Kolahtaako kirjat?

Back to yleinen keskustelu O

Kielten x kieliopit kolahtaa aina.. uh.. Löytyykin jo hyllystä (osa tosin englannin ja espanjankielisinä)

Gootti, muinaisenglanti, keskienglanti, baski, suomi, atsteekki,
saksa, ruotsi, norja, puola, cheyenne, englanti, latina,
unkari, venäjä, ranska, espanja, cree ja muinaiskirkkoslaavi sekä protokielten rekonstruktiot, äärimmäisen mielenkiintoisia.

Muitankin on mutten nyt muista. Jos jollekin noista on käyttöä niin aleksin kirjastosta löytyy

[muokattu 24.3.2004 12:28]

Pasi Pekkolan Unelmansieppaaja. Erittäin hyvin toimiva ja looginen kokonaisuus. Kolme kirjan päähenkilöä joutuvat äärimuutosten kouriin eikä kaikkien kohdalla lopputulos ole ollenkaan kaunis.

Ken Follet oh aika kova*hymy*

Muutaman hyvän lukenut:
Mostarintien liftarit
Hirvenmetsästäjä

Jos tarpeeksi kovaa lyö*ding**nauru*

[q]Zeta:

Esko Valtaoja, Juha Pihkala : Nurkkaan ajettu Jumala

[/q]

[q]mykene:
Waltarin Sinuhe, egyptiläinen teki aikoinaan lähtemättömän vaikutuksen. Ja historianopiskelijan ominaisuudessa olen yleensäkin kiinnostunut kaikista menneisyyteen sijoitetuista opuksista.*hihu*
[/q]

Sinuhea aloin lukeen pari vuotta sitten ja jämähdin reilun sadan sivun jälkeen, kun tuli tylsempi kohta. Nyt aloitin taas uudestaan ja toivottavasti pääsen loppuun. Taas Minean kuoleman jälkeen alkoi mennä jankkaamiseksi...plaa. Jotkut kirjat ei vaan pidä lukuintoa yllä ja oon aikaa sitten päättänyt, etten ala periaatteesta kahlaamaan läpi kirjaa jos ei nappaa. Maailma on kuitenkin täynnä lukemisen arvoisia teoksia ja vain onneksi muutamalle käy kuten edellä mainitulle.

E. Feistin fantasiasarjat on aivan loistavia, suosittelen kaikille! Parhaita ei vaan tietääkseni ole suomennettu, mutta parempia ne onkin alkuperäisinä mm. Riftwar Saga, Empire Trilogy ja Serpent War. Katso http://www.crydee.com

Muita omia suosikkeja on Kaari Utrion kirjoista Harry Pottereihin..
Viimeksi taisin lukea Casanovan vaellusvuodet ja Molly Flandersin, jotka kertoo hienosti omasta aikakaudestaan. Samoin kuin Jane Austenin Ylpeys ja Ennakkoluulo jne...

Kolahtaahan ne. Mulla menee vapaa/lomapäivästä varmaan 6h lukemiseen. Ja yöllä jos en saa unta niin saatan jonkun lyhyen, 200s kirjan lukasta

[q]keisha:
Da Vinci -koodi oli huima pettymys. Ontot ja kaksiulotteiset henkilöhahmot, kieli ei ollut mitenklään kehuttavaa (tosin tähän vaikuttaa myös suomennos) ja loppuratkaisu todellinen antikliimaksi. Olihan se toki hyvä dekkari, mutta ei kyllä millään sen kaiken hehkutuksen arvoinen. Vuosisataisista salaliitoista on kirjoitettu parempiakin kirjoja, esimerkkinä vaikkapa Umberto Econ temppeliherroista kertovaFocaultin heluri, joka pesee ja linkoaa Dan Brownin kirjan mennen tullen.
[/q]

No, mä en toisaalta odottanut siltä yhtään sen enempää kuin muiltakaan hittikirjoilta, jonka kaikki lukee, ostaa ja tykkää. Siinä mielessä se oli aika sellanen ku oletinkin, eli keskivertoviihdettä.

[q]jivamukti:
Raamatun ja Koraanin, joita voi vilpittömästi suositella kaikille, jotka haluavat saada ensikäden tietoa uskonnosta. Avautuu aivan erlainen kokonaisnäkymä kristinuskoon ja islamiin kuin mitä uskonoppineet haluavat viestiä.
[/q]

raamattua koitin kanssa lukea, mutta lainaten erään juhan sanoja "alkoi vituttamaan kesken luekmisen niin paljon, etten edes halunnut jatkaa loppuun". laskisin itse raamatun mielettömäksi siinä mielessä missä osan uskonnonkirjallisuutta kanssa

ei . en ole koskaan lukenut yhtäkään kirjaa kokonaan. koulussakin kirjoittelin kirjaraportit päästä keksityllä shitillä ja aina tuli 9.

