Jos olisin DJ...?

Back to yleinen bilehöpinä O

[q]hallucinogen:
Ihan A:lle termi miksaaminen ei oo varmaan kovin tuttu
Kuulostais aika karseelta kun dj pistäis levynpyörii ja kun kipale loppuu niin parin sekan tauko ja uus levy sisään
[/q]

tuuppa kuule porvoon gigglin marliniin *nauru**nauru**pahis*

[q]insejn:
---
tuuppa kuule porvoon gigglin marliniin *nauru**nauru**pahis*
[/q]

gigglin marlin*poks*

[q]Ihan A:
Sen ainakin oon huomannu, että ihmiset on todellakin muuttunu. Ennnen ihmiset oli kivoja. Nykyään ihmiset on vihamielisiä. Kuten suurin osa teistä vastanneista. Vihamielinen asenne muita kohtaan. Ennen asenne muita kohtaa oli ”hei kiva” ja kaikki neuvo ja anto apua, mut nyt tuntuu olevan että kaikki vaan dissaa ja on tosi itsekeskeisiä. Ei vai oo muuttunu. Vaikka oli aihe millanen vaan, vaikka olis kuinka ristiriidassa omien näkemysten kanssa, silti oltiin liikkeellä hyvällä mielellä ja sit vaan oltiin et ”siistii, sä oot tota mieltä, mä oon tätä mieltä, hieno homma” mut nyt vaan ollaan vittuilemassa heti toisille ja ei sit siitä mitään järkevää voi syntyä.
[/q]

tota noin..... ensinnäki, SÄ alotit tän sanatappelun muita kohtaan tolla aivan järjettömällä poustauksella. toiseks, ihmiset on aina ollu kivoja ja on edelleen, mut ne on myös aina ollu vittumaisii ja on edelleen. kolmanneks, mä en enään kyl nähtyäni sun kotisivut ja musiikit ja mielipiteet ole yhtään hämmästynyt mitä skeidaa sä oot tänne kirjottanu.... jos et ois noin ylpee tosta että oot noin vitun puissa jollain ikuisel matkal, ja ”kaikkien pitäis koko ajan olla halluissa” -asenteella vois melkee käydä sääliks jäbää... mut ei tommoselle voi enää muutaku nauraa ja toivottaa todella mieltälaajentavaa loppuelämää (joka ei oo enää kovin pitkä)

[muokattu 24.7.2003 20:32]

Jos olisin DJ soittaisin musiikkia

(tää on taas multa vi**n asiallinen kommentti*iloinen*)

Ui vi*tu. jatkuuks tää topikki näinki pitkälle? siistii

Emmä sanokaa tähän mitään.

Menkää niitylle haisteleen kukkasia
älkääkä syökö sieniä joita ette tunnista.

[muokattu 24.7.2003 22:00]

Topikki siirretty --> pahin trippi

:D

[muokattu 24.7.2003 22:14]

Sanonpa kumminkin

[q]Ihan A:
Sen ainakin oon huomannu, että ihmiset on todellakin muuttunu. Ennnen ihmiset oli kivoja. Nykyään ihmiset on vihamielisiä. Kuten suurin osa teistä vastanneista. Vihamielinen asenne muita kohtaan. Ennen asenne muita kohtaa oli ”hei kiva” ja kaikki neuvo ja anto apua, mut nyt tuntuu olevan että kaikki vaan dissaa ja on tosi itsekeskeisiä. Ei vai oo muuttunu. Vaikka oli aihe millanen vaan, vaikka olis kuinka ristiriidassa omien näkemysten kanssa, silti oltiin liikkeellä hyvällä mielellä ja sit vaan oltiin et ”siistii, sä oot tota mieltä, mä oon tätä mieltä, hieno homma” mut nyt vaan ollaan vittuilemassa heti toisille ja ei sit siitä mitään järkevää voi syntyä.
[/q]

Mä tunnen monta ihmistä jotka oli kymmenen
vuotta sitten paljon vittumaisempia kuin nykyään,
itsekin olin varsinainen nihilisti. JA huomaa:
kärkevääkin palautetta voi antaa rakkaudesta.
Pelkkä hymistely ei palvele ketään, ja itse suorastaan
kerjäät pientä herättelyä väittäessäsi, ettei DJ-setissä
VOI olla mitään omaa näkemystä ja luovuutta
mukana. Yhtä lailla voisit sanoa, ettei pianosonaatin
säveltäjä luo mitään uutta - hänhän vain koostaa
valmiita (pianon) ääniä jonoon, siis jonkun pianon-
valmistajan valmistamia ääniä - puhumattakaan
konemusiikista

edit: loput sittenkin privana.

