6.12.2006 Kuokkavierasjuhlat 2006
- « Edellinen
- 1
- ...
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- Seuraava »
[q]Claquesous, 7.12.2006 14:32:
---
Minun määritelmäni demokratialle on se, että kaikki saavat osallistua kaikkeen päättämiseen.
[/q]
Saanko ehdottaa snadia korjausta määritelmääsi:
... että kaikki saavat osallistua itseään koskevien asioiden päättämiseen.
Ilman tätä lisäystä demokratiamme muuttuu muutamassa viikonlopussa kukkahattutätidiktatuuriksi, jossa keskustalaiset, perussuomalaiset, kd:t sun muut "osallistuvat aktiivisesti" kaikkien muiden asioista päättämiseen.
Eihän lakeja omaksi rajoitteeksi säädetä, vaan naapurin maahanmuuttajatupakkanarkkarihomon "suojelemiseksi"!
Hieman OT:nä, mutta pistetäänpä kumminkin koska liittyy vahvasti siihen mistä äsken puhuin.
Löytyi You Tubesta pätkiä Smash Asem tapahtumusta jotka antavat jonkin verran kuvaa siitä mitä tapahtui.
Seitsemän minuuttinen video missä kuvataan paljon tapahtumia. Kohta mistä tuli hiukan paha mieli on se missä poliisit laittavat about 7-vuotiaan nassikan pidätys bussiin*eiei*
Aika raisua meininkiä. Herää kysymys mikä noiden koirien tarkoitus tuossa hommassa? Peloittelu tarkoitus, vai jonkin sortin plan-b, et "syötetään ne koirille, jos ei ite mahdeta niille mitään"
Joka tapauksessa koira parat:(
Pätkä josta näkyy et siel ei kaikki saarretut tainneetkaan olla niitä anarkistihippejä*eiei*
Video josta näkyy hyvin kuinka valtava määrä poliiseja paikalla oli
Lyhyt pätkä joka näyttää mistä oli kyse. Muutama riehuva känniääliö, joitain anarkistihippejä, median edustajia, pelästyneitä ja väsyneitä normaalikansalaisia, pissiksiä ja tooooodellla paljon mellakkapoliiseja.
Et silleen.
[q]Claquesous,
Minun määritelmäni demokratialle on se, että kaikki saavat osallistua kaikkeen päättämiseen.
[/q]
Sinänsä kannatettava idea, vaikka käytännössä kaikki tuskin haluaisivat osallistua kaikesta päättämiseen, vaikka saisivatkin. Kansan passiivisuuden vuoksi käytännössä luisuttaisiin pian harvainvaltaan, joka nykyäänkin vallitsee.
Kokonaan toinen asia on, pitäisikö kaikkien saada osallistua aivan kaikkeen päätöksentekoon. Nykymaailma on niin mutkikas paikka, että ainakaan mun kompetenssi ei riitä päättämään julkisen terveydenhuollon prioriteeteista ja laitehankinnoista, puolustuslaitoksen tilasta tai koko maan kattavista liikennejärjestelyistä, noin niinkun muutaman esimerkin mainitakseni. Ei musta ole päättämään kaikista yhteisistä asioista yhteiskuntatieteen maisterin papereillani, vaikka omista asioistani pidän huolta itse!
Siksi äänestän eduskuntaan puolueita, joiden ehdokkaat vaikuttaisivat kannattavan samantyyppisiä asioita kuin minäkin, ja toivon parasta. Jos on jotain valitettavaa, valitan asioista myös vaalien välillä, jos ärsytys käy sietämättömäksi. Niin kuin kai säkin teet, mutta radikaalimmalta aatepohjalta.
[q]Freja, 7.12.2006 11:08:
---
Mulle se aukes winamppii. "ITSEHALLINTO! SOLIDAARISUUS! JATKUVA TAISTELU VALLANKUMOUS!" ja sit joku irma valittaa et "miks te ootte meidän eessä miks te ette päästä meitä ettekö tiiä et estäminen on laitonta" tms. :D[/q]
Kieltämättä huvitti tämä pätkä, poliisirivistö jököttää tuppisuuna ja yksi mielenosoittaja yrittää ruikuttamalla saada niitä siirtymään. :D Mutta paljon parempi näin kuin esim. väkivaltaisina yhteydenottoina. Taisi anarkistiporukastakin osa kokea tämän tapahtuman sen verran typeränä ettei viitsinyt osallistua.
