Hullut päivät ja ostoslista

Back to yleinen keskustelu O

Ei oo mitään mitä tarviis joten tuskin tulee lähettyä mihkään..

[q]Jone, 5.10.2007 15:41:
Mä en missään vaiheessa ole sanonut vastustavani jyrkästi sitä, että joku käy vaikkapa Hulluilla Päivillä. Koko Hulluja Päiviä vastustan kyllä, koska mun mielestäni ne ovat kuin ovatkin vastenmielisen kerskakuluttamisen herätysjuhla.

Asennevamma? No, eiköhän se nyt oo jo kaikkien tiedossa. Mut jos ihan oikeasti väität ettei suurin osa Hulluilla Päivillä käyvistä ihmisistä ole siellä tekemässä turhia heräteostoksia, niin joudun pyytämään että otat laput pois silmiltäsi, soitat vaikka sinne Stockmannille ja kysyt että mitkä niiden tavoitteet Hulluilta Päiviltä on.

Jos mun ajatteluni on mielestäsi mustavalkoista, niin luoja suojelkoon mua siltä päivältä kun alan näkemään väreissä, koska niissä näkeminen on selkeästi harmaaskaalaa yksipuolisempaa.
[/q]
En yleensä itse ole käynyt Hulluilla Päivillä, koska vihaan tungoksessa ostamista. Nyt kuitenkin olen perjantaina menossa, koska kauan ostamista suunnittelemani tuote löytyy sieltä melkoisen edukkaasti. Minimoin tappiot jättämällä tyttöystävän kotiin ja käymällä kesken työpäivän, jolloin ei ole aikaa shoppailla heräteostoksia.

[q]duvin, 5.10.2007 14:28:
---
Annakins, 5.10.2007 13:32:
Minkälaisia lentotarjouksia tuolla on? Nettisivuilla ei ainakaan vielä ole luetteloa ja mulle sitä ei tuu kotiin.

---

Ke:
Mumbai 449,-
Bukarest 139,-
Zürich 169,-
Bryssel 179,-

To:
Hongkong 499,-
Pariisi 209,-
Berliini 159,-
Rooma 219,-

Pe:
New York 399,-
Göteborg 99,-
Amsterdam 179,-
Lontoo 209,-

La:
Osaka 499,-
Riika 99,-
Hampuri 159,-
Budapest 139,-

Matkustusaika 15.10.2007-15.3.2008
[/q]

pitääkö toi matkustus aika tietää lippuja ostaessa, vai voiko sen päättää myöhemmin?

Eipä mitään sykähdyttävää löytynyt ja viihde-elektroniikassa ollaan samoissa hinnoissa kuin naapurin kyläkaupassa.

[q]remotion, 9.10.2007 12:49:
pitääkö toi matkustus aika tietää lippuja ostaessa, vai voiko sen päättää myöhemmin?
[/q]

Pitää tietää toki.

[size=8]Hemmetin ie+klubbari=jumitus+kiiretöissä=perkelemeneenääkiihanpieleen [/size]

[q]josbe, 9.10.2007 12:16:
---
Jone, 7.10.2007 17:09:
joka on näennäisesti kasvottomana paskiaisena houkuttelee hunajapurkillaan ilmalla päänsä täyttäneitä kanssaeläjiä ostamaan höttöä.

---

Ei taida ne sunkaan markkinoimat tuotteet mitään välttämättömyystarvikkeita olla?

[size=4]Sori, mutta oli ihan pakko. Senkin uhalla, että nyt vasta räjähtäää. [/size]*nauru*
[/q]

Et taida oikeasti olla ihan paketin terävin veitsi?

Siksihän mä asiasta itse kirjoitin, että tiedostan tämän asian ja koen sen moraalisena dilemmana, jonka parissa vietän usein itsekseni aikaa. Kuten omien kulutustottumusteni miettimisenkin kanssa. Mitä siis luulet nyt äkänneesi?

Olen myös aikaisemmin kirjoittanut tässä threadissä etten mitenkään kannata sitä että ihmisillä pitäisi olla oikeus kuluttaa ainoastaan täysin välttämättömiin asioihin. Kyllä mäkin ostan itselleni ja lähimmäisilleni kaikkia kivoja pikkuasioita silloin tällöin. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kuluttamisen tulisi olla täysin älytöntä ja aivotonta, vaan sen tulisi olla jotenkin perusteltavissa.

[q]JussiS, 9.10.2007 12:35:
En yleensä itse ole käynyt Hulluilla Päivillä, koska vihaan tungoksessa ostamista. Nyt kuitenkin olen perjantaina menossa, koska kauan ostamista suunnittelemani tuote löytyy sieltä melkoisen edukkaasti. Minimoin tappiot jättämällä tyttöystävän kotiin ja käymällä kesken työpäivän, jolloin ei ole aikaa shoppailla heräteostoksia.
[/q]

Ei muuta kuin anna palaa vaan, Frank.

