Virallinen Apple topic

Back to yleinen keskustelu O

[q]mku, 21.3.2007 23:07:
Sun koneelle tulee paljon dataa.. hmm mikä on paljon? Kuunteletko nettiradioita? Onko BitTorrent kuumana? tms?

Minkälainen suojaus siinä sun WLAN:ssa on? Suosittelen käyttämään WPA2 salausta. Yks nörttikaveri väittää tossa että 128-bit WEP salauksestakin pääsee vartissa läpi jos tietää mitä tekee.

Niin ja se Safari ainakin takkuilee mulla ihan törkeesti ihan vaan omaa surkeuttaan. Nyt on Camino ollut pari viikkoa testissä ja se tuntuu toimivan liukkaammin.
[/q]

Ei oo nettiradio päällä, ainoastaan Firefox. Eikä mitään imutusohjelmia tms. ees olemassa. Ja käytän just tota WPA2-salausta.

[q]mku, 21.3.2007 23:12:
tai sitten koita jotain muuta konetta? pyydä vaikka kaveri käymään ja kato tökkiikö silläkin
[/q]

Totta, pyydänkin Tinjan mäkkeineen käymään :) Sillähän se selviää, ainakin osittain. Mutta soitan kyl myös tuonne Welholle.

[q]pululu, 23.2.2008 11:28:
kaks kuukautta oon ollu mäkki-ihminen, ja ei voi muuta sanoa kuin että onneksi elämäni miehet painostivat vaihtamaan peeceen mäkkiin.
[/q]

Hyvä valinta indeed!
Mä tässä haaveilen MacBookista....Mut ei ois varaa ostaa kun osamaksulla, ja siihen en taida ruveta. Kulutan tän iBookin loppuun ja sitte kattelen uusiksi.

[q]bates, 30.7.2008 09:58:

Mä näkisin niin, että hype mikä tän iPhonen ympärillä on pyöriny, on tehny pelkästään hyvää koko alalle. Toi on oikeasti eka matkapuhelin vuosiin joka on ollut esillä varmaan lähes jokaisessa mediassa maailmanlaajuisesti ja tuntunu kummasti potkivan perseelle myös Nokian, Samsungin jne jne valmistajien tuotekehitystyyppejä.[/q]

Jep, Nokiahan kaipaakin sitä potkua perseelle, laskeppa sieltä kuinka usein mainitaan 'maailman ensimmäinen' ;) iPhone taasen ei ole tuonut mitään uutta alalle.

T. Nokia fanboy

http://www.sonyericsson.com/x1/?lc=fi&cc=fi

jaahas nyt taitaa tämä poika siirtyä pc maailmasta macien puolelle. eli jonkin sortin macbook on hakusessa. ei muuta kuin etsiskelemään

[q]pululu, 26.1.2009 14:58:
Onko normaalia että mun MacBook Pron näyttö himmenee muutamaksi sekunniksi vaikka virtapiuha on koko ajan tiiviisti kiinni?
[/q]

Onks sulla asetuksista täpättynä se automaattinen näytön kirkkauden säätö? Jos on, niin silloinhan se ainakin himmentelee näyttöö itsekseen ympäröivän valon mukaan. Tai jos vaik kädellä sattuu huitomaan siinä sensorin kohdilla.

[q]bates, 13.2.2009 08:52:
---
pululu, 26.1.2009 14:58:
Onko normaalia että mun MacBook Pron näyttö himmenee muutamaksi sekunniksi vaikka virtapiuha on koko ajan tiiviisti kiinni?

---

Onks sulla asetuksista täpättynä se automaattinen näytön kirkkauden säätö? Jos on, niin silloinhan se ainakin himmentelee näyttöö itsekseen ympäröivän valon mukaan. Tai jos vaik kädellä sattuu huitomaan siinä sensorin kohdilla.
[/q]
Ja eiks noissa ole jotain virransäästö juttui, jos läppärii ei "käytä" esim minuuttiin ni se himmentää sitä näytöntaustavaloo.

[q]Lost-Soul, 13.2.2009 09:19:
---
bates, 13.2.2009 08:52:
---
pululu, 26.1.2009 14:58:

---

---

Ja eiks noissa ole jotain virransäästö juttui, jos läppärii ei "käytä" esim minuuttiin ni se himmentää sitä näytöntaustavaloo.
[/q]

Juu näyttäis olevan tuo automaattinen näytön kirkkauden säätö päällä, mutta välillä se kyl vaihtaa sitä kirkkautta niin nopeeseen tahtiin ("välkkyen") että on kyllä tosi omituinen ominaisuus :D Ja juu, nyt ei ollut kyse sitä että en tee hetkeen mitään tällä, vaan kesken kirjoittamisen yms se välähtelee.

