Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 611
- 612
- 613
- 614
- 615
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]mark hamilton, 28.11.2008 13:07:
---
Takyon, 28.11.2008 12:27:
---
mark hamilton, 28.11.2008 12:23:
Miten tuossa niin hulluja että siis:
"Ampuu 100 miestä"
Eli siis mitäs jos tuolla tarkoitetaankin että "Ampuu miestä 100 patia/s" kun siinä ei ole ilmoitettu yksikköä???
---
Mä en edes ymmärtäny kysymystä? :D Siis mistä tässä edes on kyse? Tai mihin tää liittyy?
---
No se liittyy nyt siihen että kun sanoo että "Ampuu sataa miestä" niin sehän tarkoittaa että "ampuu 100 kpl miehiä". Mutta lausemuotona jos mennään puhekielenmukaan ja tapaan sanoa niin tuo lause sopii siihen että sillä ammutaan miehiä jollain nopeusyksiköllä: siis "Ajoin sataa autoa" voitaisiin ymmärtää että henkilö ei ajanut 100 kpl autoja vaan ajoi yhtä autoa 100 km/h.. eli??? voisiko asian ymmärtää lekkimielisesti kahdella tapaa??
[/q]
itse kyllä ymmärtäisin "ajoin sataa autoa" lopulta että ajoi 100km autolla, mutta en ikinä kyllä ole kuullut kenenkään puhekielessä käyttävän tuommoista lausahdusta. ajoin satasta, ajoin sataakahtakymmentä jne. on ihan normaaleja mut niissäki auto on tupannu taipuu muotoon autolla eikä autoa. kai tämä on sitten asuinpaikasta riippuvaa murteen tapaista
[q]Freja, 8.9.2005 21:47:
Miksi kuuluu eri ääni esim solisevasta vedestä, kun puren hampaitani yhteen, kuin silloin, kun en pure?
[/q]
Aluksi hieman taustaa: Ääni kuullaan pääkallon sisällä olevissa kuuloelimissä, joihin ääni välittyy pääosin korvakäytävän, tärykalvon ja kuuloluiden kautta simpukkaan jossa ääni aistitaan. Ääni voi päätyä kuuloelimiin myös nielun ja pääkallon kautta, näitä harvemmin huomaa mutta bileissä voi kokeilla tulpat päässä miten suun avaaminen/nieleminen vaikuttaa ääneen.
Se mitä veikkaan että hampaita purressa tapahtuu, on että ne reitit joita pitkin ääniaallot siirtyvät kuuloelimiin muuttuvat. Nielu muuttuu muotoa/kokoa, ääni kulkee eri tavalla jännittyneiden lihasten läpi ja pääkallon luut ovat lähempänä tai koskettavat toisiaan, jolloin jotkin taajuudet siirtyvät paremmin toisten siirtyessä huonommin -> aistittava ääni muuttuu. Eli, pureminen muuttaa kuuloelimiin päätyvän äänen sisältöä.
[q]¦):
Miksi ihminen muistaa paljon enemmän juuri niitä ikäviä muistoja sekä noloja ja muutenkin vaikeita muistoja kuin taas niitä ilosia ja mukavia niin vähän?
tää ihmisen valikoiva muisti on mun mielestä vähän Wierd
[/q]
Psykologian kirjan mukaan syy on suunnilleen näin: Ihminen ei koskaan jaksa käsitellä niitä huonoja asioita kunnolla loppuun... Ja kun niitä ei käsittele, ne tulee pintaan... Vähän kuin lasku, jota ei maksa. Sit tulee muistutus ja isompi lasku. (no ei ehkä ihan, mut melkein *joo*) Samalla kun niitä ei käsittele, ne yrittää muistaa parempina ja kieltää itseltään... Että näin se kirja sanoo...
[q]Freja, 12.9.2005 20:36:
Minähän en mikään ruudinkeksijä ole, joten tämmöinen mietityttää: Miten ihmeessä jostain pahvitötteröstä, missä on sisällä ruutia, voi tulla tyyliin sydämenmuotoisia räjähdyksiä tai spiraalimaisia valojuovia? Tähtään siis siihen, että kun olin lintsillä eilen, niin rupesin vain miettimään että jopas jotkut on vaan älykkäitä kun semmoisia osaa väsää.. Vai onko? Ja olis mukava tietää et mikä on ilotulitteiden rakenne tai jotain kun niistä saa erivärisiä ja varsinkin eri muotoisia *täh*
[/q]
Pakollinen how stuff works.com linkki: http://people.howstuffworks.com/fireworks.htm/printable
Räjähdysten väriin vaikuttaa se mitä materiaalia räjähdysaineeseen on sekoitettu. http://cc.oulu.fi/~kempmp/colours.html
Räjähdyksille muoto saadaan käyttämällä vaiheistettuja räjähdyksiä. Pääpanoksen sisään laitetaan haluttuun muotoon pienoispanoksia. Pääpanos räjäyttää pienoispanokset liikkeelle, jotka (hyvin lyhyttä) hetkeä myöhemmin muodostavat räjähtäessään halutun kuvion.