[q]domi, 9.10.2007 12:54:
Eipä mitään sykähdyttävää löytynyt ja viihde-elektroniikassa ollaan samoissa hinnoissa kuin naapurin kyläkaupassa.
[/q]

Riippuu tuotteesta. Esim XBOX HD DVD asema taisi olla 135 tjsp eli kohtuu edullinen.

Muita poimintoja, jotka nopeasti silmään osui:

Essense viinilasit, 2kpl taisi olla 15e
Tag Heuer F1 kelloja 400e (tosin viime vuoden malli, mut kuitenkin)
Gantin egyptiläisestä kampapuuvillasta tehtyjä pussilakanoita 90e
BenQ W9000 full HD tykki, 2950
Leffoja (myös HD DVD ja Blu-ray) varsin edullisesti
Bossin puku taisi olla vajaa 400e, farkut taisi olla 90e
Ittala citterio 98 (16 osaa), 80e

Itse ajattelin käydä katsomassa jotain espoolaiselle sopivaa tuulipukua sekä noita hd leffoja. Muuten menee varmaan safkan puolelle :)

[q]JussiS, 9.10.2007 12:35:
[/q]

Kannattaa huomioida, että jos tarjous on _tosi_ hyvä, voi tavara loppua kesken.... monesti parasta on käydä ostamassa tuote heti klo 08, mennä suoraan kassalle ja poistua tavaratalosta 8.10

[q]ville, 9.10.2007 13:11:
Kannattaa huomioida, että jos tarjous on _tosi_ hyvä, voi tavara loppua kesken.... monesti parasta on käydä ostamassa tuote heti klo 08, mennä suoraan kassalle ja poistua tavaratalosta 8.10
[/q]
That's the plan ;)

[q]Verano, 9.10.2007 12:59:
---
remotion, 9.10.2007 12:49:

---

Pitää tietää toki.

[size=8]Hemmetin ie+klubbari=jumitus+kiiretöissä=perkelemeneenääkiihanpieleen [/size]
[/q]

thänks. eli kiire tulee. Osaako joku vielä sanoa about kappalemääriä noille tiketeille, kannattaako edes yrittää metsästää vai meneekö ne minuutissa.

[q]Jone, 9.10.2007 13:06:
---
josbe, 9.10.2007 12:16:

-klips-

---

[/q]

LOL

Siksihän mä asiasta itse kirjoitin, että tiedostan tämän asian ja koen sen moraalisena dilemmana, jonka parissa vietän usein itsekseni aikaa. Kuten omien kulutustottumusteni miettimisenkin kanssa. Mitä siis luulet nyt äkänneesi?

Olen myös aikaisemmin kirjoittanut tässä threadissä etten mitenkään kannata sitä että ihmisillä pitäisi olla oikeus kuluttaa ainoastaan täysin välttämättömiin asioihin. Kyllä mäkin ostan itselleni ja lähimmäisilleni kaikkia kivoja pikkuasioita silloin tällöin. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kuluttamisen tulisi olla täysin älytöntä ja aivotonta, vaan sen tulisi olla jotenkin perusteltavissa.
[/q]
Arvasinhan tämän! *nauru**nauru**nauru*

Vastauksena ensimmäiseen kysymykseen, niin riippuu vähän, ketä muita siellä paketissa on. Sun ongelmasi taas taitaa olla, että nimenomaan pidät itseäsi hyvinkin terävänä.

Sanoinko koskaan äkänneeni jotain? Kunhan huomautin. Mutta sitähän sinä et voi sietää, niinkuin et paljon mitään muutakaan.

Siksi toisekseen, tuliko mieleen, että kaikki täällä eivät välttämättä seuraa ihan kaikkia kirjoituksiasi?

Helvetti mikä ärripurri!

---
josbe, 9.10.2007 12:16:
---
Jone, 7.10.2007 17:09:
Jone sanoo

---

Josbe sanoo

---

Jone sanoo.
[/q]
Jos kyse oli Jonen paitakaupasta. Niin näen kyllä tuossa jonkin verran eroa verrattuna hulluihin päiviin. Vaatteita pitävät kaikki (paitsi kesämaassa asuvat nudistit). Mielummin ihmiset ostakoot yhden laadukkaan t-paidan jossa on sisältöäkin (muodon ja sisällön ero on erittäin pohtimisen arvoinen tekijä markkinatalouden maailmassa, mutta se on tarina erikseen) ja josta jaksaa tykätä pitemmän aikaakin, kuin että ostaa muutaman HM-paidan jotka ratkee ja joihin palaa hihat tai muuten vaan kyllästyy helposti nopeammin.

Mutta se että koko HP:n idea on se että tehdään "löytöjä", ostetaan kaikkea mille oikeata tarvetta ei olemassa. "Joo kyllä mä ehdottomasti tarvitsen muskottipähkinän murskaimen, Hanna Pakarinen jumppavideon ja veitsitelineen valkosipuliveitsille" ei omasta mielestäni vastaa järkevää kulutusta. No kuka sitten päättää että mikä on järkevää kulutusta? No terve järki! Saatana*nauru*
Olisi erittäin hyvä, niin ihmisenä kasvamisen, kuin meidän pallon tulevaisuudenkin kannalta se että niin sinä, minä kuin muutkin oppisimme seuraavan:

Se että johonkin asiaan on varaa ja se on saatavilla, ei tarkoita että sen ostaminen olisi näin yksinkertainen yhtälö. Siihen liitty, entistä
enemmän globalisaation myötä, monta muutakin tekijää. Tiivistettynä: Se että sinulla on varaa,
ei tee siitä välttämättä ok:ta.

