Mites teidän asepalvelus..?
- « Edellinen
- 1
- ...
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- ...
- 60
- Seuraava »
Riihimäki ViestiR/HuoltoJ
täl hetkel viel TJ94
Spol Karkialampi 95
Res. Vänr.
KvaraPääl.
II/98 Porin Prikaati
empäs ajatellu mennä kun ei tartte.. eikä mun isä tai sen isä tai senkää isä ole käyny et mitä väliä..
Vapautus. Ehkä mä oon tosiaan hullu*ding*
vapautus ja oikeasti iloinen siitä
sain vapautuksen, enkä siitä pahastunut...
Res. Korpr.
Sot.kulj. (12kk)
II/01 Pohjois-Karjalan Prikaati, Kontiolahti
...ja yhdet kertauksetkin jo takana menneeltä kesältä....*ding*
II/02 2.KTPtri/KarTR/KarPr sluiba-alikki*hih* mutta niinhän me kaikki
SPOL Jääkäri. I/04 EK/I-SVP/Karjalan Prikaati.
Haluaisin takas!
Viestimies VSItR
suoritin velvollisuuden omalla tavallani
Tulipa mieleeni kysäistä moniko täällä on hyötynyt työelämässään asepalveluksestaan taikka siviilipalveluksestaan? Meikälle nääs aukesi äskettäin mukava ja mielenkiintoinen työmahdollisuus sen ansiosta kun olin ala-asteen koulussa kouluavustajana sivarivuoteni...
[q]
Yoni:
SPOL Jääkäri. I/04 EK/I-SVP/Karjalan Prikaati.
Haluaisin takas!
[/q]
Varmaa aika paska elämä, jos elämän parasta aikaa oli 9kk pyörii sp-merkki hihassa ja pätee alokkaille.
[q]sapeli:
Tulipa mieleeni kysäistä moniko täällä on hyötynyt työelämässään asepalveluksestaan taikka siviilipalveluksestaan? Meikälle nääs aukesi äskettäin mukava ja mielenkiintoinen työmahdollisuus sen ansiosta kun olin ala-asteen koulussa kouluavustajana sivarivuoteni...
[/q]
Lain mukaan sen perusteella, että onko suorittanut siviili,- vai varusmiespalveluksen, ei saa syrjiä. Täten ei ainakaan virallisesti pysty hyötymään asepalveluksesta tai sen korvaavasta siviilipalveluksesta työelämässä.
Sen sijaan jomman kumman suorittaminen on tärkeää, koska vaikka asepalveluksen suoritustapaa ei saa kysyä, on laillista kysyä, että onko sen suorittanut ylipäätänsä. Tätä kysytään usein esimerkiksi työhaastatteluissa, lainaa hakiessa jne, eikä suorittamatta jättämistä yleisesti katsota kovin hyvällä.
[q]mikkihiiri:
Varmaa aika paska elämä, jos elämän parasta aikaa oli 9kk pyörii sp-merkki hihassa ja pätee alokkaille.
[/q]
Loistavaa.
Lääkäritki ne vaan vittuilee hoitsuille ja kattoo potilaitaan alaspäin. Vittu mikä elämä niilläki!
[q]greenie:
---
sapeli:
---
Lain mukaan sen perusteella, että onko suorittanut siviili,- vai varusmiespalveluksen, ei saa syrjiä. Täten ei ainakaan virallisesti pysty hyötymään asepalveluksesta tai sen korvaavasta siviilipalveluksesta työelämässä.
[/q]
Lähinnä pointtina oli se että koska minulla on sivarivuoteni ansiosta työkokemusta ala-asteen kouluavustajana tai sijaisopettajana olemisesta, sain töitä alalta. Onko muilla samanlaisia kokemuksia - ja eniten ehkä minua kiinnostaa kuinka usein asepalveluksesta on tällä tavoin työelämässä hyötyä?
ei taida olla asepalvelusta koskaan hyötyä työelämäs. Mielummin mäkin otin vuoden työkokemuksen sivarista
[q]
sapeli:
greenie:
Sen sijaan jomman kumman suorittaminen on tärkeää, koska vaikka asepalveluksen suoritustapaa ei saa kysyä, on laillista kysyä, että onko sen suorittanut ylipäätänsä. Tätä kysytään usein esimerkiksi työhaastatteluissa, lainaa hakiessa jne, eikä suorittamatta jättämistä yleisesti katsota kovin hyvällä.
[/q]
Kyllä, mutta sivarista voi saada työkokemusta ja sen voi laittaa cv:en.
Esim. Simo Sivari suoritti siviilipalveluksen ala-asteella opettaen ja laittoi tuon kokemuksen paperille. Ala-asteen opettajan vakanssin tullessa vapaaksi sitä hakevat Simo ja Iiro Intin-käynyt, joka pyöri varusmiesaikansa Kranaatinheitinkomppaniassa lataillen kranaatteja. Molemmilla on siis sama koulutus, mutta Iirolla ei ole aikaisempaa kokemusta muuten kuin hyvin lyhyitä sijaisuuksia.
Kumpikohan valitaan?
PS. Esimerkilläni puran armeijan käymisestä aiheutuneita patoutumia.
Ihmettelin vaan tässä, että kuinka moni täällä on käynyt jo armeijan? Kertopaaka hieman palvelusajastanne ja sotilasarvoista... ja tietenkin, missä palvelitte?*täh*
Sitten tekin, ketkä ette ole vielä olleet, niin aiotteko mennä ja jos ette niin miksi?
Ei tehdä tästä sellaista aseistakieltäytyjät vs. militaristit -keskustelua..*iloinen*
Itse kotiuduin 9kk:n kidutusleiriltä, porin prikaatista, viime vuonna 3.10. Toimin sotilaspoliisi miehistössä ja sen verran tuli perseiltyä että miehistön arvona on ihan vaan pelkkä jääkäri. Urani kaksi kohokohtaa oli A: Pääsin kättelemään Amiraali Juhani A. Kaskealaa ja B: pääsin pois sieltä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- ...
- 60
- Seuraava »