työttömien luukku

Back to häröily O

---
Täällä sitte ens viikosta alkaen. Vituttaa, mutta minkäs teet. Ja karenssia tiedossa ties kuinka perkeleen kauan kun ite irtisanouduin <3
Gotta love this, voi vittu.
---

Saako kysyä että mitä siellä tapahtui että moinen tilanne pääsi tapahtumaan?

Saa toki.. Tulee turhan kalliiks ja menee hankalaks töissäkäyminen kun joutuu joka vuoroa varten hankkimaan lapsenvahdin. Päiväkoti menee kiinni 17, ja mun vuorot loppuu yleensä 21.30, kun pomo yksinkertaisesti savustaa ulos. Se olis voinu laittaa mulle aamuvuoroja jos olis halunnu pitää mut firmassa, mutta eeeei..

Tulee turhan kalliiks ja menee hankalaks töissäkäyminen kun joutuu joka vuoroa varten hankkimaan lapsenvahdin. Päiväkoti menee kiinni 17, ja mun vuorot loppuu yleensä 21.30, kun pomo yksinkertaisesti savustaa ulos. Se olis voinu laittaa mulle aamuvuoroja jos olis halunnu pitää mut firmassa, mutta eeeei..

No menipäs hankalaksi - ei ole helppoa yksinhuoltajalla.

Noh, odotellaan sitä kuuluisaa "työvoimapulaa", jota Suomeen on kirottu vuosikymmenet.

Noh, odotellaan sitä kuuluisaa "työvoimapulaa", jota Suomeen on kirottu vuosikymmenet.

Samaa oon iteki tässä odotellu :D

---
---

Samaa oon iteki tässä odotellu :D

"hupaisaa" tossa on mm. se, että tällä hetkellä on ennätysmäärä korkeakoulutettuja työttömänä, joiden työllisyysongelmat aiotaan korjata ilmeisesti sillä, että nostetaan jo työssäolevien eläkeikärajaa

onko tässä joku korkeamman tahon yhtälö takana jota mä tyhmä en tajua, vai haiseeko jossain hevonpaska?

"hupaisaa" tossa on mm. se, että tällä hetkellä on ennätysmäärä korkeakoulutettuja työttömänä, joiden työllisyysongelmat aiotaan korjata ilmeisesti sillä, että nostetaan jo työssäolevien eläkeikärajaa

onko tässä joku korkeamman tahon yhtälö takana jota mä tyhmä en tajua, vai haiseeko jossain hevonpaska?

"Työvoimapula" on asiantuntevasta työvoimasta, korkeakoulutuksesta pirun iso osa ei anna mitään todellisia valmiuksia mihinkään. Jotkut firmat/osastot viitsii ruveta kouluttamaan uusia rekrytoitavia osaajiksi, monet ottaa vain valmista kamaa jos vaan markkinoilta löytyy...

---

---

"Työvoimapula" on asiantuntevasta työvoimasta, korkeakoulutuksesta pirun iso osa ei anna mitään todellisia valmiuksia mihinkään. Jotkut firmat/osastot viitsii ruveta kouluttamaan uusia rekrytoitavia osaajiksi, monet ottaa vain valmista kamaa kun markkinoilta löytyy kuitenkin...

Musta taas tuntuu et tää työvoimapula on ennen kaikkea halpatyövoimasta, eli porukasta joka suostuu tekemään paskimmat duunit paskimmalla mahdollisella palkalla ja vittumaisimmilla työehdoilla. Orjapula.

Ja mitä noihin "hyviin duuneihin" tulee, ainakin yliopistolla tuntuu siltä, että kun noi fabut jää eläkkeelle niin niiden virat kuopataan siinä samalla. Veikkaan et samaa harrastetaan joka paikassa. Hyvä jos neljää eläkkeelle jäänyttä kohden otetaan yks uus duuniin.

Musta taas tuntuu et tää työvoimapula on ennen kaikkea halpatyövoimasta, eli porukasta joka suostuu tekemään paskimmat duunit paskimmalla mahdollisella palkalla ja vittumaisimmilla työehdoilla. Orjapula.

