pääsykokeet/opiskelu

Back to yleinen keskustelu O

Olin pääsykokeissa, ja paikka tuli.
Kerrankin jotain positiivista.

[q]Lost-Soul:
Evtekistä kuulemma tuli hyväksymis kirje mulle, mutta sitten ne alko nihkeilee... Kun ykkösvalintana oli tietotekniikka (tjsp.), niin en voi nyt mennä mediatekniikkaa opiskelemaan, vaikka se oli tokana vaihtoehtona.. Mahdollisuuksia on joko ensivuonna uudelleen, tai yks vuos tietotekniikkaa hyvin ja mahdolliste linjanvaihto sitten.. =(((((
[/q]

Yhteisvalintaan täytyy miettiä tarkaan se järjestys eri hakutoiveiden välillä, koska sitä EI voi vaihtaa enää myöhemmin. Muistakaas kaikki tää! Vaikka kyllähän tämä lukee jo yhteishaun ohjeessakin, mutta eipä niitä ohjeita taida kukaan lukea paitsi minä

[q]Violette:
Yhteisvalintaan täytyy miettiä tarkaan se järjestys eri hakutoiveiden välillä, koska sitä EI voi vaihtaa enää myöhemmin. Muistakaas kaikki tää! Vaikka kyllähän tämä lukee jo yhteishaun ohjeessakin, mutta eipä niitä ohjeita taida kukaan lukea paitsi minä
[/q]
Itseäni tosta saa syyttää.. Ja vielä kun tuli hetkenmielijohteesta haettuu toi toinen linja, joka vasta myöhemmin muuttu mielenkiintoseksi...

[q]Violette:
---

[/q]

No ei lukenu, ei. Räimin hakutoiveet just siinä järjestyksessä, kun ne nettihaussa oli (aakkosjärjestys). Nyt sitte natsaski kaikki neljä, mut eipä asialle enää mitään voi.

[q]Lost-Soul:
Evtekistä kuulemma tuli hyväksymis kirje mulle, mutta sitten ne alko nihkeilee... Kun ykkösvalintana oli tietotekniikka (tjsp.), niin en voi nyt mennä mediatekniikkaa opiskelemaan, vaikka se oli tokana vaihtoehtona.. Mahdollisuuksia on joko ensivuonna uudelleen, tai yks vuos tietotekniikkaa hyvin ja mahdolliste linjanvaihto sitten.. =(((((
[/q]

No onhan se nyt ihan selvää ettei sitä linjaa voi alkaa sumplimaan ihan noin vaan. Se oliskin kohtuu katastrofi, jos noita pystys noin vaan vaihtelemaan. Eikä yksin sen takia, että mediatekniikkaan on aika reilusti kovemmat pisteraja-vaatimukset kuin tietotekniikkaan.

Ongelma ei sulle kuitenkaan oo välttämättä noin vakava. Jos aivan varmasti tiedät haluavasi mediatekniikan linjalle, tietotekniikan sijaan (harkitse tarkkaan, niinkuin olisi jo pitänyt tehdä sitä hakupaperia kirjottaessa). Jos jengiä jää tulematta (menee inttiin tai jättää alottamatta tänävuonna muista syistä) saatat pystyä tota linjaa vaihtamaan niiden tutustumispäivien (tai ekojen viikkojen) aikana kyselemällä koulutusohjelmien johtajilta tilanteesta. Jos haluat tietää aiheesta lisää, älä epäröi heittää privamessua. Mulla kun on läheistä kokemusta ko. koulusta ja vähän sen toiminnastakin. Ja näät meikän tutustumispäivillä mediatekniikan tutorina.

-iku

[q]Gnizhak:
Ongelma ei sulle kuitenkaan oo välttämättä noin vakava. Jos aivan varmasti tiedät haluavasi mediatekniikan linjalle, tietotekniikan sijaan (harkitse tarkkaan, niinkuin olisi jo pitänyt tehdä sitä hakupaperia kirjottaessa). Jos jengiä jää tulematta (menee inttiin tai jättää alottamatta tänävuonna muista syistä) saatat pystyä tota linjaa vaihtamaan niiden tutustumispäivien (tai ekojen viikkojen) aikana kyselemällä koulutusohjelmien johtajilta tilanteesta. Jos haluat tietää aiheesta lisää, älä epäröi heittää privamessua. Mulla kun on läheistä kokemusta ko. koulusta ja vähän sen toiminnastakin. Ja näät meikän tutustumispäivillä mediatekniikan tutorina.

-iku
[/q]
Toi oli aika hyvä vinkki... Pitääpä ottaa puheeksi heti ekoina päivinä toi linjan vaihto.. Kuitenkin toi tietotekniikka alkaa vähän kyllästyttämään ja mediatekniikassa oli ainakin paljon paremmalta kuulostavia kursseja.. Sitä ei tietenkään tiedä, mitä se todellisuudessa on, mut sen sit ehkä näkee

EVTEK on kiva koulu, minäkin opiskelen siellä Mercuria Business Schoolissa *jiihaa*. Olen muuten ensi syksyn tutorina, joten jos joku on kyseisessä koulussa aloittamassa opintojaan tänä vuonna, niin siellä nähdään...