[muokattu 24.7.2003 23:01]

taitaa äijällä olla hamppujen ja sienien lisäksi noussu virtsa pahasti huiviin. Heti ku saan tehtyä omia biisejä ibiza e-jaylla niin lopetan dj-uran siihen ku se on niiiin noloa ja turhaa*dissaa*

[q]Ihan A:
Mä oon oikeesti sitä mieltä, että te ette todellakaan vedä tarpeeks huumeita.
[/q]

Ai vielä OIKEESTI?

Mä oon OIKEESTI sitä mieltä että
sä voisit viettää päivän tällä planeetalla
ja kuunnella vaikka Indigon
koko värisarjan (niin, dj-settien parhaimmistoa)
läpi samalla kun istut zazenia.
Etkä kelailis tollasia pseudo-
syvällisiä taidejuttuja. Sä tartut
nyt johonki sellaseen joka on auttanu
sut yhteen pisteeseen mutta
ei senttiäkään siitä eteenpäin.

[q]Ihan A:
Näkisitte vähä syvemmälle sinne omaan pikku päähänne, kun edellisen päivän kaiut käy ahdistelee. Ja siihen sitten vanhaan malliin lappu vielä kielen päälle parin päivän valvomisen jälkeen, että tulis möröt jeesaa.
[/q]

Kerropa kuule lisää Timothy Leary.

[q]Ihan A:
Mut te vaan taidatte nokittaa nollaykköset sitä perunajauhoonne ja luuleette et ihan vitun hyvää ja sit ootte niin kuosissa et huh, ja seuraavana päivänä tietsikalla kirjotteleen foorumeihin. [/q]

Ei taideta, tai ainakaan mä en tohon
samaistu, ja rohkenen olettaa
että Stu:n provoki meni sulta
metrikaupalla ohi.

[q]Ihan A:
Ennen ei ollu kato siihen aikaan ku piti olla sekasin ja bileissä.
[/q]

Ai kato vanhaan hyvään aikaan
sillon ku konemusiikki tuli suomeen
ja sä olit paikalla? Vai sillon ku
vaarivainaa hakkas tamburiinilla
rytmiä ja vedettiin pontikan voimalla
polskan tahtiin? Vai sillon ku
sä istuit iltaa Castanedan ja Don Juanin
kanssa Amazonasis ja ves oli niin
sees ku peyotet alko potkiin?
Vai millä aikaskaalalla sä oikeen
yrität pätee ja kenelle?

Jos tää kulttuuri on sulle
vieras, niin sitä on turha yrittää
peitellä tollasella 'back in the days'-
lässytyksellä joka ei me läpi
kenellekään. Puhuisit asioista
joista sulla on omia kokemuksia
etkä projisois omia höyryisiä
huumefantasioitas menneisyyteen
jota ei koskaan ollu.

[muokattu 24.7.2003 23:07]

Jeesus mikä turha threadi. Ainoa hyöty on ilmeisesti joillekin siunaantunut huvittuneisuus. Ihan A voi vaikka itse kelata, kuinka mielekkäitä bileitä meillä Suomessakin olisi, jos DJ:t yleisen mielipiteen mukaan olisivat yhtä turhia kuin oman mielipiteesi, ja se pienehkö määrä x Suomen live-esityksiä, joista osa on varmasti hyvinkin köykäisiä, soittaisi bileistä bileisiin aina sen saman setin, kunnes saavat uutta matskua.

tres sano kovan sanan.. asiaa...*joo*


mä tahtoisin kuulla kun herra ihan a soittais meille jonkun setin kun sehän on nyt niiiiiiiiiiin helppoo kun ei tarvii kun vaihtaa mukamas levyn.......

[q]Unity(f):
no huh huh.... heeeeei... mistä noit sienii saa mitä sä oot vetäny?
[/q]
Miksi luulet, että olisin sieniä syönyt? Mulla on sienifobia. Ollut aivan pennusta asti. EN voi koskea sieneen. En tee niille pahaa, ne ei tee mulle pahaa. Kauniita, kummallisia, pelottavia. Katsoa saa, koskea ei. Tajuutsä, mä en voi koskea sieniin. Mä juoksen karkuun jos joku uhkailee mua sienellä ja jos en pääse karkuun, mä menen paniikkiin ja paniikkireaktiot tulee suoraan alitajunnasta ja ne ovat niitä eläimellisiä vaistoja, ellei sitten ole alitajuntaansa ohjelmoinut muulla tavoin.

