Digitaalikamerat / kuvaus

Back to kuvitus O

Tällä hetkellä löytyy canonin pari vanhempaa digi kameraa!!!!!!!
Ja nyt laitoin tilaukseen canonin 300D:n........pitäisi olla käytössä uudenvuoden jälkeen!!!!!!!
olen ottanut kyseisellä kamerallaa muutamia kuvia, tukästyin täysin siihen.......!!!!!!!*sydän**sydän**sydän**sydän**sydän*

[q]spanig:
Ja nyt laitoin tilaukseen canonin 300D:n........pitäisi olla käytössä uudenvuoden jälkeen!!!!!!!
[/q]

Onneksi olkoon, valintasi on hyvä. Suhtautuisin kuitenkin hieman skeptisesti tohon toimitusaikaan, noita kameroita kun ei oikein tästä maasta tällä hetkellä irtoa. Eräällä ystävälläni on ollut tilaus sisällä nyt 2kk.

[q]Jone:
Onneksi olkoon, valintasi on hyvä. Suhtautuisin kuitenkin hieman skeptisesti tohon toimitusaikaan, noita kameroita kun ei oikein tästä maasta tällä hetkellä irtoa. Eräällä ystävälläni on ollut tilaus sisällä nyt 2kk.
[/q]

Joop, suomesta on nitku saada ja muutama ulkomainenkin liike myy ei-oota. Omani sain kuitenkin alle viikossa, vaikkei tavaraa ollut edes hyllyssä. Ja tilauspaikkana siis ac-foto.de. Postiennakolla.

[q]Jone:

[/q]

Mä kyllä uskoisin että saan sen koska hoidin sen suhteiden kautta......suoraan canonilta, mutta ei sitä koskaan tiedä.........voihan homma tökkii sielläkin.....!!!!!!!!*vink*

Ostin pari viikkoa sitten itselleni Canonin Powershot A80:n..

testikuvia on otettu ja kameraa käpistelty tiiviissä tahdissa..

Pakko sanoa etten tähän mennessä ole pettynyt ostokseeni missään vaiheessa

Olen melko amatööri digikameroiden suhteen ja siksi kysynkin enemmän tietäviltä suosituksia hintaluokassa 500. Silmään on pistänyt Olympuksen C-750UZ jossa hyvinä puolina pitäisin 10x optista zoomia ja mahdollisuutta ulkoiseen salamaan. Kameralla olisi tarkoitus ottaa kuvia erilaisissa tilaisuuksissa ja juhlissa sekä luonto/maisemakuvia. Joten jos jollain on kokemuksia kyseisestä kamerasta/suosituksia paremmasta niin kertokaa. Alla vielä linkki tuon Olympuksen tietoihin.

Olympus C-750UZ

Onko canonin oma macrolinssi (260D 52mm) mistään kotosin?

Nimim. tahtoo päästä ”iholle”

Itsekin olen ostamassa Canon 300D:tä. Aluksi ajattelin säästää D10:iin, mutta Villen ansiokkaasta arvioinnista (valokuvat.netissä) ja 300D:n mukana tulevan objektiivin saamista kehuista päädyin sittenkin siihen.

Kannattaakohan odottaa kesään asti, tippuukohan hinnat siihen mennessä? Tilausta on muutenkin varmaan nyt turha tehdä, kun kaikki myy ei oota. Toisaalta nyt olis rahaa siihen, kesään mennessä ne voi olla juotu... ei kun mennyt elämiseen.

[q]nostatus:
Kannattaakohan odottaa kesään asti, tippuukohan hinnat siihen mennessä? Tilausta on muutenkin varmaan nyt turha tehdä, kun kaikki myy ei oota. Toisaalta nyt olis rahaa siihen, kesään mennessä ne voi olla juotu... ei kun mennyt elämiseen.
[/q]

toukokuussa muistaakseni myyntiin asti saapuu nikonin d70, joka ainakin spekseiltään karvan verran 300d parempi, joskin tais olla joku 100 juroa kalliimpikin. ite ainaki odotan ko. kameran testejä, päädyn ehkä sittenki siihen jos vastaa 300d kuvanlaadussa.

[q]anqqa:
---
nostatus:

---

toukokuussa muistaakseni myyntiin asti saapuu nikonin d70, joka ainakin spekseiltään karvan verran 300d parempi, joskin tais olla joku 100 juroa kalliimpikin. ite ainaki odotan ko. kameran testejä, päädyn ehkä sittenki siihen jos vastaa 300d kuvanlaadussa.
[/q]

Kiitos vinkistä, täytyypä odotella vielä nikonin sanaa digikamerakilvassa.

Itsellänikin jää toi 300D:n ostaminen kesään. Silloin on toivottavasti rahaa ostaa runko ja parit lasit + ehkä muuta sälää.

[q]Jone:
Itsellänikin jää toi 300D:n ostaminen kesään. Silloin on toivottavasti rahaa ostaa runko ja parit lasit + ehkä muuta sälää.
[/q]

jos on kesällä rahaa, se on tämä, joku muu vastaava tai teknarit...ei tiedä vielä.

