Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 734
- 735
- 736
- 737
- 738
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]Freja, 7.6.2007 13:48:
---
Annakins, 7.6.2007 13:44:
Muistaakseni kuulemma b-vitamiinin puutos. Mutta mulla on kyllä aina auttanut pelkkä Bepanthen.
---
Joo, ollu jo hetken aikaa kyl ostoslistal joku tollanen "yleisapu".. Mietiskelin vaa et mikä se vitamiini si oli (koulussa kyllä opetellu kaikki, mutta ainoo sana mikä noista jäi mieleen on "A-vitaminoosi" tms. :D), jäi häiräämään. Kiitoksia :P
[/q]
Siis muistelen, että apteekissa olis joskus sanottu mulle, että se b-vitamiinin puutos on harhaluulo, mutta en nyt ole ihan varma. Joka tapauksessa, ilmeisesti ainakin omalla kohdalla olleet vain kuivat ja Bepanthen korjannut asian. Mut kysy apteekista, saat ainaki varmaa tietoa :D
[q]Freja, 5.6.2007 10:02:
---
2la, 5.6.2007 09:42:
Miksi ihmisten pitää täyttää tulevien tapahtumien topikit selvittämällä, miksi he eivät pääse paikalle? Ymmärrän vielä narinan siitä että kaksi samantyyppistä tapahtumaa järjestetään päällekkäin, mutta miten SINUN henkilökohtaiset retkesi mummolaan tai Ibizalle ovat niin vitun tärkeitä mainittavia?
---
Kätevä tapa ilmoittaa kaikille siitä, ettei tarvitse erikseen jokaiselle selittää syytä miksi ei tule / estää näin miljoonat kyselyt että "tuuksä?"
[/q]
En mä ainakaan muista jos joku mun kaveri on 3 kuukautta ennen bileitä maininnu topikin sivulla 3/9 että ei ole tulossa syyn x takia.
[q]Yallu, 26.11.2009 14:10:
---
pyhimys, 26.11.2009 14:05:
---
Annakins, 26.11.2009 13:07:
---
pyhimys, 25.11.2009 17:25:
kysytäänhän sitten tyhmiä. Itse aloitan opiskelut ensi vuoden alussa, niin vaikuttaako tämän vuoden puolella tienatut tulot opintotukeen mitenkään? Oman käsityksen mukaan ilmeisesti ei pitäisi olla väliä mitä tänä vuonna tienaa vaan saan täydet tuet heti tammikuusta lähtien. Vai? Kelan sivuilla puhutaan kalenterivuodesta, jonka nyt pitäisi tarkoittaa 1.1.-31.12. välistä aikaa, mutta eihän tuosta Kelasta tiedä mitkä kalenterit siellä on käytössä...
---
Ei vaikuta. Sun tuen määrään vaikuttaa se summa, mitä tienaat siitä päivästä kun aloitat opinnot. (Vaikka esim. aloittaisit 15.8. niin siihenkään ei ennen opintojen alkua tienattujen palkkatulojen pitäis vaikuttaa.)
---
Mitenkäs, jos esim. lomarahat plus edellisen kuun palkka (itsellä esim. nyt joulukuun palkka) tulee tilille sen jälkeen, kun on aloittanut opiskelut, niin vaikuttaako se? Unohdinkin tuossa edellisessä viestissä täsmentää.
Ettei vaan Kelassa olisi tehty jotain ihan järkevästi...
---
Kaikki mikä MAKSETAAN opintojen aloituksen jälkeen vaikuttaa tulorajoihin.. Kannattaa neuvotella työnantajan kanssa, josko olisi mahdollista saada kaikki rahat tämän vuoden puolella..
[/q]
Joo sori tosiaan, ois pitänyt täsmentää, että maksupäivällä on merkitystä.
[q]ezzy, 22.5.2007 20:40:
"Ally" sanaa vastaava englannin kielestä eli liittolainen.
[/q]
Accomplice? Partner? Lisää: http://thesaurus.reference.com/search?r=20&q=ally
[q]Freja, 8.5.2007 15:43:
Hmm. Eli niil ei oikeen oo muita eroja kuin kofeiinimäärät? Ja mitäs tuo ihmiselle auttokaan, siis antioksidantit? Mul ny o vähä piuhat sekasin.