Jee! Lahden Muotoiluinstituutti odottaa mua syyskuussa.*hihu*

[muokattu 17.7.2004 17:13]

[q]Violette:
EVTEK on kiva koulu, minäkin opiskelen siellä Mercuria Business Schoolissa *jiihaa*. Olen muuten ensi syksyn tutorina, joten jos joku on kyseisessä koulussa aloittamassa opintojaan tänä vuonna, niin siellä nähdään...
[/q]

Ai niitä jotka osas suunnistaa Suokissa?-)

[q]Gnizhak:
---
Violette:

---

[/q]

Mistäs arvasit

nykynen paikka ei oikein nappaa, mutta aiempina vuosina ei ole löytynyt myöskään motivaatiota lukemiseen.. enkä kyllä vieläkään tiedä mitä haluaisin opiskella

kerkesin vanhana ukkona opiskella vielä AMK kuvataiteilijaksi, valmistuin äsken keväällä ja 170 ov.

[q]Lumpy:
Jee! Lahden Muotoiluinstituutti odottaa mua syyskuussa.*hihu*

[muokattu 17.7.2004 17:13]
[/q]
kuulemma hyvä paikka, tsemppiä opiskeluun :)

[q]Violette:
---
Gnizhak:

---

Mistäs arvasit

[/q]

Todellakin vaan arvasin, olen siis se kumma jätkä joka matkasi samalla lautalla teidän kanssa pois (ja lähti reilusti myöhemmin sieltä miekan kärjestä).

[q]Milessi:
nykynen paikka ei oikein nappaa, mutta aiempina vuosina ei ole löytynyt myöskään motivaatiota lukemiseen.. enkä kyllä vieläkään tiedä mitä haluaisin opiskella
[/q]
Vai ei riksu nappaa, no en mä sitä ihmettele.. itsellekin tuotti kovasti vaikeuksia olla sielä se vuosi, mutta ihmiset siellä HAMK:ssa oli tosi kivoja. (pl. kuittinen)

[q]Gnizhak:

Todellakin vaan arvasin, olen siis se kumma jätkä joka matkasi samalla lautalla teidän kanssa pois (ja lähti reilusti myöhemmin sieltä miekan kärjestä).

[/q]

Juuh, näin päättelinkin

kauppis loppuin keväällä.. nyt en tiedä mitä tehdä kun ei tarvitsekkaan mennä mihinkään elokuussa..*uuh* paitsi ehkä töihin. en ikinä uskonut et kaipaisin joskus takaisin kouluun mutta kyllä mä sinne koulupenkille joskus palaan... ehkä jo ensi syksynä

Ihan totta!
Ystävälläni on lievä kesäloma kestänyt kohta kaksi vuotta, ja hän ei ole varmaankaan viettänyt ajastaan selvinpäin mitään.
Viime viikolla se peijakkaan onnekas hyväksyttiin kolmeen eri korkeakouluun/yliopistolle, sille soitettiin että haluaako se tulla töihin 15e tuntipalkalla, JA sai asunnon keskustasta ihan ykköspaikalta kaupungista jonka valitsi.
Taidanpa minäkin pitää kesälomaa kaksi vuotta tämän lukiourakkani jälkeen joka toivottavasti saadaan vihdoin päätökseen tänävuonna!

mä jatkan työntekoa, eipä tarvitse raahauta näillä näkymin vieläkään takasin koulunpenkille

Tapi T:[q]
Mun mielestä taas ylioppilaspapereille ei tarvisisi juurikaan antaa painoarvoa. Lukio-iässä on useimmiten aika hukassa, eikä välttämättä edes kiinnosta panostaa opiskeluun. On väärin, että teiniajan saamattomuudesta rangaistaan tulevaisuuden kannalta hyvinkin tärkeässä asiassa.
[/q]

Joskushan se vastuu omasta elämästä on otettava. Monissa maissa nuoret valmistuvat (tosin bachelor-papereilla) yliopistoista 20-vuotiaina - siellä pitää olla "valveilla" paljon nuorempana. Lukioon meneminenhän on myös jo valinta sinänsä.

Mulle kostautu mun lukion huonot lähtöpisteet ja pääsykokeessa ois pitän olla ylihyvä, enkä ollu.*mur*
No nyt leikin AMKssa enkä jaksa lukee tänä keväänä mihinkää, alan varmaa opiskelee avoimessa syksyllä tän koulun ohessa. Jos rahaa riittää ni mene jonnekin valmennuskurssille, ni ainaki tiiät osaamises tason.. rahaahan siinä kyl menee. Niistäkin kursseista kannattaa ottaa hyvissä ajoin selvää..

O