Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- ...
- 111
- Seuraava »
[q]ezzy, 4.8.2008 15:23:
Kuoleeko jengiltä oikeasti lomalla niin paljon aivosoluja lomalla vai mikä helvetti saa ihmiset lausumaan näitä järjettömyyksiä.
Laittavat firman kiinni kuukaudeksi ja ihmettelevät kerhulappuja elokuussa. "Meidän toimisto on suljettuna heinäkuun, ei täällä ole ketään maksamassa teidän laskua, en maksa näitä teidän muistutuskuluja"
[/q]
Kuulostaa ihan munkin arkipäivältä :D
Tun urpot.
[q]Juhgu, 11.8.2008 19:31:
Noni, Koleran ansiosta sulla on tekemistä :P sietäis olla kiitollinen!
[/q]
Mä oon kiitolline kaikesta!
Toinen, mikä eilen ärsytti, oli joku hemmetin liikemies. Ostaa kollegoilleen oluet ja kahvit, ja sitten valittelee suureen ääneen, että "TEILLÄ ON KYLLÄ MAAILMAN KALLEIN OLUT!" tiedän, että oluemme ei ole sen 2 euroa, vaan 4,70e. "Ainakin viis euroahan maksaa yks tuoppi!" vastasin siihen naureskellen että "noh, neljä seiskyt." Yleensä asiakkaat heittää tuon oluen hinnan hieman naureskellen, jos he siitä edes valittavat. Suurin osa tietää, et ei me laadullisestikaan olla mikää eurontuoppipaikka. Mutta ei tämä kravattikaulanen. "Teillä on silti maailman kallein olut!" Mä vielä jatkan hymyillen ja heitän vitsillä et "No missäs päin maailmaa säkin oot reissannut kun noin väität" Johon äijä tokasee nenää nyrpistäen että "voi kuule vaikka missä!" Teki mieli sanoa että "ette näköjään ole käyneet edes Helsingin keskustassa", mutta pidin suuni supussa. Sitte se jorma maksaa viel firman kortilla! eli ei ees tuntunu sen miekkosen kukkarossa mitenkään nuo oluen hinnat.
Miksi siitä pitää silti valittaa?
*släp*
Asiakas oli tilaamassa pitsaa, mutta olisi vain halunnut puolikkaan. Kerroin, että meillä myydään vaan kokonaisia pitsoja. Mies rupee mesoamaan, että "MUTTA KUN MINÄ HALUAN VAIN PUOLIKKAAN!" johon sanon, että meillä on vain kokonaisia. Sitten setä sanoo, että "mä otan ananas-katkarapupitsan puolikkaan, ja heitä se toinen puoli roskiin." Tähän vastaan hänelle, että "te voitte jättää sen syömättä, mutta sen saa otettua myös mukaan, meillä on kyllä pitsalaatikoitakin."
Äijä totee siihen, että "kyllä minäkin voin alkaa viisastelemaan, jos siihen lähdetään."
-Mutta minähän vaan sanoin että sen saa myös mukaan
mies: "Niin varmaan. Anna mulle juotavaakin."
- no mitäs tahtosit.
"kolmospullon."
-meiltä löytyis urhoa ja legendaa.
"mä halun lapin kultaa."
*toktok*
mies ny valitti siinä vielä jostain jotain, ja käytiin pientä sanasotaa, ihanan jonon seistessä takana. Tais sielt joku tokastakin et "ota ny jo se kaljas ja anna muidenkin tilata"..
Enää huominen työpäivä, enää huominen....
[q]Jocular, 3.12.2008 16:32:
"kolaroin poikaystäväni autolla.. saamme outoja laskuja.. mitä nämä ovat?"
