Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 701
- 702
- 703
- 704
- 705
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]Skenemursu, 18.9.2009 08:41:
GB laskutus netinkaytossa.
eli kysymys/dilemma menee nain. Minulla on talla hetkella 2mbps/512 adsl yhteys mutta nyt olis tarjolla tallanen.
3G Wireles Router - (nopeus 7 mbps) - mutta hinta menee GBitteina...
[/q]
Kannattaa sitten suhtautua varauksella tuohon langattomaan 7 Mbps nopeuteen, käytännössä nopeus on varmasti alhaisempi.
[q]Skenemursu, 18.9.2009 09:14:
onko ideoita mista tollasen mittaus-softan sais eli onko kokemuksia jostain? siis se pitaa jotenkin menna ton adsl modeemin kautta... kun on useampi kone joka sita kuormittaa.. ?
edit: ja juu siis gigabytteja tosiaan =)
[/q]
ASDL-modeemistakin varmaan saa jotain statistiikkaa ulos, mutta itte asentaisin Netlimiterit joka koneeseen, on kuitenkin niin pikkusofta. (Paitsi, että sulla tais olla mäkki, joten tää neuvo ei varmaan auta..)
[q]akir0, 18.9.2009 08:44:
---
Skenemursu, 18.9.2009 08:41:
eli kysymys/dilemma menee nain. Minulla on talla hetkella 2mbps/512 adsl yhteys mutta nyt olis tarjolla tallanen.
eli esim 30 GB - 30 euroa / kk
ei ole minkaanlaista kasitysta paljonko nettikaistaa kaytan talla hetkella nykyinen nettini maksaa 42 euroa/kk, tuo uusi (nopeempi) sais maksaa vaikka 60 eur/kk eli 60 GB niin viela voisi vaihtaa mutta jos menee paljon yli niin ei oikein raaski.
nykyisellaan kaistaa imee paivittain 2-3 konetta.. ajoittain 4 konetta... lahinna vaan selailua, kevyita ftp siirtoja, emailit jne.. mutta tietty joku youtube saattaa vahan kuormittaa.. ?
eli onko karya kellaan kuinka paljon normikaytossa gigoja kuussaa siirtyy?
---
Sulla meni auliisti sekaisin jo gigabitit ja gigabytet, mutta luultavasti laskutus on siis Gigabyteinä, eli Gigatavuina.
60 Gigaa on kyllä kuussa kohtalaisen paljon liikennettä jos ei netistä warea imuta, eikä lähetä/lataile leffoja tai siirtele paljon esim. valokuvia verkon ylitse.
Mutta melkein sanoisin, että tökkää nykyiseen kokoonpanoon joku mittaussofta, jolla seuraat vaikka viikon, että paljonko sitä liikennettä tulee. Sen perusteella lienee paljon helpompi arvioida käyttöä.
[/q]
onko ideoita mista tollasen mittaus-softan sais eli onko kokemuksia jostain? siis se pitaa jotenkin menna ton adsl modeemin kautta... kun on useampi kone joka sita kuormittaa.. ?
edit: ja juu siis gigabytteja tosiaan =)
[q]wiwi, 25.8.2006 12:36:
---
Viivi, 24.8.2006 22:06:
Miksi kaikki ruoka ja kahvi maistuu paremmalta metsässä?
---
Koska metsässä on aina hyvä meininki. Stressi hälvenee ja mieliala kohoaa. Ehkä siinä sivussa saa sitten vähän liikuntaakin, mikä tietenkin vaikuttaa myös.
Minä *sydän* Metsiä
[/q]
Hemmetin hipit
[q]Skenemursu, 18.9.2009 08:41:
ei ole minkaanlaista kasitysta paljonko nettikaistaa kaytan talla hetkella nykyinen nettini maksaa 42 euroa/kk, tuo uusi (nopeempi) sais maksaa vaikka 60 eur/kk eli 60 GB niin viela voisi vaihtaa mutta jos menee paljon yli niin ei oikein raaski.
nykyisellaan kaistaa imee paivittain 2-3 konetta.. ajoittain 4 konetta... lahinna vaan selailua, kevyita ftp siirtoja, emailit jne.. mutta tietty joku youtube saattaa vahan kuormittaa.. ?
[/q]
Sulla meni auliisti sekaisin jo gigabitit ja gigabytet, mutta luultavasti laskutus on siis Gigabyteinä, eli Gigatavuina.
60 Gigaa on kyllä kuussa kohtalaisen paljon liikennettä jos ei netistä warea imuta, eikä lähetä/lataile leffoja tai siirtele paljon esim. valokuvia verkon ylitse.
