Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

olen pienessä kaupassa töissä, joka on joka sunnuntai klo 12-21 auki. Siinä vaiheessa, kun olemme illalla ulkona ovesta ja juuri lukinneet ovet kotiin lähtöä varten( klo on siinä vaiheessa n. 21.20), emme varmasti enää myy yhtään mitään. Jos ei ole kaupan aukioloaikana (9tuntia) kerennyt ostoksille, niin saa jäädä ilman ostoksiaan. Ja turha uhkailla soittavansa huonosta palvelusta esimiehelle!!!

[q]emily_
Tosin kaikista paras tapa siihen on mielestäni pelkkä katsekontakti, jolla voi helposti osoittaa tarjoilijalle, että on asiaa.
[/q]

Toimii vain ja ainoastaan niissä paikoissa, missä on asiakapalvelua pelkäämättömiä tarjoilijoita, jotka riittävän usein tsekkaavat pöytänsä katseellaan läpi. Aika usein tarjoilijat tuntuvat välttävän katsekontaktia viimeiseen saakka.

[q]Roosa:
---
m.gee:
---

tossatapauksessa posteljooni tekee pienen virheen tai ei niin justiinsa asenteella,koska aina pitäisi paketti kiikuttaa kiltisti kainalossa ovelle ja pimpotella ovikelloa,ja sitten vasta kirjoittaa pakettikortti,jos ei ovea tulla avaamaan!!

---

Ei aina tarvitse kiikuttaa perille asti. Tässä pari kohtaa, jolloin ei tarvitse kiikuttaa perille asti;

1. Paketti on sen verran iso, ettei mahdu luukusta sisään ja ON tullut ulkomailta.
2. Paketti on sen verran iso, ettei mahdu luukusta sisään, mutta ei ole MAKSIKIRJE.

Näiden kohdalla postinjakaja itse päättää jaksaako ottaa kyseisen paketin mukaan vai ei.
Suomalaiset MAKSIKIRJEET on PAKKO ottaa mukaan ja jos ei mahdu, niin pitää kirjoittaa heti pakettikortti. Muista voi kirjoittaa pakettikortin vasta seuraavalle päivälle.

Näin ainakin meidän toimistolla :)
[/q]

Jaa näissäkö on postikohtaisia eroja? Itse valitin aikanaan monta kertaa jakajista, jotka eivät tuoneet ulkomailta tulevaa maksikirjettä kotiin saakka. Myönsivät hallinnossa virheeksi ja lupasivat puhutella jakajaa - tiedä sitten miten käytännössä. Otti sen verran pahasti päähän, kun maksaa postikulujen muodossa kotiinkannosta ja sitten joku *kele ei laiskuuttaan viitsi kantaa perille saakka. Parhaissa tapauksissa piti lähteä erikseen puoleksi tunniksi räntäsateeseen ja loskaan rämpimään, että sai paketin haettua.

Ei se valittamalla korjaantunut kuin lyhyeksi aikaa, joten olen boikotoinut postia ever since. Joulukortit tekstareina ja viimeiset kaksi vuotta kaikki levyt FedExinä. Mieluummin maksan vähän enemmän reilusta pelistä ja palvelusta kuin vähemmän mutta paskasta palvelusta.

[q]John:
---

Ruotsalainen neljän hengen porukka, kaksi naista ja kaksi miestä, tulivat vuokraamaan pyöriä. Kaikille tuli samanlaiset 3-vaihteiset retkipyörät. Nämä pyörät siis ovat kaikki valmistettu samassa erässä Helkaman tehtailla, ja näin ollen käytännössä identtisiä.

