Klubituksen kilonpudotus

Back to häröily O

[q]Epicuros, 10.4.2008 11:00:
Kuun vaihteessa oli 101kg. Vappuun mennessä tavoite saada puntari näyttämään 90kg.
[/q]

Meinasit sit tiputtaa kolmessa viikossa 11 kiloo?! ei kovin terveellistä ja varmaankaan pysyvää. 1-1,5 kiloo viikossa olis sopiva tahti..

Edit: Huomasin nyt vasta et kirjoitit kuun vaihteessa.. Eli siis oot varmaan jo jotain pudottanut..*ding*

[q]sativa, 14.1.2010 16:18:
tekstiä
[/q]

Ihan mielenkiinnosta kysyn. Ootko koskaan laskenut sun päivittäistä keskimääräistä kalorin kulutusta? Ite oon pitkä 163 ja painoa n. 58 kg ja noin pelkällä istumatyöllä mun päivittäinen kulutus on 1830 kcal.. siihen kun lisätään vähänkin urheilua niin reippaasti mennään 2000 kcal päälle. Mietin vaan noita sun 500 kcal päiviä.. oot siis miinuksella 1500 kcal päivässä! Ja viikonloppuna tasaat tätä syömällä jopa huimat 1500 kcal päivässä?! Eli vedät koko viikon ihan reippailla miinuksilla?! No en ihmettele, että laihdut. Mut kukin tyylillään. Ite en kykenis tohon. Kun haluan muutaman kilon saada pois, pidän viikolla -500 kcal päiviä, mut viikonloput menee yleensä yli sen 500 kcal, eli periaatteessa viikko jää miinukselle sen 1500 kcal.. Ja tälläkin tahdilla laihtuu..hitaasti ja varmasti! Eikä lihaskato oo niin älytön.. Ja sit kun oon saanut ne muutaman kilon pois, niin ruokatavat ei paljoakaan muutu. En vaan seuraa ehkä niin tarkasti kaloreita ja paino pysyy tasaisena (pysynyt viimeiset 12 vuotta). Siis syötkö aina noin vähän vai vain silloin kun laihdutat? Jos syöt aina noin vähän, niin sun kroppas on varmaan tottunut siihen, mut jos et, niin mitäs sit kun palaat normaaliin ruokavalioon (sulla varmaan 1500-2000 kcal/pv) niin kyllä luulis, et kiloja tulee heti takaisin..

No joo..ihmettelempä vaan, et miks noin rankalla tavalla, kun olis helppoo vaan syödä aina sopivasti!?

EDIT: Ainiin, tää on napattu toiselta sivulta:
Drunkorexian sanotaan olevan sellainen, jossa ihminen lakkaa syömästä tai vähentää syömisiään rajusti, jotta voisi juoda alkoholipitoisia juomia enemmän lihomatta

[q]Tyeicha, 11.1.2006 13:07:
hyvä keino oli liimata kauniiden&laihojen mallitsubujen kuvia jääkaapin oveen.
[/q]

Mä käytin joskus motivointikeinona omaa kuvaa, jossa olen vielä tiukka ja kiree 16-v tytteli..*nauru*

Itse ostin tällä viikolla salikortin, lähinnä tarkoituksena kiinteytyä. Painoa ei tarvitse lähteä yhtään pois. Tarkoituksena olisi siis saada säännöllinen liikunta takaisin omaan elämään, samoin terveellinen ruokavalio..*joo* Mennyt viime vuodet aika lonkkaa vetäessä ja herkkuja syöden. Ja tästä kun ei enää kuitenkaan nuorru ja kaunistu!

Itsekin innostuin ostamaan noita leseitä tämän topicin ansioista ja smoothien ja fruitien joukossa ne menee erittäin hienosti ja huomaamattomasti!

Nyt on aloitettu salitreeni ja uusi ruokavalio. Tarkoituksena ei ole pudottaa painoa, vaan lisätä hiukan tuota kropan pinkeyttä eli lihasmassaa. Käytiin mittaamassa rasvaprosentit ihan oikeaoppisesti sillä pihtimenetelmällä..Ja yllättävän hyvä tulos tuli, vaikka en kovin kovasti olekaan urheillut aikoihin. On siinä kuitenkin parantamisen varaa muutama %, joten nyt tiukkaa treeniä tiedossa..Ja hyvä mieli..