Mutta melkein sanoisin, että tökkää nykyiseen kokoonpanoon joku mittaussofta, jolla seuraat vaikka viikon, että paljonko sitä liikennettä tulee. Sen perusteella lienee paljon helpompi arvioida käyttöä.
[q]niomic, 22.7.2009 19:02:
Eipä mulla oo asiasta sen enempää faktatietoa, mutta toi almanakkajuttu nyt tuntuu aika ontuvalta :D Nimiä on x määrä per päivä ja kaikkihan nyt tietää et sieltä puuttuu pirusti nimiä (esim. mun :)
Mä äänestäisin siis jo etu- ja sukunimien erilaisen luonteen takia etunimet voittajaksi.
[/q]
Hmm... Vaikka etunimiä olis kaks kertaa enemmän kuin mitä almanakassa listataan, olisi niitä silti mun mututuntuman perusteella paljon vähemmän kuin mitä vanhassa kunnon puhelinluettelossa on erilaisia sukunimiä.
Toisaalta, etunimiä keksitään koko ajan lisää, sukunimiä vähemmän.
Aika kinkkinen!
[q]mayah, 20.4.2005 16:38:
---
Fyraett, 20.4.2005 16:37:
jos postausnitkuis raivottaa sendii nii tulee tuplapostaus
---
Ai et siis jos painaa tosi kovin hiirtä tallenna-napin päällä, ni se tulee kahdesti?
[/q]
tai jos oon vain huomionkipee?
[q]djbege, 5.6.2009 20:01:
Menettääkö mikrokuituliina tehonsa, jos sen pesee pyykinpesukoneessa?
[/q]
Eeeei kai. (Ja kyllähän niissä on ihan konepesuohjeetkin.)
Ekana löytynyt Sini-mikrokuituliinan hoito-ohje:
http://www.suomikauppa.fi/product_info.php?products_id=3041
Huuhtele mikrokuituliina aina käytön jälkeen. Voit pestä liinan pesukoneessa 60 asteessa. Käytä pesupussia. Älä käytä huuhtelu- tai valkaisuaineita.
Edit: yhdys-sana-vihre
[q]akir0, 17.9.2009 15:16:
---
Jammailija, 17.9.2009 07:29:
Tietäisköhän kukaan firmaa, joka valmistais värillisiä kalvoja valoihin (esim. diskovaloihin yms.) ja jossa vois käydä fyysisesti piipahtaa? Ku mul on pari kirkasta energiansäästöloisteputkee, jotka ajattelin kalvottaa ja vaihtaa hiukka kämpän värimaailmaa.
---
http://www.discoland.fi/index.php?val1=2&val2=15&val3=0&val4=0&val5=0&w= ja vasemmalta sit valitset kalvoja. Tietääkseni tuolla voi ihan mennä käymäänkin.
[/q]
Thanks man!
Menettääkö mikrokuituliina tehonsa, jos sen pesee pyykinpesukoneessa?
[q]astaroth, 25.6.2009 07:58:
miksi jokaisessa stand up-setissä jonka katsot ruudulta tai livenä, on se sama ylitse muiden ärsyttävästi käkättävän naisen nauru?
vai onko se ihan vaan jokaisessa vitun setissä, jonka minä elinaikanani katson?
[/q]
joku vaan istuu nauhoituspaikkaa lähellä, jos siellä on yleisö mikitetty, toi on kyl todella ärsyttävää. Parissa talk showssa huomannu samaa.
[q]wiwi, 28.7.2009 19:54:
Onko kellään mitään kuumia vinkkejä?[/q]
Jos kone joskus toiminu normaalisti niin varmuuskopio kaikki tärkeät tiedostot ja asenna windows uudestaan.
[q]Amma, 25.6.2009 09:13:
Sensuroimisesta.
Havainto on YleX-kanavalta ja kohteena Lily Allenin biisit The Fear ja Fuck you. The Fearissä on sensuroitu yksi fucking-sana kun taas Fuck youssa ei ole sensuroitu yhtäkään fuckia. Tokihan viimeksi mainitusta "ehkä" katoaisi sanoma, jos sensuuri pyyhkäisisi yli, mutta miksi sitä biisiä sitten soitetaan radiossa? Missä logiikka?
[/q]
Tietämättä varmuudella veikkaan, että toi The Fear on tullu jonain promona, joka on valmiiksi sensuroitu?
Pitääkö paikkansa ettei periytyviä sairauksia(diabetes,astma) sairastava voi luovuttaa elimiään? Ymmärrän toki sen, ettei ehkä pahan astmaatikon keuhkoja kannata luovuttaa, mut muuten..?
Mitä tekemistä sitä keksis, joka ilta on tällästä ajelehtimisaikaa tunnista viiteen tuntiin..? Ja kun pointtina on etten voi poistua kotoa( ja on jo siivottu, pyykätty, tutkittu nettiä ja tuijotettu telkkaria ihan tarpeeks).
