Jos olisin DJ...?

Back to yleinen bilehöpinä O

[q]Ihan A:
Itse et kai tajunnut. Oletko huomannut, että se paskakin musa voi yllättäen kuulostaa hyvältä huumeissa. Joten mitäs väliä sillä muka silloin on, että kuka sen musan on tehny jos se onkin paskaa.[/q]
sun laisia tarttis olla enemmän. tulee vatsalihakset kuntoon pelkällä istumisella.

[q]efo:
sun laisia tarttis olla enemmän. tulee vatsalihakset kuntoon pelkällä istumisella.
[/q]

joo todellakin. annetaanpas pojalle palkkioksi tikkari

kas tuossa

---O

[q]Disco Stu:

joo todellakin. annetaanpas pojalle palkkioksi tikkari

kas tuossa

---O
[/q]

se näkee ton kuitenki käärmeenä tjsp

[q]insejn:
se näkee ton kuitenki käärmeenä tjsp
[/q]

PRKL! naamioinks ma sen niin huonosti!

[q]Ihan A:
Itse et kai tajunnut. Oletko huomannut, että se paskakin musa voi yllättäen kuulostaa hyvältä huumeissa. Joten mitäs väliä sillä muka silloin on, että kuka sen musan on tehny jos se onkin paskaa.
[/q]Entäs jos se onkin hyvää musaa mut sä et oo vaan tajunnu sitä ennenkun oot vetäny pollas ihan sekasin?

Heh, pysytköhän sä parka enää itekään perässä siinä mitä vittua sä yrität selittää, onko siinä mitään järkeä ja onko sillä mitään vitun merkitystä

hihi, kummaa :)
DJhän on myös musiikin asiantuntija, ja taatusti löytää ”ei-niin-aktiiviyleisölle” tuntematonta ja uutta materiaalia. Henk. koht olen kuullut suurimman osan koneellisesti soitetuista biiseistä DJn valitsemissa seteissä, vihreä kun piireissä vielä olen. Vihreys ei tietenkään vaikuta mitenkään siihen että osaisinko erottaa hyvän ja huonon viisun. Moni bilekävijä ei tunne automaattisest heti kaikkia bileissä soitettuja biisejä, eikä välttämättä tiedä niitä setin jälkeenkään. Ihan A:n tarkoittamaan liveen tätä voi verrata esim. albuminjulkaisukiertueilla, joissa bändit soittelevat omia tekeleitään ja pistävät uusia biisejä joilla ei vielä ole takeita menestyksestä samaan joukkoon.

Silti jostain kumman syystä DJ yhä on se ihminen, joka soittaa bileissä niitä levyjä toistensa perään omalla asiantuntemuksellaan, arvostettiin sitä tai ei. Olisipa muuten uskomattoman hankalaa saada samaan klubiin yhdeksi illaksi n.50 eri konemusiikkiartistia samalla pitämällä lippujen hinnat alle 300 eurossa, ja sen jälkeen vielä hankalampaa löytää niitä, jotka suostuisivat tämän maksamaan. Mutta jos joku tahtoo ja pystyy bilejärkälle antamaan niin massiiviset niput että edellämainitut bileet tuottaisivat voittoa, niin mieluusti tahtoisin nähdä tapahtuman ja olla nauttimassa ”Live-musiikista” :)

[q]bansq:
Mutta jos joku tahtoo ja pystyy bilejärkälle antamaan niin massiiviset niput että edellämainitut bileet tuottaisivat voittoa, niin mieluusti tahtoisin nähdä tapahtuman ja olla nauttimassa ”Live-musiikista” :)
[/q]

jos se ei oo psykee ja siinä oo live bongoja ni sit se ei oo livee ihan a:n mielestä

[q]bansq:
Olisipa muuten uskomattoman hankalaa saada samaan klubiin yhdeksi illaksi n.50 eri konemusiikkiartistia samalla pitämällä lippujen hinnat alle 300 eurossa,[/q]


miks sinne pitäis saada enemmän kuin 2 tai 3?

