Jos olisin DJ...?

Back to yleinen bilehöpinä O

Voi elämä. On se hyvä että taas tiedetään mistä puhutaan ennenkuin aletaan leukoja louskuttamaan. Otappa ensin hieman selvää asioista ennenkuin luulet tietäväsi jotain.

Ahahahahah! :D

V*ttu mikä palikka. :DDD Tämä tietysti täysin IMO, ehkä joku muu antaa ihkumpaa ja PLURimpaa palautetta.

live esiintyminen ei aina ole niin hienoo kun se näyttää...
nehän on hyvällä tsägällä täysin riippumattomia artistista..
on datteja ja kaikkee hienoo laitetta jolla pätkitty biisi voidaan kasata napinpainalluksella ja ennen keikka vaihettu ehkä vähä synaa et kuulostaa erilaiselta...noo PAHA yleistys, mutta huono esimerkkiä näytti darude kun heitti keikan pelkällä sequlla..
tosi live!!!

arvostusta pitäis antaa artistille joka tosiaan soitaa edes joitain osia itse livenä...
tai tekno miehet jotka itte hiisaa rumpukonetta ja happoja livenä...

tosin yhden miehen musa on kauheen vaikeeta toteuttaa hyvänä livenä...
siksi esim fat boy slim sanoi ettei heitä livee kun ei kukaa viitti katella kun se leikkii tietokoneella..


-----
dj touhu on kutsumus...
halu miellyttää muita ja toteuttaa itseään..

kyllä mielestäni hyvä dj saa asianmukaisen arvostuksen ...
niitä on vaan harvassa.. lahjakkaita ja taitavia on, mutta hyvät on harvassa..
ei riitä että saa vaan biiti mätsää vaan sopiiko raidat tosiaan yhteen ja kokonaisuuden rakentaminen ja kulku...
----

no vois porukka kertoo tosta live esiintymisestä mulle lisää onko jotain fiksuja ratkaisuja...montako miestä vähintään tarvitaan kunnon live aktiin..kertokaa ne joilla on kokemuksia

ja siis vittu hei. konemusiikki. eihän siinä ees lauleta kunnolla. eikä edes soiteta oikeilla soittimilla. niinku vittu.

en kyl arvosta yhtään

ja tänpäivän muusikot. nehän vaan soittaa samoja säveliä mitä on keksitty jo niinku vittuhei tuhat vuotta sitten. keksis niinku jotain omaa eikä kopiois muitten juttuja.

ihan persesakkia.

saatanan saatana


http://www.saunalahti.fi/sakarit/kerro-lisaa/mode.jpg

[muokattu 24.7.2003 16:48]

ahan a:::

noi sun pari viimeistä värssyy oli kyllä ihan ihme läppää...


kuka dj menee lavalle valmiiks nauhoitetun cdn kanssa.. vähä itsekunnioitusta...

mun mielestä on paljon tyhmemmän näköistä esim gielen trancenergiessä kun ”live” synän soittaja hakkas nyrkillä 10 pedaalii samaa aikaa ja nahualta tuli hienoja melodioita...siis mies vaan heiluu siellä nauhan tahtiin ...

Jos olisin DJ, artistinimeni olisi dj panda

olet klubinuorison kirkkaan tulevaisuuden kirkkain tähti kyllä...

[q]pHaze:
Voi elämä. On se hyvä että taas tiedetään mistä puhutaan ennenkuin aletaan leukoja louskuttamaan. Otappa ensin hieman selvää asioista ennenkuin luulet tietäväsi jotain.
[/q]

No kerropa sitten sinä Herra Kaikkitietävä lisää.??

vittu STU toi kuva oli asiallinen..