Nooh, seuraavana päivänä toinen miehistä tulee takaisin liikkeeseen ja kysyy voiko hän vaihtaa pyörää, hänen pyörässä kun on jotenkin viallinen. Rutiinin mukaan tietysti kysytään vian laatua:
- Se on hitaampi kuin kavereiden pyörät, en pysy heidän vauhdissa mukana.
- Okei, asia selvä. Mä käyn hakemassa toisen pyörän."
Miehen vastaus hieman hymyilytti, jä päätin kokeilla erästä asiaa. Vein pyörän takapihalle, paukuttelin varaston ovia, ja vein saman pyörän herralle takaisin. Hän kiitti ja lähti tyytyväisenä polkemaan takaisin leirintäalueelle, hotellille, vai missä nyt ikinä asuikaan.

Kun porukka pari päivää myöhemmin palauttivat pyörät vuokraamoon, tietysti kysyin mieheltä oliko hän ollut tyytyväinen "toiseen" pyörään.
- Todellakin! Tämä oli paljon parempi. Saitteko sen ekan pyörän kuntoon?
- Öö, joo... saatiin.

Oli kyllä naurussa pidättelemistä.
[/q]

http://hsgm.free.fr/liens/hitler.jpg
"Eikös tämä kuulu "Kerro vitsi -osioon" tuonne noin oikealle?!"

;)

[q]Verano:
no kuule ihan varmasti tulee. ja monta kertaa. nää tyypit jotka valittaa siitä että pitsan paistuminen uunissa kestää yllättäen kauemmin kuin kaksi minuuttia tms, ovat juuri niitä jotka kuitenkin tulevat sitä pitsaa syömään uudestaan ja uudestaan. ja toki muistavat hymyillä ja muutenkin olla ystävällishenkisiä joka kerta.
[/q]

Heikkoja ihmisiä...Äänestäisivät niillä jaloilla, jos palvelu mättää.

[q]Verano:
tuossa ylläquotatussa tilanteessa olisin itse kyllä vienyt ne ruokailuvälineet ja mausteet sille tyypille, oli sit mikä jono tahansa. ei tollanen kestä ku pari sekuntia
[/q]

Tämä mua tossa jutussa häiritsikin.

[q]*Mirde*:
Tänne topiciin riittäs tarinaa toisen perään... Asiakaspalveluduunia takana reilu 5 vuotta ja tällä hetkellä vuoropäällikkönä eli siis jos siihen kassalle tulee joku jtn nurisemaan ni mut kutsutaan paikalle sitä mielistelemään.. Viimeks eilen oli taas tällanen seuraavanlainen tilanne. a= asiakas, m=minä

a: Mä ottaisin tollasen pizzan ja jääveden
m: Kiitos. Se olis sitte sen ja sen verran
a: Siis maksaaks vesi?
m: Kyllä vain
a: MITÄ VTTUU? Molen kuule vastaavassa duunissa eikä meillä vaan maksa jne jne jne... nalkutinalkuti...
m: No tää nyt on ketjun määräys, ei mun joten en siihen voi vaikuttaa.
a: (jupinaa) no kauan siinä pizzassa kestää?
m: Vajaa 10 minsaa
a: TÄH? NIIN KAUAN? (ja jälleen nalkutinalkuti)
m:No jos haluat että se pizza on kypsä niin kyllä siinä väkisin niin kauan menee.
a: (lisää jupinaa)
--------------------------------------
N. 10 min myöhemmin vien asiakkaalle pizzan pöytään

a: (mulkoilua) Siis eiks tähä saa mitn oreganoo tai muita mausteita? Entä mikset sä tuonu mulle ruokailuvälineitä?
m: Ruokailuvälineet ja mausteet löydät tuolta kassalinjalta
a: (hyvin vihainen katse) No voisitsä hakee ne mulle?!
m: Minulla on muita asiakkaita tuolla jonossa joten joudut kyllä itse nyt hakemaan.. (niinkuin muutkin...)
a: nalkutinalkuti
m: Hyvää ruokahalua (ja hymy päälle)

Ja luonnollisesti kyseinen asiakas jätti palautteen jossa haukkui minut ammatitaidottomaksi ja vttumaiseksi, ruoka oli helvetin pahaa ja törkeän hintaista ja muistipa vielä käyttää palautteessaan paria tehostesanaa kuten kiitos vtusti jne.. Juuri näin...
[/q]

Tämä kaveri ei tule teille varmaan enää syömään.

