Lidl-kauppaketju: halvat tuotteet vs. laatu ja työläisten oikeudet

Back to yleinen keskustelu O

Ja "random juippu" kuittaa sen verran, että olen kokenut omakohtaisesti kuinka säännöt työpaikalla "venyy". Olen ollut isossa pahassa Mcdonaldsissa töissä, olen ollut valtion virastossa duunissa määräaikaisena ja niin, että määräaikasuuksia on kertynyt useita peräkkäisiä tämäkin on ollut ristiriidassa valtioneuvoston ohjeiden kanssa määräaikaisista työsuhteista. Okei määräaikaisuudet poiki sitten vakihomman valtiolta, mutta kyllä nilkoille on tullut. Olen ehkä sen verran kyyninen ja pessimistinen maailmankatsomukseltani, että olen henk.koht. todennu maailmassa olevan paljon mätää ja vikaa ja turtunut siihen. Joo pelkkää offtopikkia ja eikä tästä toiv. sen enempiä. Jonelle tattikset tosta "random juippu" heitosta melkein jo vaihdoin nickiä.

[q]ottonivus:
Ja ”random juippu” kuittaa sen verran, että olen kokenut omakohtaisesti kuinka säännöt työpaikalla ”venyy”. Olen ollut isossa pahassa Mcdonaldsissa töissä, olen ollut valtion virastossa duunissa määräaikaisena ja niin, että määräaikasuuksia on kertynyt useita peräkkäisiä tämäkin on ollut ristiriidassa valtioneuvoston ohjeiden kanssa määräaikaisista työsuhteista. Okei määräaikaisuudet poiki sitten vakihomman valtiolta, mutta kyllä nilkoille on tullut. Olen ehkä sen verran kyyninen ja pessimistinen maailmankatsomukseltani, että olen henk.koht. todennu maailmassa olevan paljon mätää ja vikaa ja turtunut siihen. Joo pelkkää offtopikkia ja eikä tästä toiv. sen enempiä. Jonelle tattikset tosta ”random juippu” heitosta melkein jo vaihdoin nickiä.
[/q]

Mikä tän viestin pointti nyt oli?

”Oon saanut turpaani elämässä ja siksi en jaksa välittää siitä saavatko muutkin?”

Newsflash; Monet muutkin ovat, eivätkä silti käytä sitä oikeutuksena välinpitämättömyydelle.

Mitä taas tulee ”random juippi”-heittooni, niin kyllä mä olen pakotettu pitämään sun heittojasi täysin epämääräisenä hölinänä kunnes esität ne niin, että niillä on todistettavasti jotain pohjaa. Jos puheillesi Makuunista on katteita, niin esitäthän ne koska se tekee asiasta ihan erilailla mielenkiintoisen kuin se, että vaan ohimennen mainitset asiasta mitään faktaa tai perusteita sanomatta.

Uhrin asemaan heittäytyminen tuntuu olevan sun juttusi? Kerrot kuinka sua on kohdeltu niin kaltoin ja sitten vielä vetelet herneitä nenään niinkin "loukkaavasta" ilmauksesta kuin "juippi."

[q]ottonivus:
Olen ollut isossa pahassa Mcdonaldsissa töissä, olen ollut valtion virastossa duunissa määräaikaisena ja niin, että määräaikasuuksia on kertynyt useita peräkkäisiä tämäkin on ollut ristiriidassa valtioneuvoston ohjeiden kanssa määräaikaisista työsuhteista.

(*klips*)
[/q]

Tämä juurikin kertoo siitä aika paljon, että työnantajat saavat tehdä mitä vaan tänä päivänä. Hyvä esimerkki on nykyään teollisuudessakin yleinen ?jos ei määräaikaiset työsuhteet kiinnosta, tossa on ovi? asenne. Ja jos rupeat jupisemaan asiasta jotain työpaikalla, niin ei varmasti sopimus uusiudu. Laki on yllättävän helppo kiertää.

[q]jUSSi:
Ja tähän on hyvä syy; Lidl on perheyritys, sen ei tarvitse tehdä selkoa liiketoimistaan kuten julkisten osakeyhtiöiden. Tiedon saanti Lidlistä on erittäin vaikeaa. Vapaaehtoisesti he eivät kerro mitään.
[/q]

Henk koht tekisin varmsti ihan samoin, enkä kertoisi yhtään mitään. Media kun tuntuu olevan aina ihan onnensa kukkuloilla, kun jostain isosta yhtiöstä saadaan kaivettua vähänkin jotain lokaa...