Kehittelytyö taitaa olla aika pitkälle käsityötä, tosin tietokoneella noita räjähdyskuvioita pystytään varmaan mallintamaan.
Miksi mieleni tekee jatkuvasti jotain makeaa? Ja miten tästä mielihalusta pääsee eroon?
Onko suoranainen itsemurha lahtea hirveassa krapulassa alennusmyynteihin?
Vastaus itselleni: ON (mutta lahden silti.)
[q]domi, 28.12.2007 18:10:
Näkeehän se, jos vain osaa katsoa sieltä (joko wlanpurkin ohjelmasta tai kytkimen ohjelmasta). Täytyy kyl myöntää et hyvin harva oikeasti seuraa sitä, et käyttääkö joku kaistaa vai ei, varsinki jos wlan on suojaamaton.
[/q]
Ai se menee sillain. Mä kyl otin tollasen jonkun suojaamattoman kun luulin, et noita suojattuja ei ees pysty muut käyttämään...*blush* Eli kannattaako ennemmin ottaa tollanen suojaamaton sit? Onneks ei oo kun pari päivää tällasta keplottelua ja alkaa se oma taas toimimaan!
[q]ezzy, 21.7.2008 16:55:
---
%, 21.7.2008 16:02:
---
Mutta pistää silti miettimään miksi ne insinöörit jättää suunnittelemiinsa laitteisiin noita ikuisesti hehkuvia ledejä ja stand-by tiloja, millä ei ole laitteen käytön kannalta mitään merkitystä. Itselläni stereoissa hohkaa aina ledi ja sitä ei saa muuta kuin stand-by tilaan. DVD ledi hohkaa aina. Digiboksi ledi palaa aina. Sähköä palaa turhaan, kyllä inssit on tyhmiä. Tommonen pistorasia olis kyllä hieno, mistä noita saa ja onko niissä samassa ylijännitesuoja?
---
Ehkä ihmiset haluaa tietää missä tilassa laite on, onko se päällä vai ei?
[/q]
onhan se tosiaan mukava tietää kulkeeko laitteeseen virtaa ollenkaan vai ei. Ledithän ne eniten siinä vehkeessä virtaa vievätkin =P eihän se muuntajakaan lämmin ole koskaan eihän.
[q]Jutu, 7.9.2008 15:11:
---
Kolera, 7.9.2008 15:07:
Mistä kaikesta voi johtua et oksentaa verta? tuossa eilen tuli eka ylös kaliat kun rupes röyhtäsyttää liikaa ja sitten 20s päästä rykäsin parin desin verran punasta raudanmakusta hyhmää pihalle. Voiko joku vatsahaava olla oireeton? mielestäni en ole syönyt lasia tai muita pieniä teräaseita =P
Voiko kurkku vuotaa noinkin paljon muka verta?
---
Maksakirroosi, mutta sulla tuskin on sitä vaikka ootkin tollanen juåppå :P Kyllähän se ruokatorvi voi ärsyyntyä jos paljon oksentelee, mutta kyllä toi pari desiä kuulostaa aika paljolta. Tai sitten sulla on mahahaava. En mä tiä. Mee lääkäriin :D
[/q]
en mene! saattasin saada apua! HYI!
Kun aina puhutaan että boolissa hedelmissä on eniten alkoholia, niin mistäs tämä johtuu ja onko se kuinkakin paljon suurempi se alkoholipitoisuus kuin itse juomassa?
[q]Muikku, 13.11.2008 00:59:
Mitä KEKEKEKEK tarkoittaa? Onko se vaan naurua?
[/q]
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=kek
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=kekeke
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=kekekeke
=P
ja joo eli oon itse ymmärtänyt tuon ihan LOLOLOLOLOLOL:na enkä minään suurempaa tarkoitusta omaavana ilmaisuna. Korjatkaa toki jos olen taas ihan vitun hukassa ='(
[q]JustinSane:
---
solitaire:
---
ella_:
player-hater?
---
Niin, mutta mitä se tarkoittaa suomeksi?
---
Pelaajan vihaaja :PP
[/q]
Mulle tuli itselle mieleen, että se vois tarkoittaa tosikkoa, mutta tiedä sitten...*täh*
[q]anniharha, 19.5.2009 19:53:
Mikä ero on kimalaisella ja mehiläisellä? Onko niiden pesät samanlaisia kuin amppareilla? Voiko sellainen olla meidän vintillä? Miksi ne tulee kämppään sisälle (tänä aamuna oli keittiön lattialla kaks), onks se sama kuin itikoilla eli tulevat jo etukäteen suojaan sateelta, vai himoitseeko ne vaan ikkunalla kukkivaa värinokkosta? Miks ne tänään kömpivät vaikean näköisesti pitkin lattiaa eivätkä surisseet ja yrittäneet tappaa mua? Nauttivatko ne vaan seurata aiheuttamaansa semipaniikkikohtausta? Kai ne kuoli kun imuroin ne? Mistä mä löydän itselleni avomiehen joka tappaa ne mun puolesta, tai edes vie imurin pölypussin roskikseen?