[q]tubayumi:
8<---------8<
[/q]

KP rulaa! Joskus tullu tiskin takana heiluttua.

Meillä sentään oli kuljetus joka päivä ja minä tietenkin kuskina

Kauheinta oli vaatteet.

[q]mrpiglet:
IT-alaan liittyviä asiakkaan kömmähdyksiä Clientcopia
[/q]

"Client: The Internet - that's the blue thing right?"

Priceless :D

[q]GoA:
Noh noh, ei nyt vetästä sitä hernettä nokkiin.

Tohon vois viel lisätä et vartija saa olla ennakkoluuloinen, koska tietyt kansanryhmät nyt vain aiheuttaa ongelmia.
[/q]

Yritätsä sanoa et vartijalla on jotenki oikeus olla rasistinen? "Mannet varastaa aina"? Huoh.

[q]ezzy:
---
Ana-5000:
Teinitytöt muuten pöllii enempi ku pojat, fyi.

---

Teinitytöt taitaa antaa nykypojille turpaankin...vitun räkivät vätykset :)
teinikanat pöllii kyllä ihan saatanasti tavaraa...mitä olen tuttujen systereistä ja systerien kavereista kuullut. Surullista.
[/q]

Nii ja sit ne on ihan aikuisena naisena ja istuu baarissa ja vetää kaljaa, polttaa röökii ja flirttaa ja hinkkaa itteään sua vasten mut sit ku laitat sen yhel työnnöl kakkoseen ni ne huutaa et "MÄ OON KOLMETOISTA! MÄ OON KOLMETOISTA!".

Saatanan kakarat.. pft.

(no ei oikeesti..)

[q]mayah:
Jos sulla on niin kova kiire, niin mä voin kyllä antaa takahuoneesta jo jonkun valmiiksi kuolleen Joulutähden, niin säästyy se aika siinä kastelemisessakin.
[/q]

Haha, oikein :D

[q]Steven Hoaks:
Minulla on tällä hetkellä ehkä toiseksi ärsyttävin asiakkaalle oleva ammatti... Ärsyttävin on mielestäni tietysti puhelinmyyjä niinpä minä olen se puhelinhaastattelija
Vaikka suurin osa ajasta tämä työ on jopa hauskaa kun saa naureskella sen kanssa kenelle nyt soititkaan niistä kysymyksistä ja vaihtoehdoista...
Mutta joskus tulee aivan uskomattomia tapauksia vastaan.

-clips-

Tälläsiä samantyypisiä tapauksia tulee montakymmentä päivässä... Ja ne syö kyllä mukavasti hermoja.
Ihmiset! Olkaa astetta kiltimpiä puhelinhaastattelijoille, koska hekin tekevät vain töitä...
[/q]

Joo mä tein noita hommia kanssa yhdessä vaiheessa :) Olin niissä ihan kehno ja lopetin. Ekana päivänä tienasin hyvin ku sain jonku 15-79-vuotiaat miehet ja naiset koko suomesta-kategorian mut sit alko tippuu lauantai-illan vuorolla jotain "18-24-vuotiaan yksinasuvat helsinkiläismiehet"

[pieni]jätkät vähän derailaa..[/pieni]

[q]mayah:
---
keisha:
Toinen juttu, joka on yhtä ärsyttävä kuin toi "sehän on varmaan ilmainen", on vuoronumerokone. Aina joku älypää huutaa "Bingo!" vuoronsa tultuaan.