[q]xl8r:
---
jUSSi:
Ja tähän on hyvä syy; Lidl on perheyritys, sen ei tarvitse tehdä selkoa liiketoimistaan kuten julkisten osakeyhtiöiden. Tiedon saanti Lidlistä on erittäin vaikeaa. Vapaaehtoisesti he eivät kerro mitään.
---
Henk koht tekisin varmsti ihan samoin, enkä kertoisi yhtään mitään. Media kun tuntuu olevan aina ihan onnensa kukkuloilla, kun jostain isosta yhtiöstä saadaan kaivettua vähänkin jotain lokaa...[/q]

Eli tietoisesti yrittäisit peitellä yrityksesi väärinkäytöksiä?

Jos yritys toimii eettisesti ja laillisesti oikein, sillä ei pitäisi olla mitään pelättävää median puolelta.

[q]jUSSi:
---
xl8r:
---
jUSSi:
---
Henk koht tekisin varmsti ihan samoin, enkä kertoisi yhtään mitään. Media kun tuntuu olevan aina ihan onnensa kukkuloilla, kun jostain isosta yhtiöstä saadaan kaivettua vähänkin jotain lokaa...
---

Eli tietoisesti yrittäisit peitellä yrityksesi väärinkäytöksiä?

Jos yritys toimii eettisesti ja laillisesti oikein, sillä ei pitäisi olla mitään pelättävää median puolelta.
[/q]

Ei nyt niinkään, mutta se ei ole kilpailun kannalta aina ihan hyväksi että kilpailijat tietävät sinusta ihan kaiken...

Pistetäänpäs tännekin tämä linkki erääseen varsin osuvaan kolumniin, joka mielestäni kertoo aika hyvin perusasiat siitä, mikä myös tässä asiassa on ongelman ydin... eli kuluttajasta. Ainakin minä voisin allekirjoittaa tämän: http://www.talouselama.fi/doc.te?f_id=625049

[q]xl8r:
Ei nyt niinkään, mutta se ei ole kilpailun kannalta aina ihan hyväksi että kilpailijat tietävät sinusta ihan kaiken...[/q]

Oletinkin edellisen kommentin olleen vain huono sanavalinta, mutta kaiken minkä voi sanoa, voi sanoa selvästi

Esimerkiksi yrityksen tunnusluvut eivät kerro kilpailijalle mitään erikoista, mutta yrityksen toiminnan tutkimisessa ne ovat ensiarvoisen tärkeitä lukuja.

[q]dixoff:
Pistetäänpäs tännekin tämä linkki erääseen varsin osuvaan kolumniin, joka mielestäni kertoo aika hyvin perusasiat siitä, mikä myös tässä asiassa on ongelman ydin... eli kuluttajasta. Ainakin minä voisin allekirjoittaa tämän: http://www.talouselama.fi/doc.te?f_id=625049
[/q]

Juuri näin, ja tästä syystä näitä
nihilistejä täällä yritetäänkin herätellä.

[q]dixoff:
Pistetäänpäs tännekin tämä linkki erääseen varsin osuvaan kolumniin, joka mielestäni kertoo aika hyvin perusasiat siitä, mikä myös tässä asiassa on ongelman ydin... eli kuluttajasta. Ainakin minä voisin allekirjoittaa tämän: http://www.talouselama.fi/doc.te?f_id=625049[/q]

Totta, kulutus on valintoja.

"Mikä tän viestin pointti nyt oli?

”Oon saanut turpaani elämässä ja siksi en jaksa välittää siitä saavatko muutkin?”

Newsflash; Monet muutkin ovat, eivätkä silti käytä sitä oikeutuksena välinpitämättömyydelle.

Mitä taas tulee ”random juippi”-heittooni, niin kyllä mä olen pakotettu pitämään sun heittojasi täysin epämääräisenä hölinänä kunnes esität ne niin, että niillä on todistettavasti jotain pohjaa. Jos puheillesi Makuunista on katteita, niin esitäthän ne koska se tekee asiasta ihan erilailla mielenkiintoisen kuin se, että vaan ohimennen mainitset asiasta mitään faktaa tai perusteita sanomatta.

Uhrin asemaan heittäytyminen tuntuu olevan sun juttusi? Kerrot kuinka sua on kohdeltu niin kaltoin ja sitten vielä vetelet herneitä nenään niinkin ”loukkaavasta” ilmauksesta kuin ”juippi.” "

Dear Jone arvasin, että pari hymiötä olisi ollut paikallaan. Ei, en pidä itseäni uhrina. Aika rankka sana, koska kuitenkin olin töissä vapaaehtoisesti ja omasta halustani ja olin tyytyväinen, kun palkka juoksi ja jne. Halusin noilla omilla kokemuksilla tuoda esiin sen, että epäkohtia on nykyään kaikkialla ja valitettavasti kasvavassa määrin. Makuunin epäkohdista oli Ylen Mot:ssa tai Silminnäkijässä en muista kummassa. Ohjelmassa suomitiin Makuunin palkkoja ja johdon taustoja jotka oli aika kyseenalaiset. Btw mitään herneitä ei ole ollut lähimaillakaan ja ”random juippi” on ainakin mun mielestä helvetin osuva ilmaisu ja aion kantaa sitä ylpeydellä *plur**nauru**pelle**joo*. Jeps eiköhän tää offtopic kikkailu jo riitä*yessir**nauru*