Mä olen käynyt nyt salilla n. 5 kertaa viikossa, joista yksi kerta on airobinen nyt kolmen viikon ajan. Ja mulla ainakin on paino noussut pari kiloa, vaikka ruokavalio laitettiin todella remonttiin ja syön varmasti vähemmän kuin ennen. Minulla on toisaalta myös tullut yllättävän nopeasti tuloksia, sillä painoja saa lisätä jatkuvasti lisää.. Tosin en kyllä haluaisi, että painoni kauheasti nousisi, mutta pääasiana on saada lisää lihasta.. Varsinkin mun narukäsiin..*nauru* Ja onhan niihin jo pienet hauikset jo syntyneetkin..*iloinen* *pullistel*

[q]josbe, 1.2.2006 15:10:
Kiipeily
Olen etsinyt vaihtoehtoja iänikuiselle punttikselle ja menin sitten eilen kiipeilykurssille. Kurssilla hiffasin, että tämähän voisi todellakin olla mun juttu! Siinä kuntoilulaji, joka on todella rankkaa, muttei kuitenkaan _tylsää_ hikistä puurtamista! Kaikki lihakset saavat treeniä, erityisesti kädet, ketteryyttä kertyy ja mikä tärkeintä - onnistumisen elämyksiä ja sopivaa jännitystä, muttei kuitenkaan suurempia riskejä, on taatusti saatavilla. Nyt pitää hoitaa kaikki asiaan kuuluvat järjestelyt ja raahata kunniallisesti persaukseni vielä kiipeilykurssiin kuuluvalle parin tunnin treenijaksolle, niin sitten voin ruveta treenaamaan ihan itsekseen.
Ai niin, mutta tarvitsisin parin.. Anyone?
[/q]

Toi kiipeily on aina kiinnostanut muakin.. Muutaman kerran olen käynyt kiipeämässä, mutta mitään kursseja en ole käynyt..Kuinkahan kalliista harrastuksesta on kysymys?

Sellasta ajattelin kysellä, et onko jengi käyttänyt paljon noita erilaisia ravintolaskureita laihduttessaan? Mä meinaan vihdoin sain aikaiseksi rekisteröityä http://www.keho.net sivustolle, missä on ilmainen ravintolaskuri. Sinne syötetään omat tiedot kuten ikä, paino, pituus jne. Sit joka päivälle vielä laitetaan kulutus. Eli itse laskuri laskee normaalikulutuksen ja sit jos harrastat liikuntaa, niin kulutus tietty nousee. Sit vaan käydään lisäilemään ruoka-aineita määrineen, mitä on syönyt.

Itse en käytä sitä laihduttamiseen, vaan siihen, että näen paljonko hiilareita, protskua ja rasvaa päivän aikana saan syötyä. Ja oon kokenut ton tosi hyväksi. Siinä myös kivasti näkee, jos viikolla päivät jää miinukselle, niin viikonloppuna pystyy sit hiukan herkuttelee enempi.

Suosittelen siis kaikille, mikä nyt ikinä kenenkin tarve tuolle on. Ite oon ainakin saanut hiilarimäärät aisoihin ja protskua tulee syötyä nykyisin enemmän. Laihduttajille on varmasti hyvä seurata, kuinka paljon jokaisestakin syödystä asiasta niitä kaloreita oikeesti tuleekaan..

Huono puoli on tietty se, et kaikkia aineita ei löydy kovin helposti. Niitä tosin saa käyttäjät lisätä sinne. Mut ite oon lähinnä soveltanut niitä ruoka-aineita, kun se ei itellä niin tarkkaa ole, kun ei painoa tartte tiputtaa. Ja tietty olis hyvä, jos omistaa kotona ruoka vaa'an ja muistaa vielä punnite kaikki ruuat päivän aikana. Ite punnaan osan ja osan vedän mutulla.

Mut siis vinkkinä kaikille!

[q]T-Justice, 11.3.2009 15:22:
kalorilaskuri.fi saa multa suositukset!
[/q]

Mut eiks se maksa??

Jooh..nyt taas takaisin ruotuun. Kuukausi mennyt lusmutessa ja herkkuja syödessä. Ja pääsiäinen viimeinen niitti. Tuli syötyä ja juotua niin, että lihoin varmaankin 5 kiloa!

Tänään kiireesti salille ja salaattia mussuttamaan!

[q]Hyzenthlay, 11.4.2006 21:34:
Ajattelin taas skarpata ja liittyä tänne (heh). Ärsyttää vaan se, että aina kun yritän syödä terveellisesti, tulee aterian jälkeen huono olo *täh* Tänään sain hyvän idean vetäistä ison kulhollisen kanasalaattia, mutta hyi helvetti sitä oloa sen jälkeen. Pari tuntia ihan ällö olo, ja sitten nälkä. Ei tollasta kyllä varmaan kauaa kestä... Raa'oissa vihanneksissako vika?
[/q]

Mulla on aika usein sama juttu.. Varsinkin jos olen käynyt salilla ja sen jälkeen syön jotain kevyttä, kuten kanasalaattia. Sen jälkeen on pari tuntia todella kuvottava olo. Olen myös miettinyt, että johtuisko tuo huono olo heti salin jälkeen nautitusta protskujuomasta?! Jos jollain joku järkevä selitys, niin olis kiva kuulla. Tuo kuvotus kun ei ole mikään kivoin olotila!