[q]Claquesous, 7.12.2006 12:21:
Silti uskon, että Kuokkavieraatjuhlalla on tarvetta Suomessa. Nykymaailmaan ei sovi enää tällainen typerä kansalliskiihkoinen päivä, koko 89-vuotisen itsenäisyyden ja 900-vuotisen olemassaolon sivistyksen parissa, juhlistamisen arvoista on talvi- ja jatkosota.[/q]
Onkohan "kansalliskiihkollinen" nyt kuitenkaan se ihan oikein sana kuvaamaan itsenäisyyspäivän juhlia? Sitäpaitsi, siellä ei juhlisteta talvi- tai jatkosotaa vaan niissä saavutettua itsenäisyyttä ja sen eteen tehtyjä uhrauksia. Voisi noillakin anarkisteilla olla hieman hankalampaa sossutuen nostaminen ja mielenosoittelu jos oltaisiin osa Venäjää.
[q]Mauttomuuden huippu on se, että Linnassa on tasavallan kerma, joiden imeliä lausuntoja kuten "Suomen itsenäisyys on mulle tosi tärkeää" saa tyhmä kansa seurata tv:stä ainoana huvinaan arvostella vieraiden juhlavaatteita.[/q]
Siihen ei kuitenkaan ketään pakoteta osallistumaan. Vaihda kanavaa, tai vielä parempi: laita töllötin kiinni kokonaan.
Tai jos tässä yritetään kritisoida itsenäisyyspäivän aiheuttamaa rahanmenoa, niin onneksi olkoon vain mielenosoittajille, kun saivat juuri kulumaan aimo läjän euroja lisää ihan turhaan.
[q]interkosmos, 7.12.2006 14:51:
[/q]
Toden totta, tuota tarkoitin. Unohdin tärkeän osasen määritelmästäni.
[q]Kon-tiki, 7.12.2006 15:01:
---
Claquesous,
---
Sinänsä kannatettava idea...[/q]
Ei tosiaankaan kannatettava idea. Ja perustelut kerroitkin seuraavassa kappaleessasi itse :)
[q]Claquesous, 7.12.2006 15:24:
---
interkosmos, 7.12.2006 14:51:
---
Toden totta, tuota tarkoitin. Unohdin tärkeän osasen määritelmästäni.[/q]
Vähän offtopiciksi menee, mutta eikö tuosta seuraisi se että päätöksentekijöistä enemmistö ajattelisi vain itseään (kuten ihmisillä on tapana), ihmiset huutaisivat kilpaa sellaista "MINÄMINÄMINÄ"-mantraa, kansan tyhmä enemmistö voittaisi ja asiat menisivät päin persettä? :P
[q]Kon-tiki, 7.12.2006 15:01:
Sinänsä kannatettava idea, vaikka käytännössä kaikki tuskin haluaisivat osallistua kaikesta päättämiseen, vaikka saisivatkin. Kansan passiivisuuden vuoksi käytännössä luisuttaisiin pian harvainvaltaan, joka nykyäänkin vallitsee.
[/q]
Mikään järjestelmä ei ole ikuinen, edes täydellinen. Uskoisin kuitenkin kansan mahdollinen passivoituminen tapahtuisi hitaammin, jos kansalaiset oikeasti tuntisivat pystyvänsä osallistumaan päätöksentekoon ja sillä vielä olisi konkreettisia vaikutuksia heidän joka päiväiseen elämäänsä.
[q]Claquesous, 7.12.2006 15:32:
Mikään järjestelmä ei ole ikuinen, edes täydellinen. Uskoisin kuitenkin kansan mahdollinen passivoituminen tapahtuisi hitaammin, jos kansalaiset oikeasti tuntisivat pystyvänsä osallistumaan päätöksentekoon ja sillä vielä olisi konkreettisia vaikutuksia heidän joka päiväiseen elämäänsä.
[/q]
Voisko joku vääntää mulle rautalangasta, että miten ihmeessä tää toimis maassa, jossa on 5 miljoonaa asukasta, saatika sitten sellaisessa, jossa on 50 miljoonaa?
