Virallinen Apple topic
- « Edellinen
- 1
- ...
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- ...
- 104
- Seuraava »
MacBook, 13-inch, Aluminum
2.4GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
250GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
Backlit Keyboard (English) / User's Guide
Accessory kit
Tollane... ja ton verran: $1,862.69 eli 1,371.17 EUR.. Vois tulla kaupat. On noi uudet MacBookit kyl ihan päheen näkösiä.
[q]mikko a, 15.10.2008 18:22:
---
Ei vissiin pysty tilaan Suomeen mutta kolmen viikon päästä ois tarkotus lomailla Floridassa pari viikkoa, eiköhän sieltä matkanvarrelta joku AppleStore löydy..
[/q]
..ja tiedät varmaan et niissä on sit jenkkinäppikset tietenkin?
[q]
..ja tiedät varmaan et niissä on sit jenkkinäppikset tietenkin?
[/q]
Jep. Ja jos tota Villen kirjotusa oikein tulkitsin niin siihen saanee vaihdettua näppiksen jossa on skandit.
[q]JussiS, 15.10.2008 22:17:
---
mikko a, 15.10.2008 22:14:
Jep. Ja jos tota Villen kirjotusa oikein tulkitsin niin siihen saanee vaihdettua näppiksen jossa on skandit.
---
Siis ulkoisen näppiksen. Ei kai sitä näppäinmattoa / koneistoa ihan noin vaan vaihdeta.
[/q]
Katos niin olikin. Esan vinkki sit hyvänä kakkosena
Osaisiko joku kertoa näin piakkoin macciin vaihtavalle ihmiselle, että jos haluaa kontrolloida ikkunoitaan ja virtuaalityöpoytiään mahdollisimman paljon näppäimistöllä, kuinka hyvät key binding mahdollisuudet OSX10.5:ssa on ja onko ulkopuolisia softia, joilla näppäimistöllä tapahtuvaa accessibilityä voisi parantaa?
Kyllä mulla toi hiiri tossa on ja monessa tapauksessa tulee sitä heiluteltuakin (esim. klubbaria selaillessa) mutta useimmiten elämä vain tuntuu huomattavasti helpommalta jos tutut softat on tuttujen näpäinkomentojen takana (valmiiksi päällä), eikä tarvitse ottaa näppejä pois näppikseltä..
[q]siveys, 15.10.2008 22:56:
Osaisiko joku kertoa näin piakkoin macciin vaihtavalle ihmiselle, että jos haluaa kontrolloida ikkunoitaan ja virtuaalityöpoytiään mahdollisimman paljon näppäimistöllä, kuinka hyvät key binding mahdollisuudet OSX10.5:ssa on ja onko ulkopuolisia softia, joilla näppäimistöllä tapahtuvaa accessibilityä voisi parantaa?
[/q]
Se on pohjimmiltaa x ja bsd jonka päälle on isketty karkkisa gui joten kyllä sitä pystyy näppikselläkin hallitsemaan.
[q]hottium, 15.10.2008 23:35:
---
xybo, 15.10.2008 19:35:
Harmi, että noissa on edelleen niin käsittämättömän paskat resoluutiot. :/ Oleellisinta featurea ei ole päivitetty vieläkään.
---
itel 17" mbp jossa 1920x1200 reso, ei se nyt niin paska ole..
[/q]
17" on iso raahattava kivi. 15":sissakin on jo nykyään 1920 (paitsi applella) :/
[q]sts, 16.10.2008 00:02:
Se on pohjimmiltaa x ja bsd jonka päälle on isketty karkkisa gui joten kyllä sitä pystyy näppikselläkin hallitsemaan.
[/q]
Mutta millaisilla konffeilla/millaisilla apuohjelmilla? Kun nimenomaan haluaisin pystyä hallitsemaan sitä karkkisaa guita näppiksellä ja se vähän niinkuin vaatii tukea siltä karkkisalta guilta ;) Ikkunointijärjestelmää tuskin kykenen kokonaan vaihtamaan?
Ja mä olen jotenkin ymmärtänyt, että X interfacet on vaan rakennettu siihen päälle ja joku softa pitää olla päällä, että niitä voi käyttää hyväkseen ja se pohjalla oleva piirtoinfra on joku ihan muu.. Olenko ymmärtänyt väärin?
edit: Laitetaan nyt vielä ihan perus käyttömalli, johon olen tottunut:
Kun kone käynnistyy, tarvittavat ohjelmat käynnistyvät omille virtuaalisille työpöydilleen. 1 on täynnä terminaaleja, 2 on täynnä editoreita, 3 on varattu työjuttujen webselaimelle, 4 varattu emailille, 5 työjuttujen instant messengerille, 6 random työjutuille, 7 vapaa-ajan webselaimelle, 8 vapaa-ajan instant messengerille, 9 musiikkiohjelmalle ja 10 random vapaa-ajan ohjelmille.