Virkkausta ehdotettu muttei se taida ihan olla mun juttu
[q]Amma, 7.4.2009 22:57:
---
Dave^, 7.4.2009 22:00:
---
wiwi, 7.4.2009 21:57:
Oma kysymys koskee junia. Mihin menevät junan vessasta jätökset? Raiteille suoraan vai? Jos, niin miten ne sieltä häviää?
---
Joo ei ne enään kiskoille mee. :D Siel on muistaakseni kunnon säiliöt tmv systeemit mihin ne menee.
---
IC-junissa, Pendolinoissa ja uusissa paikallisjunissa on säiliöt, mutta entäs vanhemmat (pika)junat? Kyllä mä olen mielestäni ja muistaakseni vielä tällä vuosituhannella matkustanut Suomessa sellaisella junalla, jossa luukku aukeaa suoraan raitelle ja vessoissa on ollut kyltti, ettei niitä sais käyttää asemilla.
Ja jos ne raiteille päätyy, niin eipä niitä sieltä (korpitaipaleilta) kukaan käy keräämässä, vaan ne poistunevat luonnollisesti imeytymällä, maatuumalla, ötötöttiäisten ja muiden eläinten toimesta jne.
[/q]
Kai se on sitten uskottava. Tää asia on hämmentänyt mua viime kesästä asti.
Kiitos vastauksista. :)
[q]wiwi, 28.7.2009 19:54:
Käämi palaa! Netti kaatuu ihan jatkuvasti ilmoittaen "pahoittelemme, firefox kohtasi odottamattoman ongelman ja kaatui blaablaamölömölöinyourface". Ongelmia on myös muiden ohjelmien kanssa: toisinaan esim. Word "ei vastaa" tai "joudutaan sulkemaan" Mitämitämitä? Oon Spybotilla ja koneen omalla jollain tarkistusohjelmalla muutaman kerran käynyt koneen läpi, eikä mitään poikkeavaa ole löytynyt. Onko kellään mitään kuumia vinkkejä?
[/q]
pilkunnussintaa, mutta nettisi ei kaadu, vaan selain (ja muutkin ohjelmat.) veikkaisin joko windowsin yleistä kusentaa tai jos konekin kaatuilee, niin koneen muistipalikat on paskana.
[q]PoisoN, 29.7.2009 08:52:
Olisiko kellään lyödä faktaa pöytään EU-ajokortilla ajamisesta Jenkeissä? Olen tähän asti saanut aika ristiriitaista infoa.
Lähden parin viikon lomareissulle Illinoisin ja Iowan osavaltioihin ja tarkoitus olisi ajella satunnaisesti paikallisten sukulaisten autoilla ja mahdollisesti myös vuokrata auto lyhyeksi aikaa.
Kelpaako eu-kortti sielä sellaisenaan? Suomen autoliitosta saisi pienellä rahalla USA-liitteen, mutta se on täysin epävirallinen (ainoastaan kortin tekstit käännetty englanniksi), joten en tiedä kannattaako sellaista hommata.
[/q]
Suosittelisin että otat yhteyttä johonkin viranomaiseen ja käyt kysymässä asiaa. Esimerkiksi poliisilaitoksella voisit käydä vierailemassa tai vaikka soittaa. Ei maksa vaivaa niin paljon ja varmasti saat oikeaata tietoa etkä mitään mutua sieltä sun täältä.
[q]Yallu, 25.6.2009 10:00:
---
Lyylikki, 25.6.2009 09:55:
Onko liikennessäännöt muuttuneet jotenkin niin, että mopolla ja skootterilla saa ajaa kaksi päällä, jos molemmilla on kypärät? Tarkoitan tässä siis mopoiksi rekisteröityjä vehkeitä. Kevareilla ja moottoripyörillähän nyt toki on saanut ja saa kyytsätä.
Näin muutama viikko sitten, kun pari jantteria ajoivat ihan perus PV:llä kaksi päällä poliisin ohi, eikä poliisi reagoinut tähän mitenkään. Lisäksi olen usein nähnyt skoottereita, joissa on kuskin lisäksi vielä matkustajakin.
---
Nyt kun mopokortti on tullut pakoliseksi, niin mopoillakin saa kuljettaa matkustajaa, jos se on rekisteröity kahdelle.
[/q]
Joitakin vuosia sitten oli vielä niin, että aika harva oli rekisteröity kahdelle. Mutta nykyään lähes poikkeuksetta kaikki vuosimallia 2003 (?) ja uudemmat mopot on rekisteröity kahdelle.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 701
- 702
- 703
- 704
- 705
- ...
- 798
- Seuraava »