Päivän uutinen

Back to yleinen keskustelu O

[q]hallucinogen, 5.5.2007 17:59:
Eihän voittajien koskaan tarvitse :).[/q]

Ei siinä tapauksessa, että voittajat ovat kirjoittaneet muidenkin historiankirjat. Tässä tapauksessa Venäjä ei ole kuitenkaan kirjoittanut kuin korkeintaan omansa.

[q]Mielenilmaus pysäyttää koko junaliikenteen maanantaina

Mielenilmaus pysäyttää junaliikenteen maanantain vastaisena yönä vuorokaudeksi.

Rautatieläisten liiton ja Rautatievirkamiesliiton työnseisaus pysäyttää koko Suomen junaliikenteen. Näin käy myös pääkaupunkiseudun lähijunille. - HS.fi[/q]

Eli joudun ottamaan bussin Vaasaan.. n. 7h bussissa jeee!!

"julmaa ja taitamatonta"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200705086082312_uu.shtml

[q]KooKie, 8.5.2007 13:08:
Kertoisiko joku fiksumpi, että mitä termi "eteisessä" tässä yhteydessä tarkoittaa?
[/q]
Odotellaan, että isäntä pyytää peremmälle? :D

[q]mku, 8.5.2007 09:50:
Joo.. vähän ikävää tämä nykyinen suuntaus kun kaikkialla valtaan tuntuu nousevan just noita uus-konservatiiveja, jotka pitäis oikeasti lukita jonnekin. Kantsii myös muistaa että Ranskan presidentti vaikuttaa meidän tekemisiimme täällä suomessa enemmän kuin oma presidenttimme ikinä pystyisi.
[/q]
Itse olen ainakin tyytyväinen siitä, että Sarkozy voitti ja aika pitkälti samoilla perusteluilla kuin keksi aiempana.

[q]KooKie, 8.5.2007 10:49:
--
No Sarkozylla on mielestäni ihan oikea linjaus rikollisuuden ja laittoman siirtolaisuuden kitkemisessä, sekä tällaisen "hyvinvointivaltion" väärinkäytön estämisessä.
[/q]
Mun mielestä taas on naurettavaa väittää esimerkiksi, ettei nuorisorikollisuudella olisi mitään tekemistä köyhyyden kanssa. Vain oikeistopopulisti yhtäkkiä ummistaa silmänsä lukemattomilta tutkimuksilta, joiden mukaan esimerkiksi lapsiperheiden köyhyys ja sosiaalinen huono-osaisuus lisää rikollisuutta. Että nuoret poseen vaan, kyllä ne siitä tavoille oppii!

[q]KooKie, 8.5.2007 11:25:
(Esimerkiksi islamilaisten lakien mukaanhan nälkäänsä varastaminen on hyväksyttävämpää...)
[/q]
Onko? Tai siis kun itse oon aina saanut kuvan et siellä (siis Islamilaisissa maissa) katkotaan käsiä varastamisesta ja nälkä ei ole mikään puolustus. Mut voi olla et mulle on puhuttu palturia*ding*

[q]satumetsä, 8.5.2007 12:03:
---
KooKie, 8.5.2007 11:25:
Suomessa mun mielestä ei ole järkeä paapoa köyhiä

---

Mitä tarkoittaa käytännössä "köyhien paapominen"?

[/q]

Siis tarkoitan just sitä oletusta, ettei ihminen pystyisi omaan asemaansa merkittävästi vaikuttamaan - varsinkin meillä Suomessa, jossa koulutus on lähes ilmaista. Karsastan näitä "yhteiskunnan tuilla" eläviä, jotka tekevät sen siis pelkkää laiskuuttaan. Mä olen kaikin puolin sellaista yhteiskuntamallia vastaan, jossa ihmisiä lähes kannustetaan elämään tuilla, siksi esimerkiksi nyt Ranskassa muutos on ehkä hyvästä. ("Ehkä" siksi, etten ole perehtynyt Ranskan aiempiin oloihin.) Ikävä kyllä, on myös niitä, jotka pakosta joutuvat tuilla elämään, en mä näiden tapausten tukemista yhteiskunnallisin varoin todellakaan paheksu.

[q]
KooKie, 8.5.2007 11:25:
esittänyt työttömyystuen vetämistä pois niiltä, jotka torjuvat kaksi työtarjousta. Mun mielestä tämä kuulostaa suht oikeudenmukaiselta, olettaen tietenkin, että työtarjoukset edes sivuavat ihmisen opiskelemia ammatteja. (On tosin myönnettävä, etten itse tiedä, miten työvoimatoimisto näitä hoitaa.)

