Hullut päivät ja ostoslista

Back to yleinen keskustelu O

Kannattaa myös ottaa huomioon se, ettei verkkokaupalla löydy kaikkia noita tuotteita suoraan varastosta. Nuo verkkokaupan 2-4 päivää voi vielä hetken päästä muuttua 2-4 viikoksi. Nimim. kokemusta on.

Lisäksi ei se verkkokauppakaan ihan ruuhkaton ole. Harvoin on päässyt noutotiskille alle 15min jonotuksella.

[q]Ozie, 8.10.2008 08:19:
Kannattaa myös ottaa huomioon se, ettei verkkokaupalla löydy kaikkia noita tuotteita suoraan varastosta. Nuo verkkokaupan 2-4 päivää voi vielä hetken päästä muuttua 2-4 viikoksi. Nimim. kokemusta on.

Lisäksi ei se verkkokauppakaan ihan ruuhkaton ole. Harvoin on päässyt noutotiskille alle 15min jonotuksella.
[/q]

Joo toi on valitettava fakta kaikessa, varsinkin uudessa, atk-roinassa, ihan jokaisen kaupan kohdalla, joilla ei ole tavara OMASSA varastossa tilaushetkellä. Noi valmistajienkin toimitusajat tuntuu kusevan välillä aika huolella, nimim. prosessoria 1 viikon sijasta 1kk odottanut (eikä kyse ollut edes Verkkokaupasta). Frendi joutui odottamaan 2kk jotaan prosessoria, kun valmistaja ei kyennyt syystä tai toisesta toimittamaan sitä lupaamallaan aikataululla. Myös mun läppärissä kusi yli viikolla toimitusaika, joka oli maahantuojan piikkiin. Et tosiaan: kannattaa katsoa sitä Verkkokaupan reaaliaikaista varastotilannetta ja miten niitä eriä on tullut, niin ei todennäköisesti tule suuria pettymyksiä.

Ja joo, kyl tuollakin ruuhkaa on, jos menee just duunipäivän jälkeen. Kävin maanantaina aamulla ja pääsin ihan heti tiskille. Näyttivät laajentavan myös sitä noutotiskiä, which is nice.

Stokkan Hulluille en kyl lähe silti, ellei ole jotakin ihan todella pakollista poistettavaa. Ei mitään Stokkaa vastaan tyyliin "ei se oikeasti ole halpaa/porvareiden kulutuskeidas", vaan yksinkertaisesti mulla palaa käämit tungoksessa, kun joka ikinen kerta saa todistaa kuinka paskat tavat ihmisillä on. Tulee oikeasti fiilis, että tekisi mieli alkaa latailee porukkaa naamatauluun. :P

[q]Steven Hoaks, 6.10.2008 14:29:
---
josbe, 6.10.2008 13:45:
---
TonySt, 6.10.2008 13:44:
---
Super-Kerttu, 6.10.2008 12:52:
---
yertle, 6.10.2008 12:43:

Kuinka paljon noi kellot nyt sitte on? Oon kans miettiny et josko se auttas syksy- ja talviaamuja.

---

79€ mäkin haaveilen tosta kellosta/lampusta.. Harmi vaan, kun just nyt ei oo yhtään ylimääräistä!

---

Mulle kans lähtee yksi tommoinen.

---

Hitto sinnehän pitää juosta pää kolmantena jalkana heti ke aamusta, tuntuu olevan sen verran suosittu ostokohde.

---

Mä meen kans tungeksimaan ton kellon perään

Lets see in the line *Joo*
[/q]
Dodi! Kellon onnellinen omistaja raportoi... Loppuivat keskustan Stockalta ennen klo 8.30. o_O

Nimim. Tästä lähtien neiti aamu-aurinkoinen.

[q]josbe, 8.10.2008 09:41:
Dodi! Kellon onnellinen omistaja raportoi... Loppuivat keskustan Stockalta ennen klo 8.30. o_O

[/q]

Joo tiiän

Mä tulin just 8.30 ja niitä ei enää siellä näkynyt lainkaan

[q]Steven Hoaks, 8.10.2008 09:44:
---
josbe, 8.10.2008 09:41:

---

Joo tiiän

[/q]

Aika tiheeseen kävi kauppa myös Itiksessä, koska mm. mä olin ostanut ne loppuun jo 8.20 mennessä (siis mähän laitoin pari sivua sitten tänne kyselyä monenlaisten Hullut päivät -elektroniikkatuotteiden oston mielekkyydestä, mutta kellosta en edes kysellyt vaan ostin).

