junkka/drum'n'bass-suosituksia

Back to musiikki O

[q]genki, 15.8.2005 14:33:
Muffler on ehkä maailman kovin tollasen rankemman junkan dj... kukaan ei rakenna tollasta tuimistelusettiä niinku Konsta, ei oikeesti kukaan.
[/q]

Amen!

Muffler osaa/jaksaa soittaa tiukasti & rankasti tai vielä tiukemmin & rankemmin - siinä just sopiva dynamiikka ainakin mun mielestä. No, okei... onhan sen seteissä niitä chillimpiäkin kohtia, mutta sillee riittävän vähän ja taitavasti annosteltuina; ei mitään turhaa nynneröintiä ikinä.

Parasta!!! *sydän*

..mäkin kaipaisin vähä vinkkejä. eli artisteja jotka tuottaa tätä intelligent d&b'iä? squarepusher ym. tosiaan se taitaa mennä vähä idm'än puolelle (?)

myös tänä torstaina on kuultavissa drum and bassia... kittos vittu! superii saatana!

Näitä kannattaa tsekata:

Black Sun Empire, Roni Size, Paradox, Photek, Asc, Calibre, John B, Dieselboy yms.

Setteja ladata esim. http://www.dnbarena.ru/mixes

[q][zuho], 16.8.2005 01:19:
Onkohan kenelläkään muulla kun Mufflerilla ja Analla samantyyppistä settiä jaossa ?... En hirveästi ennen ole kuunnellut d&b:iä, mutta tälläsestä _todella_ pidän
[/q]

Tsekkaas noi mun setit dj-profiilista.

[q]:Devyl, 15.8.2005 08:42:
sääli vaan et Infekto on livahtanu poppiksen puolelle hieman...
[/q]

mitä sääliä siinä on? on se taas niin väärin että joku tekee rahaa musiikilla..... *huoh*

[q]genki, 15.8.2005 14:33:
kukaan ei rakenna tollasta tuimistelusettiä niinku Konsta, ei oikeesti kukaan.
[/q]

jos mennään livesettien puolelle ni veikkaan et pendulum sais aikaan melkoista joukkotuhoa omalla setillään, sen verran vaffoja biisejä esim. slam tai voodoo remix tai tarantula ;). mut totta on et deejiinä ei konstan itsemurhajunkkasettejä kyl helpolla päihitetä :) hyvä suomi! hyvä me!

[q]pinza, 15.8.2005 14:38:
Teebee soitti aika rankkaa matskua myös, mut sit se iski väliin jotain kevyempiä ralleja, mitkä ei sopinu mun mielestä. Sit vaihtoi taas murinaan yhtäkkiä.
[/q]

teebeen loistavia puolia on se ettei sen setit ole pelkkiä monotonisia tuuttausputkia, vaan niissä on selkee progressio ja tarina, IMO ainakin sillä äijällä on ihan vitun hyvä dramaturgian taju niin omissa biiseissään kuin seteissäänkin, suomessa ehkä vastaavaan menee aika hyvin tuo tuolla ylempänä kirjoitellut tumppi eli genki, propellia vaan siihen suuntaan =). tuuttaussetit on kyl ehdottoman päräyttäviä kokemuksia jos on siinä fiiliksessä että pitää päästellä paineita, mut kokemuksena pisteestä A pisteeseen B kehittyvä setti on aina mun mielestä omalla tavallaan mielenkiintoisempi jo senkin takia kun se antaa helposti periksi tai jopa vaatii biisejä ja fiiliksiä laajemmalta skaalalta kuin noissa rymistelyseteissä jossa mennään ja lujaa..

Oho, täällähän on junkkaskene kokoontuminen :) kaikki mestoille The Clubiin torstaina niin juhlitaan ankarasti.

kattelin samaa..

ainakin asiantunteva porukka on replyt laittanut :D

[q]alke, 16.8.2005 02:23:
jos mennään livesettien puolelle ni veikkaan et pendulum sais aikaan melkoista joukkotuhoa omalla setillään, sen verran vaffoja biisejä esim. slam tai voodoo remix tai tarantula ;).
[/q]
Joo täytyy kyl todeta et Pendulumin live oli ehdottomasti top 5 reivikokemus mun n. seitsenvuotisella reiviuralla. HOT TIP!
Lisättäköön että ko. setti tuli kuultua vaivaisesta 70kw pa:sta Tallinnan 5 Elementis. Tapahtumapaikkana Saku Suurhall, kokemuksena unohtumaton. PLUR!

