FURY 3rd Birthday - Epic Of Hard-Trance 7.9.2007 @ HELSINKI

Back to tapahtumat O

[q]KD, 10.9.2007 12:37:
ihme lynkkaus mieliala tääl
[/q]
Selitys joka kelpaa forumille kuin forumille, kun on todennut että on hävinnyt keskustelun.

[q]KD, 10.9.2007 12:32:
---
domi, 10.9.2007 12:31:
Ilmeisesti sisälukutaito on katoava kansanperinne.

---

kaikki nyt ei satu asumaan siinä street beatin naapurissa
[/q]Korjaa toki jos olen väärässä, mutta noita ennakkojahan myytiin myös esmes tiketissä ja lippupalvelussa. Saa aika korvessa asua, ettei sitä lippua vaikka lähetettäis sulle postissa.

Enkä minäkään valita, vaikka tulikin maksettua lipuista "ylimääräistäkin" ensimmäisten ennakoiden kadottua mystisesti siivotessa. Maksoin itse periaatteessa neljän lipun hinnan, koska kavereilta ei kehdannut omien mokien takia pyydellä rahoja toisista lipuista. Ei edes se 20e olis ollu mun mielestä liikaa.

Mä en nyt jaksa kommentoida lippujen hinnasta mitään,vaikka tää topic tuntuuki menevän siihen ihan kokonaan..

Kovasti uhkailin että nää jää tän vuoden viimosiks hipoiks, ja jos niin sit käy niin ihan hyvillä mielin jään taukoilemaan. Ei paljoa parempia kemuja olis voinu olla *sydän*

Oma kuntohan on edelleen mitä on,joten tampattua tuli minimaalisesti,mutta tulipa kuitenkin.
Mieli oli korkealla enkä jaksanu välittää edes niistä kyylistä ja ihanista kommenteista "mitä toiki täällä tekee" yms..Ihankuin se kuuluis muille

Pikkuveljen seura oli huippua,piti sanansa eikä vetäny koomakännei

Orkidean setti sitte alko tökkiin,jonka aikana sitten poistuttiinkin jo.

Yhteenvetona: Kyllä te pojat osaatte bileet järjestää
Kiitos

Niinpä niin..

Ne jotka katuvat käyneensä 20eeron bileissä suosittelen vielä vilkaisemaan illan lineuppia ja syömään puolukoita, niitä ne karhutki vetää jos rauhottuu pitää...

Itse kemuista:

Jo ennakkoon oli odotettavissa todella speciaali kattaus ja sitähän se meinaan myös oli.Musiikki iski jo alkuminuuteista ja lekaakin joutu heilauttaan.
Epyx ja Cyrez tuli tarkastettua ekaa kertaa livenä ja hyvin toimi sekin.Erityismaininta vielä äänimiehelle, sillä mun mielestä saundit oli yllättävänkin hyvin balanssissa.

Orfeus ja Galrav soittelinkin sitten niin asenne biisejä että hoh hoijjaa.*sydän*

Dark by desing...No huuuh huuh*hikoil* mies soitti S.E.T.I.N! Teemu tais useampaankin kertaa näyttää, että josko kohta voisit antaa muillekkin tilaa, mutta joka kerta aiko "röökin" verran vielä päräyttää.*nauru*

Orkidea veteli sellasia vanhankoulun helmiä tiskiin et piti melkeen itkua tuhertaa.vitun vittu.

Niin ja Lahden matofakerit viimeisteli illan.