Jos olisit DJ, en tulisi kuuntelemaan sinua. Ainakaan tuon kuvauksen jälkeen, koska olisit paska DJ

[q]hardikaveri:
arvostusta pitäis antaa artistille joka tosiaan soitaa edes joitain osia itse livenä...
tai tekno miehet jotka itte hiisaa rumpukonetta ja happoja livenä...
[/q]

No mutta siis, vaikka ei soittaisikaan kaikkia instruja ja rumpuja itse juuri siinä livenä, vaan kunhan se musiikki on alusta saakka omaa tuotosta. Siis vaikka soittaisi noin niinku ei livenä niitä omia biisejä, vaikka pelkästään CD:ltä biisi toisensa perään sillee dj touhua, mutta kunhan ne biisit on oma tekemiä, niin että niis on jotain aitoo ja omaa.

[q]Ihan A:
No kerropa sitten sinä Herra Kaikkitietävä lisää.??
[/q]

Eikun kerro sä lisää, lakkasin just repeilemästä edelliselle viestillesi.

Et selkeästi ymmärrä asiasta, josta niin asiantuntevasti kirjoittelet, hölkäsen pöläystä... mutta toistaalta se on aivan helvetin viihdyttävää.

[muokattu 24.7.2003 16:59]

Taitaa olla toosi toosi yksinäinen ja vihainen ihminen, toi \”Ihan A\”. Niitä vitutuksia voi purkaa kyllä muissakin paikoissa luomatta typeriä topikkeja, esim. Plattaris on semmoinen ku \”Vituttaako?\” topikki, käy siel

olisko sulle elämän täyttymys jos dj soittaa omatekemiä kipaleita...


dj hommakin on käsityötä ja se vaatii jonkunverran myös muusikon vikaa...


ja olisko siis tosiaan loistava livesetti kun artisti tepastelee lavalle ..avaa cd soittimen laitta kiekon inee ja painaa play namiskaa....
sitten se leikkii soittavansa sitä synaa...wow mahtavaa...

http://www.saunalahti.fi/sakarit/kerro-lisaa/caution3.jpg

ja

http://www.saunalahti.fi/sakarit/kerro-lisaa/004.jpg

[q]Ihan A:
No mutta siis, vaikka ei soittaisikaan kaikkia instruja ja rumpuja itse juuri siinä livenä, vaan kunhan se musiikki on alusta saakka omaa tuotosta. Siis vaikka soittaisi noin niinku ei livenä niitä omia biisejä, vaikka pelkästään CD:ltä biisi toisensa perään sillee dj touhua, mutta kunhan ne biisit on oma tekemiä, niin että niis on jotain aitoo ja omaa.
[/q]Hei, kyllä mäkin voin vääntää vaikka monta tuntia musiikkia ja mennä soittamaan sitä cd:ltä. Se taitaa siis tehdä musta suoraan vitun upeen ja hienon taiteilijan jolle ei oo vertaa ja mikä ei ole missään sfääreissä mitattavssa. Voisinpa vaikka tänään käyttää iltani siihen että marssin hietsuun kusemaan maahan ja haen sen perusteella valtiolta apurahaa omaperäiselle taiteelleni.

[q]Jone:
Eikun kerro sä lisää, lakkasin just repeilemästä edelliselle viestillesi.

Et selkeästi ymmärrä asiasta, josta niin asiantuntevasti kirjoittelet, hölkäsen pöläystä... mutta toistaalta se on aivan helvetin viihdyttävää.
[/q]

Hyvä että viihdyttää. En mä mikään kaikki tietävä ole, enkä mä mitenkään asiantuntevasti tuosta mitään kirjotellu, kunhan toin ajatukseni esille, SEN PERUSTEELLA MITÄ TIEDÄN. Joten jos olen jossain väärässä, KORJAA.

Sen tiedän, että dj ei itse tee musiikkiaan mitä soittaa, vaan soittaa toisten tekemiä biisejä. Tietysti on sellaisiakin jotka sit tekee itse jotain biisejä tai soittelee vaan omia biisejä sileen dj tavalla.