No hei, te kaikki vaan puhutte siitä rankemmasta junkasta...Mä kaipaisin vinkkejä siihen rauhalliseen leijuvaan dnb:hen...Antaakas nyt jotain vinkkejä, pliis! =)

[q]Android, 16.8.2005 13:25:
No hei, te kaikki vaan puhutte siitä rankemmasta junkasta...Mä kaipaisin vinkkejä siihen rauhalliseen leijuvaan dnb:hen...Antaakas nyt jotain vinkkejä, pliis! =)
[/q]

D&B on käsittääkseni juurikin sitä "rankkaa" siinä missä jungle lähempänä "leijuntaa"? Hieman pelkistäen.

Aloita vaikka LTJ Bukemista.

edit: Artcore -kokoelmat vois olla eräs starting point myös...

[q]Esa, 16.8.2005 13:26:
---
Android, 16.8.2005 13:25:
No hei, te kaikki vaan puhutte siitä rankemmasta junkasta...Mä kaipaisin vinkkejä siihen rauhalliseen leijuvaan dnb:hen...Antaakas nyt jotain vinkkejä, pliis! =)

---


D&B on käsittääkseni juurikin sitä "rankkaa" siinä missä jungle lähempänä "leijuntaa"? Hieman pelkistäen.

Aloita vaikka LTJ Bukemista.
[/q]

Tarkistin asian, ja kyseessä on siis tosiaan tuo idin mainitsema Intelligent d'n'b/jungle (tai atmospheric d'n'b), mutta artisteista ei ole mitään hajua.

[q]Android, 16.8.2005 13:30:
---
Esa, 16.8.2005 13:26:
---
Android, 16.8.2005 13:25:
No hei, te kaikki vaan puhutte siitä rankemmasta junkasta...Mä kaipaisin vinkkejä siihen rauhalliseen leijuvaan dnb:hen...Antaakas nyt jotain vinkkejä, pliis! =)

---


D&B on käsittääkseni juurikin sitä "rankkaa" siinä missä jungle lähempänä "leijuntaa"? Hieman pelkistäen.

Aloita vaikka LTJ Bukemista.

---


Tarkistin asian, ja kyseessä on siis nimenomaan tuo idin mainitsema Intelligent d'n'b (tai atmospheric d'n'b), mutta artisteista ei ole mitään hajua.
[/q]

onks intelligent d&b sama asia kun atmospheric d&b vai?

Mä en oikeen usko noihin genrerajoihin, mut http://www.ishkur.com/music/ auttanee hahmottaan perusjutut, myös dnb:n osalta :)

[q]idi, 16.8.2005 13:33:
onks intelligent d&b sama asia kun atmospheric d&b?
[/q]

Jaa-a...Mä en oikein uskalla sanoa mitään tähän. Joku junkkajäbä vois valaista meitä =)

[q]Android, 16.8.2005 13:34:
---
idi, 16.8.2005 13:33:
onks intelligent d&b sama asia kun atmospheric d&b?

---


Jaa-a...Mä en oikein uskalla sanoa mitään tähän. Joku junkkajäbä vois valaista meitä =)
[/q]

joo. ku mä käsitin et intelligent d&b on tätä erittäin monimutkaista ja vaikeeta saundia. junkahtavaa idm'ää (?). myös tunnetaan kai nimellä artcore.

Photek on mielestäni tällä saralla sekä pieneeri, että hiuenoimpia juttuja tehnyt artisti. Kannattaa tsekata hänän alkupään tuotantonsa, erityisesti Modus Operandi LP.

http://www.discogs.com/artist/Photek

Intelligent dnb on yhtä kuin atmospheric dnb, ainakin oli silloin kun olin kuunnellut sitä.

Jos etsitte hyviä kokoelma levyjä kannattaa aloittaa esim. Looking Back 1-5, Points In Time 1-9 yms. Melko paljon infoa löytyy http://www.glo.uk.com/


EDIT: Btw, jos irkkaatte, EFnet: #GLO

[q]Esa
D&B on käsittääkseni juurikin sitä "rankkaa" siinä missä jungle lähempänä "leijuntaa"? Hieman pelkistäen.
[/q]

olenko ainoa, jonka mielestä nyt meni ihan väärin päin?

ennen vanhaan junkka ja d'n'b pidettiin erillään. junkka oli tyypillisesti tiukempaa, freestylempää ja kaikin puolin lähempänä break beatia olevaa kamaa. vuosituhannen vaihdetta lähestyttäessä termit alkoivat mennä iloisesti sekaisin. jos varman päälle haluaa pelata, niin käyttää mieluummin d'n'b:ta, niin ei vanhat junglistit pahastu.

artcoret yms termit kannattaa varmaan myös nykymaailmassa unohtaa.

[q]miikkah, 16.8.2005 14:06:
---
Esa
D&B on käsittääkseni juurikin sitä "rankkaa" siinä missä jungle lähempänä "leijuntaa"? Hieman pelkistäen.

---

olenko ainoa, jonka mielestä nyt meni ihan väärin päin?

[/q]

et.

O