Ainut kitinä pitää pistää strobon vähäisestä käytöstä, joka on mielestäni hardi bileiden ehdoton elementti.Oliko siihen sitten jokin syy vai mitenkä?*ding*

Myönnän kyllä että ennakkoon liput olisi saanut halvemmalla,mutta aika usein sitä tulee lähdettyä periaatteella "mitähän ohjelmaa täänään on tarjolla". Sitä paitsi lippujen ylihintaisuus oli ihan minun HENKILÖKOHTAINEN mielipide. täällä ei ilmeisesti saa esittää mielipiteitä, ainoastaan absoluuttisia totuuksia. olen myös ymmärtänyt tämän topicin osaltaa jonkinlaisena "asiakaspalautteena" järjestävälletaholle. joten ainakin sen osapuolen luulisi yrittävän pitää vastauksensa suht asiallisella tasolla.

tuntuu että täällä menee keskustelu joka kerta tasolle:

- mun mielestä punanen on paras väri
- kyl mun mielest sininen on parempi
- no v**** ei todellakaan oo sininen mikään paras. sä et tajuu kans mistään mitään

[q]KD, 10.9.2007 13:54:
Sitä paitsi lippujen ylihintaisuus oli ihan minun HENKILÖKOHTAINEN mielipide. täällä ei ilmeisesti saa esittää mielipiteitä, ainoastaan absoluuttisia totuuksia. [/q]

Jos esität mielipiteen niin kannattaa myös varautua siihen, että joku väittää vastaan.

Myönnän kyllä että ennakkoon liput olisi saanut halvemmalla,mutta aika usein sitä tulee lähdettyä periaatteella "mitähän ohjelmaa täänään on tarjolla". Sitä paitsi lippujen ylihintaisuus oli ihan minun HENKILÖKOHTAINEN mielipide. täällä ei ilmeisesti saa esittää mielipiteitä, ainoastaan absoluuttisia totuuksia. olen myös ymmärtänyt tämän topicin osaltaa jonkinlaisena "asiakaspalautteena" järjestävälletaholle. joten ainakin sen osapuolen luulisi yrittävän pitää vastauksensa suht asiallisella tasolla.

- no v**** ei todellakaan oo sininen mikään paras. sä et tajuu kans mistään mitään
[/q]
hei c'mon nyt. vaikka kuinka lippu on mielestäsi kallis, se ei muuta sitä tosiasiaa että kulut pitää kattaa ja mieluusti jättää jotain käteenkin, kun kukaan ylempi taho ei duunista palkkaa ole maksamassa

jos haluat tinkiä bileissäsi kaikesta edellämainitusta (valot, artistit, venue, äänentoisto yms.), niin kyllä silloin se hintakin sitä mukaa tippuu

[q]Annakins, 10.9.2007 14:02:
---
KD, 10.9.2007 13:54:
Sitä paitsi lippujen ylihintaisuus oli ihan minun HENKILÖKOHTAINEN mielipide. täällä ei ilmeisesti saa esittää mielipiteitä, ainoastaan absoluuttisia totuuksia.
---

Jos esität mielipiteen niin kannattaa myös varautua siihen, että joku väittää vastaan.
[/q]

minkä ihmeen takia pitää väittää vatsaan? en mäkään rupeis väittelemään kenenkään kassa vaikka lempiruuasta, koska se on hekilökohtainen mielipide.

olen myös ymmärtänyt tämän topicin osaltaa jonkinlaisena "asiakaspalautteena" järjestävälletaholle. joten ainakin sen osapuolen luulisi yrittävän pitää vastauksensa suht asiallisella tasolla.
[/q]
Tähän tartun vielä. Tässä topikissahan ei käsittääkseni järjestävä taho ole kommentoinut asiaa vielä ollenkaan. Ja et voi olettaa että esim. joku jolla on kokemusta isojen produktioiden järjestämisestä (ja nyt en puhu itsestäni) ei ottaisi kantaa asioihin, joista hänellä, kuten sanottua, on sitä näkemystä. Ja tuo värivertauksesi ontuu siinä mielessä, että jos jonkun palvelun tai tuotteen hinta, mikä tarvitaan tapahtuman läpiviemiseen on x määrä euroja, niin silloin se maksaa sen x määrän euroja. Se ei ole mikään mielipidekysymys. Sinä esitit oman arviosi siitä, mitä mikäkin maksaa ja annoit olettaa, että sen nojalla lipunhinnoissa olisi ilmaa ja sitten kun ihmiset alkoivat sinulle kertomaan, että hei, ei se välttis ole ihan noinkaan, kun sen lisäksi, että se maksaa, tarvitaan se ja se ja se, niin sinä alat syyttämään lynkkausmielialasta ja siitä, ettei sinun mielestäsi täällä saa aikaan asiallista keskustelua.