[/q]
Toi o vähä samaa sarjaa kuin mitä meille tulee silloin tällön soittoja:
asiakas: Meille on tullu lasku, ja se on väärin.
minä: Jahas, no lähetäänkö vaikka laskun numerosta liikenteeseen, kerrotko sen mulle.
asiakas: ei tääl oo mitää laskun numeroa
minä: siel oikeessa yläkulmassa pitäisi olla, tai sitten tilisiirto-kohdassa.
asiakas: ei täällä mitään... Jaa nyt löytyi, ei ollut siinä missä sanoit! lasku on 432...
minä: sen verran jos saisin keskeyttää, että mitäköhän tämä lasku koskee, ei kuulosta meidän puolen laskun numeroilta ollenkaan
asiakas: no sitähän minä tässä yritän selvittää! Laskun maksajakin väärin!
minä: no onko siinä saajana "Firma X" vai "Firma X (toinen puoli)"?
asiakas: ei täällä ole saajaakaan! mitä tämä oikein on, yritättekö te huijata meiltä rahaa?
minä: löytyykö siitä laskusta asiakaspalvelunumeroita, ja tämä meidän palvelunumero?
asiakas: ai katos vaan, tääl o tällane ja tällane numero
minä: joo se on Firma Y, kokeiles soittaa sinne siihen numeroon mikä siinä onkin.
VOI JUMALAUTA!
MINÄ EN ALA KAIVAMAAN SINUN LOMPAKOSTASI FIRMAN MASTERCARDIA, ENKÄ MINÄ KATSO SINULLE TIETOJA MITKÄ NÄET ITSE PARIN METRIN PÄÄSSÄ SIJAITSEVALTA TAULULTA SEN TAKIA, ETTÄ SINÄ OLET PUHELIMESSA. VOI VITUN IDIOOTTI, SAAT ITSE SAATANA HAKEA KAHVISI LINJASTOSTA NIINKUIN _KAIKKI MUUTKIN_ KOSKA MINULLA VITTU ON 50 METRIN JONO ASIAKKAITA TAKANANI JOITA MINUN PITÄÄ MYÖS PALVELLA VITUN PÄLLI!
NNNNNGGGGGH!!! *TOKTOK*
voi saatana mä meinasin hirttää sen miehen.
[q]Hyzenthlay, 13.2.2006 12:17:
Joo niinpä... Tossa tilanteessa voi (muka) kohteliaasti kysyä, että "tullanko sinuakin neuvomaan työssäsi?". Tai jotenkin saada ihminen ymmärtämään mikä sammakko pääsi suusta.
[/q]
Olisinkin ehtinyt sanomaan, kun tajusin mitä hän oli sanonut nii kiljahdin vaa takas et "anteeks mitä!?" mutta he(mies ja hänen ylisuuri egonsa johon toivon hänen kompastuvan) kävelivät jo kaukana eikä ees kattonu peräänsä, ja mä jouduin jäämää tiskin taakse ku jono oli aika iso. Perskule
[q]typo, 19.11.2006 15:08:
oletko ihan varma
[/q]
Tästä tuli mieleen tossa perjantaiaamuisia asiakkaiden kysymyksiä.
"ootko sä ihan varma et tää sooda maksaa noin paljon ku tää on kuitenkin eri väristä ku limsa"
"ootko varma, et noi korvapuustit on tuoreita?"
"ootko varma, et täl puolel ei oo otto-automaattia?"
Ei, mä en oo varma mun tuotteiden hinnoista.
Ei, mä en tiiä onko noi puustit tuoreita vaikka me ollaanki oltu auki täs puol tuntia ja mä ne 20 min sitte otin uunista ja siinä vitun korissakin oli höyryt viel.
Ei, mä en oo varma onko tos 20 metrin pääs otto-automaattia, jos se on vaikka jonku penkin alla piilossa.
[q]samsa, 28.6.2007 07:58:
---
niomic, 28.6.2007 04:41:
Olis hienoa kun kaikki sen laittais kiinni niinkuin omissakin autoissaan. Niin useasti kuullu sen "emmä koskaan taksissa käytä, mut aina omassa autossa" -vastauksen.
[/q]
Juuh. Pitäis muistaa se, et vaikka on ammattikuskin kyydissä, ja vaikka olis kuinka hyvä kuski, niin siellä liikenteessä ei pakosti tule vastaan hyvää kuskia, pahimmissa tapauksissa erittäin huono kuski. Silloin ei auta, vaikka itsellä olisi se hyvä kuski..
[q]Kolera, 7.9.2007 10:07:
ruuhkasena aikana ei tuu yleensä moroteltuu jos sieltä ees tulee sitä toiseltakaa puolelta. moron poisjättäminenhän säästää sen sekunnin pari ja ruuhka saadaan nopeemmin pois alta!!1
Kiitokset mä kyl aina sanon ja mahollisesti ole hyvät ku massit annan et kai se vähän kompensoi morottelemattomuutta =)
[/q]
ja onhan tuo kiire just sellasta, et aspakin ehkä vaa kattoo suhu päi tai kysyy "sinne" tms.
