V#tuttaako?!
- « Edellinen
- 1
- ...
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- ...
- 102
- Seuraava »
pahanlaatunen flunssa päällä. kurkussa aika raastettu olo ja joka paikkaa särkee mielettömästi.
en saanut viimeyönä nukuttuakaan kun varmaan jonkun tunnin yhteensä, niin levoton ja paska
fiilis oli koko ajan. vituttaanhan tämmönen laittaa!
Grillikauden avajaisilla tuppaa olemaan tuollainen vaikutus, jos sitä makkaraa grillaa ilman vaatteita.
Heräsin sunnuntaina ja käsi oli lauantaisen baari-illan jälkeen kuulakärkikynällä piirrelty täyteen. (Belgialaiset oluet on aika pettäviä. Varmuuden vuoksi noin 7-8 eri merkkiä tuli juotua...) Ei mitään tietoa mitä kuka milloin piirrellyt. Naureskelin sitä ja näin käytävällä kämppiksen. Näytin sille kans. Sanoi, että no joo... mulla kans: Näytti käsiään; molemmat kädet täynnä peukalonpäänkokoisia mustelmia. Heräsi sairaalasta sinä aamuna. Oli tipahtanut kadulle. Olivat tehneet verikokeet sairaalassa.
Testit kertoivat: Kämppis upgreidas kräkistä ja essoista poltettavaan herskaan. Etsinpä jonkun klinikan yhteystiedot. Ei tommosesta tuu mitään.
Mielenkiintoinen ainelista 40-kiloselle tytölle.
Ei kiinnosta asua narkkarin kanssa.
Puolessa vuodessa tän 23-vuotiaan tytön naama on vanhentunut noin parilla kymmenellä vuodella. Siis niinku aikuisten oikeesti. Sairasta.
Macintoshin TextEdit.
Oikeesti mä en ole vammainen, idiootti tai kädetön, niinkuin mäkin käyttöön näköjään on vaatimuksena. Mä haluun kirjoittaa pikku pikku html sivun jotta voin testaa yhen tagin eroavaisuuksia IE:n, TuliKetun ja Safarin välillä. PC ja Mac ympäristöjen eroja. Mut onstuuko sillä kädettömille tehdyssä TextEditissä yhtä helposti kun Notepadissa? Ei onnistu.
Tallennat nimenä untitled.htm, se tallentaa sen untitled.htm.rtf. Valitse pudotusvalikosta html muoto, niin se keksii sinne itse sisälle html koodit ja muuttaa mun koodit tekstiks.
Pitää oikeesti tallentaa se siinä .htm.rtf muodossa ja sitten poistaa se *tun .rtf sieltä Get Infon kautta.
Kai sen jollain säädöillä saa muutettua niin, että toimii, mutta jos mä haluan tallentaa tiedoston sillä päätteellä mikä mua huvittaa, niin kai mä saan sen ilman mitään ihme kommervenkkejä tallennettua. Tässä kohdassa Windowsin Notepad ja DOSin Copy Con -komentokin hakkaa Mäkin mennen tullen.
Oikeesti siis DOS ajoilta Copy Con ja EDLIN on Mäkin arvaavaa ja sinun puolesta ajattelevaa TextEditiä parempi.
Mulla on kädet, enkä ole lobotomian läpikäynyt. En varmasti osta itselleni mäkkiä.
No, ei... vieläkään ei v*tuta. Miksi v*tuttais? V*tutus ei ole inhimillistä, mutta asioiden EI-hyväksyminen ja niille jotain tekeminen on.
Sä maksat niiden virheistä? Älä helkkarissa."(asiakas maksaa palautuksesta koituvat postituskulut)"
Otin asiasta selvää kuluttajaliitosta, ja soitin myös pixmaniaan niin ne maksaa sen myöhemmin mulle.
Vittu mitä paskaa toi väite siel sivulla, kaikista ylimääräisestä kuluista maksaa yritys.
"Kuluttajasuojalain 6 Luku 11 pykälä" keroo näin.