[q]KD, 10.9.2007 11:48:
Kyllä mahtaa ärsyttää kun pitää ruveta vikisemään jos jonkun mielestä on liian kallista! Kyllä noi suomalaiset käytännössä melkein ilmasia on ja tolla rahalla ois kyl pitäny saada jo useampi ulkomainen esiintyjä, kun lipun hinta oli laserpointin luokkaa!!
[/q]
Ja nussiaksemme sitä kuuluisaa pilkkua vielä lisää niin, etkö sinä tuossa ylhäällä esitä omalla suullasi asioita, joita sinä näet faktoina, et mielipiteinä. Esim. "Suomalaiset ovat käytännössä melkein ilmaisia" ei mielestäni ole sellainen mielipideasia kuin, että "maksalaatikko rusinoilla on pahaa". Ja tuo, että "tuolla rahalla olisi pitänyt saada useampikin ulkkari" ei liene puhdas mielipideasia sekään, ei ainakaan samanlainen kuin, että "punainen on paska väri, sinisen puen mieluummin". Kyllä tuossa mielestäni on sinun suulla jo heitetty faktana käsitys kulurakenteesta. Ymmärrätkö mitä meinaan?

[q]KD, 10.9.2007 14:07:
---
Annakins, 10.9.2007 14:02:
---
Sitä paitsi lippujen ylihintaisuus oli ihan minun HENKILÖKOHTAINEN mielipide. täällä ei ilmeisesti saa esittää mielipiteitä, ainoastaan absoluuttisia totuuksia.
---

---

minkä ihmeen takia pitää väittää vatsaan? en mäkään rupeis väittelemään kenenkään kassa vaikka lempiruuasta, koska se on hekilökohtainen mielipide.
[/q]

Jos sun mielestä lipun hinta on liian kallis, niin kyllä se on musta ihan OK tulla esittämään eriävä mielipide asiasta tai esim. listata mitä kaikkea kuluihin sisältyy.

-clips-
[/q]

En käy polkkabileissä, ja silti näen että lippu oli hintansa väärtti, tapahtuma oli kalliissa venuessa, tapahtumassa oli yksi parhaimmista konemusaäänentoistoissa (D&B audiotechnic) vaikkakin ei tule ihan oikeuksiinsa tuossa tilassa, pätevät vj:t ja valomiehet, ja kokonaisuuteen oli panostettu. Alakerta oli nosturissa auki joka on kohtalaisen harvinaista herkkua ja baareista sai bisseä joka maistui bisseltä eikä ollut sitä perus hiivalitkua. Olen nähnyt paljon enemmän ja paljon suurempia bileitä joissa on ollut "KILJOONA" ulkkaria ja silti teknisen tuotannon taso on ollut todella paljon paskempi. Lipunhinta ei tule vain niistä ulkkareista, paljolti paikka ja kaikki sisältöön liittyvät asiat tekevät hintaa myös.

Mutta valitettavasti suomessa ihmisillä on se käsitys että bileet on sellaiset että sinne viedää vaan artisti soittamaan ja joudutaan vähä jotai juttui ripustelee kattoo = instant party, eikä mee aikaa kuin 10min. Tämä ajatus on totaalisen väärin.