Hyvät tarinat, novellit, fantasia, scifi jne. menee kohisten. Yks mistä erityisesti pidän on Goldingin Kärpästen herra. Kirjailijoista Hermann Hessen tuotantoa on tullut viimeaikoina myös lueskeltua. Narkissos ja kultasuu sekä Siddharta.

Luen myös paljon oman alani ammattikirjallisuutta. Lisäksi luen sijoittamiseen liittyvää kirjallisuutta, koska se kiinnostaa pirusti. Myös kaikki psykologiaa käsittelelevät teokset maistuvat aina lapsen kehityksestä psykopaatteihin. Massapsykologia niin ikään. Kun tutustuu mun kirjahyllyyn, niin voi nopeasti hahmottaa, mitkä aihealueet kiinnostaa. Jossain määrin olen kiinnostunut myös rajatiedosta.

Viimeksi luin silti Juoppohullun päiväkirjan...*ding**nauru*

Lueskelin eilen taas Ernst Van Alpenin
nerokasta "Francis Bacon & the Loss of Self"iä,
joka siis on analyysi Francis Baconin taiteesta,
sen tulkinnasta ja Bacon-kritiikin yleisistä lapsuksista
(mm. taipumuksesta tulkita oletusarvoisesti tripityykkityöt
traditionaaliseen tapaan kertomuksenomaisena
kuvasarjana, ja siitä miten kritiikissä usein unohdetaan
teoksen ja kokijan välinen vuorovaikutus tai korostetaan
tekijän ja teoksen välistä suhdetta esim. biografisesta
näkökulmasta.)

Jos et koe ymmärtäväsi nykytaidetta, saattaa tämä
kirja avata silmiäsi sillekin. Sopii varsinkin kaikille
klubituksen valokuvauskilpailun keskusteluun osallistuville

Selittäminen voi tappaa teoksen, keskittykää kokemukseen,
unohtakaa narratiivisuus.

Joo, lukeminen on kivaa.
Tess Gerritsen on hyvä! Ja nyt on menossa Ilkka Remeksen Musta Kobra. :]

Sain vihdoin niskasta itseäni kiinni ja aloitin lukemaan Adolf Hitlerin Mein Kampfia.

Yleensä en paljoa lue, paitsi viime aikoina tullu luettua aika paljon! (Toihan kuulosti hauskalta!)

Nyt kesken: Petri & Kyösti Pietiläinen - Legioonalainen Peters!

Ennen luin kevyempää kaunokirjallisuutta, mutta sitten siirryin lukemaan vain ei-kaunokirjallisia, lähinnä tieteellisiä tuotoksia. Minusta kirja on kiinnostava, jos se on älyllisesti stimuloiva. Tiedemaailman tarjonnasta luen opuksia melkeinpä kaikilta aloilta - sosiologiasta ja biologiasta taloustieteeseen ja historiaan. Ei-tieteellisistä teoksista voisin mainita Raamatun ja Koraanin, joita voi vilpittömästi suositella kaikille, jotka haluavat saada ensikäden tietoa uskonnosta. Avautuu aivan erlainen kokonaisnäkymä kristinuskoon ja islamiin kuin mitä uskonoppineet haluavat viestiä.

[q]typo:
Nyt toisen kirjan lopussa täytyy kyllä todeta, että Robin Hobbin seuraava trilogia, "The Liveship Traders" on jopa edellistä parempi. [/q]
Voiko muka olla enää parempi?
Pakko kai se uskoa ja lainata kirjastosta. Olin kyllä ajatellut lukea seuraavaksi Tawny Man-trilogian, joka lienee jatkoa Fitzin & Narrin yhteiselle tarinalle. Mutta onko siitä ilmestynyt jo kaikki osat? En haluaisi aloittaa jotakin todella addiktoivaa kirjaa ellen ole varma, että saan lähes välittömästi käteeni myös seuraavat osat eikä tarvitse odotella vuosia saadakseen tarinan loppuun.

viimeks on tullu luettua ainakin anthony bozzan kirjoittama erinomainen eminem -kirja. tää pitäis olla pakkolukemista ainakin kaikille eminemvihaajille, joiden mielestä eminem on joku lahjaton levy-yhtiön tuotos tms.
http://www.wsoy.fi/index.jsp?c=product&cat=kaannettykauno&isbn=951-0-29666-X

tällä hetkellä työn alla on ray lorigan "tokio ei välitä meistä enää", josta oon lukenu ehkä puolet ja on kyl hauskalla tyylillä kirjotettu kirja. ehdottomasti lukemisen arvoinen!
http://www.likekustannus.fi/kirjakeko/tiedot.php?id=714

ehdottomasti.
Tiettyjä kirjoja en voi sanoa mutta anne rice on hyvä kirjailija..
ja stephen king..
yksittäisiä kirjoja on mielettömästi!!

O