Pelkäätkö sinä että lama tulee?

Back to yleinen keskustelu O

Pelkään. Yt-neuvottelut alla ja tiedän, että myös muilla saman alan firmoilla on aika tiukkaa. Koko rakennusala on aivan jäissä talouden alamäen ja tiukentuneen lainarahan saannin vuoksi, joten toki se näkyy heti suunnittelijoiden työtilanteissa. Vaikken itse ole lähdössä tässä ensimmäisessä aallossa, ei voi täysin luottaa, että on kovin varmasti pitkälle ensvuoden puolelle työpaikka alla.

Onneksi ei ole lainaa eikä suuria menoja, joten voi aika turvallisin mielin kuitenkin elää. Onneksi.

tänään sitten napsahti duunikaverille kenkää, kun valtion firma rupeaa kiristämään nälkävyötään. kuulema omallakin kohdalla on odotettavissa ainakin työtuntien vähenemistä, eli täytyy alkaa etsimään takaovea uuteen työpaikkaan

Kyllähän se sieltä taitaa valitettavasti tulla...

Töitä vuoteen 2011 asti.

Lama ei koske mua. *hihu**joo*

Pitäkää lamanne, meitsillä on ainakin toistaseks ollu just niin paljon prokkista kun ehtii tekeenkin ehkä enemmänkin.

lamaa ei kyl näkyvis kun ei vapaitakaan myönnetä ja viikonloputki töis asua kun on pakko prkl

[q]domi, 11.1.2009 21:32:
Töitä vuoteen 2011 asti.
[/q]

Töitä vuoteen 2043 asti (suunnilleen about jos sitä kenties pääsisi eläköitymään edes 68-vuotiaana). Kunnan leipä on pitkä mutta kapea.

By the way, eikös se lama ikäänkuin alkanut jo?

Alkaa ärsyttään ku joka välissä tototetaan tutkimuksista joiden mukaan ihmiset vähentävät/lykkäävät erilaisia asioita epävarman taloustilanteen takia. Tollanen just lietsoo sitä paniikkia.

no en kauheesti pelkää lamaa, mut sen sijaan vituttaa nää joka tuutista tulevat "uskallatko enää mennä ulos kun lama tulee? uskallatko enää ostaa juustoa kun lama tulee ja pitää säästää rahaa": Lama, lama, lama, taantuma ja kurjuus. Hohhoijaa Aion elää kuten ennenkin.

Työsopimus on tosin harjoittelun loppuun eli maaliskuuhun asti, mut ei siltikään kuumota. Luulen että saan jatkaa, ja jos en, niin löytyy jotain muuta. Go with the flow

[q]ipe, 11.1.2009 22:02:
Töitä vuoteen 2043 asti (suunnilleen about jos sitä kenties pääsisi eläköitymään edes 68-vuotiaana). Kunnan leipä on pitkä mutta kapea.

By the way, eikös se lama ikäänkuin alkanut jo?
[/q]
Lama on nimitys pitkäaikaiselle taantumalle (pari kk ei vielä riitä).
Kunnan leipä on patonki.

[q]Hyzenthlay, 12.1.2009 17:13:
no en kauheesti pelkää lamaa, mut sen sijaan vituttaa nää joka tuutista tulevat "uskallatko enää mennä ulos kun lama tulee? uskallatko enää ostaa juustoa kun lama tulee ja pitää säästää rahaa": Lama, lama, lama, taantuma ja kurjuus. Hohhoijaa Aion elää kuten ennenkin.

[/q]

True that

Kamala lama :(.

Nii hirvee lama on että tuli palkankorotusta ja jouluboonuksia... miten nyt pärjään tän laman keskellä :(

Onnekkaat pärjää, enintään menettää muutaman miljardin, jotkut menettää kaiken. Kapitalismi roxor.

Just kun olisi tässä valmistumassa koulusta niin oman alan (metalli) työpaikat taitaa olla hieman vähissä

Kyllähän se pelottaa. Etenkin kun vienti on romahtanut... Omassa duunissa huomaa kyllä, että on hiljentynyt huomattavasti, tosin en tiedä johtuuko se siitä että tammikuut ovat yleensäkin olleet hiljaisia, vai onko tämä nyt sitten lopun alkua. Onneksi määräaikaisista vähennetään ensin, jos sellaiseen tilanteeseen joudutaan, että porukkaa aletaan laittaa pihalle. Vielä en ole kuullut, että kukaan tuttu olisi kärsinyt lomauttamisista/irtisanomisista.

Kyllähän tämä median suitsuttaminen on vaikuttanut omiin kulutustottumuksiin, yrittää elää mahd vähällä, ja saada loput sukanvarteen... Vaikka näin just ei pitäisi tehdä. Onneksi sentään asuntolainen korot laskivat!

[q]Wolverine, 11.10.2008 09:54:
"Ei koske Suomea"
[/q]

Itse itseäni quotaten niin osuin aika hyvin oikeaan kun sarkastiseen sävyyn quottasin meidän kaikkien suosikki Jyrki Kataista. 3 kuukautta myöhemmin ei kenelläkään taida enää olla epäilystäkään siitä että lama tulee, kyseessä voi olla globaali lama joka kestää vuosia. En kyllä itse usko aivan näin syvään menoon.

Maailmalta ei tosin ole kuulunut positiivisia uutisia enää pitkään aikaan ja meno näyttää synkkenevän entisestään. Olen aivan varma että kun yhtiöt alkavat julkistaa Q4-tuloksiaan niin meno synkistyy entisestään.

EKP laskee jälleen ohjauskorkoaan huomenna vähintään 2.00%:iin joka on niiden suositettu alaraja. Jos uskotte että tähän jäädään niin nyt olisi aika herätä. Ihan EU:n ja kaikkien meidän puolesta soisi että EKP kerrankin reagoisi ajoissa niinkuin FED on tehnyt, tosin EKP:n linja on aina ollut säästelevä ja ehdottomasti liian hidas. Kun Yhdysvallat aloittaa uuden nousunsa 2011 niin Eurooppa sakkaa vielä vuoden perässä. Sad but true.

Mod: on muuten mielenkiintoista lukea aivan ensimmäisiä kommentteja ja huomata miten paljon maailma voi muuttua ½ vuodessa.

Taas tosi blondihetki. Ensiajatus, että onhan se ollu täällä monta kertaa, oon itte ollu kuuntelemassa sitä(dalai lamaa siis*hihu*)

[q]Jago, 14.1.2009 11:46:
Taas tosi blondihetki. Ensiajatus, että onhan se ollu täällä monta kertaa, oon itte ollu kuuntelemassa sitä(dalai lamaa siis*hihu*)
[/q]

O