[q]Annakins, 7.12.2006 15:40:
---
Voisko joku vääntää mulle rautalangasta, että miten ihmeessä tää toimis maassa, jossa on 5 miljoonaa asukasta, saatika sitten sellaisessa, jossa on 50 miljoonaa?[/q]
No sit kun pitää päättää jotain - esim. että nostettaisiinko alkoholiveroa - ni tekstariäänestys vaan pystyyn! :D
[q]Juhgu
Voisi noillakin anarkisteilla olla hieman hankalampaa sossutuen nostaminen ja mielenosoittelu jos oltaisiin osa Venäjää.
[/q]
Täysin offtopicina kysyisin, että mikä saa sut olettamaan että Suomi ei olisi Neuvostoliiton hajotessa itsenäistynyt toisin kuin suurin osa muista neuvostotasavalloista?
Voisko joku vääntää mulle rautalangasta, että miten ihmeessä tää toimis maassa, jossa on 5 miljoonaa asukasta, saatika sitten sellaisessa, jossa on 50 miljoonaa?
[/q]
Ja sen viiden miljoonan henkilön pitäisi varmaan tietää asiasta jotain ennen kuin äänestää :).
[q]Tyranoid, 7.12.2006 15:49:
Täysin offtopicina kysyisin, että mikä saa sut olettamaan että Suomi ei olisi Neuvostoliiton hajotessa itsenäistynyt toisin kuin suurin osa muista neuvostotasavalloista?
[/q]
Vaikka oltaisiin itsenäistytty niin tuskin meille menisi yhtä hyvin kuin menee nyt?
[q]Juhgu, 7.12.2006 15:23:
Onkohan "kansalliskiihkollinen" nyt kuitenkaan se ihan oikein sana kuvaamaan itsenäisyyspäivän juhlia? Sitäpaitsi, siellä ei juhlisteta talvi- tai jatkosotaa vaan niissä saavutettua itsenäisyyttä ja sen eteen tehtyjä uhrauksia.
[/q]
On kansalliskiihkoinen ihan oikea sana kuvaamaan itsenäisyyspäivän juhlia. Joka vuosi Puolustusvoimien paraati ja Tuntematon sotilas/Talvisota televisiosta sekä erinäisiä muita kansallistunnetta kohottavia ohjelmia. Uhrauksista puheenollen eivät sotilaat olleet ainoita, jotka tekivät sankaritekoja talvi- ja jatkosodassa. Esim. Arndt Pekurinen kuoli vakaumuksensa vuoksi omien luodeista.
[q]
Voisi noillakin anarkisteilla olla hieman hankalampaa sossutuen nostaminen ja mielenosoittelu jos oltaisiin osa Venäjää.
[/q]
Aivan, kaikki "ne" on sossupummeja. Kunnon kansalainen ei osoita mieltään muuten kuin yhteiskunnallisesti hyväksyttyjen asioiden puolesta, jos ollenkaan.
[q]
Siihen ei kuitenkaan ketään pakoteta osallistumaan. Vaihda kanavaa, tai vielä parempi: laita töllötin kiinni kokonaan.
[/q]
Tai vielä parempaa, nuo tanssit voitaisiin lopettaa tyystin.
[q]
Tai jos tässä yritetään kritisoida itsenäisyyspäivän aiheuttamaa rahanmenoa, niin onneksi olkoon vain mielenosoittajille, kun saivat juuri kulumaan aimo läjän euroja lisää ihan turhaan.
[/q]
Turhuus on katsojan silmässä.
[q]Tyranoid, 7.12.2006 15:49:
---
Täysin offtopicina kysyisin, että mikä saa sut olettamaan että Suomi ei olisi Neuvostoliiton hajotessa itsenäistynyt toisin kuin suurin osa muista neuvostotasavalloista?[/q]
No joo, luultavasti oltaisiinkin. Ja eihän sitä tietty voi mitenkään varmasti tietää, mutta jotenkin luulen että jos historia olisi mennyt niin, täällä olisi nyt vähän kehnommat olot :)
[q]Claquesous, 7.12.2006 16:04:
---
On kansalliskiihkoinen ihan oikea sana kuvaamaan itsenäisyyspäivän juhlia. (perustelut)
[/q]
No, kai sen voi noinkin nähdä. Meillä lienee vähän eri käsitykset tuon sanan merkityksestä. :)
[q]Aivan, kaikki "ne" on sossupummeja. Kunnon kansalainen ei osoita mieltään muuten kuin yhteiskunnallisesti hyväksyttyjen asioiden puolesta, jos ollenkaan.[/q]
Nii!