[size=4]Oon pubityöntekijä, katoin siltä kannalta. Yökerhois varmaa vähä eri asia :D[/size]
[q]Lyylikki, 13.11.2006 10:07:
Silti lähes päivittäi tuli ihmisiä kysymään, että: "Maksaako tämä euron?"
[/q]
Ei kestä :DDD
[q]sensei, 2.1.2006 02:11:
Asiakas on ottamassa huikkaa omasta pullosta.
-ei ei tää ole mun..
-en mä aatellut juoda tästä
-anna nyt tän kerran..
-kaveri tunki tän mun taskuun
-älä ooo tommonen
-eiks uutena vuotena saa juhlia vai..
Aina yhtä hyviä samassa kategoriassa:
Asiakas painaa baaria ympäri väärän merkkinen kaljapullo etc kädessä
-kyllä tää on täältä ostettu (meillä ei myydä xxx-merkkiä, oma juoma ->ulos)
-eikun mutta...
-kai mä saan juoda tän edes loppuun...
Ja mukavaa uutta vuotta kaikille asiakaspalvelijoille!
[/q]
Nää on niiiin tuttuja.. Ne kaikki selitykset on ihan parhaita!*nauru* Rupesin heti fiiwistelee wanhoja aikoja, voi kun mä niin nautin aina siitä että sai heittää jonkun köyhän omanjuomanlitkijän ulos.. Nykyää joutuu vaa menee sanoo vartijoille ja ite saa seurata vierestä(on sekin kyl aika mielenkiintosta) Hahaa tästä sain hyvät naurut ja nyt voin mennä hyvillä mielin nukkumaan
Ja kuin myös jaksamista kaikille, olkoon tämä vuosi parempi kuin edellinen!
Gaah. Asiakas tehny tilauksen helmikuussa 2008, ja nyt soittaa miksi eräs asia on näin sekava, ja onko se tehty kahteen kertaan kun on tullut kuittauskin silloin kahteen kertaan. Wtf? Ei si yhtää aikasemmi viittiny soittaa?
Siinä se sitten hieman valittaa että miten on mahdollista että tämä tehdään kahteen kertaan. Katsoin sitten historiahausta kyseistä tilausta, ja kävi ilmi, että asiakas oli itse alunperin laittanut sähköpostia meille, ja vastaanottaja-kentässä oli 2 eri tiimiä, missä sitten tietenkin molemmissa oli tämä käsitelty. Huoh.
[q]Juhgu, 22.11.2005 15:18:
---
Freja, 15.11.2005 17:59:
"Teillä on silti maailman kallein olut!" Mä vielä jatkan hymyillen ja heitän vitsillä et "No missäs päin maailmaa säkin oot reissannut kun noin väität" Johon äijä tokasee nenää nyrpistäen että "voi kuule vaikka missä!" Teki mieli sanoa ...
---
Eihän tohon tarvi sanoa enää mitään, nolasit sen tyypin ihan täysin pysyen kuitenkin suht asiallisena :D (tai siis se nolasi itse itsensä).
[/q]
joskus vielä latelin noita totuuksia, mut nykyää joutuu varoon viel enemmän mitä sanoo.. Ihan hyvä et kerrankin osasin olla hiljaa. Jos mä oppisin sen jalon taidon
En tajua miksi asiakkaille ei mene päähän kaikki asiat ensimmäisellä tai toisellakaan kerralla.
"onko teillä tummaa Velkoo?" -ei, meillä on ainoastaan tsekkiläinen tumma kruso. "no onko teillä sitten budvaria?"
"mä ottasin yhen laittiomenan jäillä." -meillä ei oo kuin upciderin light perry. "no mä voisin ottaa Movee."
*släp*
tilanne kun asiakas on maksamassa ostoksiaan, tyrkyttäen s-etukorttia: -meillä ei käy mitkään etukortit. "ai ei vai? kyllä on ennen käynyt!" -olen ollut täällä 3.5 vuotta töissä eikä sitä ennenkään ole käynyt. "No just viime viikolla olin täälä ja kyllä kävi!"
itsepä olen alani valinnut, mutta en tajua että eikö ne asiakkaat sitten kuuntele vai miksi ei mene asiat heti kalloon.
taidan mennä jatkamaan ennakkotehtävien piirtelyä, jos vaikka syksyksi pääsisi kouluun ja pois ravintola-alalta.