---

[--]
Onko siinä esityksessä meinattu nyt niin, että ne kaksi tarjousta voi olla mitä tahansa työtä vaiko niin, että ne ovat oman alan töitä?
[/q]

Siis itsehän en tätä tiennyt ja siksi lisäsin omaan postaukseeni tuon kursvioidun kohdan. Tietenkin on mielestäni jossain määrin ymmärrettävää, ettei korkeakoulutettu henkilö halua vessoja puunaamaan.

päivän uutinen on mun mielestä se ettei sen eilisen kaatuneen rekan alle jääneen henkilöauton kuljettaja kuollu

[q]Sallakat, 8.5.2007 13:41:
päivän uutinen on mun mielestä se ettei sen eilisen kaatuneen rekan alle jääneen henkilöauton kuljettaja kuollu
[/q]

Mitä sille sitten kävi? Onko tiedossa vielä?

[q]Avernian, 8.5.2007 13:55:
---
Sallakat, 8.5.2007 13:41:

---

Mitä sille sitten kävi? Onko tiedossa vielä?
[/q]

metrolehdessä sanottiin, ettei ees mitää vakavaa sattunut sille kuskille! eli ei mitää intensive care tai mitää, ehkä naarmuja yms perussettiä kai. Vtu mikä munkki, oikeesti!

[q]Sallakat, 8.5.2007 14:00:
metrolehdessä sanottiin, ettei ees mitää vakavaa sattunut sille kuskille! eli ei mitää intensive care tai mitää, ehkä naarmuja yms perussettiä kai. Vtu mikä munkki, oikeesti!
[/q]

Ah, no kiva Ajattelin heti irtoraajoja ja liikuntakyvyttömyyttä yms.

[q]satumetsä, 8.5.2007 12:46:
Mua itseäni vituttaa enemmän sellaiset, joille isi maksaa kaiken, mitään ei tarvitse tehdä vaan isi maksaa kaiken-->ehkä olen vaan kateellinen, koska eroaako tuo nyt sitten juurikaan siitä tuilla huvikseen elävistä. Ei kai. Jotenkin vaan tuntuu, että persoonassa täytyy olla jotain häikkää, jos on niiiiin laiska.[/q]

Tai sitten sitä arvostaa vapaa-aikaa niin paljon, että ei tee töitä jos ei kerran tarvitse tehdä. Voihan sitä sitten ahkeroida vaikkapa jonkun harrastuksen parissa, joka nyt ei vain satu tuomaan leipää talon pöytään, eikö? Itse sanoisin, että hölmöähän se on työelämässä pyöriä, jos siitä ei kerran ole mitään muuta hyötyä kuin se, että sinua ei leimata laiskaksi.

[q]satumetsä, 8.5.2007 19:39:
Edelleenkään en jotenkin usko, että ilman syytä käydään sossussa. Aina siihen on joku syy. Ja mikäs siinä, jos ei kykene sitten vaikka sen laiskuuden (mitä koskaan meinaakaan) takia töihin menemään, onhan siinäkin syy; este työnteolle, koska on niin laiska ettei kykene mitenkään töihin tai vaikka mihinkään. Ei kai sellaisenkaan elämä helppoa ole, jos tälläinen laiska haluaisikin olla ei laiska.[/q]

Itselleni tulee nyt mieleen tarina rekkakuskista (olisiko jostain ircquotes.comista tai jopa täältä jostain toisesta topikista jäänyt mieleen - siis taattua faktaa), joka kävi sossun luukulla, koska silloin jäi enemmän rahaa käteen kuin tekemällä niitä ajohommia, joita oli tarjolla. Koska hän ei kuitenkaan jaksanut myöskään päivät pitkät lokoilla kotonaan, hän kävi silloin tällöin hoitamassa ajon tai pari _ilmaiseksi_. Lienee selvää, että syitä kuitenkin voi olla monia, eikä aina varmasti ole kyse siitä etteikö ihminen tekisi mielellään töitä.

no MORJENS!!! *toktok* *toktok* *toktok*

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200705116097788_uu.shtml

tää on kyl eilisen...

[q]Miinapiina, 12.5.2007 08:56:

tää on kyl eilisen...
[/q]

Ei pysty käsittää :(

[q]peepe, 12.5.2007 08:58:
---
Miinapiina, 12.5.2007 08:56:

tää on kyl eilisen...

---

Ei pysty käsittää :(
[/q]

juu ei pysty,saatana noi jenkit osaa sit olla idiootteja

Hanna Pakarinen ei voittanut euroviisuja

[q]DJ Rx, 13.5.2007 01:20:
---
Hitchhiker, 13.5.2007 01:12:
---
DJ Rx, 13.5.2007 01:07:
Hanna Pakarinen ei voittanut euroviisuja

---

olipas taasen "yllätyksellinen" tuo Suomen sijoitus (mutta ei oltu sentään viimeisiä *pepsodent*, noh jätän kyllä sanomatta sen mitä haluaisin tuosta Pakaraisesta).

---

joo no ku kelaa tota biisiä ni ei oikeastaan :D

Hanna haki myös viisujen alla lisäpisteitä mun mielestä aika kovilla lausunnoilla
[/q]
Ei stana...hyvä suomi ja corolla dx ja eurohumppa pilleet.

[size=25]S U O M I[/size]

O