SCSI-tiedosiirto

Back to luomisen tuska O

Itse sain ainakin kohtuullisen vaivattomasti A5000:n siirrettyä materiaalia SCSI:n kautta. (Tiedostojen partitiokohtainen määrän rajoitus tosin kaivelee mieltä aika pahasti. :angry: ) Diskykin toimi, mutta sain Yamaha-formatoidun SCSI-kovalevyn näkymään vain kun kovalevy oli suoraan kytkettynä koneeseen, ilman sampleria ketjussa. Lisäinfoa kannattaa hakea Yahoon A5000 -groupista ja Ampfea.orgin A-listilta. Siellä lienee myös asiantuntevampaa porukkaa kuin missään muualla.

Sainpas toimimaan :) Yamahan asennus XP:hen uusiksi (tosin ei löytänyt kuin 7 laitetta vaikka 8 pitäisi löytyä ?!), ei mitään ajureita, ruksit ruutuun "älä yritä asentaa tätä uudestaan", Yamahasta BulkProtect pois päältä ja Soundforge 8.0b:llä onnistuu import / export mainiosti :)

Itseltäni löytyy E-mu E-synth -sampleri (eli samantyylinen kuin E6400, E4K, E5000..), ja olen juuri suunnittelemassa PCI-väyläistä SCSI-korttia. Eli sen samplerin SCSI on joku 50-pin centronics.. mitä SCSI-korttia suosittelette? Minulla ei ole noista yhtään kokemusta.. ja onkohan se siirtäminen miten kökköä sitten? o_O

Quote by Tech-X
Itseltäni löytyy E-mu E-synth -sampleri (eli samantyylinen kuin E6400, E4K, E5000..), ja olen juuri suunnittelemassa PCI-väyläistä SCSI-korttia. Eli sen samplerin SCSI on joku 50-pin centronics.. mitä SCSI-korttia suosittelette? Minulla ei ole noista yhtään kokemusta.. ja onkohan se siirtäminen miten kökköä sitten? o_O

Adaptecin kortit on hyviä, itellä oli E5000 ultran kanssa Adaptec AHA-2940 PCI-kortti, muutkin vastaavat toiminevat. Huuto.netistä tollanen irtoaa varmaan kympillä-kahdella, oikeanlainen piuha maksaakin varmaan enemmän kuin tuo kortti.

"Kökköydestä" voi olla montaa mieltä, ainakin tuo hakkaa sampledatan siirtämisen midin tai korppujen yli kirkkaasti.

No nyt jälkeenpäin, kun olen jo tämän topikin unohtanut enkä ole A-3000:a pariin vuoteen omistanut, täytyy sanoa, että tuo SCSI-setti oli kyllä erittäin kökköä! Kesti helvetin kauan ja tietokone ei muutenkaan ikinä kunnolla tunnistanut A-3000:ta. No virheistään oppii :).

O