Pikkaisen. Tai ei vituta mutta vituttaa. Eilen duunissa ei ollut mitään kivaa kun yksi asiakas lähti teholle. Heitä oli 30pax ja yksin hoitamassa sitä. Valmiiksi ilmoitettuja erikoisruokavalioita ei ollut kuin 2, gluteeniton/laktoositon ja maitoproteiiniton. Sittenhän ilmeni että siellä oli 3 muuta maidotonta/maitoproteiinitonta, joista ko. nainen ei ilmoittanut että ruuan piti olla maidotonta, ja hän sai annoksen jossa oli krutonkeja joiden tekoon on käytetty voita (jota ei oltu kirkastettu eli siinä oli proteiinit jäljellä). Mutta miksei hän asiasta minulle ilmoittanut vaan hän kävi keittiöstä kysymässä ja kokki (joka työskenteli yksin ja samalla nosti muita annoksia) sanoi ettei hän saa syödä niitä. Kuulin kun naisen pöytäseurue sanoi ettei se ole voinut imeytyä muihin ruokiin ja syö vain(tässä kohtaa olisi pitänyt varoituskellojen hälyttää sekä minulla että naiselle, mutta itse yritin pitää muiden asiakkaiden juomatilauksia ajantasalla)...
Onneksi vp päästi mut aiemmin duunista kun itkuhan siinä meinasi vain tulla, mutta nekin 3h jota vietin tuon tapahtuman jälkeen olivat aika vaikeita hymyillä ja palvella muita asiakkaita...
Ja vaikka vahinko se oli niin eipä olleet kokinkaan fiilikset korkeimmillaan illalla.
Mukavaa mennä tänään töihin hoitamaan kahdestaan duunikaverin kanssa 95pax tilausta...
Ja vaikka tallaisia tapahtuu aika monelle työntekiälle niin eipä se siltikään paljoa lohduta. VItuttaa oma tyhmyys ja se ettei se nainen mitään sanonut ja kuunteli pöytäseuruettaan eikä omaa järkeään...
Toi on ihan totta, mutta luulin että se olis vain suomalainen ilmiö. Suomessa tosin pystyy livistään ku sanoo, että on autolla tai että huomenna on palaveri kello 8 tms..
Miksi täytyisi livistää? Kai siellä humalaisten keskellä voi olla ja seurustella?
no tässätilanteessa "livistäminen" tarkoitti viinanjuonnin välttämistä, mutta toisaalta, kun asiaa mietin, totesin että eipä kännisiä jaksa kauaa kuunnella. Ellei itse ole myös kyseisessä "jalossa" tilassa.
Opetelkaa quotaa : mad: /quote]
Jo on Kauhajoen ABC!:llä palvelualttius huipussaan. Jäi ihan kirjaimellisesti veren maku suuhun.
Eli läksin muksujen kanssa Botniaringilta kotia kohti lauantaina ja päätin syöttää muksut heti siinä Kauhajoella. Mukana oli kylmälaukku, jossa ruokapurkkeja ja myöskin kuorimaveitsi (Tupperin superterävä). Tongin sitten laukkua siinä parkkiksella ja onnistuin töppäsemään vasemman nimettömän siihen kuorimaveitseen ja auts, parin sentin haava ja verta niin prkleesti. Ei kun purkit nopsaan vaippakassiin, käsilaukku ja vaippakassi olalle, Tanja kopassa kyynärtaipeeseen ja sitten vasen verinen käsi pystyssä huoltikselle Tomia samalla jaloilla ohjaten.
Tulin kassalle ja kysyin että onko heillä laastaria tai jotain. Siinä vaiheessa veri valui jo ranteen kohdalla. "Tuolla kaupan puolella on varmaan myynnissä." WTF?! Siis: 1. kassatantta ei voi minua auttaa vaikka näkee että olen todella pulassa kahden muksun kanssa ja vertavuotavana, 2. "varmaan myynnissä"? siis hän ei edes ilmeisesti tiedä onko siellä oikeasti laastaria myynnissä vai ei.