Ja miksi yleensäkin luulette, että olisin jotenkin huumeiden puolesta tai että niitä muka käyttäisin. Mä en missään välissä ole sanonut, että käyttäisin mitään huumeita. Ei ne oo ku huono homma.

[q]
Hmm.. jos sun mielestä dj:t on paskoja... niih tota kuka sit soittaisit artistien kipaleita jos ei dj:t? kun kaikki ei oo kiinnostuneita kummiskaan heittämään jotain live-settii... eli jos ei olis dj:tä niin todella monta erittäin hienoa kipaletta ei oltais ikinä kuultukkaan...
[/q]
EN sanonu missään välissä, että dj:t olis paskoja. Kirjoitin, että en arvosta dj:tä kuten arvostan niitä jotka tekevät itse oman musiikkinsa ja sitten esittävät sen. Ihan omia juttuja eikä muitten juttuja.


Onko teillä aatteita ja onko dj:llä ideologiaa? En hypi varpaille, mutta siihen viereen ja katson väistättekö. Ellet väistä niin ideologiasi tai aatteesi ovat yhtä tyhjän kanssa ja pelkkä muoti ilmiö omalla kohdallasi. Todellinen pysyvä arvostus muilta tulee todellisten omien aatteiden ja ideologian kautta, hetkittäinen katoava arvostus sen sijaan voi johtua mistä vaan. Jos et toteuta omaa ideologiaasi, seuraat muotia ja rahaa ja olet muoti pelle. Raha vaan on se mikä se paha ja todellinen syy moneen muuhun pahaa.

SIITÄ ON OLLUT KOKOAJAN KYSE, että onko teillä jotain omaa, ihan omaa, minkä puolesta olla ja elää. Jotain mikä ei oo rahasta, ihmisen pahasta. Jotain mikä tekee sinusta juuri sinut, eikä ketään muuta. Siihen on ajauduttava, ei siihen voi vain ryhtyä.

[q]Tres:
Ai kato vanhaan hyvään aikaan
sillon ku konemusiikki tuli suomeen
ja sä olit paikalla?

Jos tää kulttuuri on sulle
vieras, niin sitä on turha yrittää
peitellä tollasella 'back in the days'-
lässytyksellä joka ei me läpi
kenellekään. Puhuisit asioista
joista sulla on omia kokemuksia
etkä projisois omia höyryisiä
huumefantasioitas menneisyyteen
jota ei koskaan ollu.
[/q]

”Ennen” se kato tarkottaa niinku aikasemmin. Voi se meinaa myös vaikka et 50 vuotta sit, mut ootsä niin höhlä et luulet mun tarkottavan jotain sellasta. Mähän puhun juuri ”ennen” sanaa käyttäen aikaisemmin tapahtuneesta itseni kohdalla enkä mistään kymmeniä vuosia sitten tapahtuneesta. Kyl mä voin sanoo ”ennen” vaikka siitä mistä puhun olisi tapahtunut vaikka vaan vuosi, mut tohon sanaan liittyy yleensä muutos tai jotain mihin verrata, aika skaala voi olla vaikka vain joitakin päiviä.

”Jos tää kulttuuri on sulle vieras...” Olisiko niin, että se sitten on mulle vieras, sä näytät tietävän ja voihan se ollakin juuri niin että en itse sitä tiedä, paitsi nyt kun kerroit. Sillä juuri silloin ”ennen” se ei ollut mulle vieras. Mut todellakin se alkaa nykyään tuntuu musta vieraalta. Miksi? Siks koska se muuttuu ja mä en aio muuttua. Mä en seuraa muotia, mä pidän just siitä mistä mä itse pidän, eikä sitä mikään sillä hetkellä voimassa oleva muoti kulttuuri päätä.

[q]Ihan A:
Ja miksi yleensäkin luulette, että olisin jotenkin huumeiden puolesta tai että niitä muka käyttäisin. Mä en missään välissä ole sanonut, että käyttäisin mitään huumeita. Ei ne oo ku huono homma.[/q]

Minkä takia sä sit niitä meille muille
suosittelet joka välissä, ootsä joku
vihamielinen nihilisti? *täh*


[q]Ihan A:
EN sanonu missään välissä, että dj:t olis paskoja. Kirjoitin, että en arvosta dj:tä kuten arvostan niitä jotka tekevät itse oman musiikkinsa ja sitten esittävät sen. Ihan omia juttuja eikä muitten juttuja. [/q]

Joo joo, mutta me taas yritetään
selittää sulle, miten osasista syntyy
kokonaisuus joka on enemmän
kuin osiensa summa ja ihan oma juttunsa
sekin. Sä et nyt vaan hahmota
ismopia kokonaisuuksia ku yhden instrumentin
yks ääni.