[q]Disco Stu:
---
bansq:
Olisipa muuten uskomattoman hankalaa saada samaan klubiin yhdeksi illaksi n.50 eri konemusiikkiartistia samalla pitämällä lippujen hinnat alle 300 eurossa,
---


miks sinne pitäis saada enemmän kuin 2 tai 3?
[/q]

Et voi soittaa kato monen eri artistin biisejä ja jokainen artisti soittais siinä ”setissä” itse omat kipaleensa livenä

insejn, nokun sellasella helvetin sinfoniaorkesterilla on vaikee skrätzxcää :D
niin, ja vaikka sellasissa 7h bileissä soitetaan varmaan melko monta biisiä, ja artistien vaihtelu on suhteellisen laajaa. (ellei ny oo joku ihme iltama) lisäks vain kolmen artistin tuotannoista on hankalampi etsiä hyvin ”settiin” sopivaa biisiä kuin valmiiks läpikuunnelluista levylaatikoista.
ja jos setti ei sovi tarpeeks hyvin yhteen, niin DJ on tässäkin luovuudellaan parempi kuin live.

siis hh ei oo sillee kyl kuollu vaa kehittynyt ja uudistunut... mut oozä ihan a oikeest sitä mielt ettei sun diggaama musiikki saa mennä eteenpäi vaa pysyy ikuisest samanlaisena ja ns. polkee paikallaa? teille puristeille kaikki vähnki poikkeava on kirosana ja pistätte boycottii kaikki, jotka koittaa jotai uutta

lisäx onx sun ihan a mielest ainoo oikee tapa olla bileis hapois ja ”matkal pään sisäl” ja sit jos joissai kekkereis ei IHAN kaikki oo vauhdeis tms. ni ne on paskat bileet... niikö?

Sen ainakin oon huomannu, että ihmiset on todellakin muuttunu. Ennnen ihmiset oli kivoja. Nykyään ihmiset on vihamielisiä. Kuten suurin osa teistä vastanneista. Vihamielinen asenne muita kohtaan. Ennen asenne muita kohtaa oli ”hei kiva” ja kaikki neuvo ja anto apua, mut nyt tuntuu olevan että kaikki vaan dissaa ja on tosi itsekeskeisiä. Ei vai oo muuttunu. Vaikka oli aihe millanen vaan, vaikka olis kuinka ristiriidassa omien näkemysten kanssa, silti oltiin liikkeellä hyvällä mielellä ja sit vaan oltiin et ”siistii, sä oot tota mieltä, mä oon tätä mieltä, hieno homma” mut nyt vaan ollaan vittuilemassa heti toisille ja ei sit siitä mitään järkevää voi syntyä.

[q]Ihan A:
Sen ainakin oon huomannu, että ihmiset on todellakin muuttunu. Ennnen ihmiset oli kivoja. Nykyään ihmiset on vihamielisiä. Kuten suurin osa teistä vastanneista. Vihamielinen asenne muita kohtaan. Ennen asenne muita kohtaa oli ”hei kiva” ja kaikki neuvo ja anto apua, mut nyt tuntuu olevan että kaikki vaan dissaa ja on tosi itsekeskeisiä. Ei vai oo muuttunu. Vaikka oli aihe millanen vaan, vaikka olis kuinka ristiriidassa omien näkemysten kanssa, silti oltiin liikkeellä hyvällä mielellä ja sit vaan oltiin et ”siistii, sä oot tota mieltä, mä oon tätä mieltä, hieno homma” mut nyt vaan ollaan vittuilemassa heti toisille ja ei sit siitä mitään järkevää voi syntyä.
[/q]
missä helvetissä sä oot ollu?

[q]Ihan A:
Ennen asenne muita kohtaa oli ”hei kiva” ja kaikki neuvo ja anto apua, mut nyt tuntuu olevan että kaikki vaan dissaa ja on tosi itsekeskeisiä. Ei vai oo muuttunu. Vaikka oli aihe millanen vaan, vaikka olis kuinka ristiriidassa omien näkemysten kanssa, silti oltiin liikkeellä hyvällä mielellä ja sit vaan oltiin et ”siistii, sä oot tota mieltä, mä oon tätä mieltä, hieno homma” mut nyt vaan ollaan vittuilemassa heti toisille ja ei sit siitä mitään järkevää voi syntyä.
[/q]

eiköhän tässä nyt kuule oo ollu sinä joka on dissannut, ja ollut aika järkkymätön mielipiteensä kanssa. jo tuolla syyttelylläsi sorrut siihen samaan mistä meitä syytät

ensikerralla kun aloitat aukomaan paatasi, mieti missa sen teet, milla savylla ja milla argumenteilla. talla kertaa ne olivat aika loukkaavia joten miten voit ihmetella etta saat suurimmaksiosaksi aika hupaisasti varittyneita vastauksia