Muuten tarttui matkaan sukkalankaa, kynttilöitä, usb-kiintolevy ja cd:eitä Musesta Snoop Doggin kautta Dolly Partoniin. Kiinnostuksen kohteitahan mulla on aina riittänyt

Muutama paita tarttui mukaan ja sit akateemisesta jokunen kirja

---
josbe, 8.10.2008 09:41:

---

Joo tiiän

[/q]
Olin samoihin aikoihin keskustan Stockmannilla, ja nokkani edestä (kun ihmisiä tungeksi edessä, ei vain päässyt eteenpäin) vietiin viimeinen pakkauksessa oleva, ja ilman pakkaustakin ollut hävisi parin sekunnin päästä. Olin siinä että mitäs nyt. Kuulin että tunnin päästä tulee yksi lava lisää. Onneksi myyjä keksi ottaa varausmaksuja vastaan, joten itse tuollaisen Wake-Up lampun sain :D

Edit: typo

[q]Neko, 8.10.2008 12:08:
Olin samoihin aikoihin keskustan Stockmannilla, ja nokkani edestä (kun ihmisiä tungeksi edessä, ei vain päässyt eteenpäin) vietiin viimeinen pakkauksessa oleva, ja ilman pakkaustakin ollut hävisi parin sekunnin päästä. Olin siinä että mitäs nyt. Kuulin että tunnin päästä tulee yksi lava lisää. Onneksi myyjä keksi ottaa varausmaksuja vastaan, joten itse tuollaisen Wake-Up lampun sain :D
[/q]

Voihan fak!!

En mä tiennyt että ne kuskaa siihen uusia lavoja joskus Olisin voinut jäädä venaa.

Jos joku vielä menee ostaa uusia lamppuja ja ostaa yhden ylimääräisen niin maksan hakista

[q]Steven Hoaks, 8.10.2008 12:27:
---
Neko, 8.10.2008 12:08:

---

Voihan fak!!

En mä tiennyt että ne kuskaa siihen uusia lavoja joskus Olisin voinut jäädä venaa.

Jos joku vielä menee ostaa uusia lamppuja ja ostaa yhden ylimääräisen niin maksan hakista
[/q]
Mulla oli tuollanen joskus (ei Philips), enkä kyllä tainnut kertaakaan herätä siihen valoon.. Mutta mä olenkin tottunut nukkumaan ikkkunaverhot auki.

Talvella tosin aika sama onko verhot kiinni tai auki, jos on aamulla herätys.

[q]Yallu, 8.10.2008 12:35:
Wake-Up lampun sain :D
[/q]
No nyt mä tajuan mistä herätyslampusta täällä jorisette. Itse tuli pari vuotta sitten ostettua 5 eurolla ajastinpistorasian ja heitettyä kiinni valoihin jotka sitten meni päälle hiukan ennen herätyskelloa. Mut ei hirveästi tuu käytettyä kun syksyllä/talvella tulee just valoisaa sopivasti kun täytyy herätä, joten tulee nukuttua verhot auki.

[q]Anselmi, 8.10.2008 12:54:
---
Yallu, 8.10.2008 12:35:
Wake-Up lampun sain :D

---

No nyt mä tajuan mistä herätyslampusta täällä jorisette. Itse tuli pari vuotta sitten ostettua 5 eurolla ajastinpistorasian ja heitettyä kiinni valoihin jotka sitten meni päälle hiukan ennen herätyskelloa. Mut ei hirveästi tuu käytettyä kun syksyllä/talvella tulee just valoisaa sopivasti kun täytyy herätä, joten tulee nukuttua verhot auki.
[/q]
Miten myöhään sä oikein heräät? *täh*

Sitä paitsi a) ajastinpistorasia kuluttaa kuuleman mukaan sähköä(?), b) tässä lampussa valo tulee hiljalleen päälle 30 min ennen herätystä ja on c) auringonvaloa tai herätysvaloa. Lisäksi d) lampun avulla voi herätä linnunlauluun.

[q]josbe, 8.10.2008 13:48:

Sitä paitsi a) ajastinpistorasia kuluttaa kuuleman mukaan sähköä(?), b) tässä lampussa valo tulee hiljalleen päälle 30 min ennen herätystä ja on c) auringonvaloa tai herätysvaloa. Lisäksi d) lampun avulla voi herätä linnunlauluun.
[/q]

Mä oon niin kade tosta lampusta! Olisin itekin halunnut, mut ei vaan ollut irrottaa tollasta summaa just nyt.. Ehkäpä muutan teille!?