Riippuu NIIN paljon alasta ja työpaikan sijainnista, tiettyihin hommiin on lähestulkoon mahdotonta hommata oikeasti osaavaa työvoimaa. Tämmöiset osaajat ei mielellään vaihda työpaikkaansa, joka on toki ymmärrettävää. Sijainti on puolestaan toinen juttu, koitappa hommata syrjäkylille töihin esim. lääkäreitä tai edes sairaanhoitajia. Edes huippuliksat ei auta...

Kerkeshän tässä virallisesti olemaa työttömänä elokuun ja syyskuuta vähä matkaa, nyt tuliki vanhasta harjottelupaikasta tarjousta että tulisinko töihin ja tottahan toki mää meen! Aeva mahtavaa fiilis.

ööh +500 päivää ja purskutellaan.. paska kuopio ku ei oo työtä:D pitäs muuttaa helsinkiin ni vois jopa päästä viemäriin :D

Työelämä edessä! Adios! o/

Hei, muuten kuuluko työlainsäädäntöön, että työn antajan on maksettava matkat haastateluun jos joudun matkustamaan mm. Hesaan asti. Vai saako tähän työkkäristä tukea jos ei maksa. En tiedä koska siitä on liian kauan kun olen ollut työtön. Ei siinä sinänsä mua ei niin kauheesti kiinnosta kun junalipuissa on kyse niin pienistä summista ja jos saan paikan niin vetelen melkoista palkkaa tyylin 2000-3500 € / kk.

Joo pitää maksaa hastattelumatkat tai jos ei niin työkkäri maksaa.. mä taas olen maksanut itse koska olen työn antajien puolella.

Olen tässä miettinyt, että voiko itseään ampua perseeseen jos on niin saatanan työtön ettei saa työtä?

---

---

"Työvoimapula" on asiantuntevasta työvoimasta, korkeakoulutuksesta pirun iso osa ei anna mitään todellisia valmiuksia mihinkään. Jotkut firmat/osastot viitsii ruveta kouluttamaan uusia rekrytoitavia osaajiksi, monet ottaa vain valmista kamaa jos vaan markkinoilta löytyy...

Työvoimapula on tarpeeksi osaavista monialaisista työntekijöistä. Todellisuudessa työvoimapulaa ei ole. Skills without Frontiers, Exploring Corporate Strategy, ISBN 0-273-65117-X

Olen tässä miettinyt, että voiko itseään ampua perseeseen jos on niin saatanan työtön ettei saa työtä?

Ei kannata. Nythän sulla on aikaa kehittää ja sivistää ittees ja tehdä niitä juttuja joita oot aina halunnu tehdä.

Onneks ei tarvi enää täällä virua!

Riski kuitenkin on että syys- lokakuun vaihteessa täällä taas, ellei vakkaripaikkaa heru..

loppu just määräaikainen soppari.. vaikka oltiin luvattu jatkoa elokuuhun asti..*hmph* nyt sit taas alkaa se vitun mukava työkkärissä ravaaminen*igor*

mä en ravaa työkkärissä kun olen yrittäjä. Yrittäjillä kun ei ole työkkäriin muuta asiaa kun hakea orjia eli työharjoittelijoita..

mä en ravaa työkkärissä kun olen yrittäjä. Yrittäjillä kun ei ole työkkäriin muuta asiaa kun hakea orjia eli työharjoittelijoita..

En tiedä kuka olet tai mitä teet, mutta oli jo läppänäkin niin huono, etten toivo kenenkään menevän sulle työharjoittaluun!

---
---

En tiedä kuka olet tai mitä teet, mutta oli jo läppänäkin niin huono, etten toivo kenenkään menevän sulle työharjoittaluun!

Jaa en mä ees saa työharjoittelijoita, koska ei olla työkkärin mielestä työllisyyttä mitenkään edistävä tarpeeksi =D

O