Joka päivä oppii jotain uutta.

Back to häröily O

Joskus on tullut animea katsellessa naureskeltua sille, miten mukaan on eksynyt "ihan selvää englantia" tyyliin "engine startto" (kirjoitusasu mutu-veikkauksena enugin sutarotto). Nyt katakanoja opetellessa näitä tulee vastaan oikein liukuhihnalla, sillä lainasanat kirjoitetaan tyypillisesti katakanoilla. Muutama esimerkki:

yunihoomu [jynihoomy] = uniform
taiya [taija] = tire
yuniiku [jyniiky] = unique

Ja niin pois päin. Ihan selvää englantia! Helppo kieli!

Rakkaus taitaakin olla jotain ihan muuta kuin mitä aiemmin luulin - tai ainakin on olemassa aivan erilaista rakkautta kuin mitä tiesin. Taas jotain aivan uutta.

Opin, että digiboksi ei toimi hampaidenkiristelystä, johtojen uudelleenkiinnittämisestä ja boksin hakkaamisesta huolimatta, jos laitteessa ei ole virta päällä.

[q]sapeli, 9.10.2006 14:04:
Rakkaus taitaakin olla jotain ihan muuta kuin mitä aiemmin luulin - tai ainakin on olemassa aivan erilaista rakkautta kuin mitä tiesin. Taas jotain aivan uutta.
[/q]

hebreassa käytettiin sanasta rakkaus 3 eri sanaa.. ohessa omasanaiset suomennokset

ilia: ikäänkuin veljellistä/suku rakkautta
eros: sukupuolista rakkautta
agape: kunnioittavaa rakkautta

ja kunnon parisuhteessa löytyy näitä kaikkia ;D

Oon oppinut vihdoin melkein tuntemaan itseni..saavutus sekin

[q]Freja, 8.10.2006 17:40:
Kun on kattila, missä on hieman vettä, ja siivilä, missä on pari keitettyä riisinjyvää, ja laittaa siivilän kattilan päälle ja vielä lautasen siivilän päälle, se ei ole parin päivän päästä kiva näky kun sen lautasen nostaa pois.
[/q]

Ostin tänäänuuden siivilän samalla opin, tai muistin, tai mitälie, että millainen oli emali.

Mä opin tänään että ei kannata yrittää voidella piirakkavuokaa jos on yhtään märät kädet, se voi tarttuu mihin tarttuu.. Ja sit sitä on käsissä joka puolella ja kaikkialla muuallakin ja aargh Toivotaan että piirakat nyt sit irtoo vuoista kuitenkin..

[q]hrdkvr,
hebreassa käytettiin sanasta rakkaus 3 eri sanaa..
[/q]

lisäksi: ... tätä en oppinut tänään itse, mutta opetan sen nyt teille. heprea kirjoitetaan näin: heprea. ^____^

Helsingissä on mäkihyppyrimäki. Se on Herttonemen ulkoilupuistossa, jonne pääsee, kun polkee Helsingin yliopiston Arboretumin läpi.

Siis kaikki nämä kolme löysin tänään ts. opin, että ne on olemassa.

Viikonlopun opetus: Varaa hotelli ajoissa, niin ei tarvii kadulla maata.

Tänään opin että sana Proteus on bakteeri*iloinen*

Paras opas kravatin solmimiseen mitä oon nähny

http://www2.nyt.fi/flash/kravatti/kravatti.html

Pistin tänään korvani taakse
seuraavan muistutuksen:

Älä hyvä nainen ota kantaa
klubituksen forumilla, ellet
halua jauhaa aiheesta rivikaupalla.

Tämä on vakavaa toimintaa.

[q]sadesola, 4.9.2007 17:53:
Pistin tänään korvani taakse
seuraavan muistutuksen:

Älä hyvä nainen ota kantaa
klubituksen forumilla, ellet
halua jauhaa aiheesta rivikaupalla.

Tämä on vakavaa toimintaa.
[/q]

Olen samaa mieltä. Hyvä muistus.

[q]sapeli, 2.3.2007 20:57:
Paras opas kravatin solmimiseen mitä oon nähny

http://www2.nyt.fi/flash/kravatti/kravatti.html
[/q]

Opin, että olen tehnyt skragan solmun aina väärin. Ilmankos se on näyttänyt niin vammaiselta :D

[q]sadesola, 4.9.2007 17:53:
Pistin tänään korvani taakse
seuraavan muistutuksen:

Älä hyvä nainen ota kantaa
klubituksen forumilla, ellet
halua jauhaa aiheesta rivikaupalla.

Tämä on vakavaa toimintaa.
[/q]

Rule of thumb tällä forumilla ainakin..

-M

[q]Jutu, 31.1.2005 12:49:
"Laskemalla yhden asteen asuntosi lämpötilaa saavutat viiden prosentin säästön lämmityskuluissa ja -energiassa." Kävin WWF:n sivuilla ja opin paljon uutta, mutta tuo nyt oli se mikä jäi päähän. Alkoi pelottamaan kun siellä selaili niitä sivuja ja luki varsinaisia uhkakuvia.
[/q]

öö tää oli varmaan jotenkin maakohtainen? jos mä lasken yhden asteen kämpän lämpötilaa niin se nostaa energiankulutusta kyllä jonkin verran... veikkaisin että enemmän kuin tuo 5%.

Kävin UÄ tutkimuksissa ja opin, että valkoset pitkulaiset on jänteitä. Mustat isot on luita ja pienet mustat täplät on nestekerääntymiä. On se ihmeellistä et sellasista voi kukaan päätellä yhtään mitään.

[q]sadesola, 4.9.2007 17:53:
Pistin tänään korvani taakse
seuraavan muistutuksen:

Älä hyvä nainen ota kantaa
klubituksen forumilla, ellet
halua jauhaa aiheesta rivikaupalla.

Tämä on vakavaa toimintaa.
[/q]

Tällä foorumilla niinkun monella muullakin jauhetaan vielä vastaan faktoista välittämättäkin pitkään. Mut no-hätä senkus vaan jättää vastaamatta niin homma on pian unohduksissa.

Pitää muistaa vaan vanha muistisääntö: "Don't argue with idiots, they just drag you down to their level and beat you with experience"

[q]spoinkel, 4.9.2007 18:25:
---
sapeli, 2.3.2007 20:57:
Paras opas kravatin solmimiseen mitä oon nähny

http://www2.nyt.fi/flash/kravatti/kravatti.html

---


Opin, että olen tehnyt skragan solmun aina väärin. Ilmankos se on näyttänyt niin vammaiselta :D
[/q]
Sama juttu :/
Viimeiset kaks-kolme vuotta pitäny skragaa kaulassa päivittäin duunissa ja solmin sen joka ikinen aamu ja näköjään päin seiniä :D

O