Suivaantuneena päästin kaikki kantamuksen keskelle lattiaa ja annoin pojan ihan rauhassa norppia karkkipusseja hyllyiltä ja suuntasin laastaria etsimään. Siinä vaiheessa kun olin maksanut laastarin tantta ojentaa minulle käsipyyhkeitä, pikkasen myöhään vaan kun kaupan lattialla oli jo verivana. No sehän oli tietty leikattavaa laastaria, joten tarvitsin sakset, en vaan voinut olla lisäämättä jälkimmäistä kommenttia: "Saisinko lainata saksia, vai pitääkö minun nekin ostaa teiltä?" Sain lainata ja teippasin sormeni. Ja ruokailun jälkeen teippasin uudestaan, kun laastari oli jo läpimärkä.
Ymmärrän, että ilmaiseksi ei anneta tavaraa, jos sitä on myös myynnissä, mutta tämmöisessä tapauksessa olisi mielestäni ihan suotavaa auttaa hädässä olevaa.
Kannattikohan sitä aloittaa seurustelu tähän maahan nähden ulkomaalaisen kanssa? Muuten menee jees, vajaa vuosi mennyt. Mutta nyt hän on pettynyt omaan elämäntilanteeseensa, ei koe että on tässä maassa saavuttanut mitään, oppinut mitään, eikä pidä työstään, eikä muutenkaan ole mielenkiintoa tätä maata kohtaan, joten saattaa olla, että poistuu maasta. (Enkö minä merkkaakkaan mitään? - No ei se kyllä yksinänsä ole syy jäädä, enkä sitä haluaisikaan jos toinen voi muuten pahoin.)
Joten on pakko ottaa sitten minuun etäisyyttä, että pystyy miettimään mitä haluaa tehdä. Itse en ole valmis muuttamaan toiseen maahan, koska en tiedä mihin maahan hän halajaisi (ei tiedä itsekään), ja yhdessä toiseen maahan muutto tarkoittaisi automaattisesti yhteenmuuttoa, enkä halua häntä tappaa. Ei kun siis muuttaa yhteen.
Löytäisipä uuden duunin ja menis vaikka opiskelemaan, niin jäisi tänne. En tykkää arvailusta.
No, sellasta se on noiden ulkomailla asuvien kanssa kanssa.
No ei tuosta minusta kannata harmistua. Valhettahan kaikki käsitteellistys pohjimmiltaan on, loputtomia syvällisempiä näkökulmia ja "hyviä pointteja". *haukotus*
"Argumentaatio"-käsitehän syntyi siitä kun puolisokeat munkit kopioi luostareissa antiikin tekstejä väärin. Jo kreikkalaiset sofistit tiesi että kyse on vain manipulaatiosta.
Tärkeintä on osata puhua paskaa viisaan kuuloisesti.
- Tävitt... bissee saa edelleen vaan ysii saakka kaupasta. Isi ja äiti, ei ku valtio kertoo sulle koska saa juoda bissee???
- Baarit tunkkasia. Vois sen ikkunankin aukaista tai ilmastointilaitteen hankkia, ihan asiakastyytyväisyyden vuoksi.
- Eikö viiniäkään saa K-kaupasta??? Tävitt? Missä on EU?
- Missä on EU hinnat viinissä? Emmä mitään kybän pulloo Alkosta rupee roudaa safkantekoa varten.
- Mulla ei ole uniformua, ei kun siis "muodinmukaisia" vaatteita, niin klubilla pakko ottaa silmätikuks ku oon kumminkin joku rikollinen. (Pääsin sentään sandaaleissa klubille. Vaikkakin syynin jälkeen. Mikä mun laukussa niin kiinnostaa?)
- Saako täällä muuten hymyillä kadulla? Ei ainakaan näytä, että se on sallittua.
- Nihkeilyä. Ja lisää nihkeilyä.
.
Tervetuloa kotiin, kansalainen. Maksa verosi ja ole hiljaa.
- Tävitt... bissee saa edelleen vaan ysii saakka kaupasta. Isi ja äiti, ei ku valtio kertoo sulle koska saa juoda bissee???
- Baarit tunkkasia. Vois sen ikkunankin aukaista tai ilmastointilaitteen hankkia, ihan asiakastyytyväisyyden vuoksi.
- Eikö viiniäkään saa K-kaupasta??? Tävitt? Missä on EU?
- Missä on EU hinnat viinissä? Emmä mitään kybän pulloo Alkosta rupee roudaa safkantekoa varten.
