Tupakoinnin kieltäminen ravintoloissa
- « Edellinen
- 1
- ...
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- ...
- 73
- Seuraava »
[q]kilobitti:
---
JustinSane: Pihalla ilman valvontaahan on rähinöille suorastaan optimaalinen paikka.
---
Tietynlaista darwinismia tämäkin*hih*
[/q]
Niin. Musta toi on pikkasen älytöntä kuvitella et tupakoitsijat alkas heti keskenään tappelemaan kadulla vaan siksi, että valvonta on heikompaa. Kyl se tappelu alkaa ravintolassakin jos siihen löytyy joku aloittaja, ei se kadulle siirtyminen mitään rähinää lisää. Ihme päättelyä taas.
Sitäpaitsi, yhteinen pahe yhdistää ihmisiä, ja tupakkapaikka tuppaa muutenkin olemaan just se spotti mis helpoiten ihmisiin tutustuu, kun voi esim. pummata tulta tai aloittaa keskustelun vaikka siitä, miten perseestä on että joutuu polttamaan pihalla :)
baarissa työskentelevänä mielestäni kieltäminen olisi älytöntä...sittenhän saattaisi tulla ne tupakkikopit..ja ketäs niissä sitten viihtyis?ja ajatuskin siitä että 500 asiakkaast 300 henggailisi pöllit käryten ravintolan edustalla tuntuu hieman hassulta...olisikos kiva niiden jotka ei polta ni tulla ovesta sisään minkä edes leijuis kauhee savupilvi?
[q]bamBozia:Jos joku joka ei polta sanoo ett ei oo ravintolas hauskaa, koska jengi polttaa ni paskapuhetta.[/q]
No kyllä mua vituttaa se että baarissa käynnin jälkeen pitää laittaa
kaikki vaatteet pesuun, ja olo on tunkkainen. Ainiin, mutta tämähän
oli paskapuhetta koska sinähän tiedät mitä kaikki muut ajattelee.
[q]kilobitti:
---
bamBozia:Jos joku joka ei polta sanoo ett ei oo ravintolas hauskaa, koska jengi polttaa ni paskapuhetta.
---
No kyllä mua vituttaa se että baarissa käynnin jälkeen pitää laittaa
kaikki vaatteet pesuun, ja olo on tunkkainen. Ainiin, mutta tämähän
oli paskapuhetta koska sinähän tiedät mitä kaikki muut ajattelee.
[/q]
Mä sanoin RAVINTOLASSA, ei ravintolan jälkee.
[q]bamBozia:
Jos joku joka ei polta sanoo ett ei oo ravintolas hauskaa, koska jengi polttaa ni paskapuhetta.
[/q]
Asteikolla 1-10, miten tyhmänä sä pidät itseäs?
[q]äm:
---
bamBozia:
Jos joku joka ei polta sanoo ett ei oo ravintolas hauskaa, koska jengi polttaa ni paskapuhetta.
---
Asteikolla 1-10, miten tyhmänä sä pidät itseäs?
[/q]
Ainii tääl ei saa sanoo omaa mielipidettä?
[q]bamBozia:
Mä sanoin RAVINTOLASSA, ei ravintolan jälkee.[/q]
Voi elämän kevät*nauru* Jos aletaan pilkkuja nussimaan; mua voi vituttaa jo ravintolassa se, että kaikki ne vaatteet jotka mulla on silloin päällä menee pesuun. Mua voi itseasiassa vituttaa jo etukäteen etten voi laittaa jotain puseroa päälle, koska haluan käyttää sitä myös seuraavana päivänä haisematta tupakalle.
[q]Ainii tääl ei saa sanoo omaa mielipidettä?[/q]
Saa, mut äsken sanoit että jos joku on toista mieltä kuin sinä ni se on paskapuhetta. Kiitos päivän parhaista nauruista, u rock*nauru*
[q]kilobitti:
---
bamBozia:
Mä sanoin RAVINTOLASSA, ei ravintolan jälkee.
---
Voi elämän kevät*nauru* Jos aletaan pilkkuja nussimaan; mua voi vituttaa jo ravintolassa se, että kaikki ne vaatteet jotka mulla on silloin päällä menee pesuun. Mua voi itseasiassa vituttaa jo etukäteen etten voi laittaa jotain puseroa päälle, koska haluan käyttää sitä myös seuraavana päivänä haisematta tupakalle.
