Päivän uutinen

Back to yleinen keskustelu O

[q]Annakins, 16.10.2007 12:42:

Ja mitä tulee näihin "turhiin flunssanvalittajiin", niin useinhan ongelma on myös siinä, että työnantaja vaati sairauspoissaoloa varten lääkärintodistuksen, joten työntekijän on mentävä sinne terveyskeskukseen "kuormittamaan" saadakseen todistuksen.
[/q]

Jeps se on sitä "edistystä" ja bisnestehokkuutta kun ei ole enää kaikilla isoimmillakaan firmoilla sitä omaa palkattua "hoitajaa" joka vois tommoset lyhyet saikut määrätäkkin.
Saati et hyväksyttäis hoitajien 3päivän saikkumääräykset vaan suoraan vaan lääkärille.

[q]Cloud,
Jeps se on sitä "edistystä" ja bisnestehokkuutta kun ei ole enää kaikilla isoimmillakaan firmoilla sitä omaa palkattua "hoitajaa" joka vois tommoset lyhyet saikut määrätäkkin.
Saati et hyväksyttäis hoitajien 3päivän saikkumääräykset vaan suoraan vaan lääkärille.
[/q]

Noi voihan räkä ja äly hoi

Tuota en tiennytkään, mutta kaipa se sitten on niin että jos jossain on systeemi, sille löytyy aina myös väärinkäyttäjiä (tässä tapauksessa isojen firmojen päättäjiä, joiden päivän sana on muka kustannustehokkuus mutta jotka sitten tuhlaa yhteiskunnan ja myös työntekijöidensä resursseja tässä kohdassa). Minkäs nimisiä nää kyseiset "isot firmat" onkaan, nyt kelpais pikku naurut pilvisen päivän piristeeksi?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200903209278290_uu.shtml

Jaahas, muualla kengitään jengiä ulos, mutta eduskunnassa taas nostetaan palkkoja. Kovasti tosin taas yritetään jeesustella "pienemmillä korotuksilla".

Moni suomalainen saa kuukaudessa ton verran mitä noilla taas palkka nousee.

Researchers Knock Out HIV

http://www.sciencedaily.com/releases/2007/10/071020103343.htm !!!!!!!!!!

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200710266770605_ul.shtml

[q]hallucinogen, 22.10.2007 19:08:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/10/573818
Taas jotain niin turhaa hapatusta kun olla ja voi.
[/q]

[q]- Tarkoituksena ei ole kieltää minkään sanan käyttöä, korostaa lautakunnan sihteeri Sari Maamies.[/q]

[q]Zapa, 30.10.2007 11:34:
Vaikka Ramsay varmasti provoaakin, niin en yhtään ihmettele että mämmi & leipäjuusto saavat noin ankaran tuomion. Onhan ne ihan helvetin pahan makuisia. Miksi ihmeessä valtiovieraille ym (tässä tapauksessa Ramsaylle) pitää aina syöttää tätä suomalaista paskaa? Parempaakin olisi tarjolla, vaikka poronkäristystä tai riistaa tms...
[/q]

Kenelleköhän valtiovieraille niitä nyt sit on tarjottu? Kuulemani mukaan esim. Smolnan kokit on hyvinkin päteviä ja valtiovierailujen ruokalistoilta löytyy usein kaikkea muuta kuin näitä mainittuja perinneruokia.

Tietysti Ramsaylle, jonka maine perustuu kaiken haukkumiselle, tarjotaan lehdistön edessä mämmiä yms. koska kaikkihan sen arvaa mitä siitä seuraa.

[q]josbe, 30.10.2007 12:11:
Feministisen kielentutkimuksen mukaan ei niinkään.

Itse en näe termejä kamalan syrjivänä, mutta edustavathan ne niin vanhaa yhteiskuntaa - sellaista jossa vain mies voi olla puhemies tai lakimies - että kyllähän niitä voisi pikku hiljaa uudistaa. Uudistetaanhan nimikkeistöäkin muutenkin monessa organisaatiossa nykypäivään sopivammaksi.
[/q]
Feministinen kielentutkimus, siinä vasta jotain todella turhaa puuhaa. Ei mulla oo ees koskaan tullut mieleen, että putkimies olisi millään tasolla syrjivä. Se on vain sana. Samoin mua vituttaa suunnattomasti tämä, että monia käyttökelpoisia ja kuvaavia sanoja pidetään nykyisin loukkaavina, rasistisina yms. Koska nyt joku on vain niin päättänyt. Ei mulla ollut mukulana mitään negatiivista kuvaa sanasta neekeri, se oli vaan musta mies n-kirjaimen kohdalla joka kuvasti mistä kyseinen kaveri on lähtöisin ja minkä värinen, siinä se ja eihän toi nyt ainoa ole.