[/q]
Yrttitee ei varsinaisesti oo teetä (vähän sama ku päärynäsiideri ei oo siiderii vaan perryy... :D) vaan yrteistä valmistettua juomaa, eli ne ei ees oo sama asia eli eroja on paljon. Vihreä tee taas sit on teetä, mutta sisältää tosiaan vähemmän kofeiinia ja runsaasti antioxidantteja (joista löytyy lisää löpinää tuolta linkistä). Auttaa kuona-aineiden poistumiseen tms.
Eri yrteillä sit taas vaikutuksia. Mulla esim. kamomilla auttaa vatsaan (tosin yleensä käytän maitohappobakteereja kun ovat tehokkaampia) ja kai sillä jonkinlainen unettavakin vaikutus on.
[q]Tiikerriii, 18.4.2007 09:20:
Älkää hyvät naiset menkö vaan täyttämään kynsiä..vanhat pitää viilata eka pois ja sitten uutta tilalle ja akryylikynsiä en suosittele kenellekkään se on myrkkyä kynsille.!
[/q]
Ai noita ei kantsi tayttaa? Hyva tietaa, tosin yhden kokeilun jalkeen ei kyl enaa rakennekynnet nappaa, oli sen verran ahdistavaa :/
[q]Freja, 17.4.2007 22:12:
Kävin tuossa reilu kk sitten ottamassa akryylikynnet, ja näihin laitettiin päälle sellast jauhetta siveltimellä joka sitten kovettui kynsiini. Nyt kynent on jo kasvaneet niin paljon että tahdon kaiken ylimääräisen pois.
Saanko siis tuon "kovettuneen puuterin" kynsistäni kotikonstein vai joudunko menemään alan liikkeeseen ne poistatuttamaan?
[/q]
Kannattaa joko mennä poistattamaan tai sitten viilata ne pois. Mulla lähti itsestään ja kynnet jäi aika kamalan näköisiksi. Tai sit meet täytättää ne uudestaan :)
[q]Mark Hamilton, 1.3.2007 12:59:
---
onni3mk, 1.3.2007 05:41:
Mitä tapahtuu postimerkittömille kirjeille, jotka on heitetty postin laatikkoon?
---
Kai ne tulee lähetäjälle laskun kanssa.
[/q]
Entä jos ei ole lähettäjän osoitetta näkyvissä?
[q]$, 30.1.2007 22:35:
---
Annakins, 30.1.2007 22:34:
---
$, 30.1.2007 22:29:
---
Freja, 30.1.2007 20:12:
Mä lähden matkalle ja tarvin mukaani lääkkeitä.
Pitääkö mulla olla niiden reseptitkin mukana? Alkuperästen pakettien mukana pitämisen tiiän, mut entä ne reseptit?
Ja entä rokotekortti? Sekin mukaan?
---
Suosittelen ehdottomasti ainakin Aasian maissa.
Selvitä onko lääkkeissäsi esim. kodeiinia ja miten maan lainsäädäntö suhtautuu moiseen. Esim. UAE:ssa edes resepti ei auta.
---
ja nykyään myös lentomääräysten takia pitää olla reseptit mukana.
---
Vaikka olisikin vaan nappeja eikä litkuja?
[/q]
Joo kyl mun muistaakseni reseptilääkkeissä.
[q]$, 30.1.2007 22:29:
---
Freja, 30.1.2007 20:12:
Mä lähden matkalle ja tarvin mukaani lääkkeitä.
Pitääkö mulla olla niiden reseptitkin mukana? Alkuperästen pakettien mukana pitämisen tiiän, mut entä ne reseptit?
Ja entä rokotekortti? Sekin mukaan?
---
Suosittelen ehdottomasti ainakin Aasian maissa.
Selvitä onko lääkkeissäsi esim. kodeiinia ja miten maan lainsäädäntö suhtautuu moiseen. Esim. UAE:ssa edes resepti ei auta.
[/q]
ja nykyään myös lentomääräysten takia pitää olla reseptit mukana.