---
---
Saa, mut äsken sanoit että jos joku on toista mieltä kuin sinä ni se on paskapuhetta. Kiitos päivän parhaista nauruista, u rock*nauru*
[/q]
A. Sä ilmeisesti itket joka viikonloppu tupakan takii, neiti
B. Ethän sä puhu ku paskaa!
[q]bamBozia:
A. Sä ilmeisesti itket joka viikonloppu tupakan takii, neiti[/q]
Itse asiassa en. Kunpa kaikki elämässä olisikin noin mustavalkoista kun ilmeisesti näytät luulevan.
[q]B. Ethän sä puhu ku paskaa![/q]
Voisin vastata tähän vaikka bamBozian sanoin:
[q]Ainii tääl ei saa sanoo omaa mielipidettä?[/q]
Lopeta jo hemmetti, vatsaan sattuu*nauru*
[q]kilobitti:
---
bamBozia:
A. Sä ilmeisesti itket joka viikonloppu tupakan takii, neiti
---
Itse asiassa en. Kunpa kaikki elämässä olisikin noin mustavalkoista kun ilmeisesti näytät luulevan.
---
B. Ethän sä puhu ku paskaa!
---
Voisin vastata tähän vaikka bamBozian sanoin:
---
---
Lopeta jo hemmetti, vatsaan sattuu*nauru*
[/q]
No mee paskalle
Kannatan tupakoinnin totaalikieltämistä ravintoloissa .. koska en itse pollta, niin en myöskään haluu et aina vaatteet haisee röökille kun on käynyt edes jossain kääntymässä jossain raflassa .. ja muutenkin yäk
[q]bamBozia:
[/q]
Tietenkin saa. Miksi siis mielipiteen järkevyyden kyseenalaistaminen olisi kiellettyä?
Kukin voi myös vetää oman johtopäätöksensä mielipiteen esittäjän älykkyydestä. Itse asiassa tein sen juuri.
[q]Ana-5000:
Niin. Musta toi on pikkasen älytöntä kuvitella et tupakoitsijat alkas heti keskenään tappelemaan kadulla vaan siksi, että valvonta on heikompaa. Kyl se tappelu alkaa ravintolassakin jos siihen löytyy joku aloittaja, ei se kadulle siirtyminen mitään rähinää lisää. Ihme päättelyä taas.
Sitäpaitsi, yhteinen pahe yhdistää ihmisiä, ja tupakkapaikka tuppaa muutenkin olemaan just se spotti mis helpoiten ihmisiin tutustuu, kun voi esim. pummata tulta tai aloittaa keskustelun vaikka siitä, miten perseestä on että joutuu polttamaan pihalla :)
[/q]
Eiku jäbä käsitti väärin mitä tarkoitin, siis ne rähinöitsijät rähisee joka tapauksessa, pointti mulla oli siinä, että tähän asti ne on rähissy siellä sisällä (eli missä mä en ole ) mut nyt ne ois puskemassa kadulle jossa saatan ollakin
Ja et voi kieltää, etteikö se siinä mielessä olisi optimaalinen rähjäyspaikka, että jos haluaa vetää pataan, niin kun sen hoitaa ulkona, ravintoilta ei edes välttämättä tyssää siihen (olettaen, että ulos ei ole järjestetty valvontaa). Siis kun sisätiloissa rähinöihin pääsääntöisesti puututaan heti ja porukka lentää ulos. Vaikea sinänsä ennustaa, että miten tuo sitten käytännössä olisi. Tällaista vaan tossa äsken kelailin
[q]JustinSane:
Eiku jäbä käsitti väärin mitä tarkoitin, siis ne rähinöitsijät rähisee joka tapauksessa, pointti mulla oli siinä, että tähän asti ne on rähissy siellä sisällä (eli missä mä en ole ) mut nyt ne ois puskemassa kadulle jossa saatan ollakin
[/q]
Joo kässäsin väärin mut kyl totaki ajatusta joku väläytti.
[q]JustinSane:
Ja et voi kieltää, etteikö se siinä mielessä olisi optimaalinen rähjäyspaikka, että jos haluaa vetää pataan, niin kun sen hoitaa ulkona, ravintoilta ei edes välttämättä tyssää siihen (olettaen, että ulos ei ole järjestetty valvontaa). Siis kun sisätiloissa rähinöihin pääsääntöisesti puututaan heti ja porukka lentää ulos. Vaikea sinänsä ennustaa, että miten tuo sitten käytännössä olisi. Tällaista vaan tossa äsken kelailin
[/q]
No joo, onhan sen nyt ihan yhtä optimaalinen rähjäyspaikka ku ulkotilat noin ylipäänsä. En mä kyl ymmärrä et miten raflasta ulos tupakalle tuleminen eroo esim. kiskalle menemisestä, noin niinku väkivaltakäyttäytymisen kannalta.