Voisin myös muistuttaa että suomessa on euroopantasolla miltei halvimmat hinnat klubibileissä jopa tuo 20e on tuohon isoon maailmaan nähden todella pähkinöitä :D

Yleisesti tuo lipunhinnasta nillittäminen on jotenkin tosi naurettavaa, koska JOS SE ON LIIAN KALLIS, NIIN EI TARVII MENNÄ, varsinkin kun netissä lukee kaikki tiedot myös ovihintaa myöten. Olisit helposti voinut tarkistella internetistä hintoja ja sitten punnita vähän asiaa

[q]Individual, 10.9.2007 14:07:
Tähän tartun vielä. Tässä topikissahan ei käsittääkseni järjestävä taho ole kommentoinut asiaa vielä ollenkaan. Ja et voi olettaa että esim. joku jolla on kokemusta isojen produktioiden järjestämisestä (ja nyt en puhu itsestäni) ei ottaisi kantaa asioihin, joista hänellä, kuten sanottua, on sitä näkemystä. Ja tuo värivertauksesi ontuu siinä mielessä, että jos jonkun palvelun tai tuotteen hinta, mikä tarvitaan tapahtuman läpiviemiseen on x määrä euroja, niin silloin se maksaa sen x määrän euroja. Se ei ole mikään mielipidekysymys.
[/q]

Aivan oikein,

T: joskus jonkun tapahtuman pyöräyttänyt ehkä.

[q]KD, 10.9.2007 12:14:
-clips-
[/q]

jengi maksaa suomessa 55-150e 2h ulkkarirokkistarasta ja sanot että 20e kokonaisesta 8h tapahtumasta on liikaa? Skarppaa nyt vittu.

Sen lisäksi oot ottanut esiin sen että liput ovat laserpointin luokkaa, oletko koskaan miettinyt että laserpointissa se hinta saattaa ehkä olla alempana massan määrän takia, jos tapahtuma x vetää vain 500-600 ihmistä ja tapahtuma z vetää 3500 ihmistä niin kumpi tapahtuma pystyy helpommin pitää hinnan alhaalla? Et taida tosiaankaan ymmärtää mitä kaikkea tapahtuman hintaan vaikuttaa jotenka kerrataanpa:

-Paikan hinta/juomatakuu
-Tekniikka
-Artistit
-Artistien majoitus, lennot yms.
-Logistiikka
-Dekoraatiot
-Palkat (vj/lj/yms)
-Paikan maksimi ihmismäärä (jonka pohjalta luodaan ns. teoreettinen breakeven, jonka pohjalta lasketaan lipunhinta)
-MARKKINOINTI

Breakeven = kun ihmismäärä talossa kohtaa tapahtumassa kiinni olevat menot

Ja voinen veikata että fury meni breikkinsä kanssa aika rimaa hipoen.

Voisin myös

:D

[/q]

Pitää kyl sen verran sanoo et eihän toi vertaus mitenkään päde tähän. Eihän ne järjestäjät niitä lippuhintoja mistään hatusta vetäse. Jostain siihen hintaan päädytään, ei ne vaan keksi onko se "sininen tai punanen"

Onhan mustaki aika törkeetä et bissestä velotetaan 5e, mähän saisin ruokakaupasta varmaan kolme sillä hinnalla!1

[q]Individual, 10.9.2007 14:07:
---
olen myös ymmärtänyt tämän topicin osaltaa jonkinlaisena "asiakaspalautteena" järjestävälletaholle. joten ainakin sen osapuolen luulisi yrittävän pitää vastauksensa suht asiallisella tasolla.

---

Tähän tartun vielä. Tässä topikissahan ei käsittääkseni järjestävä taho ole kommentoinut asiaa vielä ollenkaan. Ja et voi olettaa että esim. joku jolla on kokemusta isojen produktioiden järjestämisestä (ja nyt en puhu itsestäni) ei ottaisi kantaa asioihin, joista hänellä, kuten sanottua, on sitä näkemystä. Ja tuo värivertauksesi ontuu siinä mielessä, että jos jonkun palvelun tai tuotteen hinta, mikä tarvitaan tapahtuman läpiviemiseen on x määrä euroja, niin silloin se maksaa sen x määrän euroja. Se ei ole mikään mielipidekysymys. Sinä esitit oman arviosi siitä, mitä mikäkin maksaa ja annoit olettaa, että sen nojalla lipunhinnoissa olisi ilmaa ja sitten kun ihmiset alkoivat sinulle kertomaan, että hei, ei se välttis ole ihan noinkaan, kun sen lisäksi, että se maksaa, tarvitaan se ja se ja se, niin sinä alat syyttämään lynkkausmielialasta ja siitä, ettei sinun mielestäsi täällä saa aikaan asiallista keskustelua.
[/q]

