatkuvasti hermostunut olo. Vapisee, kuumottaa ja on muutenkin vittuuntunut/jännittynyt. En kerennyt polttamaan kuin kolme vuotta säännöllisesti mutta silti tuo riippuvuus on kehittynyt. On niin fyysisiä kuin henkisiä riippuvuus oireita. Onkos täällä muita lopettaneita? Tänne voisi keräillä vinkkejä/tunnelmia. Muitakin vaan mukaan.

O