[q]
Kukin voi myös vetää oman johtopäätöksensä mielipiteen esittäjän älykkyydestä. Itse asiassa tein sen juuri.
[/q]
Jos toi oli vittuiluu, ni koita jatkaa vittuilemist.
mun mielestä se ois päivän paras uutinen, jos tupakointi kiellettäs ravintoloissa...ensinnäkin näin sairaanhoitaja-opiskelijana pitää levittää sanomaa tupakan haitallisista vaikutuksista, ja kaikkein eniten väärin se on niitä kohtaan, jotka ei edes itse polta, siis myös passiivinen tupakointi on haitallista terveydelle!!!ja toiseks, oon niiiiiin kyllästynyt siihen että kesken bailauksen (yleensä just sillon kun on fiilis katossa!!!) joku tökkää tanssilattialla röökillä selkään!!!ja se ei todellakaan tunnu kivalta paljaalla iholla!!!tajuais porukka ees pysyä poissa sieltä tanssilattialta niitten tupakoittensa kanssa!!!
[q]mayah:
---
Onko tää oikeesti niin yleistä bileissä, et siihen ehtii kyllästyä? Ja siis mä en kysy vittuilumielessä vaan ihan oikeasti, kun en tiedä. Muhun ei oo kukaan koskaan osunut röökillä tanssilattialla ollessani (blokkivuoroja tehdessä töissä kylläkin muutaman kerran, mut ei tanssilattialla vaan baaritiskin läheisyydessä). Tosin eipä sitä aikaa tule nykyään paljoo tanssilattialla vietettyäkään..
[/q]
No en yleisyydestä tiedä mitään sanoa, mut mun kohdalle on sattunut ehkä noin 5 kertaa muutaman vuoden aikana, että ehkä se nyt ei oo niin yleistä sitten, mutta RAIVOSTUTTAVAA...ja jos vielä sattuu palaa paitaan reikä, niin onhan se ikävää...mutta monta kertaa on bileinnostus kadonnut hetkeks kun joku heiluu tupakan kanssa ja on ollu pakko varoa/siirtyä muualle...jos tää olis estettävissä niin se olis iso PLUSSA, mut täähän ei ollu mun ainoa pointti, miks tupakointi pitäs kieltää ravintoloissa...onhan se savu tosi ahdistavaa, sellaselle joka ei polta...silmiä kirvelee, hengitystä ahdistaa, vaatteet + hiukset alkaa haisee ym. eli tossa tuli nyt aika monta pointtia yhdistettynä tohon mun edelliseen viestiin...
vois tehä niit cancer-boxei niinku jossai messuil...
Jos joku haluu bilettää selvinpäin ni kielletäänkö alkoholikin...
Vaikkakin tanssilattialla ei tarttis röökaa..
Eiköhän kaikki voi sen verran siirtyä!!!
[Eli siis nyt on kyse Suomen tilanteesta, vaikkei otsikko sitä sen tarkemmin määrittelekkään.]
Taas on ravintolatupakointi otsikoissa kun Norjassa aivan vastikään kiellettiin tupakointi ravintoloissa kokonaisuudessaan, muista euroopan maista Irlanti on ollut jo jonkin aikaa täysin savuton (ravintolat).
Mikä on teidän mielipiteenne asiaan? Pitäisikö Suomen seurata Irlannin ja Norjan mallia ja tehdä ravintoloista kokonaan savuttomia?
Suomen hotelli- ja ravintolaliiton mielestä Suomessa ei pitäisi siirtyä kokonaan savuttomaan malliin koska anniskelupaikat joutuivat juuri äskettäin tekemään suuriakin investointeja saadakseen tilansa edellisen lainmuutoksen edellyttämään kuntoon ja, koska heidän mielestään nykyistäkin lakia on noudatettu Suomessa hyvin.
Lähde: http://www.jippii.fi/uutiset/kotimaa/?aid=131405
Itse en nyt vielä tässä vaiheessa sano asiaan juuta tahi jaata jotten vaikuttaisi liikaa siihen mihin suuntaan tämä keskustelu kehkeytyy
[muokattu 2.6.2004 11:56]
- « Edellinen
- 1
- ...
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- ...
- 73
- Seuraava »