[q]Ihan A:
Onko teillä aatteita ja onko dj:llä ideologiaa? En hypi varpaille, mutta siihen viereen ja katson väistättekö. Ellet väistä niin ideologiasi tai aatteesi ovat yhtä tyhjän kanssa ja pelkkä muoti ilmiö omalla kohdallasi. [/q]

Eli jos meitä ei kiinnosta sun provo
niin me ollaan vätyksiä, lakonisia
ja ihanteettomia? Ja vain sen takia
että sun uljas älynväläys ei olsi sattunu
kiinnostaan?

[q]Ihan A:
Todellinen pysyvä arvostus muilta tulee todellisten omien aatteiden ja ideologian kautta, hetkittäinen katoava arvostus sen sijaan voi johtua mistä vaan. Jos et toteuta omaa ideologiaasi, seuraat muotia ja rahaa ja olet muoti pelle. Raha vaan on se mikä se paha ja todellinen syy moneen muuhun pahaa.[/q]

Eeäh. Rahan himo, ei itse raha, raha on pelkkä
vaihdon väline, ei sen enempää eikä vähempää.
Mut muuten olen kyllä samoilla linjoilla, luonnollisesti.
Omista jutuista propsit kaikille joilla niitä on, myös sulle.

Onko nyt siis kyse siitä, että yritit jotenkin saada
meistä muista kaivettua syvällisempiä
määritelmiä sille, miten yksittäisistä kappaleista
kasvaa osiaan suurempi kokonaisuus? Tähänkö pyrit?
Tässä et kovin hyvin onnistunut, ja vain siksi
että asenteesi oli alusta pitäen lähinnä halveksiva ja
vihamielinen - sanoisin jopa ylimielinen.

[q]Avernian:
Ja mitä hittoa?
Jos hyppäät varpaitteni viereen ei mulla ole mitään syytä väistää.
[/q]
Mut mistä sä tiiät, että mä hyppään sun varpaitten viereen? Sä tiedät vasta kun on liian myöhästä, että hyppäsinkö viereen vai varpailles. Katsos vaistot ja reaktiot tulee sun alitajunnasta ja ne päättää sun puolesta, että väistätkö, kun sivusilmälläs huomaat jonkin tulevan nopeesti suoraan päin tai ehkä se sit menikin vaan vierestä, mutta väistit kumminkin, koska halusit suojella jotain.

Ja jos et tajunnu, ei toi varpaille hyppimis juttu ollu mikään kirjaimellisesti otettava juttu, vaan se oli metafora. Yritä ymmärtää.

[q]Ihan A:

”Ennen” se kato tarkottaa niinku aikasemmin. Voi se meinaa myös vaikka et 50 vuotta sit, mut ootsä niin höhlä et luulet mun tarkottavan jotain sellasta. Mähän puhun juuri ”ennen” sanaa käyttäen aikaisemmin tapahtuneesta itseni kohdalla enkä mistään kymmeniä vuosia sitten tapahtuneesta. Kyl mä voin sanoo ”ennen” vaikka siitä mistä puhun olisi tapahtunut vaikka vaan vuosi, mut tohon sanaan liittyy yleensä muutos tai jotain mihin verrata, aika skaala voi olla vaikka vain joitakin päiviä. [/q]


Luonnollisesti halusin juurikin selvyyden
siihen, mihin tuo sana 'ennen' lauseessasi
viittasi, siis ajanjaksoon. Tämä siksi,
että ainakaan itse en tuollaista
kuvailemaasi vaihetta muista bilehistoriasta.
Tuollaiseen epämääräiseen 'ennen'-ajanjaksoon
viittaaminen antoi minulle kuvan, ettet
tiedä mistä puhut, muutenhan olisit
heti sanonut mitä jaksoa tarkoitat.
Jos ilmaisee itsensä epäselvästi, syntyy
epäselvyyksiä.

[q]Ihan A:
”Jos tää kulttuuri on sulle vieras...” Olisiko niin, että se sitten on mulle vieras, sä näytät tietävän ja voihan se ollakin juuri niin että en itse sitä tiedä, paitsi nyt kun kerroit. Sillä juuri silloin ”ennen” se ei ollut mulle vieras. Mut todellakin se alkaa nykyään tuntuu musta vieraalta. Miksi? Siks koska se muuttuu ja mä en aio muuttua. Mä en seuraa muotia, mä pidän just siitä mistä mä itse pidän, eikä sitä mikään sillä hetkellä voimassa oleva muoti kulttuuri päätä.[/q]

Puhumme siis mahdollisesti eri kulttuureista,
koska kuvailet historiaa tavalla johon
en täysin kykene samaistumaan.