- Mulla ei ole uniformua, ei kun siis "muodinmukaisia" vaatteita, niin klubilla pakko ottaa silmätikuks ku oon kumminkin joku rikollinen. (Pääsin sentään sandaaleissa klubille. Vaikkakin syynin jälkeen. Mikä mun laukussa niin kiinnostaa?)
- Saako täällä muuten hymyillä kadulla? Ei ainakaan näytä, että se on sallittua.
- Nihkeilyä. Ja lisää nihkeilyä.
+ Meen pian pois.
+ Mun äidin nimi tatskana jalassa. Wilma hakkas tänää.
tääl on kyl välil perseestä. kun viimeviikonloppuna mulle tarjottiin ehkä töitä Lontoosta, hetken harkitsin. Mutta sitten laitoin faktat jonoon ja totesin, että nowayinhell. Mä jään mieluummin metsään kaksin ku lähen lontooseen yksin. edit: niin piti lisäämän, että sanoin että TOTTAKAI teen teille duunia, mutta en muuta sinne, en ennenkuin sillä elättää kaks:D siispä keikkaa odotellessa:D
Viinapulloihin varotusmerkit
Eikö nyt oikeesti mitään järkevää keksitty?
Ihan ku tosta ois apua. Kellekkää ei varmaa oo epäselvää mitä viinasta voi seurata, siis ainakaan niille jotka on kansa- tai peruskoulun käyny.
Mitä mä oon empiirisesti tutkinu noita tupakka-askeissa olevien varotusten vaikutusta, ni jengi yleensä tsiigaa sen ja bongaa uudet varotukset, niille naureskellen.
Eikö niinku mitään fiksua keksitä jos kerran asialle pitää tehdä jotain? Hei, päättäjät, te saatte siitä fyrkkaa, että keksitte fiksuja juttuja. Mä en, ei o mun duuni - mun ei pidäkkään keksiä - silti tollasen keksisin ja hylkäisin toimimattomana. Voitteko oikeesti ruveta tekee duunianne?
Ainoo vaikutus minkä mä nään on se, että viinan myynti tulee aluks nousee ku jengi haluu tsekkaa ne kaikki uudet varotukset ja keräillä ne kansioonsa...
Nii jos jotain rakentavaa sit ehdottais: Suomalaiselle ku annat viinapullon, jossa lukee "Viina tappaa!" ni siitä tulee hoettava lause aina ku ollaa dokaa. Ja toimii just päinvastoin ku tarkotus. Voisko ehkä ruveta asenteisiin vaikuttaa ihan koulusta saakka? Ei mut se vaatii oikeesti jotain muutoksia. Liian vaikeeta ja 5400 puksahtaa tilille joka kuu teki päätöksiä eli ei, ni eipä taida jaksaa kiinnostaa.
Lienee turha pyytää, että tässä sosiaalitanttojen ja holhouksen kultamaassa yksilön annettaisi ajatella edes joskus omilla aivoillaan ja ottaa itse vastuu omista tekemisistään.
ainoa keino lienee olla äänestämättä moisia välistävedon mestarikutaleita. eihän se helppoa tule olemaan, kun huomaa millaisia lampaita äänestäjät pääasiassa ovat. paras keino saada itsensä esille on muiden mollaaminen, nääs.
Menee työtehtävien piikkiin... suuressa seurueessa ja paikassa jossa 100% juo, ei oikein voi olla selvänä...
No joisit viinaa sitten. Saat pään täyteen vähemmällä juomisella.
Joo.
Kieltäydyttyäni viime syksynä opiskelupaikasta (50km Tampereelta, yhteishakuni 3. vaihtoehto), josta minulle soitettiin 2 päivää ennen koulun alkamista, sain 5 kuukautta karenssia työttömyystukeen.
Eli mun pitäis olla 5kk töissä, jotta olen oikeutettu työttömän rahoihin.
Ok, kaks kuukautta olin erään henkilöstövuokrausfirman välittämässä varastohommassa, jonka ilmoituksessa sanottiin että töitä olisi se 8h päivässä. No, kahden kuukauden aikana oli kaksi 8h työpäivää ja loput 2-4h. Työpaikalle pääsy vaati bussikortin 40e/kk ja heräämisen klo. 05.00. Kuuden euron tuntipalkalla tuo ei siis kovin kannattavaa ollut.