Toivoisin, että saisin kyseiset ohjelmat suurin piirtein vastaavalla tavalla avautumaan määrätyille virtuaalisille työtiloille automaattisesti, haluaisin bindata jotkut kivat näppäinkomennot siten, että jokin tietty näppäinkomento (esim. nyt win-1, win-2.. win-f1, win-f2...) vie minut aina kyseistä näppäinkomentoa vastaavalle virtuaalityötilalle. Jos siis haluan työselaimen eteeni, painan win-3 riippumatta siitä missä tilassa aikaisemmin olin ja työselain popahtaa nenäni eteen. Fokuksenkin olisi luonnollisesti hyvä siirtyä automaattisesti tähän virtuaalitilassa full screeninä näkyvään ohjelmaan.
Tämän lisäksi olen remapannut Caps Lock näppäimeni siten, että se vastaa "Windows"-näppäimen painallusta ja käytän sitä suurimmassa osassa näppäinkomentojani.
Miten saisin nämä toimimaan tulevassa OSX:ssäni?
Perjantaina tuli asennettua Leopard, varsin nätisti on toiminut. Kaikkia pieniä parannuksia vähän joka puolella :)
Ehkä yksittäisistä ominaisuuksista tärkeimmäksi nostaisin Time Machinen - tämän yksinkertaisempaa backuppaaminen ei oikein voi enää olla.
Paljon huhuiltu Applen ultra-kevyt läppäri on nyt virallista:
http://www.apple.com/macbookair/
Ihan asiallinen päivitys Pro-sarjaan, ainakin jos vertaa vähän laimeaan perus-macbookin päivitykseen tuossa vähän aikaa sitten.
PS. Miksi tämä topic on häröily-osiossa? Voisi olla vaikka yleisen keskustelun puolella. (oon ruksinut häröily-osion pois tuosta "uudet"-laatikosta, kun se tuppaa muuten täyttymään kaiken maailman LUUKKU- yms huumoritopiceista, jotka oikeasti kuuluukin häröilyn puolelle IMO)
[q]kml, 20.7.2007 16:06:
Aluks suunnittelin että ostasin vielä näppiksen ja lisänäytön, mutta ihmeen hyvin kyllä hoituu hommat vaan tolla 13,3" näytölläkin.
[/q]
Tää on ihan totta, itse menin hommaamaan 21"-näytön macbookin kanssa samaan aikaan, mutta aika vähän loppujen lopuksi ollut käyttöä tuolle lisänäytölle. Yllättävän hyvin on pärjännyt tällä macbookin 1280x800-resoluutiolla.
[q]CM, 10.10.2007 19:40:
---
mku, 10.10.2007 14:55:
PDF ja Quicktime tallennus sen sijaan näyttää samalta joka paikassa.
---
PDF onkin yks loistava asia koko järjestelmässä. PDF kun on tämän päivän standardi tiedon vaihdossa enemmän kuin mikään muu formaatti ja OS X:n koko piirto-engine (Quartz) perustuu kokonaan PDF:ään. Näin ollen PDF:ää saa pukattua pihalle käytännössä ihan mistä vain mitä näkyy ruudulla.
[/q]
Joo, tämä on loistoa, kun kaikkialta saa "printattua" pdf:ksi :)
http://www.macrumors.com/ kertoo:
[q]The $20 upgrade for the iPod touch software was met with a cool reception both by the keynote crowd and by MacRumors readers. While we have not received an official reason for the move, we remind users that only the iPhone and Apple TV are currently using Apple's "subscription revenue" accounting model. As such, Apple has explained that it can give software updates for those devices, when possible, for free. The iPod touch does not fall under this model, and therefore under Apple's reasoning, a major feature upgrade must incur a charge.[/q]
20 taalaa on kyllä ryöstöö.
Itseäni ei noi ultra-portablet läppärit hirveästi kiinnosta, mutta onhan MacBook Air varsin tyylikkään näköinen. Vähän ihmettelen, kun iso osa jengistä tuntuu haikailevan noita 12" ja pienempiä koneita. Kuvitttelisi, että tien päällä esim. täysikokoinen näppäimistö on enemmän arvossaan, jos jotain oikeasti meinaa tehdäkin? Itse kannan macBookkia päivittäin laukussa, en itse ole kokenut ulkomittoja suureksi, tosin kevyempi tämä voisi tosiaan olla :)
Mielenkiintoinen toi edelleen kehitetty multi-touch trackpad, jollaiset varmasti tulee myös muihin tuleviin mac-kannettaviin. Vanhemmista malleista tuttu kahden sormen skrollaus myös vaakasuunnassa on ominaisuus, jonka toivoisi olevan kaikissa läppäreissä.