Nyt se ei ole kyllä hetkeen sitä tehnyt. Eli tais olla joku pikkumoga vaan.

[q]pululu, 13.2.2009 10:46:
---
Juu näyttäis olevan tuo automaattinen näytön kirkkauden säätö päällä, mutta välillä se kyl vaihtaa sitä kirkkautta niin nopeeseen tahtiin ("välkkyen") että on kyllä tosi omituinen ominaisuus :D .
[/q]

Joo se on must kans vähän rasittava feature. Se sensori on kans siin koneessa vähän sellases paikassa et ite ainakin sohiessa monesti käsi osuu jost siihen eteen ja knäyttö pumppaa kirkkautta eestaas.

Hei, kertokaas Mac keltanokalle miten ihmeessä saisin itselleni myös Macissä toimimaan mailit,kalenterit, tehtävät ja jne. kuten ne nyt mulla toimii niin E90:ssä kun duuni pc läppärissäkin.

Eli suomeksi siis onko jotain softaa jolla saisin myös macissa hommat skulaamaan kunnolla exchange-palvelimen kanssa.

[q]bates, 13.2.2009 10:50:
---
pululu, 13.2.2009 10:46:
---
Juu näyttäis olevan tuo automaattinen näytön kirkkauden säätö päällä, mutta välillä se kyl vaihtaa sitä kirkkautta niin nopeeseen tahtiin ("välkkyen") että on kyllä tosi omituinen ominaisuus :D .

---

Joo se on must kans vähän rasittava feature. Se sensori on kans siin koneessa vähän sellases paikassa et ite ainakin sohiessa monesti käsi osuu jost siihen eteen ja knäyttö pumppaa kirkkautta eestaas.
[/q]

Missäs kohtaa se on, btw?

[q]pululu, 13.2.2009 12:04:
---
Missäs kohtaa se on, btw?
[/q]

Siinä vasemmalla näppiksen reunassa kaiutinritilän alla. En tiedä onko uusissa malleissa siirretty mahdollisesti toiseen paikkaan.

UGH! olin avuliaiden ohjeiden perusteella ladannut Imagewellin koneelleni. aivan loistava ohjelma eikä maksanut mitään.
Nyt sitten tuli joku päivitys uudempaan versioon ja menin päivittämään siihen. Siinäpäs olikin sitten Free Trial aika joka nyt mennyt tietty umpeen. Tarvitsen vielä tosi paljon kuvan koon muokkausta ja imagewell vaan vinkuu aktivointikoodin perään
Poistinkin sen koneelta ja kokeilin siitä linkistä ladata uudestaan mistä alunperinkin latasin, mutta taas tämä free trial ongelma.

halp? onko muita yhtä käteviä ohjelmia tähän hätään?

[q]Loopy, 27.5.2008 16:44:
Päivän uutinen:
Sonera myy iPhonea Suomessa
[/q]

mm.. Kai sitä joutuu sit vaihtaa takas soneraan.. prkl.. Tai sit vois alkaa kikkailee..

[q]Loopy, 27.5.2008 16:44:
Päivän uutinen:
Sonera myy iPhonea Suomessa
[/q]

Jää kyl ostamatta jos ei rahalla saa. Nimim. EI ENÄÄ KOSKAAN kytkykauppa!! Enää pari kuukautta ni pääse paskaelisast eroo lopultaki 2vuoden kitumisen jälkeen!

No tästä on vissiin ihan turha väitelllä. Mut MULLA ainakin kallistuu läppärin valinta sellaseen, jossa on vaihdettava akku (ja myös sellaiseen, jossa takuu on vähintään 24kk, mieluiten sen 36kk), ei silleen, että Omenaa olisi mitään vastaan, varsinkaan läppäriaisoissa. Mut toi vaan kuulostaa niin vitun vammaselta. Mutta eihän sitä ole pakko tosiaan ostaa, jos ei miellytä.

iPhone 3G
- GPS yhdistettynä googlemapsiin <3
Noin 70 eri maahan, suomeen myös...

Hinta tulemaan olemaan reilusti edukkaampi kuin edeltäjä.
Paska juttu sinänsä kun tuli maksettua ekasta aivan liikaa, mut niinhän se välillä on... :(

Vaihtoon menee...
Tosin, saas nähdä millaisen sopparin Sonera tuuppaa :(

Doniin, tässä on ihan oikeasti tuote, joka pistää monelle valmistajalle jauhot suuhun. Jos satunnaisesti haluaa surffailla ja lukea meilejä, pysyä kartalla ja hiplata kivaa laitetta, toi on ihan jees.

Jos olisi snadisti pienempi, voisin ottaa bilepuhelimeksi :)

Saakohan sitä kytkytettyä firmaliittymään ;)

O