[q]Tai vielä parempaa, nuo tanssit voitaisiin lopettaa tyystin.[/q]
Entä jos lopetettaisiin jotkut muut tanssit? Vaikka jotkut noiden anarkistien järjestämät pippalot? Voi olla että heillä olisi jokunen kärkevä mielipide aiheesta.
[q]Turhuus on katsojan silmässä.[/q]
Totta. Jos sinulla on joku näkemys, niin kerro ihmeessä mitä hyötyä (mieluiten konkreettista) tuosta mielenosoituksesta oli.
[q]Juhgu, 7.12.2006 15:24:
---
Kon-tiki, 7.12.2006 15:01:
---
Claquesous,
---
Sinänsä kannatettava idea...
---
Ei tosiaankaan kannatettava idea. Ja perustelut kerroitkin seuraavassa kappaleessasi itse :)
[/q]
Olisipas kannatettava! Mutta vain ihanteellisessa, etten sanoisi utopiamaailmassa, jossa kaikilla kansalaisilla riittäisi aikaa, tietoa ja toimintatarmoa päättää kaikista asioista.
Tässä maailmanajassa mulle, kuten tod.näk. suurimmalle osalle muillekin, riittää että asioista paremmin perillä olevat päättävät yli mun oman hilseeni menevistä asioista ja me valitaan vaaleilla ne, joiden ainakin pitäisi päästä paremmin perille asioista. Jos eivät pääse, virkamieskunta ja gallupdemokratia tulevat apuun tai "apuun". Näin se taitaa käytännössä mennä.
Tämä nyt ei todellakaan tarkoita, että mun mielestä kansanedustajat olisivat tosiasiallisesti parempia päättäjiä kuin minä olisin heidän asemassaan. "Eliittikin" on vain ihmisiä ja kansa on äänestänyt Arkadianmäelle kaikenlaisia tonyhalmeita ja jättänyt sinne äänestämättä parempia ehdokkaita. Mut sellasta se vaalidemokratia on ja kannatan sitä silti, jotta minun ei itse tarvitsisi istua painamassa nappia kaiken maailman jyväjemmajutuista, jotka eivät mua voisi vähemmän kiinnostaa niin kauan kun ruispalaa kaupassa riittää.
Olishan tuo ollu poliisin kannalta melko noloa jos sinne olis pistetty pari maijaa linnan pihalle ja sitte sieltä oliski rynnänny 200 aktivistiä/hippiä linnaan. Kyllä mä ainaki ymmärrän tuon väkimäärän kun tuo nuo linnan juhlat taitaa nyt olla kuitenkin yks suurimmista ja tärkeimmistä juhlista tässä maassa (joo ja voi jokainen olla ihan omaa mieltä jos omat synttärit on tärkeemmät *piis*)
[q]Juhgu, 7.12.2006 16:04:
---
Tyranoid, 7.12.2006 15:49:
---
---
No joo, luultavasti oltaisiinkin. Ja eihän sitä tietty voi mitenkään varmasti tietää, mutta jotenkin luulen että jos historia olisi mennyt niin, täällä olisi nyt vähän kehnommat olot :)
[/q]
Niinpä. Mun ymmärtääkseni yksi syy Suomen teollisuuden nousuun ja sitä kautta tie vaurauteen oli nimenomaan se, että oli pakko maksella Neuvostoliitolle sotavelkoja, ts. siitä, että oltiin häviäjien puolella.
[/q]
Oikea edustuksellinen demokratia oli pitkälti toisinajattelijoiden utopiaa ihan 1900-luvulle asti. Utopiat voivat olla ainakin jossain muodossa mahdollisia. Jos jokainen yhteisö olisi autonominen ja edelleen laajemmista asioista päätettäisiin delegaattineuvostoissa, en näe, etteikö päättäminen paikallisella tasolla olisi mahdoton tehtävä. Tuohon pääseminen vie x vuosia/sukupolvia/eoneita, jos koskaan. Ensimmäiset askeleet voisivat olla presidentin viran lakkauttaminen, Suomen muuttaminen liittovaltioksi, jossa osavaltioilla olisi mahdollisimman laajat itsehallintovaltuudet sekä pääministerin virkakausien rajoittaminen kahteen.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- Seuraava »