Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 580
- 581
- 582
- 583
- 584
- ...
- 798
- Seuraava »
Minkälaiset näyttösäädöt kannattaa olla jotta voisi minimoida silmien "väsymistä"? Itselläni silmät kuivuu ja hirveä kirvely alkaa melkeinpä heti kun katson koneen näyttöä. Ja mitkään "istu vähemmän koneella"-neuvot ei oikein auta sikäli kun joudun töissäkin käyttämään konetta todella paljon. Silmätipat auttaa hetkellisesti ja joudunkin käyttämään niitä about koko ajan ollessani koneella. Olen myös yrittänyt pitää näyttöä sekä kauempana että lähempänä mutta sekään ei tunnu vaikuttavan. Sama juttu myös telkkareiden kanssa.
Mitä pöly on ja miten sitä muodostuu?
[q]Mark Hamilton, 20.10.2005 19:12:
Mitä on sporat?
[/q]
Spora on raitiovaunu, kyseinen slangisana tulee ruotsinkielen sanasta spårvagn.
Miten kauan voi (tai pikemminkin kannattaa) pitää konetta päällä ilman että boottaa? Onko olemassa koneen ylikuumenemisen riskiä tjtn? Jos nyt puhutaan vähintään muutamasta päivästä (3-4).
[q]Displacer, 1.11.2005 21:00:
voit pitää vaikka 3-4 vuotta yleisesti ottaen
[/q]
Ja siitä ei siis ole minkäänlaista haittaa koneelle? Vai rasittaako pikemminkin boottaaminen konetta enemmän?
Miksi humalatilan hehkuttaminen esim "virallinen olen humalassa"-topicissa on ihan ok mutta esim julkista kuosihehkutusta paheksutaan? Onko ainoastaan nautintoaineen laillinen status se ratkaiseva tekijä?
[q]Karvinen, 26.2.2006 15:41:
onks suomenruotsalaiset suomen vai ruotsin puolella ton matsin suhteen?
[/q]
Suomen.
En ole ikinä kuullut/nähnyt suomenruotsalaisen kannustavan ruotsia. Ruotsi on urheilun suhteen Suomen perivihollinen eikä se että äidinkieli on ruotsi muuta sitä miksikään. Suomenruotsalaisten asenne ruotsia (siis maata) kohtaan on hyvin pitkälti samanlainen kuin suomenkielisten.
Miten poikkeus vahvistaa säännön?
Kannattaako tietokone sammuttaa yöksi (jos sitä ei käytä)? Toki tiedän, että sähköä kuluu turhaan koneen ollessa päällä, mutta käsittääkseni boottaminen rasittaa konetta. Piteneekö koneen elinikä, jos sitä ei sammuta yöksi ja käynnistää heti aamulla, vaan antaa sen olla käynnissä päiviä/viikkoja putkeen? Vai päinvastoin?
Yritin googlettaa, mutta löysin ristiriitaista tietoa.
[q]Miinapiina, 20.11.2007 21:47:
---
domi, 20.11.2007 21:24:
Tota, jos haluat et se langaton toimii, ni kyl toi ois ihan hyvä olla siinä kiinni :) Ilman tuota se linkki voi olla suhteellisen heikko, mutta silti toimia.
---
öööh, ei mul oo langatonta
[/q]
Tuo antenni tekee siitä langattoman. Voit siis sillä käyttää nettiä langattomasti.
Firefoxin lataustoiminnot-ikkuna on yht'äkkiä tyäysin tyhjä, eli en pääse muokka millä ohjelmalla tai miten firefox avaisi tietyn tiedostotyypin. Esim nyt jos klikkaan mp3-linkkiä avautuu Quicktime, kun haluaisin että Firefox lataisi sen koneelle. Kun avaan lataustoiminnot-ikkunan aikomuksena muttaa sen niin, että Firefox ei avaisi Quicktimea, tämä ikkuna onkin täysin tyhjä enkä pääse muokkaamaan yhtään mitään. Ennen se ei ole ollut, koska olen ennenkin muuttanut sitä miten Firefox avaa tietyntyyppiset tiedostot.
Mitään hajua mistä tämä voi johtua? Tämä ongelma ilmeni siis tänään, ennen ei tällaista ole ilmennyt.
[q]akir0, 28.2.2006 19:51:
---
Android, 28.2.2006 19:46:
Tuossta "testaa kuinka pitkään elät"-topicista heräsi kysymys, mistä johtuu että naisten odotettu elinikä on huomattavasti korkeampi kuin miesten? Tai siis sehän on ihan faktakin, että miehet kuolevat nuorempina, mutta mikä tähän on syynä? Mikä on lääketieteen vastaus, millä tavalla fysiologiset ominaisuudet vaikuttaa?