---

*reps* Tekeekö joku oikeesti noin? Pölöt. Ja tosiaan, varmaan useaan kertaan kuultuna äärettömän ärsyttävää.
[/q]

Mä huudan et "Osu ja uppos! haha! Tajusittekste? Niinku, koordinaatteja! Niinku siin pelissä, niinku, laivanupotuksessa! Osuma! hahah"

... I'll get me coat.

[q]typ0:
---
Ana-5000:

---

---
djf:

---
[/q]

Nojoo, sori jos nipotan mut särähti vaan korvaan tosi pahasti.

[q]andi--:
Tilastollisessa tutkimuksessa tällainen otos on aivan liian pieni. Suhteellisen luotettavaan tilastointiin tarvitaan kuitenkin vähintään se 500-1000 ihmisen otos.
[/q]

Niinpä. Ja tilastoinnin pitää muutenkin olla puolueeton ja lähtökohdiltaan tasavertainen. Pelkästään vartijoiden empiiriset havainnot eivät riitä tällaisen tilaston tekemiseen; vartijat kiinnittävät väkisinkin vähemmistöihin enemmän huomiota kuin valtaväestöön. Esimerkiksi viidentoista rötöstelevän romaanin ahkera seurue saattaa aiheuttaa tilastoharhakäsityksen siitä, että rötösteleviä romaneja olisi jotenkin erityisen paljon.

[q]Epailija:
WANHA! ;P Besides, something gets lost in the translation.
[/q]

Hys!

[q]äm:
---
Ana-5000:
hölpöti ja pölpöti

---

Pitkäkään vastaus viestiisi ei toisi tähän keskusteluun paljoakaan uutta. Lyhyesti siis:
Pointtisi: "Toimin kuten juSSi".
Vastaan: "Aha".
[/q]

Tietty sä oisit voinu vastaa siihen et mikä sun mielestä kuuluu siihen ravintolatyöntekijän työhön ja mikä ei. Et onks esim. ravintolatilan siisteydestä vastaaminen sun mielestä maksavan asiakkaan tehtävä?

[q]ezzy:
---
John:
JA kaiken päälle vielä vahtia ettei teinien käsilaukut ole täynnä (maksamattomia) liikkeen tuotteita kun kävelevät ovesta ulos.

---

ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko se myyjältä pois jos joku kääntää vaatteita liikkeestä eli rangaistaanko myyjää siitä jotenkin jos varas jää kiinni tms?
[/q]

Ei tietenkään, mut eiks hävikin minimoiminen kuulu hyvään työmoraaliin? Ei duunia voi kattoa silleen et "mikä multa on pois" ja mikä ei. Eihän se oo poliisiltakaan pois jos juoppo puukottaa toisen hengiltä mut ei asioita oikein voi ajatella noin.

[q]jUSSi:
---
Epailija:
---
jUSSi
Vaatteiden palautus on kiva teko, mutta oikeasti myyjät ovat siellä töissä ja vaatteiden takaisinvienti kuuluu työhön.
---
Eli vastauksena tähän: ei välttämättä kuulu. Jos voisimme luottaa siihen, että asiakkaat veisivät aina sovittamansa vaatteet takaisin, osaisivat jonottaa eivätkä yrittäisi varastaa vaatteitamme, niin sovituskopeilla ei välttämättä olisi henkilökuntaa laisinkaan. Koska emme kuitenkaan voi, niin siellä sitä sitten nökötetään. Lisäksi eri myymälöissä saattaa olla eri käytännöt tämän asian suhteen.
---
Jos henkilökuntaa olisi enemmän, tämä ei olisi ongelma. Voikin kysyä miksi sitä yhtä ylimääräistä työntekijää ei palkata? Kaikki olisivat tyytyväisempiä, sekä asiakkaat että työntekijät.
[/q]

Joo, vois palkata yhden ihmisen sinne jonka ainoa tehtävä ois metskata irtovaatteita ja lätkiä niitä takaisin hyllyihin. Jäis myyjille ehkä enemmän aikaa asiakkaita varten.

O