[q]josbe, 30.10.2007 12:44:
---
Se, ettei se sulle ole tullut mieleen, ei välttämättä tarkoita, etteikö kieli tuottaisi ja ylläpitäisi syrjiviäkin yhteiskunnallisia rakenteita.
[/q]

Millaisia "syrjiviä rakenteita" tarkoitat?

Mielestäni oli huvittavaa, että naisasialiitto (selvästi tasa-arvoon tähtäävä taho) vaati myös varusmies-sanasta luopumista, koska se on epätasa-arvoinen. Heiltä taisi jäädä huomaamatta, että päinvastoin kuin naisia, joita "syrjitään" miehisten tittelien olemassaololla, miehiä syrjitään aivan oikeasti ja perustuslain vastaisesti pakottamalla nämä orjatyöhön (yleensä varusmiehiksi) 6-13 kuukaudeksi. Jos liiton tavoitteena olisi edistää tasa-arvoa, luulisi että tämä epäkohta olisi monin verroin räikeämpi kuin viemäriputkien rassaajan tai juristin ammattinimike.

[q]Freja, 30.10.2007 12:34:
---
hallucinogen, 30.10.2007 12:18:
siinä se ja eihän toi nyt ainoa ole.
---
Mul tuli mielee, ku ala-asteel leikittiin "kuka pelkää mustaa miestä", ja nykyää sitäkää ei saa tol nimel leikkiä, ku se ois rasistista.

itellä ei tullu ees lapsena mieleen, et musta mies ois jotain ihonväriin liittyvää, ite pienessä mielessäni ajattelin sen aina joko samanlaiseksi kuin Mustakaapu (kyllä, meille tuli kotiin Aku Ankka), tai sitten nuohoojaksi. En si tie, mitä pelottavaa nokisessa miehessä olisi ollut.
[/q]

Mulle toi on ollu aina sellanen geneerinen "boogey-man" (ja en nyt tarkoita mitään diskofania *hih*) Mut joo, samaan juttuu törmäsin kun olin opettajan sijaisena pari vuotta sitten ala-asteen koulussa...

[q]Zapa, 30.10.2007 15:35:
---
No ei nyt ole faktaa heittää kenelle on tarjottu, mutta mitä nyt lehdistö kirjoittaa, niin aika usein saa lukea miten nämä "perinneruuat" saavat aina täystyrmäyksen ulkomaisilta vierailta
[/q]

Berlusconi ainakin joskus availi suutaan suomalaisista perinnesafkoista jossain kokouksessa. Tosin se äijä on muutenkin aika trolli.

[q]tbo, 30.10.2007 22:55:
---
hallucinogen, 30.10.2007 11:39:
---
Zapa, 30.10.2007 11:34:
... leipäjuusto saavat noin ankaran tuomion. Onhan ne ihan helvetin pahan makuisia.

...leipäjuusto on tosiaan mautonta kumia. Karjalanpiirakat munavoilla on ihan ok mutta ei ne mitään ihmeellisiä ole.

---

Voitte vaikka hypätä laiturilta mereen molemmat, leipäjuusto on hyvää, teillä on makuaistissa vaan vikaa. Toisekseen, leipäjuusto ei eroa maultaan paljoakaan esim. mozzarellasta tai vielä parempana esimerkkinä halloumista, joka on vielä rakenteeltaankin aika tarkkaan 1:1 leipäjuuston kanssa. Kuitenkin ne on jotain mukaihmesupergurmeeta kun ne kerran tulee jostain mukahienostagurmeemaasta (mikä kyllä sinällään ei haittaa, hyviä nekin on) . Ja mitä tulee karjalanpiirakkaan ja munavoihin, niin siinäkin ootte väärässä, mutta se on anteeksiannettavaa sikälimikäli kokemus perustuu johonkin eineshirvitykseen tai leipomotuotteeseen. Oikee karjalanpiirakka tulee _Karjalasta_, ja alkaa tätä nykyä olla harvinaisuus. Itsehän olen toki sikäli etuoikeutetussa asemassa että Salmesta kotoisin oleva mummo on vielä hengissä ja niin hyvässä kunnossa että jaksaa vielä leipoa piirakat itse *plur**sydän*

Sitäpaitsi, mitä Ramsayhin tulee, äijä on tv-ohjelmansa ja parin lehtijutun perusteella säälittävä pienimunainen ilkimys jonka mielipiteitä ja "ammattitaitoa" lähinnä halveksin. Todellakaan en antais äijän ravintolaan latiakaan rahaa, vaan veisin ne jollekkin joka osaa oikeasti arvostaa hyvää ruokaa eikä tee sitä sen takia että on tehnyt siitä jonkun statusjutun.
[/q]

Joo no karjalanpiirakoista en ole puhunut mitään, sen sijaan mämmi ja leipäjuusto on kammottavaa! Oikeesti yrjänä meinas tulla kylään kun leipäjuustoa oon joutunut muutaman kerran syömään. Mämmiä pystyy syömään gägimättä mutta onneks sen kanssa ei oo tullut tilannetta, että pitäisi syödä samaan tapaan illallistilaisuuksissa kuin leipäjuustoa. Eli mämmin oon saanu vapaaehtoisesti jättää rauhaan.