---
Vähemmän fyysisesti raskasta työtä tekeviä, vähemmän juoppoja jne.
[/q]
Siis fysiologiset ominaisuudet eivät mitekäänn vaikuta? Eli jos mies elää samanlaista elämää kuin nainen, tämän odotettu elinikäennuste pitäisi olla sama kuin naisen?
Tuossta "testaa kuinka pitkään elät"-topicista heräsi kysymys, mistä johtuu että naisten odotettu elinikä on huomattavasti korkeampi kuin miesten? Tai siis sehän on ihan faktakin, että miehet kuolevat nuorempina, mutta mikä tähän on syynä? Mikä on lääketieteen vastaus, millä tavalla fysiologiset ominaisuudet vaikuttaa?
[q]Re-IvAaJa, 11.3.2006 14:10:
Kiitos!
Mistä oot saanu selville noi kategoriat?
[/q]
Noh, vietän 90% ajastani psyken parissa =) Tsekkaas vielä noi samplet mitkä pistin mun edelliseen postaukseen jos auttaa löytää sitä tyyliä mitä etsit.
[q]-Santtu-, 7.3.2006 12:07:
Vaikka tietää etukäteen että turpaan tulee niin miks pitää silti yrittää ja satuttaa ittensä?
[/q]
Itse ainakin kuolisin tyytyväisempänä tietäen että ainakin olen yrittänyt ja ottanut turpaan kuin etten olisi yrittänyt ollenkaan. Minusta on eettisesti väärin yrittää toimia niin ettei satuta itseään, jos kokee, että asia on niin tärkeä että sitä kannattaa yrittää. Se helpoin tie ei aina ole se oikea.
[q]akir0, 1.3.2006 11:03:
---
Android, 28.2.2006 19:53:
---
Applen kehittämä mediaformaatti.
---
No ei kyllä oo Applen kehittämä, vaan standardin on kehittänyt Moving Picture Experts Group (MPEG).
[/q]
Juu, niin näyttää olevankin. Vedin vähän väärät johtopäätökset tästä lauseesta; "MPEG-4 Part 14 was based on Apple's QuickTime container format". Mut korjataan.
[q]Re-IvAaJa, 11.3.2006 12:55:
...pääsee pätee... No ei. Halusin vaan tietää koska tää psyken muoto on mua lähinpänä.
[/q]
Paitsi et full on-nimikkeen alla menee ihan joku kiksutuubikin (tyyliin Astrix, Delirious, Protoculture...). Joskus tehdään erotus morning/night full on, jossa siis se night lähinnä viittaa rankempaan ja synkempään full on:iin (jota varsinkin Etelä-Afrikkalaiset tykkää soittaa), ja johon Absolumkin kuuluu.
[q]niomic, 11.3.2006 15:24:
emmosta piti kuitenkin viel kysyä et mimmosia kokemuksia on tosta Psyshopista tilailusta - toimiiko? Vai onko parempia paikkojakin ja jos niin missä. Kiitos etukäteen!
[/q]
Psyshop on ehdottomasti paras psyke-nettikauppa, toimitukset on nopeat (2-3 työpäivää) ja luotettavat. Itse oon ollut erittäin tyytyväinen palveluihin enkä ole kuullut että kellään muullakaan olisi huonoja kokemuksia ko. kaupasta. Ja hinnat on todella halvat, kaikki uudet levyt maksavat 12-13 (tuplalevyt ~15).
Sitten on olemassa esim http://www.saikosounds.com mutta se on japanilainen joten levyjä joutuu odottaa kauemmin välimatkasta johtuen kun Psyshop taas on saksalainen.
Ainakin Sampon Visa Electron toimii maksuvälineenä, itse olen sillä levyjä tilannut eikä ongelmia ole ollut. Luottokortit toimivat luonnollisesti. Myös postiennakolla voi tilata mutta silloin postimaksu on huomattavasti korkeampi - suosittelen siis tilaamaan kortilla.
Mikä/mitä on "nitku"?
[q]Cloud, 22.6.2006 09:13:
---
Android, 22.6.2006 09:07:
Mikä/mitä on "nitku"?
---
eiks se oo se ääni.. kun sänky nitkuilee kun siinä duunailee =P Se sellanen ääni mikä ei oo narinaa mut "nitkutusta" =P
<- toi on siis ihan mun teoreettinen ajatus.
[/q]
Tätäkö ääntä tarkoitetaan esim. näillä I *sydän* nitku-paidoilla?
- « Edellinen
- 1
- ...
- 580
- 581
- 582
- 583
- 584
- ...
- 798
- Seuraava »