[q]jUSSi:
---
Mila:mutta eiköhän jossakin se oleellisen liittyvyyden raja mene)
---
Kukas sen meille määrittelis?
[/q]

Etteköhän te saa määritelmän aikaiseksi keskenännekin muutaman sivun aikana ;)

[q]jUSSi:
No, se on jokaisen oma asia, minkälaisesta paikasta ostaa tavaransa. Kyllä minä ostan tavarat mieluummin paiaksta, jossa ne ovat siististi esillä. Varastomyymälät eivät ole minusta kivoja ostospaikkoja. Likainen ja sotkuinen liike ei anna liikkeen tuotteista kovin laadukasta kuvaa.
[/q]

Eiköhän se sisältö kuitenkin ole tärkeämpää, kuin se millaisessa hopeakääreessä se tarjotaan? Toisaalta, mihin kukin on tottunut..pinnallisessa elämäntavassa on kyllä hyvätkin puolensa.

Hauskaa muutenkin kun puhut hienoista arvoista ja moraalista, mutta sitten puutut tällaiseen asiaan.

[q]MiikkaL:
Eiköhän se sisältö kuitenkin ole tärkeämpää, kuin se millaisessa hopeakääreessä se tarjotaan? Toisaalta, mihin kukin on tottunut..pinnallisessa elämäntavassa on kyllä hyvätkin puolensa.

Hauskaa muutenkin kun puhut hienoista arvoista ja moraalista, mutta sitten puutut tällaiseen asiaan.
[/q]

Täh? Pidätsä esim. hygieniaa jotenkin
pinnallisena?

[q]Tres:
---
MiikkaL:

---
Täh? Pidätsä esim. hygieniaa jotenkin
pinnallisena?
[/q]

Missä vaiheessa hygienia tuli mukaan kuvioon? Jos vihanneksia ei lasketa, käsittääkseni tuotteet pakataan erikseen, jolloin ainakaan mulle pakkausmerkintöjen fonteilla tai muilla yhtä turhilla asioilla ei ole mulle merkitystä.

[q]MiikkaL:
Missä vaiheessa hygiena tuli mukaan kuvioon?
[/q]

Siinä vaiheessa kun jussi sanoi ettei
halua asioida likaisessa kaupassa?
Sähän luet näitä kommentteja kuin piru raamattua.

[q]Tres:
---
MiikkaL:
Missä vaiheessa hygiena tuli mukaan kuvioon?

---

Siinä vaiheessa kun jussi sanoi ettei
halua asioida likaisessa kaupassa?
[/q]

Ai, noinko sanoi?

Muistutukseksi: "Likainen ja sotkuinen liike ei anna liikkeen tuotteista kovin laadukasta kuvaa."

Mun mielestä tuossa ei mainita mitään terveydellisiä tai muita syitä, myöskään asiayhteydestä irroitettuna.

[q]MiikkaL:

Ai, noinko sanoi?

Muistutukseksi: "Likainen ja sotkuinen liike ei anna liikkeen tuotteista kovin laadukasta kuvaa."
[/q]

Jussi:
[q]Kyllä minä ostan tavarat mieluummin paiaksta, jossa ne ovat siististi esillä. Varastomyymälät eivät ole minusta kivoja ostospaikkoja. Likainen ja sotkuinen liike ei anna liikkeen tuotteista kovin laadukasta kuvaa.[/q]

Jos nyt oikeasti haluat takertua lillukanvarsiin
niin ok, mutta eiköhän tuo paskaisuus noin
yleisesti viittaa juuri epähygieenisyyteen?

Nähdäkseni kyse on nyt omassa tulkinnassasi
lähinnä siitä ettet haluakaan ymmärtää jussin
tekstin sisältöä syystä tai toisesta.

No jopas meni vääntämiseksi..

[q]a:
---
Tres:
Jos nyt oikeasti haluat takertua lillukanvarsiin niin ok, mutta eiköhän tuo paskaisuus noin
yleisesti viittaa juuri epähygieenisyyteen?
---

no ei tuossa kyllä mikään viitannut epähygieenisyyteen vaan yleiseen siisteyteen .)
[/q]

no sittenhän minä olen väärässä
ja paskaisuus voi olla hygieenistä.

Aiheetta enempään.

O