[muokattu 24.7.2003 19:00]

[q]Ennen asenne muita kohtaa oli ”hei kiva” ja kaikki neuvo ja anto apua, mut nyt tuntuu olevan että kaikki vaan dissaa ja on tosi itsekeskeisiä.[/q]
njoo, onhan se nykysin vähän tollasta vääristäkin aiheista, mutta jyrkkien mielipiteiden jakaja ilman varteenotettavia perusteita on aina ollu punanen vaate ihmisille. vielä jos, ja kun pointti häviää kesken keskustelun, luvassa on rumaa jälkeä kaikkien alkaessa vetää 100% läpällä :)
vakavasti ottaen, uskottavuus pitäis aina säilyttää niin disauttajatkin pysyy kauempana tarkkailemassa.

todellaki sä dissasit aika rankal kädel djtä jotka kuitenki konemusan kantavii voimii ja sit heti ku tuli vastaväitteit ni rupesit inisee et ei olla enää nii plur q vanhoin hyvin aikoina... sit jätkä leijuu joillai ihme tajunnanlaajentamisläpil täällä et KUKAA ei oo nii ymmärtäväine ja valistunu q sä

siis ihan a

[muokattu 24.7.2003 19:08]

Kyl sai hyvät naurut...aika näppärälle matkalle herra jäänyt.

Ihan A:lle termi miksaaminen ei oo varmaan kovin tuttu
Kuulostais aika karseelta kun dj pistäis levynpyörii ja kun kipale loppuu niin parin sekan tauko ja uus levy sisään

tuli kyl helkkarin hyvät naurut tästä topicista..*plur*

Jos olisin dj, niin mua ei ainakaan huvittais vaan oleskella siel tiskin takana ja kuunnella vaan biisejä ja laittaa toinen biisi soimaan, kun vanha loppuu. Siksi siis en olisi dj, pöh.

Mikä siin on niin hienoo? Kuinka dj jaksaa vaan venailla siel tiskin takana tekemättä mitään kunnes on aika pistää toinen levy pyöriin? Mikä siinä viehättää?

Monikaan dj ei minulta saa paljoakaan arvostusta. Mutta onhan se kuitenkin dj, jolle pisteet siitä, jos soi hyvä musa, koska hänhän ne levyt oli valinnut. Ja laittanut soimaan ehkä vielä hyvässä järjestyksessä. Mutta silti: aika isoja rakennuspalikoita ovat ne muiden valmiiksi tekemät biisit, sen oman luovuuden esittämiseksi. Eli ei paljoa jää tilla omalle luovuudelle, jos sitä nyt edes on.

Livenä soittavat muusikot ovat taas jotain, joille sitä arvostusta annan. He ovat taiteilojoita, muusikoita. He ovat itse omaa luovuutta käyttäneet ja itse ne biisit tehneet. Dj taas ei ole tehnyt mitään, dj ei ole muusikko, ei ole taiteilija.

Live jutut on jotain mis on fiilistä. Mut dj jutut taas on ihan ilman fiilistä, koska voishan siel olla kuka tahansa soittamassa ne samat biisit samal tapaa, voishan se kaikki tulla vaikka CD:ltä valmiiks miksattuna ja joku olla vaan siel seisoskelemassa.

Mut live jutut, siel on joku, joka on tehny ne biisit ite ja se on ainoo kuka ne soittaa, eikä sitä voi korvata kuka vaan. Live juttuun sä tarviit materiaalia jonka sä oot ite tehny, eikä kellään muulla sitä ole, siks ei kukaan voi sua korvata. Ja sä soitat ne omien ideoiden pohjalta, ja kellään muulla ei oo niitä sun ideoita. Dj taas ei voi käyttää mitään omia ideoita, jos niitä sattuisi olemaan. Mutta voihan ton live jutunki tietty soittaa suoraan CD:ltä, mut se on jo sit aika luuseri hommaa..

O