Ei, en pysty googlettamaan asiaa, koska en kestä nähdä edes yksityiskohtaisia kuvia ensiksimainituista luontokappaleista. Hyi.
[/q]
Kimalainen on se läski pörrönen pimppari. Mehiläinen taas vähän vantterampi versio ampiaisesta.
Kylhän ne voi olla teitin vintillä. En uskois et ne näin myöhäsessä vaiheessa ainakaan olis heräämässä horroksesta eli en tiiä miks ne vaan jorailee pitkin lattioita. Eiköhän ne kuollu jossei ne pörrää siel imurissa =P
[q]Tres:
Ei kyl mitään hajuu et mitä
joku hyttynyt kelaa duunaavansa kuumana
kesäpäivän sadan metrin korkeudessa
[/q]
Tsekkaa reviiriään ja vilkuttaa beibeille...
[q]Ana-5000:
Harjoitettiinko muissa maissa systemaattista ja laajamittaista orjakauppaa kuin USA:ssa? Millainen on Euroopan historia orjuuden suhteen? Kuinka laajasti Afrikan orjatuonti vaikutti Euroopassa?
[/q]
http://www.antislavery.org/breakingthesilence/slave_routes/slave_routes_Europe.shtml
http://www.nmm.ac.uk/freedom/viewTheme.cfm/theme/timeline
http://en.wikipedia.org/wiki/Slavery
Portugaliin ensimmäiset orjat tuotiin jo 1400-luvulla ja 1800-luvulla orjakauppaa alettiin kieltää. Orjakauppaan osallistuivat mm. Portugal, Espanja, Ranska, Englanti, Hollanti ja näemmä myös Tanska ja Norja jollain tasolla.
Orjakaupan vaikutuksesta Euroopassa kertoo se että 1800-luvulla Englantiin tuli 70% puuvillasta USA:n etelävaltioiden puuvillaplantaaseilta ja USA:n sisällissota ja sen vaikutus tuodun puuvillan määrään aiheutti arviolta puolen miljoonan ihmisen nälänhädän Liverpoolissa.
Jos kilpikonnalta vie sen kuoren, onko se koditon vai alasti?
Jos joku kenellä on multipersoonallisuushäiriö, uhkaa tappaa itsensä, onko se panttivankitilanne?
Ameriikassa kun ajokortteihin kirjoitetaan enemmän faktaa omistajasta kuin suomessa (pituus, paino silmien väri) niin mitä ne laittaa kohtaan ”hiusten väri” jos henkilö on kalju?
Valonnopeus on aika vitusti.. Mikä on pimeyden nopeus?
Miten se kaveri kuka ajaa lumiauraa pääsee lumimyrskyjen aikaan töihin?
Miksi pizzat tulee aina neliön muotoisissa pakkauksissa vaikka ne on pyöreitä?
Jos on olemassa paranormaaleja, yliluonnollisia ilmiöitä, niin onko olemassa aliluonnollisia ilmiöitä? Miksi niitä kutsuttaisiin? Pseudonormaaleiksi ilmiöiksi?
[muokattu 18.6.2004 14:11]
[q]mayah:
Miten korkeelle hyönteiset lentää?
[/q]
Korkeimalla tavattuja eläimiä ainakin on tietyt linnut everestinkin yllä, ja hyönteisistä tietyt hämähäkit on tavattu jopa yläilmakehässä, kun ne ovat olleet verkolla kiinni sademetsässä ja kelluneet tuulen mukana siellä kilometrien päässä seitin toisessa ääripäässä. Eli eiköhän niitä ötököitä ole pilvenpiirtäjissäkin. Lintuja on ainakin.
miksi klubbariin ilmestyy melkein kokoaika jotain turhia topickeja nykyään? (onko niitä hyödyllisiäkin?)
[q]Ana-5000:
---
Karvinen:
mitä tarkoittaa sanat inhimillinen ja pinnallinen?
ei kaikkee voi tietää
---
Inhimillinen = Inhimillisillä ominaisuuksilla varustettu; vastakohta: Epäinhimillinen
Pinnallinen = Pinnallisilla ominaisuuksilla varustettu; vastakohta: Syvällinen
[/q]
jos joku sanoo mulle esim. et oon pinnallinen ihminen ja mä kysyn että mikä on pinnallinen ihminen ja tää vastaa että pinnallisilla ominaisuuksilla varustettu ihminen../ei syvällinen... niin eihän tuo vastaus kata sitä minkälainen mä oon... menikö vähä ympäri?? ehkä tänää on väärä päivä ajatella fiksusti...
[q]Lene:
No joo joo kunhan nyt äkkiseltään turhauteena heitin.
[/q]
Ähjoo. No en olisi voinut vastustaa kiusausta, vaikka olisinkin miettinyt asiaa tuolta kannalta. x) Nyt tuli puoliksi refleksinä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 611
- 612
- 613
- 614
- 615
- ...
- 798
- Seuraava »