Tosin laihtuuhan niinkin..Mutta toisaalta taas lihakset kaipais ravintoo!

Mä mittasin rasvaprosenttini sellaisella laitteella viime kesänä ja tulos oli jotain 16% paikkeilla..Ja olin aika ihmeissäni, että se oli niin pieni.. Joulun aikoihin kävin taas mittaamassa rasvaprosenttini sellaisella laitteella. Tulos oli tyrmistyttävät 24%!!!! En millään pysty siis uskomaan, että tuollainen mittari antaa kovin oikeita tuloksia. Painoni ei ollut kesästä noussut, enkä muutenkaan ollut kokenut löystyneeni tai lihoneeni yhtään. Luulen, että tulokseen vaikutti myös se, että minulla oli talviulkovaatteet päällä..*ding*

Nyt tammikuussa kun aloitimme kunnon treenaamisen salilla otimme 7 kohtaisen pihtimittauksen, joka varmasti on paljon totuudenmukaisempi kuin tuo toinen mittari. Tulokseksi tuli 19,8%. Olin siihen oikein tyytyväinen. Jaloista mulla löytyi eniten rasvaa, mikä olikin ihan odotettua.

Tarkoituksena oli maalis-huhtikuun vaihteessa mennä ottamaan toinen mittaus, mutta just niihin aikoihin mun kuntokuuri koki pahan repsahduksen ja jäi siis menemättä. Enhän halunnut huonompaa tulosta. Nyt oon taas yrittänyt ottaa itteäni niskasta kiinni, et jos sitä sit tossa toukokuun lopulla uskaltautuis uuteen mittaukseen..*hikoil*

Jep jep.. Henkisesti rankka kesä, vei viimeisetkin kilot..ja pari ylimääräistäkin. Heikko ruokavalio ja urheilemattomuus koko kesän ajan kostautuu. Paino putoaa liaankin kanssa, näytän kamalalta ja lihaksista ei tietoakaan.. Ja tissit!? missä ne on?

Tarttis varmaan tehdä jotain?! saisi vain jostain voimia..

[q]T-Justice, 16.8.2006 14:21:
---
Sallakat, Mietin vain, että kuinka luotettavia on tollaset nestepitoisuus ja rasvaprosentti-mittaukset mitkä perustuu johonkin sähkövastus ?? juttuihin?

---

Tulokset suuntaa antavia, jos sitäkään... mutta pitkässä juoksussa näkee kyllä muutoksen. esim. itsellä 24% --->13%

nm. samanlaisen omistava
[/q]

Mut kyllä pihtimittaus on aina se varmin! Mulla oli pihimittauksen ja tommosen sähköhärvelin välinen ero varmaan jotain 6-7%. Ja ei se pihtimittaus niin kamalan kallistakaan oo..eikä vie hirveesti aikaakaan!

[q]ezzy, 21.9.2006 16:40:
Ero ja riutuminen on loistava keino pudottaa painoa, nyt on tipahtanut about kuukauden aikana n. 15kg. tervellinen olo...
[/q]

Ero vei multa ainakin 5 kiloo.. Eli jos haluu laihtuu, niin suhde vaan katkolle mahdollisimman vaikeesti..niin johan alkaa kilot tippuu.. tosin nyt kun tilanne hiukan tasaantunut on kiloja tullut takas 4 kolmessa viikossa.. Sinänsä ihan jees, ku omasta mielestäni (ja muidenkin) aloin näyttää ei niin nätiltä..

[q]vaavu, 22.3.2007 18:38:
Paino höpinää
[/q]

Laihduin viime kesänä 6 kiloa (elämä oli paskaa silloin) ja mielestäni näytin jo liiankin laihalta. Nyt olen lihonut takaisin nuo kesällä tippuneet kilot ja pari extra kiloakin tullut päälle. Välillä itseäni harmittaa kauheasti, kun olen niin "läski" Todellisuudessa olen hoikka..Ystävänikin sanovat, että näytän nyt pari kiloa "lihavampana" paremmalta kuin kesällä.Ja itseasiassa eilen katselin itseäni peilistä ja olin tyytyväinen näkemääni.. Löytyy lihasta ja vähän sitä rasvaakin..*joo**hymy* Ja olen ollut sairaana, joten treenit jääneet vähiin ja lohtukarkkia mässytetty eli varmasti mullakin paino taas noussut lisää.

Vaavulla voisin sanoa, että olet mua pidempi ja kevyempi, joten mitään syytä huoleen ei ole. Tietysti meidän kauneusihanteet voivat erota. Mun paino vaihtelee viikoittain jopa 3kiloa, joten yhden lisäkilon takia on turha maataan myydä. Kilon saa pois viikossa! Ja lihaksetkaan ei mihinkään häviä noin nopeasti, kun pohja on kunnossa. Viikko tiukkaa treeniä ja rahkaa naassuun, niin oot taas kunnossa. Hyvältä sä näytät nainen!