[q]NextAce, 4.1.2007 21:43:
---
$, 4.1.2007 21:34:
Nyt ne veljekset väittävät, että luku olisi reilu 13 pulloa keskiolutta.
Prove them wrong PLZ!!
---
4cl 38% viinaa vastaa yhtä keskiolutpullollista?
4cl 38% viinaa = 1 ravintola-annos
0.33 pullo kepua = 1 ravintola-annos
näin mä sen käsittäisin?
[/q]
Jos juo 0.2 dl 38% viinaa tunnissa tai 5.15 pulloa 4.6% kaljaa ni promillemäärä on sama.
Tosin varmasti väärä tapa laskea asia :D
[size=9]Noni, oisko nyt oikee paikka :D[/size]
Minkä takia Saddam Huseinista puhutaan aina Saddamina? Ei George Bush oo George tai Tony Blair Tony yleisessä kielenkäytössä.
[q]Mark, 1.11.2007 12:16:
vaik poistan kaikki kommentit yhtä lukuunottamatta mulla lukee 6 kommenttia sivun alalaidassa, MIKS?! *toktok*
-M
[/q]
eiku siin lukee 67! ÖHÖHÖHÖ
Miten sitä saa pysäyttää ihmisen joka tulee hakemaan kioskilta juoksukaliaa? Potkasee juostessa jalat alta ja vääntää käden selän taakse ja istuu selän päälle ja soittaa poliisille? Vai meneekö tuo pahoinpitelyn puolelle?
[q]domi, 11.11.2007 13:48:
Eiköhän se ihan verikokeilla mitata, jos nyt kysymyksen oikein käsitin :)
[/q]
Nii siis meinasin et voinko vaa kävellä tervkeskuksee sisää ja sanoo "moi mitatkaa mun kolesteroli kiitti hei", vai vaatiikse jotain sen suurempia tutkintoja? :P
[q]Avernian, 21.3.2007 07:45:
Luvassa +11C ja aurinkoa täydeltä terältä. Mitä silloin kannattaisi tehdä?
[/q]
Koska muka tollasta on luvassa? *täh*
[q]soile, 24.8.2007 11:33:
Meidän shampoopurkissa kyl lukee toi pH*täh*, mut meil onki tota erittäin hienoa suomalaista shampoota.
[/q]
Jahas, ja paljonko siinä mahtaa olla se pH?
[q]Lyylikki, 7.4.2009 22:29:
Jos et vielä Ekolosta ostanut mieleistä, niin Design Forumilla on kanssa kaikkia erilaisia painettuja kankaita kangaskasseissa. Vähän hintaviahan ne tosin on, mut mut...
Nyt oon pitkään kulkenut kaverin jättämän kanssin kanssa, johon se ite on painassu vaaleenpunasen pääkallon. Ihan jees, eikä ees olis mitenkään älyttömän vaikeeta tehdä itte kangasväreillä.
[/q]
Löysin itseasias Ekolosta kivan, joka oli siis jopa luomua. Tein ystäville sellasen "luomukassin" mihin ostin kaikkee mahollista luomua, kun tänään menen heille kylään. Jos oisin keksinyt idean hieman aikaisemmin eikä maanantaina, olis ollu aikaakin tehä ite kangasväreil joku muksa.
Mut täytyy käydä ittelleni vilkasees tota Design Forumia ^__^
[q]andi--, 12.11.2006 18:31:
Tästä ainakin hieman vastauksia tiedonjanoon: http://www.finavia.fi/lentokoneidenjaanestojapoisto
[/q]
No ei oikeestaan tai si mä en vaa osaa lukee
Mitä eroa on lyhenteillä Ms ja Miss? Esim netissä tulee välillä vastaan noita, missä pitää olla valittuna joku seuraavista:
Miss
Mr
Mrs
Ms
Mit vit? Muistan, että koulus aina opetettiin, että on Mr Mrs ja Ms, joka ois lyhennys Missistä. Mut siis... täh? Voisko joku viisaampi ny jelppiä vähä kiits ^^
- « Edellinen
- 1
- ...
- 734
- 735
- 736
- 737
- 738
- ...
- 798
- Seuraava »