bongausta a.k.a. uusia ominaisuuksia

Back to klubitus.org O

tuntematon:[q]ip näkyy joten helpompi murtaa toisen koneelle[/q]

Eihän tossa edes näy koko IP. Ei mihinkään koneeseen
ihan heittämällä mennä sisään, ja ne tietomurrot tehdään
ylipäätään vähän eri puitteissa kuin forumeista spotattujen
vajaiden IP-osoitteiden perusteella

ja taitaa olla täällä aika harvassa ne jotka siihen edes kykenisivät. jos puhutaan murtautumisesta itsessään eikä mistään hyödyttömistä Denial of Service -hyökkäyksistä.

besides itse olen aina netissä maskattujen ipden takana. tuossa näkyy palomuuri. sinne vaan sahaamaan bittiä joo

[muokattu 10.1.2003 15:48]

joo se oli vain huono tosi huono läppä. Mutta tulipahan testattua että jos kirjoittaa turistina ni silti on sama ip ku nimimerkil, joten ei pysty heittää enää paskaa läppää paljastumatta*justjoo*

HzO:[q]joo se oli vain huono tosi huono läppä. Mutta tulipahan testattua että jos kirjoittaa turistina ni silti on sama ip ku nimimerkil, joten ei pysty heittää enää paskaa läppää paljastumatta*justjoo*[/q]

Taisit kekata yhden hyvän syyn tuon olemassaololle

jeps se on juuri minunlaisia varten*nauru*

No niin, IP osoitteistakin riittää varmasti keskustelua hetkeksi...
Itse ajattelin vain tiedustella, onko tuohon jokin syy, että ne nyt sitten laitettiin näkyviin?

Ymmärrän hyvin, jos ne alkavat tuntumaan hieman kiusallisilta, minäkin huomasin osoitteen osuvan yksiin muutaman muun kanssa

2000:[q]No niin, IP osoitteistakin riittää varmasti keskustelua hetkeksi...
Itse ajattelin vain tiedustella, onko tuohon jokin syy, että ne nyt sitten laitettiin näkyviin?

Ymmärrän hyvin, jos ne alkavat tuntumaan hieman kiusallisilta, minäkin huomasin osoitteen osuvan yksiin muutaman muun kanssa *voiei*[/q]

No esim. mun tänhetkinen IP tulee Pohjolan ATK-palveluiden
palomuurista, jota kautta tällä hetkellä olen yhteydessä ulkomaailmaan.

Ilmeisesti olet itsekin nyt jossain yrityksessä, joka käyttää
Pohjolan palveluita.

IP-osoitteiden tarkastelu auttaa kuitenkin joissain tapauksissa
antamaan tarvittaessa suuntaa (ja sulkemaan pois) eräitä
väärinkäytöksiä, kuten jo aiemmin on eräällä toisella
forumilla käytännössä todettu.

Tres:[q]
Eihän tossa edes näy koko IP. Ei mihinkään koneeseen
ihan heittämällä mennä sisään, ja ne tietomurrot tehdään
ylipäätään vähän eri puitteissa kuin forumeista spotattujen
vajaiden IP-osoitteiden perusteella *justjoo*[/q]

No mut eihän siinä ole piilossa kuin 999 erilaista yhdistelmää.
Se on aika vähän...
Tiedän kyllä ettei murtautuminen toiseen koneeseen ole helppoa mut ei toi ip:eitten näkyminen tietoturvaa ainaskaan paranna.

ehdotus:
ip näkyisivät vain "luotettaville" foorumin käyttäjille jotka joku henkilö vaikka valitsis... tai jotain muuta vastaavaa.



[muokattu 10.1.2003 20:17]

Andy Braun:[q]


ehdotus:
ip näkyisivät vain "luotettaville" foorumin käyttäjille jotka joku henkilö vaikka valitsis... tai jotain muuta vastaavaa.


[muokattu 10.1.2003 20:17][/q]


Ts. moderaattoreille?