Kyselen täältä, kun en tiedä mistä muualtakaan topickista kyselisin. Eli jos sattuis löytymään joku asiantuntija juoksusta ja sen rasitusvammoista..?

Viime torstaina menin lenkille ekaa kertaa varmaan kuukauteen. Juoksu kulki kohtalaisesti ja mihinkään ei sattunut. Seuraavana päivänä jaloissa tuntui hiukan lihaskipua ja jäykkyyttä, mutta ajattelin sen kuuluvan asiaan, kun sairauden takia oli hiukan taukoa treenaamisissa. Muuten mitään epämiellyttävää kipua en huomannut. Lauantaina päätin lähteä taas juoksulenkille, mutta heti ensimmäisillä askeleilla huomasin, että kaikki ei ollut kunnossa. Alaselässä tuntui viiltävää kipua, joka askeleelle (ikään kuin tärähdyksestä). Kipu säteili alas reisiin, joissa tuntui jäykkyyttä ja pohkeissa tuntui kovaa puristavaa tunnetta. Yritin useaan otteeseen juosta, mutta pakko oli lopettaa heti muutaman askeleen jälkeen. Tyydyin sitten tekemään kävelylenkin. Kotona venyttelin ja alaselkä tuntui kipeältä ja jäykältä. Lauantai iltana peppuni ja jalkani myös puutuivat totaalisesti ja edelleen tiistaina juoksuaskelten ottaminen tuntuu inhottavalta ja oikeassa pakarassa tuntuu lihaskipua.

Kerran aikaisemminkin olen kohdannut saman ongelman, mutta en näin pahana. Voisikohan ongelma johtua notkoselästä, joka on todella paha..Vai väärästä juoksuasennosta? Kylmistä lihaksista, vääristä kengistä? Useimmiten olen kuitenkin pystynyt juoksemaan täysin ongelmitta..

Kiva, jos joku osaisi edes jotain vaihtoehtoja antamaan?!!!

Tahdon pian takaisin juoksulenkille!

Jaahas.. Kahden kuukauden flunssa alkaa olemaan selätetty. Nyt päälle tiukka kuukauden mittainen kesäkuntoon kuuri! Ja se varmasti riittää mulle, kun liika kiloja ei kamalasti ole. Tavoitteena lähinnä saada taas treeni kulkemaan 4-5 kertaa viikossa ja fiksuuntaa ruokavaliota. Pizzaa ym.. tullut mätettyy ihan liikaa sairaana ollessa! Tän elämän parantamisen tuloksena, jos kilo tai kaksi tippuu ja vatsanahka kiristyy, niin mikäs sen loistavampaa!

Tehokuuri alkoi tänään ja illalla onkin alkajaisiksi mukava 8 km juoksulenkki tiedossa..*joo*

[q]pupuTupuna, 19.4.2007 14:54:

Kyllä se motivaatio aina jossain vaiheessa palaa, usko pois. *hali*Ja sulla ei ole kuule ulkoisesti mitään hätää. Moni tyttö näilläkin sivustoilla olisi enemmän kuin tyytyväinen, jos omistaisi yhtä timmin kropan kuin sinulla. Sitä on vaan itseään kohtaan aina se pahin kriitikko.
[/q]

No juu..Lähinnä suurinta lysähtäminen onkin tuolla henkisellä puolella. Urheilusta ja kunnon treenistä kun saa kivasti poveria elämään. Nyt vaan ei jaksa..No heti kun muutto ja remppa ohi, niin otan itseäni niskasta kiinni..Onhan mulla vielä toukokuu aikaa!

[q]casper-dj, 4.5.2007 07:30:
---
emppu, 3.5.2007 16:38:
Mul hoiti 1,5kk työstressi tän laihduttamisen. Paino putos 6kg :D :( pää sentäs pysy kasas ja nyt vihdoin urakka ohi jotenka vois taas miettiä urheiluakin.

---

oho......duuni on kovin laihdutus kuuri todellakin.....itelki tippu 4kg 2 viikos ku oli hoppu duunissa ja samaan aikaan remppa himas.
kaippa ne pian takas tulee...siis puntille*super*
[/q]

Mä pojat kerron teille, mikä on kovin laihdutuskuuri..Se on ERO, tosin ei mikään miellyttävä sellainen.. Mulla lähti viime heinä-elokuun aikana 8 kiloo..Ne on tosin tulleet jo korkojen kera takasin.. Olen siis onnellinen..*pihkassa*

[q]pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.[/q]
Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.

Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm

tosin mä en oo laihduttamassa ;-)

O