Ja kyllähän nuo Ramsayn ravintoloilla jotain statusta on, kun ne ovat saaneet Michelin-tähtiä.

Taas sarjassamme: En ollut paikalla, kun älyä jaettiin

[q]zaler, 2.11.2007 14:58:
---
Samu*, 2.11.2007 14:52:
Oikeastaan jo eilisen päivän uutinen, mutta..

http://www.iltasanomat.fi/autot/autovero.asp?m=156

-Eli autoverotus muuttuu kertaheitolla ja mitäänsanomattomien koirankoppien hinnat halpenee, isomoottorisien erikoisuuksien hinnat nousevat jopa useilla kymmenillä tuhansilla..
Oishan tää uudistus voitu toteuttaa hieman fiksumminkin..

---

vittu mitä paskaa
[/q]

ai niinku se on paskaa et jos saastuttaa vähemmän saa maksaa vähemmän, jos saastuttaa enemmän saa maksaa enemmän. Hyvä jätkät, ansaitsette tästä kyllä golfaplodit.

"paitti et pitäähän mun nyt päästä ajamaan mun hummerilla kun SE ON KERRAN NIIN SIISTII JA IHQUU, ja ne kynäniskaviherhipit voi mennä imemään niitä itujaan"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711056806807_uu.shtml

Nyt meni maine, mutta mitäs tuosta.

[q]Loopy, 5.11.2007 14:49:
Minkä ihmeen takia tuonne ei ikinä keksitä mitään muuta kuin tuo rave-kulttuuri?
[/q]
Pitäisikö niiden keksiä uutisten yksityiskohdat? Eikös ole mahdollista että nuo sankarit on olleet bilettäjiä ja toimineet bilekuvioissa?

[q]Orza, 7.11.2007 13:13:
---
Super-Kerttu, 7.11.2007 12:33:
---
Jone, 7.11.2007 12:32:
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Jokelan+koulussa+Vantaalla+ammuttu/1135231611687

Morjensta vaan pöytään.

---

NO HUH HUH! Ei olis uskonut, et Suomen kouluissakin tommosta!

---

No ei kyllä tosiaankaan tullut yllätyksenä. Täältähän tais käsittääkseni löytyä aseita ihan helvetisti eikä flipanneistakaan koskaan pulaa ole ollut.. (?)

"It was only a matter of time..."
[/q]

http://uk.youtube.com/user/Sturmgeist89

Lopun ajat ovat koittamassa, panostetaaks vielä bling blingiin ja perseen keinutukseen, vaiko rakkauteen ja empatiaan lähimmäistään kohtaan? Jenkkilän ainainen tavoittelu tuo ne ikävätkin aiheet tänne kotomaahan. . . Koska panostetaan taas nuorisotiloihin, kerhoihin ja muuhun aktiviteettiin, ettei idarimurkulat vaan mätäne nurkissaan kunnes räjähtävät paiseena julkisilla paikoilla? Yhteiskunta oireilee jo IMHO.

[q]Damien, 9.11.2007 17:09:
---
Individual, 9.11.2007 15:36:
---
Damien, 7.11.2007 13:17:
Jenkkilän ainainen tavoittelu tuo ne ikävätkin aiheet tänne kotomaahan.

---

Tän mä haluaisin nyt ottaa pöydälle. Eli mistä ihmeestä mahtaa johtua tämä, että joka toisessa postauksessa mitä tänne kirjoitetaan, mainitaan tuo kyseinen suurvalta jossain yhteydessä.

---

Itse tarkoitin tällä sitä bling bling - mtv gen - nigadome - money money meininkiä, minkä vieroksuu intellektuellismiä ja korostaa idiokraattista sekä hedonististä elämän menoa.
[/q]

I agree, mutta musta vaan välillä tuntuu hassulta, että mitä tahansa tässä maassa tapahtuu, niin sitä miltei aina verrataan automaattisesti Yhdysvaltoihin keskusteluissa. Noin niin kuin yleisesti. Olet varmaan itsekin huomannut saman. Käsittääkseni se on aika erilainen maa, että ne samat lainalaisuudet eivät välttis toimi täällä. Ihme, ettei vielä TEHY:n palkkakiistassa ole vertailtu Nancy Nursea ja Sari Sairaanhoitajaa keskenään, vaan vertailukohdat esim. pallkoissa on otettu lähempää, jolloin tällä vertailulla ehkä on jotain pohjaakin. Sitä mä vaan. Ei sillä, ettei siihen tulisi itsekin syyllistyttyä aika ajoin.

[size=25]S U O M I[/size]

O