Sosiaalitoimistosta en ole saanut rahaa tähän päivään mennessä senttiäkään, kun tililleni on tullut lähisukulaiseni voittorahoja nettipokerista joitakin satoja/tuhansia euroja tän vuoden puolella (ei tuu enää), ja sossussa eivät tietysti usko että ne rahat ei oo mun, vaikka ne oon heti pois siirtänytkin.
Kelakaan ei suostu maksamaan asumiseeni tukea, koska mulla ei ole tuloja mistään. Pitäis kuulemma olla, jotta he voisivat osallistua vuokranmaksuuni.
Kaikenmoista paskaduuniakin oon ton varastohomman jälkeen hakenut, sanoisin että jotakuinkin 20-30 hakemusta oon lähettänyt. Yhdestä ilmoitettiin kohteliaasti että "tällä kertaa valintamme ei kohdistunut sinuun".
Ei siinä muuta.
No tietty merkkihuoltoon saa menemään hirveitä summia. En h*lvetissä käytä meidän C5- kärryä jossain v*tun Vehossa kusetettavana, kun samat huollot saa muualta (ok, on suhteita) paljon halvemmalla ja lisäksi ei tarvitse pelätä, että onko homma hoidettu laadukkaasti. Ja vaikka ei olisi suhteita, en silti maksaisi 600eskoa siitä, että puolivillaisesti hoitavat hommat, kun pienemmässä pajassa homma vedetään laadukkaasti läpi ja puolet halvempi.
Merkkihuoltojenkin hinnoissa on käsittämättömiä hintaeroja. Itse vaihdoin ison jälleenmyyjän merkkihuollon maahantuojan valtuuttamaan merkkihuoltoon hinta putosi puoleen. Jälki on ensiluokkaista ja jälleenmyyntiarvokin pysyy kohdillaan.
En muista. Kuten en muista tarkasti niitä mun tukiakaan. Siitä kun on useampi kuin yksi vuosi.
ihan mielenkiinnosta, mikäs se raja on?
http://www.varsinais-suomi.fi/seutu/maaksuun/ohjluon.htm
Tuon löysin ja he kertoivat 30k/vuosi. Se olisi 2500mk/kk. Käsittääkseni tuo kuitenkin lasketaan netosta, ei brutosta. Ja siitäkin joku osa vuokrasta yms. lasketaan pois. Köyhyysrajan pitäisi olla suhteutettu käteenjäävään osuuteen vuokrankin jälkeen, mutta hakusanalla "köyhyysraja" en löytänyt oikeen mitään järkevää. Hö.
Kiva ku tollaset vähemmän tärkeet asiat löytyy aina niin hyvin valtionkin sivuilta...
No tietty merkkihuoltoon saa menemään hirveitä summia. En h*lvetissä käytä meidän C5- kärryä jossain v*tun Vehossa kusetettavana, kun samat huollot saa muualta (ok, on suhteita) paljon halvemmalla ja lisäksi ei tarvitse pelätä, että onko homma hoidettu laadukkaasti. Ja vaikka ei olisi suhteita, en silti maksaisi 600eskoa siitä, että puolivillaisesti hoitavat hommat, kun pienemmässä pajassa homma vedetään laadukkaasti läpi ja puolet halvempi.
Merkkihuoltojenkin hinnoissa on käsittämättömiä hintaeroja. Itse vaihdoin ison jälleenmyyjän merkkihuollon maahantuojan valtuuttamaan merkkihuoltoon hinta putosi puoleen. Jälki on ensiluokkaista ja jälleenmyyntiarvokin pysyy kohdillaan.
Vaikkakin väärä topic, mutta silti jatkan.
Allekirjoitan. Pari kertaa olen kantapään kautta havainnut "ison" firman lepsuksi, huolimattomaksi, mutta "pienemmän" tarkemmaksi. Itse ajattelen ensisijaisesti turvallisuutta vaimoni ja kahden pienen lapsen takia, ja jos tiedän, että on pienikin syy epäillä huolimattomuutta, vien auton toiseen paikkaan huoltoon.
jep
- « Edellinen
- 1
- ...
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- ...
- 102
- Seuraava »