[q]nostatus:
[/q]
Hinta tuskin tulee hirveesti tippumaan vielä kesällä (toki pientä pudotusta voi olla), mutta melkein varmana voi sanoa sen, että kyllä liikkeet kesälläkin myy tuota ”ei oo”

[q]nostatus:
Itsekin olen ostamassa Canon 300D:tä. Aluksi ajattelin säästää D10:iin, mutta Villen ansiokkaasta arvioinnista (valokuvat.netissä) ja 300D:n mukana tulevan objektiivin saamista kehuista päädyin sittenkin siihen.[/q]
Kuten anqqa mainitsi, niin D70 tulee Nikonilta mikä näyttäis olevan spekseissä ainakin parempi kuin 300D, niin itse odottelisin sen arvosteluja ja päättäisin sitten vasta kumman niistä ostaisin.

[q]Kannattaakohan odottaa kesään asti, tippuukohan hinnat siihen mennessä? Tilausta on muutenkin varmaan nyt turha tehdä, kun kaikki myy ei oota. Toisaalta nyt olis rahaa siihen, kesään mennessä ne voi olla juotu... ei kun mennyt elämiseen.
[/q]
Tekniikan kanssa on aina tämä ikuinen odotus, ”jos nyt odottaisin hetken ja hinnat tippuisivat ja saisin halvemmalla”. Voisin sanoa, että kesällä voisit todeta aivan samaa ja saisit edelleen ½ vuoden päästä halvemmalla. Toki hinnoilla on alussa tapana tippua enemmän ja pikkuhiljaa se hinta alkaa vakiintumaan...

Ps. Jos tilaatte Saksasta, niin älkää käyttäkö Suomen Postin palveluja. Väittivät ettei työpaikkani sijaitse mainitsemassani osoitteessa ja sanoivat, että se on muuttanut sieltä pois aikoja sitten...en sitten tiedä missä oon käyny duunissa, mutta samassa paikassa tuntui olevan edelleen.

[q][Nuclear]:
Kuten anqqa mainitsi, niin D70 tulee Nikonilta mikä näyttäis olevan spekseissä ainakin parempi kuin 300D, niin itse odottelisin sen arvosteluja ja päättäisin sitten vasta kumman niistä ostaisin.
[/q]

Speksien ja käytännön laadun lisäksi ainakin omaan valintaani vaikuttaa runkoon saatavilla olevien objektiivien määrä, laatu ja hintataso. 300D:hen sopivia laseja pyörii markkinoilla aivan uskomattomia määriä ja niitä on sen vuoksi saatavilla myöskin lainaksi ystäviltä, kavereilta ja kumminkaimoilta kohtuullisen helposti. Siksi mun on vaikea kuvitella, että tulisin taipumaan Nikoniin ihan herkästi.

[q]Jone:
Speksien ja käytännön laadun lisäksi ainakin omaan valintaani vaikuttaa runkoon saatavilla olevien objektiivien määrä, laatu ja hintataso. 300D:hen sopivia laseja pyörii markkinoilla aivan uskomattomia määriä ja niitä on sen vuoksi saatavilla myöskin lainaksi ystäviltä, kavereilta ja kumminkaimoilta kohtuullisen helposti. Siksi mun on vaikea kuvitella, että tulisin taipumaan Nikoniin ihan herkästi.[/q]
Näinhän se asia on, Canonilla kun tuntuu tuo tuotekehitys (ainakin määrällisesti) olevan hieman eri luokkaa kuin kilpailijoilla. Nikonin Nikkor objektiivien laadusta ei ole sen tarkempaa tietoa, mutta ”kuulemani ja lukemani” mukaan ihan päteviä laitteita nekin. Toisaalta Sigmaa saa molemmille kameroille ja siltäkin näyttäis löytyvän muutama ihan kelpo objektiivi ainakin omiin tarkoituksiini (esim. 70-200mm jolla toki ei tee bilekuvauksessa mitään *hih*). Toi objektiivin lainaus esim. kaverilta ostoksia harkitessa (jolloin saa ihan fyysisen tuntuman ja näkee sen kuvanlaadun omista tuotoksistaan) on kyllä suurta plussaa.

[q][Nuclear]:
(esim. 70-200mm jolla toki ei tee bilekuvauksessa mitään *hih*).
[/q]

Huomioithan, että toi pitää vaikkapa nyt 300D:n ollessa kyseessä kertoa suhdeluvulla 1,6?

[q]Sessions2:
Huomioithan, että toi pitää vaikkapa nyt 300D:n ollessa kyseessä kertoa suhdeluvulla 1,6?[/q]
Kyllä.

[q][Nuclear]:
---
Sessions2:
Huomioithan, että toi pitää vaikkapa nyt 300D:n ollessa kyseessä kertoa suhdeluvulla 1,6?
---

Kyllä.
[/q]

Ihan mielenkiinnosta; mikä tulee olemaan pääasiallinen käyttötarkoitus? Toihan tarkoittaa, että polttoväli on mallia hilppasen yli sadasta pitkälti yli kolmeensataan. Itse en keksisi tollaselle käyttöä kuin muutaman kerran vuodessa.

Olen omistanut tässä n. kuukauden päivät Canon powershot A70 -kameran. Ja olen ollut varsin tyytyväinen hankintaani.

Kuitenkin tässä on tullut myös huomattua ettei se kuvaus perkule olekaan niin helppoa kuin voisi äkkisiltään olettaa. Varsinkin bileissä olosuhteet saattavat olla kuvauksen kannalta varsin hankalat. Siksi toivoisinkin tänne kuvaukseen liittyviä vinkkejä ja keskustelua yleisesti digikameroista.

[muokattu 18.6.2003 20:32]

O