Time Capsule vaikuttaa hyvältä tuotteelta, jonka mukana olisi syytä tulla Time Machineen mahdollisuus varmuuskopioida langattomasti mille tahansa levylle. Mutta miten mulla on sellainen fiilis, että homman juoni on se, että jos haluat backupit langattomasti, niin ainoa vaihtoehto on Time Capsulen ostaminen, rahat pois vaan?
HD:n tuleminen on positiivista, tosin kannattaa huomioida, että HD-leffat on saatavilla vain Apple TV:n kautta.
Toi uus 17" MacBook Pro on vissiin jakanu mielipiteet aika huolella. Lähinnä ton akun takia, kun se ei vissiin ole itse vaihdettavissa.
Omalta kohdalta kun miettii, niin ottaisin mielelläni tähän MacBookiin kiinteän akun jos sillä saisi tuon 8h käyttöajan, 1000 lataussykliä ja 5 vuoden keston. Mulla ei ole ollut nyt pariin kuukauteen päästä roplaamaan tän koneen sisuksiin, enkä ihan heti keksi sellaista tarvettakaan.
[q]Jussi Lius, 10.9.2009 16:39:
---
bates, 10.9.2009 12:59:
Hintavinkkinä...
Lahdessa aukes tänään Omena Groupin uusi toimipiste ja sisäänheittotarjouksena 13" unibody Macbook 2,4 GHz Intel Core 2 Duo prossulla 899e.
Toi ei siis oo se ihan tuorein tällä hetkellä saatavilla oleva malli, vaan sitä edeltävä (late 2008). Ihan ok hinta kyl ja jengi olikin aamusta asti niitä kantanu kaupasta aika paljon ulos.
---
JA tuohon sitten... 'VINK' 'VINK'
http://www.apple.com/fi/macosx/uptodate/
- jussi
[/q]
Joo, mutta tossa Macbookissa näyttääkin olevan Lumikissa jo mukana
[q]Sallakat, 10.9.2009 11:40:
---
Wert, 10.9.2009 11:27:
IPhone 3.1 ladattavissa :)
---
hmm kappas, eipä oo tuosta tullu luettua etukäteen. mikäs se aukkopäivitys oli muuten sitte numeroltaan mikä aiemmin tuli sen ison firmispäivityksen jälkeen?
Nojaa täytyypi latailla mokoma kun kotio pääsee.
[/q]
3.0.1 oli se aukkopäivitys.. tää on isompi päivitys. näköjään paljo ihan turhia uusia ominaisuuksia..
Edit: jengi itkee että Tethering lakkaa toimimasta muilla ku Soneran liittymillä.. kyynel, en oo kertaakaa käyttäny tetheringiä tähänkään mennessä..
Tuli Tiikeriin päivitys ja se pyys boottaan.
Mulla oli ableton auki ja projekti tallentamatta. Tallensin. Tuli puhelu puhuin 30min.
Boottasin macbookin...jäi restart again tilaan
Tulee omenalogo...hetken aikaa rullaa flashkuvake, joka on rinkula ja sitten tulee teksti...please restart your computer to press power button or reset. "boottilooppi".
Eri foorumeiden mukaan....hyvin tyypillistä, auttaa asennuslevy ja sieltä disc repair ja oikeuksien verifiointi. Kontra versus....kiintolevy saattaa tyhjentyä. Doh!
Onneks on Dropbox, mutta siellä ei ole viimeisiä filuja.
Ice-T korjaa macin.
http://www.kontraband.com/videos/19024/Ice-T-Mac-Repair/#show
[q]Takyon, 28.8.2009 16:02:
Haista nyt apple iso paska. Mä haluisin kysyä mitä maksaa vanhan ipodin kovalevyn vaihto, valtuutetussa "huoltoliikkeessä" neuvotaan ottamaan yhteyttä apple finlandiin (jonka kautta mä tuon huoltoliikkeenkin löysin), ja sit tulee vastaan tällanen:
[/q]
Ei kannata vaihdattaa kovoa, vitun kallista noiden laitteiden huollatus. Kannattavampaa ostaa vaan joku uusi soitin. Tiedän, ettei varmaan SE vastaus mitä tähän kaipaat, mutta trust me, toi ei vaan kannata.
Tos jotaan osviittaa hinnoista:
http://www.apple.com/fi/support/ipod/service/prices/#finland
Kovon vaihto sijoittuu ihan salettiin tohon kalliimpaan hintaluokkaan, tai ainakin lähelle sitä, eli aika vitsi huollattaa.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- ...
- 104
- Seuraava »