Joten siis mitä mahdollisuuksia dj:lle jää oman luovuuden toteuttamiseen soittaessaan toisten ihmisten tekemiä biisejä, muuta kuin biisien järjestys ja satunnaiset flange efektit sinne sun tänne, jotta voisin arvostaa dj:tä suurena taiteilijana ja omaperäisenä ihmisenä??

ootsä ikinä käyny kuuntelemassa ku joku DJ soittaa? enkä nyt puhu mistään paikalliskuppilan cd-vaihtajasta.... juttujesi perusteella oot aika sienis kuten tagis lukee

[q]Ihan A:
No kerropa sitten sinä Herra Kaikkitietävä lisää.??
[/q]En tiennytkään olevani kaikkitietävä, no ehkä nyt siis olen. Ja jokatapauksessa olen taas tässä aiheessa selvästi sinua paremmin perillä asioista. Mielenkiintoni ei riitä siihen että alkaisin selittämään mitä erilaisia levyjen soittamisen muotoja on ja alkaa niitä kuvailemaan, mutta jos luulet että dj pistää levyn sisään, odottaa 6 minuuttia, painaa playtä ja sama juttu uusiksi, niin olet kyllä aika helvetin pihalla. Tekemistä levarin takana kyllä riittää tasan niin paljon kuin dj:llä on taitoa ja viitseliäisyyttä ja pelkästään se, että sinä et tiedä ja tajua mitä siellä levareiden takana tehdään, ei vielä vie siitä touhusta taiteellisuutta pois. Se ei tarkoita muuta kuin että sinä et tiedä etkä ymmärrä koko touhusta mitään.

Jos olisin dj, niin mua ei ainakaan huvittais vaan oleskella siel tiskin takana ja kuunnella vaan biisejä ja laittaa toinen biisi soimaan, kun vanha loppuu. Siksi siis en olisi dj, pöh.

Mikä siin on niin hienoo? Kuinka dj jaksaa vaan venailla siel tiskin takana tekemättä mitään kunnes on aika pistää toinen levy pyöriin? Mikä siinä viehättää?

Monikaan dj ei minulta saa paljoakaan arvostusta. Mutta onhan se kuitenkin dj, jolle pisteet siitä, jos soi hyvä musa, koska hänhän ne levyt oli valinnut. Ja laittanut soimaan ehkä vielä hyvässä järjestyksessä. Mutta silti: aika isoja rakennuspalikoita ovat ne muiden valmiiksi tekemät biisit, sen oman luovuuden esittämiseksi. Eli ei paljoa jää tilla omalle luovuudelle, jos sitä nyt edes on.

Livenä soittavat muusikot ovat taas jotain, joille sitä arvostusta annan. He ovat taiteilojoita, muusikoita. He ovat itse omaa luovuutta käyttäneet ja itse ne biisit tehneet. Dj taas ei ole tehnyt mitään, dj ei ole muusikko, ei ole taiteilija.

Live jutut on jotain mis on fiilistä. Mut dj jutut taas on ihan ilman fiilistä, koska voishan siel olla kuka tahansa soittamassa ne samat biisit samal tapaa, voishan se kaikki tulla vaikka CD:ltä valmiiks miksattuna ja joku olla vaan siel seisoskelemassa.

Mut live jutut, siel on joku, joka on tehny ne biisit ite ja se on ainoo kuka ne soittaa, eikä sitä voi korvata kuka vaan. Live juttuun sä tarviit materiaalia jonka sä oot ite tehny, eikä kellään muulla sitä ole, siks ei kukaan voi sua korvata. Ja sä soitat ne omien ideoiden pohjalta, ja kellään muulla ei oo niitä sun ideoita. Dj taas ei voi käyttää mitään omia ideoita, jos niitä sattuisi olemaan. Mutta voihan ton live jutunki tietty soittaa suoraan CD:ltä, mut se on jo sit aika luuseri hommaa..

O