Koulutuksesi
Lukio koulutus on takanapäin ja nyt on menossa amk. Toivottavasti sieltäkin nyt sitten joskus valmistuu.
Lukio tuli väännettyä neljässä vuodessa, sen jälkeen kävin armeeeeniassa oppimassa alikersantiksi ja nyt löysäilen duunissa ja kelailen, että mitähän vittua sitä jaksaisi alkaa opiskelemaan
Koskahan joku kauppakorkealainen pääsee ärähtämään tosta että se on niputettu AMK:n kanssa samaan kastiin. Ei varmasti arvosta kun tutkintokin on kuitenkin aivan eri tasoa.
amk -> BBA/BEng/B Arts/jne. (Bachelor, suomennettuna vastaa tosin kandia)
kauppakorkea -> MBA (Master, suomennettuna maisteri)
Lukio on ainut minkä olen saanut jo päätökseen..Sit pidin pari välivuotta ja nyt opiskelen amk:ssa liiketaloutta. 1,5 vuotta olis vielä jäljellä. Liiketalous ei kyllä sinänsä kiinnosta ja haluisinkin päästä lukemaan maantietoa yliopistoon.
hei, mihin teekkarit on unohdettu??
mä en haluu olla mikään muu... ammuu ois parempi... =)
-tupsulakkikarvahattuuhuu
[muokattu 11.8.2004 10:26]
Tää vois sisältyä jo tuohon ammattisi-topicciin... Mutta niitä joita kiinnostaa, mulla on takana lukio ja kahden vuoden Associate of Applied Sciences-arvosana Web Designista.
[q]Uhuu:
hei, mihin teekkarit on unohdettu??
mä en haluu olla mikään muu... ammuu ois parempi... =)
-tupsulakkikarvahattuuhuu
[muokattu 11.8.2004 10:26]
[/q]
Öööö. Eiks noi teekkarit oo vähän niinku TKK-jengiä vai onko mulle ihan väärin informoitu? *täh*
[q]Gnizhak:
Koskahan joku kauppakorkealainen pääsee ärähtämään tosta että se on niputettu AMK:n kanssa samaan kastiin. Ei varmasti arvosta kun tutkintokin on kuitenkin aivan eri tasoa.
amk -> BBA/BEng/B Arts/jne. (Bachelor, suomennettuna vastaa tosin kandia)
[/q]
Noo, antaa niiden äristä. Äriskööt tohtoritkin kun heidät on niputettu samaan maisterien ja lisensiaattien kanssa.
[muokattu 11.8.2004 10:33]
[q]Gnizhak:
[/q]
MBA:n (Master of Business Administration) voi toki suorittaa esim. HKKK:ssa tai TKK:lla jne., mutta ei ole sama tutkinto kuin kauppatieteiden maisterin tutkinto/KTM (-> Master of Science in Economics and Business Administration).
[muokattu 11.8.2004 10:36]
Tietoliikenne ja lähiverkko asiantuntija .. kuulemma
Kunnon rakennus mies musta tulee mut en tiiä jaksanko olla siinä enää alkaa jo nyppii mut kumminki kunnialla vedetään läpi (Alekki hyvä Threadi muuten, koska itte saan täältä jotain uusia ammatteja varmaan käsiini *hymy*)
Viittä vaille yhteiskuntatieteiden maisteri. Kansainvälistä politiikkaa pääaineena. Vielä kun saisi jostain pariksi kuukaudeksi jonkun mesenaatin rahoittamaan graduni viimeistelyn, niin kelpaisi olla ja paukutella virtuaalihenkseleitä. Vapaaehtoisia raharikkaita, anyone?
[q]alek száhala:
Öööö. Eiks noi teekkarit oo vähän niinku TKK-jengiä vai onko mulle ihan väärin informoitu? *täh*
[/q]
ei oo eka kerta, kun menee ohi....
-lukihäiriöadhdtupsuhanuriuhuu
[q]Gnizhak: Koskahan joku kauppakorkealainen pääsee ärähtämään tosta että se on niputettu AMK:n kanssa samaan kastiin. [/q]
NIIINPÄ. Eikös se ollut niin että sairaanhoitaja ja lääkärikin on sama asia?
nimim. kaupat.maisteri ehkä jo 6kk kuluttua.
Lukion jälkeen parin välivuoden kautta yliopistoon hippihumanistiksi. Eli filosofian maisteri sitten joskus.... pääaine tulee olemaan joko musiikkitiede tai suomen kieli....
Ylioppilaan lisäksi tradenomi (markkinointi ja tuotekehitys)
Paria tenttiä vaille valmis BBA&BA Mercuria Business Schoolista. (Lue:tradenomi)
Ei kyllä vastaa aivan täysin sitä mitä tahdon isona tehdä. Mahd. pyrin ensi vuonna yliopistoon opiskelemaan joko biologiaa tai filologiaa.
Alla lukio ja useampi kielikurssi, lisäksi joitain krediittejä Åbo Akademista.
-A
Kohta valmis juristi.
Ylioppinut olen, ja opiskelen liiketaloutta amk:ssa, vuosi vasta käyty... Yliopisto olisi tavoitteena
Minustakin tuo kauppa-ammattikorkea-vaihtoehto on älytön. Eikös kauppakorkea ole kuitenkin ennemminkin yliopisto samalla tavalla kuin tkk:kin? AMK:sta taas valmistuu noiden tradenomien lisäksi vaikka mitä muuta, kuten sairaanhoitajia, medianomeja, sosionomeja jne. Sitä paitsi Suomen koulutusjärjestelmässä on eroteltu selkeästi korkeakoulut (yliopisto, tkk ja kauppakorkea) ja ammattikorkeakoulut. *nillittää*
[q]Gnizhak:
Ei varmasti arvosta kun tutkintokin on kuitenkin aivan eri tasoa.
[/q]
Jep, kauppasurkeesta pääsee lukematta läpi, ammattkorkeessa joutuu väkisin opiskeleen (ainakin tekniikan aloilla) jotain.
Leikki sikseen, oon päättötyötä vaille valmis Insinööri (AMK).
Täällä kun nyt pyörii näitä opiskeluun liittyviä threadeja, ihan mielenkiinnosta kysyn minkälainen koulutus klubbarilaisilla on takana?