en missään vaiheessa väittänyt että mielestäni lipun hinnassa olisi ilmaa. sanoin vaan, että se oli MIELESTÄNI hieman kohtuuton ja että suomalaiset artistit maksavat ulkomaisista vaan murto-osan. asiakkaalla on mielestäni oikeus ilmaista mielipiteensä tuotteen/palvelun hinnasta. saahan niistä lipuista pyytää vaikka 1000e jos tanssilattia on puhdasta kultaa, mutta se on sitten eriasia että kuka sen maksaa.

kyllä mielestäni voi sanoa osaa vastauksista hyvin negatiivisesti latautuneiksi, niikun odottaa voikin. enkä pidä luonnossakaan mitenkään asiallisena keskusteluna, jos toinen osapuoli roikkuu rinnuksissa kiinni. ei millään pahalla mitään osapuolta kohtaan.

[q]KD, 10.9.2007 14:20:
-clips-
[/q]

Siinä vaiheessa kun suomessa tapahtumatuottajat voivat maksaa itselleen tuntiliksoja niin lipuissa on ilmaa, valitettavasti jokaikinen joka suomessa tapahtumia tekee tekee sen ihan omalla ajalla sammatta juuri mitään kompensaatiota, yleensä vielä maksavat omasta pussistaan.

[q]sts, 10.9.2007 14:16:
jengi maksaa suomessa 55-150e 2h ulkkarirokkistarasta ja sanot että 20e kokonaisesta 8h tapahtumasta on liikaa? Skarppaa nyt vittu.
[/q]

mikähän mahtaa olla suomessa suhde potentiaalisten asiakkaiden määrässä perus clubi-tapahtumaa verrattuna rock-konserttiin? 400:500 0000? ei nyt olla missää ibizalla. et skarppaa nyt vittu

[q]KD, 10.9.2007 12:18:
mä arvasin et täs käy näin. heti jos yrittää antaa asiallista krittiikkiä jostain, niin jo alkaa kaikki rutisemaan. jos joku haluaa maksaa joka bileissä 20 euroa yhestä ulkomaisesta esiintyjästä nii siitä vaan. mun mielestä se on kyllä ihan kohtuuton hinta suomen mittakaavassa.
[/q]

Ehkä mulla on vähän huono päivä mut mun mielestä sä voit vaan syödä paskaa!

Yhdestä ulkkarista 20e liian paljon?

Laske ihan nopsaa päässä seuraavat lukemat

Plussat:
+lipputulot
+Mahdolliset sponssit
---------------------------------
Miinukset:
-Ulkkari
-Ulkkarin lentoliput
-Ulkkarin hotla
-Kaikkien muiden dj:den keikkaliksat ja muut mahdolliset korvaukset
-Lipputyttö
-Flabat
-Julisteet
-Tilanvuokra
-Valot
-Valomiehet
-Äänimiehet
-Ääni
-duunarit
-kaikki ne sadat nimilistalaiset

Nää oli vaan yleiset perusmaksut johon yleensä tulee vituski kaikkii pikkujuttuja ja maksuja.

Sanonko uudestaan... Kyllä... Syö paskaa

[q]sts, 10.9.2007 14:24:
---
KD, 10.9.2007 14:20:
-clips-

---

Siinä vaiheessa kun suomessa tapahtumatuottajat voivat maksaa itselleen tuntiliksoja niin lipuissa on ilmaa, valitettavasti jokaikinen joka suomessa tapahtumia tekee tekee sen ihan omalla ajalla sammatta juuri mitään kompensaatiota, yleensä vielä maksavat omasta pussistaan.
[/q]

kuka on väittänyt että lipun hinnoissa oli ilmaa?

O