Ja muuten, muutos on pysyvää - siihen
kannattaa opetella sopeutumaan.
En tarkoita sitä, että pitäisi jatkuvasti juosta
muotivirtausten perässä, vaan sitä. että
sanomalla 'en aio muuttua.' vannoo
pysähtyneisyyden ja konservatismin valan.
Oksa, joka ei taivu, katkeaa.

[q]Tres:
Onko nyt siis kyse siitä, että yritit jotenkin saada
meistä muista kaivettua syvällisempiä
määritelmiä sille, miten yksittäisistä kappaleista
kasvaa osiaan suurempi kokonaisuus? Tähänkö pyrit?
[/q]
Kertokaa ihmeessä. Mikä on tän jutun ideologia? Tai siis miksi se on siis muuttunut, koska sama se ei varmaankaan ole, mikä se on joskus ollut, kun levysoitin keksittiin.

Sillä mun ideologiassa yksittäinen kappale menettää merkityksensä sillon, jos sitä ei ajatella kovan työn tuloksena ja ainutlaatuisena esityksenä, jolla voi olla alkujaan oma merkitys. Mutta ei tietenkään kaikkien kappalaiden kohdalla, jos siis ne on tehty sitä suurempaa kokonaisuutta varten.

[q]
Tässä et kovin hyvin onnistunut, ja vain siksi
että asenteesi oli alusta pitäen lähinnä halveksiva ja
vihamielinen - sanoisin jopa ylimielinen.
[/q]
Mähän puhuin varpaille hyppimisestä ja niiden viereen hyppimisestä. Tää on vaan tyyli muiden joukossa, kuinka saada erilaisia juttuja ulos ihmisistä. Enkä tarkota, että tää olis joku mun ainoo tapa kommunikoida ihmisten kanssa. Rajojen etsimistä vain. Ihan niinku joku tuol kerto, että on eri tapoja soitella niitä levyjäkin.

[q]Avernian:
Samoin vastaus. Jos sun ”varpaillehyppimisesi” ei mua kosketa, en siihen halua reagoidakaan.
[/q]
No juuri niin, eli sulla ei siis ole omaa ajatusmaailmaa mitä puolustaa, vaan teet niinku isot herrat sanoo. Muodin mukaan vaan. Eli en arvosta, jos ei itse osaa ajatella.

Jos olisin dj, niin mua ei ainakaan huvittais vaan oleskella siel tiskin takana ja kuunnella vaan biisejä ja laittaa toinen biisi soimaan, kun vanha loppuu. Siksi siis en olisi dj, pöh.

Mikä siin on niin hienoo? Kuinka dj jaksaa vaan venailla siel tiskin takana tekemättä mitään kunnes on aika pistää toinen levy pyöriin? Mikä siinä viehättää?

Monikaan dj ei minulta saa paljoakaan arvostusta. Mutta onhan se kuitenkin dj, jolle pisteet siitä, jos soi hyvä musa, koska hänhän ne levyt oli valinnut. Ja laittanut soimaan ehkä vielä hyvässä järjestyksessä. Mutta silti: aika isoja rakennuspalikoita ovat ne muiden valmiiksi tekemät biisit, sen oman luovuuden esittämiseksi. Eli ei paljoa jää tilla omalle luovuudelle, jos sitä nyt edes on.

Livenä soittavat muusikot ovat taas jotain, joille sitä arvostusta annan. He ovat taiteilojoita, muusikoita. He ovat itse omaa luovuutta käyttäneet ja itse ne biisit tehneet. Dj taas ei ole tehnyt mitään, dj ei ole muusikko, ei ole taiteilija.

Live jutut on jotain mis on fiilistä. Mut dj jutut taas on ihan ilman fiilistä, koska voishan siel olla kuka tahansa soittamassa ne samat biisit samal tapaa, voishan se kaikki tulla vaikka CD:ltä valmiiks miksattuna ja joku olla vaan siel seisoskelemassa.

Mut live jutut, siel on joku, joka on tehny ne biisit ite ja se on ainoo kuka ne soittaa, eikä sitä voi korvata kuka vaan. Live juttuun sä tarviit materiaalia jonka sä oot ite tehny, eikä kellään muulla sitä ole, siks ei kukaan voi sua korvata. Ja sä soitat ne omien ideoiden pohjalta, ja kellään muulla ei oo niitä sun ideoita. Dj taas ei voi käyttää mitään omia ideoita, jos niitä sattuisi olemaan. Mutta voihan ton live jutunki tietty soittaa suoraan CD:ltä, mut se on jo sit aika luuseri hommaa..

O