P.s. Josbe on paketin terävimpiä veitsiä.

[q]ville, 9.10.2007 13:09:
[/q]

nyt tiedän mitä haluan xD

[q]typ0, 9.10.2007 13:37:
---
ville, 9.10.2007 13:09:

---

nyt tiedän mitä haluan xD
[/q]
Mä en oikeestaan edes pysty nukkuun ilman Gantin egyptiläisestä kampapuuvillasta tehtyjä pussilakanoita*lmao*

[q]Anselmi, 9.10.2007 13:28:
Mutta se että koko HP:n idea on se että tehdään "löytöjä", ostetaan kaikkea mille oikeata tarvetta ei olemassa.
[/q]
Tätä en ole puolustellutkaan. Mun kohdalla kyse oli ainoastaan siitä, että puolustin oikeuttani mennä ostamaan Hulluille Päiville jotakin, minkä joka tapauksessa ostaisin. Jotkut kun tuntuvat haukkuvan jokaisen, joka edes katsoo Stockaa kohti Hullujen Päivien aikaan.
[q]
[/q]

Edit: Editoinpas vähän, ettei tarvitse vastata liian vihaisten ihmisten posteihin.

Nam, Kräuterblutsaftia[size=25].[/size]

[q]Anselmi, 9.10.2007 13:38:
Mä en oikeestaan edes pysty nukkuun ilman Gantin egyptiläisestä kampapuuvillasta tehtyjä pussilakanoita*lmao*
[/q]

No sanotaan niin, että jos sulla kerran on ilo tollaisia saada, niin sen jälkeen et taatusti haluaisi muilla nukkua.... harmittavasti noi vaan maksaa ns homona, jolloin niitä tulee harvemmin ostettua :(

[q]josbe, 9.10.2007 13:26:
Arvasinhan tämän! *nauru**nauru**nauru*

Vastauksena ensimmäiseen kysymykseen, niin riippuu vähän, ketä muita siellä paketissa on. Sun ongelmasi taas taitaa olla, että nimenomaan pidät itseäsi hyvinkin terävänä.
[/q]

No verrattuna ihmiseen, joka kertaa mulle asian, jonka olen itse edellisessä postauksessani julkituonut pidän itseäni hyvinkin terävänä ja mielestäni hyvällä syyllä. Terävä muuten? Joo, kyllä mä pidän itseäni ihan kohtuullisen älykkäänä ihmisenä - helvetisti anteeksi siitä.

Sanoinko koskaan äkänneeni jotain? Kunhan huomautin. Mutta sitähän sinä et voi sietää, niinkuin et paljon mitään muutakaan.
[/q]

Hevonpaskat. Tsekkaa uudestaan oma postauksesi ja huomaat itsekin, että sen ainoa kantava voima on siinä mitä itse edellisessäni sanoin. Lopun lällättely on juuri sitä itseään.

Mistä sä muuten tiedät mitä mä siedän ja mitä en? Ollaanko me kovinkin hyvissä bisselläkäyntiväleissä ja oonko mä ollut kovinkin kännissä kun en edes muista puhuneeni sun kanssasi ikinä? Jotenkin mulla on sellainen kuva, että joku muu saattaisi tietää mun sietokyvystäni vähän enemmän.

Siksi toisekseen, tuliko mieleen, että kaikki täällä eivät välttämättä seuraa ihan kaikkia kirjoituksiasi?

Helvetti mikä ärripurri!
[/q]

Musta on ihan kohtuullista olettaa, että olet lukenut muut relevantit postaukseni (eli ne mitä olen tähän threadiin kirjoittanut). Vai onko susta fiksua keskustella ihmisten kanssa asioista keskeltä keskustelua jos kerran on mahdollista tsekata mitä ne on asiasta sanoneet ennenkuin siihen liityit?

Missä mä muuten olen olettanut että kaikki klubbarilaiset lukevat kaikki kirjoitukseni? Onneksi sä kykenet näköjään tekemään tuntemattomista ihmisistä aika diippejä luonneanalyysejä jo tällä vähäiselläkin lukemisella.

Helvetti mikä kusipää.

[q]Anselmi, 9.10.2007 13:28:
[/q]

Ihan mahdollista. Mä en tunne koko henkilöä, joten mun näkemykseni asiasta on tasan sillä pohjalla mitä tässä threadissä on ilmennyt. Mulle vaan ei anna kauhean skarppia kuvaa se, että tekee toisesta pitkälle meneviä olettamuksia muutaman viestin pohjalta ja käyttää hyökkäysmatskuna toista vastaan sellaista materiaalia, jonka tämä on itse siihen tarjottimella kantanut näyttääkseen että ymmärtää itsekin sen olemassaolon.

O