[q]Super-Kerttu, 8.10.2008 13:52:
---
josbe, 8.10.2008 13:48:

---

Mä oon niin kade tosta lampusta! Olisin itekin halunnut, mut ei vaan ollut irrottaa tollasta summaa just nyt.. Ehkäpä muutan teille!?
[/q]
Tervetuloa vaan! :D Tai sit voin myydä sen sulle halvalla heti kun Jari hermostuu heräämään aamutuimaan mun hömpötyksiini, kun se itse aloittaa loman 1. marraskuuta. :)

[q]josbe, 8.10.2008 13:53:
Tervetuloa vaan! :D Tai sit voin myydä sen sulle halvalla heti kun Jari hermostuu heräämään aamutuimaan mun hömpötyksiini, kun se itse aloittaa loman 1. marraskuuta. :)
[/q]

No sekin passaa!

eikös hullut päivät oo ne ku vedetää koko syysloma kiljua?

[q]josbe, 8.10.2008 13:48:

Miten myöhään sä oikein heräät? *täh*

[/q]
6.42-7.15

Oon niin hyvä uninen ettei normaalisti hirveästi haittaa vaik valoa tuliskin ennen kellon kilkatusta.

a) Niin kuulema Wake-up lamputkin*vink* Vai onks niissä jonkin sortin höyry- tai polttomoottori?
b) Silloin kun oli tuo ajastin käytössä niin en herännyt siihen kun valot tuli päälle, vaan siihen kun kello sen jälkeen soi. Joten ainakin omalta kannalta taitaa olla täysin sama kuin hiljalleen se valo tulee.
c) No johan tuohon lamppuunkin sais auringonvaloa tai herätysvaloa mutta tykkään enemmän auringottomasta. Siitä tulee sellainen "on vielä pimeää, kohta mennään joulukirkkoon" fiilis ettei tosikaan.
d) Mä tykkään linnuista niin paljon etten halua ruveta kiroamaan niitä kun muutaman kuukauden päästä kuuntelen samaa titityytä nauhalta. Sen sijaan toimiviksi herätys biiseiksi on osoittautunut ainakin Slayerin Born to be wild coveri ja Chemical Brotherssin The Test niminen veisu. Suosittelen.

Niin ja bonuksena tuossa ajastimessa näkisin sen ettei tarvi hommata mitään uutta lamppua, vaan sen voin laittaa vanhaan kiinni ja näin ei tarvitse hommata tilaa yöpöydältä, tai pahimassa tapauksessa yöpöydän. Niin ja toki hintaero 5€ <-> 79€ on toinen hyvä puoli .Tuo wake-up lamppu näyttää omaan silmään jättimäiseltä Pelle Pelottoman apurin päältä, joten en ihan heti haluaisi sitä ensimäiseksi asiaksi mitä näen kun silmäni uuteen päivään avaan. Mut makukysymyksiä*hymy*

EDIT: Mut joo ymmärrän kyl miks joku haluaa tuollaisen hommaa ja hyvä homma jos hommaa jos tuo kerta tekee
hyvää terveydellä. Mutta itse en koe tuolle tarvetta koska heräämisen prosedyyrit onnistuu nykyisilläkin metodeilla
vallan mainiosti.

[q]Anselmi, 8.10.2008 14:06:
---
josbe, 8.10.2008 13:48:
6.42-7.15[/q]
Meidän kohtaa Robaa on talvisin vielä varsin pimeätä tuohon aikaan. :D

[q]Mut makukysymyksiä*hymy*
[/q]
Äkä muuta viserrä, kuomaseni. :)

[q]josbe, 8.10.2008 14:34:
Meidän kohtaa Robaa on talvisin vielä varsin pimeätä tuohon aikaan. :D
[/q]
Joo oikees oot. Mä sekoilin jotain et tarkoitit että aurinko on jo noussut kun heräilen.
Et joutuu nukkuun pitään että herää siihen kun se rupeaa paistamaan.

Mut joo kyl mä näen tietyn nerokkuuden tuon wake-up lampun takana.
Katsokaa vaikka kuinka Stefulle kävi:

Joo tiiän

[/q]
Stefu oli aamulla nukkumassa eikä linnut ja 30-minuutin auringonvalo herättänyt sitä tarpeeksi
hyvin ja ajoissa ja näin Stefu sitten oli paikalla 8.30 sen sijaan että olisi normaalia paremmasta herätyksestä johtuen tullut etujassa. Pahinta
oli se että huono herätys johti aamuiseen koomailuun ja Stefu, kuten moni muukaan, ei selvinnyt tilanteesta josta linnunlauluun heränneet selvisivät:

[q]Steven Hoaks, 8.10.2008 12:27:
[/q]
Pahinta tässä on se että Stefu on väistämättä jatkuvassa wake-up lamppu vajeessa. Kierre
jota on vaikea katkaista. Sama saattaa tapahtua seuraavalla ja sitä seuraavalla keralla.
Joten voisiko joku ystävällinen jolla on tuo wake-up lamppu herätä aikaisin ja auttaa miestä
mäessä?
[q]
[/q]

O