Lachesis:[q]
Ts. moderaattoreille?[/q]


oisin paras moderaattori!! *sydän*

*ökkö*

niin mäki!!! vinkkupalkalla

Andy Braun:[q]Tres:

No mut eihän siinä ole piilossa kuin 999 erilaista yhdistelmää.
Se on aika vähän...
Tiedän kyllä ettei murtautuminen toiseen koneeseen ole helppoa mut ei toi ip:eitten näkyminen tietoturvaa ainaskaan paranna.
[/q]

254 (256 - .0 & .255) vaihtoehtoa itseasiassa...

[q]
ehdotus:
ip näkyisivät vain "luotettaville" foorumin käyttäjille jotka joku henkilö vaikka valitsis... tai jotain muuta vastaavaa.
[/q]

kuten se on tähänkin asti ollut?

Tres:[q]2000:No niin, IP osoitteistakin riittää varmasti keskustelua hetkeksi...
Itse ajattelin vain tiedustella, onko tuohon jokin syy, että ne nyt sitten laitettiin näkyviin?

Ymmärrän hyvin, jos ne alkavat tuntumaan hieman kiusallisilta, minäkin huomasin osoitteen osuvan yksiin muutaman muun kanssa

No esim. mun tänhetkinen IP tulee Pohjolan ATK-palveluiden
palomuurista, jota kautta tällä hetkellä olen yhteydessä ulkomaailmaan.

Ilmeisesti olet itsekin nyt jossain yrityksessä, joka käyttää
Pohjolan palveluita.

IP-osoitteiden tarkastelu auttaa kuitenkin joissain tapauksissa
antamaan tarvittaessa suuntaa (ja sulkemaan pois) eräitä
väärinkäytöksiä, kuten jo aiemmin on eräällä toisella
forumilla käytännössä todettu.
[/q]

Kiitoksia, tuo tieto huojensi

Tosiaan, sitä palomuuria mekin luonnollisesti käytämme...

yana4000:[q]
kuten se on tähänkin asti ollut?[/q]
ilmeisesti joo :)

kaikki.
:)

kun on kirjoittanut viestin ja tallentanut sen, niin onko siinä "viestin kirjoitus onnistui" sivulla automaattista uudelleenohjausta threadiin? Jos ei ole niin se voisi olla kiva jollain parin sekunnin viivellä. Vanha kun ei jaksa näpytellä hiirennappuloita ;)

jUSSi:[q]kun on kirjoittanut viestin ja tallentanut sen, niin onko siinä "viestin kirjoitus onnistui" sivulla automaattista uudelleenohjausta threadiin? Jos ei ole niin se voisi olla kiva jollain parin sekunnin viivellä. Vanha kun ei jaksa näpytellä hiirennappuloita ;)[/q]

nyt pitäis olla :)

anqqa:[q]jUSSi:kun on kirjoittanut viestin ja tallentanut sen, niin onko siinä "viestin kirjoitus onnistui" sivulla automaattista uudelleenohjausta threadiin? Jos ei ole niin se voisi olla kiva jollain parin sekunnin viivellä. Vanha kun ei jaksa näpytellä hiirennappuloita ;)

nyt pitäis olla :)[/q]

Ja onkin, mutta nyt avaa koko tän pääframen ilmeisesti
tähän main-frameen, ts. alareunassa ainaki mulla on nyt
kaks päällekkäistä infoframee. *häh*

Eiku itseasiassa toi tapahtuukin nyt jos klikkaan
tota 'takaisin forumeihin' -linkkiä eikä' pelkästä
redirectistä.

[muokattu 15.1.2003 17:17]

koska sivut muuttuu ja uusiutuu ja päivittyy ja kehittyy niin paljon koko ajan, pienempää ja suurempaa säätöä, ei jokaisesta muutoksesta viitsi erikseen kertoilla. siispä julistan nyt alkaneeksi featurebongauksen! 'jaa mikä?' kuuluu sieltä takarivistä. no featurebongauksen! eli aina kun bongaat uuden ominaisuuden, siitä voi hihkaista tähän topikkiin muidenkin ihmeteltäväks.

jotta saadaan pyörät pyörimään, tuulta purjeisiin ja vettä myllyyn, aloitan vihjaisemalla muutamasta pienestä muutoksesta/uudesta ominaisuudesta korteissa.

bongaus alkakoon.

O