[q]Wolverine, 8.11.2008 10:57:
---
0-scar, 5.10.2008 15:55:
snip
---
tätä en kyl ymmärrä, jos asiakas olis sillei että "laita vittu viel ykski jääkuutio siihen niin leivon sun naaman uuteen uskoon vitun runkku!!!!!!!111" niin tajuun että valitat, mutta jos asiakas pyytää että laita vähemmän jäitä niin onkse sit niin iso vaiva ottaa niit pois?
[/q]
Muakin hieman ihmetytti, ite jos baarimikkoilen ja aloitan sillä lasin jäiden täyttämisellä ja asiakas pyytää mua laittaa vähemmän jäitä ni otan sitten osan pois - koska se on asiakkaan toive, ja mehän olemme asiakaspalvelijoita.
Ymmärrän myös ihan täysin jos asiakas haluaa vähemmän jäitä - jäät sulaa, juomasta tulee vetistä.
Eli - - - onko se niin vaikeeta tehdä asiakkaan toiveen mukaan?
[q]IInesAnkka, 20.11.2006 16:59:
Ihanaa, miten ääliöt jotka luulee Visa Electronistaan liikoja kyseenalaistaa sit mun rehellisyyden ja ammattitaidon.
[/q]
Mulla tulee joka kerta tosi paha mieli kun asiakas kyseenalaistaa ammattitaidon/rehellisyyden/varmuuden/ihan sama minkä vastaavan asian. Mikä helvetti siinä on, ku selvinkin päin joidenkin ihmisten pitää kyseenalaistaa, ja vieläpä töykeällä tavalla, että osaanko hommani? Se on joka kerta yhtä vituttavaa, ja heti perään masentavaa. :/
[q]Kolera, 11.8.2008 19:05:
kirppiksellä ku paidat sattuu olemaan hyllyissä pinossa viikattuina ni se on kaunista kattoa siinä niitä viikatessa ja hyllyyn laittaessa kun vieressä ihmiset selaa pinkkaa ja kiintoisan näköisen yksilön löydyttyä nappaa paidan sieltä vetäen paidan päällä olevan pinkan ihan vituiks ja kun ei ole sopiva ni sit länätään vaan takas. Ei siinä kyllä siinä aina aika menee kun parin asiakkaan jälkeen laittaa puol hyllyy taas kondikseen mutta luulis nyt ajattelevan muitakin asiakkaita ettei toisten tarvitse ettiä niitä vaatteita levottomasta paskamyrskystä missä tiedä onko vaatekappale mitä mallia.
[/q]
Sori mut mua rupes naurattaan noi sun kaks lausetta iha hemmetisti mut veikkaan et ymmärsin joten kuten mistä puhuit.
:D
[q]Chatte, 17.8.2007 10:52:
---
Norb, 15.8.2007 14:47:
Tarjoilija kysyy- Miten maistui?
Minä- Pihvi oli liian kypsä vaikka pyysin medium-.. Muuten oli kyllä ihan hyvää :)
Tarjoilija- (Ei osannu ottaa vastaan palautetta) Lähti loukkaantuneena mumisten.
---
Meille on myös muutaman kerran tuotu kypsät pihvit, vaikka on pyydetty medium. Olen aina kohteliaasti maininnut siitä tarjoilijalle, kun ovat kysyneet, maistuiko. Eivät ole tarjoilijat suuttuneet - tai ainakaan näyttäneet sitä - vaan ovat luvanneet viedä terveiset kokille, ja ollaan yleensä saatu alennusta laskusta tai alennuskupongit seuraavaa kertaa varten tms.
[/q]
Itelläni tapana tehdä pihvin eteen saadessani - leikkaan sen keskeltä poikki ja katson, onko se sopivan kypsää/raakaa. Jos ei, kerron siitä heti, että saan sellaisen pihvin kuin alunperin pyysinkin.
[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---
Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.
(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)
[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).
[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.
[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)
[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)
[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]
otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.
Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...
- « Edellinen
- 1
- ...
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- ...
- 111
- Seuraava »