Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]äm:
Mikä ihme siinä on, että pyörän venttiilin tulppa katoaa vähintään hetkeksi aina, kun sen irrottaa? Vaikka ihan vaan pikaisesti ottaisi irti? Tänään hukkasin sellaisen jopa pienen yksiöni lattialle Mikä niitä riivaa?
[/q]

Yhdistettynä tulpan pyörivä muoto kaltevaan lattiaan ja kaikkeen liike-energiaan minkä varmaankin aiheutat siinä pyöränkumin ympärillä.. siinä joitakin syitä..
koeta laittaa se tulppa pystyyn, jos sen pitää olla lattialla*täh*

[q]pyhimys:
Kumpi tulee alimmaiseksi leivän päällä, makkara vai juusto*täh*... Itselle ainut ja oikea vastaus on makkara*hih*
[/q]

Sehän riippuu ihan tilanteesta. Jos laitat leivän uuniin tai mikroon niin silloin vastaus on: makkara,
mut muuten vastaus on: juusto*joo*

[q]äm:
Mikä ihme siinä on, että pyörän venttiilin tulppa katoaa vähintään hetkeksi aina, kun sen irrottaa? Vaikka ihan vaan pikaisesti ottaisi irti? Tänään hukkasin sellaisen jopa pienen yksiöni lattialle Mikä niitä riivaa?
[/q]
Mulla on sama homma pompuloiden kanssa. Pistän hetkex pöydälle niin katos perkele, ei olekkaan enää siinä kun seuraavan kerran katon. Mulla riehuu himas joku poltergeist joka diggaa siirellä mun pompuloita..

[q]unik:
Joka ilta klo:23 nukkumaan ja herätys joka aamu klo:7? Kuulostaa helvetiltä, hui
[/q]

Mä meen joka ilta ennen töitä nukkumaan viimeistään 23, joskus jopa kymmenen jälkeen. Mutta mä tarvitsekin hyvät yöunet tai muuten musta tulee ihan perseeseen ammuttu karhu.

On sitä paitsi hemmetin paljon siistimpää mennä töihin vaikka kasiksi, kun voi lähteä niin aikaisin jo kotiin. On siinä aika iso ero pääseekö lähtemään kello 16 töistä vai vasta kello 18.

[q]Avernian:
Miksi explorerin status bar katoaa lähes aina kun tyttöystäväni käyttää nettiä?Vaikka seisoisin vieressä katsomassa ettei hän ota sitä pois.
[/q]
meil naisilla on se tietty ote noihin juttuihin...*iloinen*

[q]dalifemme77:
---
äm:

---

Mulla on sama homma pompuloiden kanssa. Pistän hetkex pöydälle niin katos perkele, ei olekkaan enää siinä kun seuraavan kerran katon. Mulla riehuu himas joku poltergeist joka diggaa siirellä mun pompuloita..
[/q]

pampulat on muutenki sitä kulutustavara-sorttia... vaikka ostais ison pinkan ni kuukauden päästä niitä ei oo missään...*dissaa*

niin, ja ootkos miettiny et pyörän venttiilin tulpan voi vaikka heti poisottaessa pistää esim taskuun..?*piis**vink*

mulla on myös sama juttu pampuloiden kanssa (kellä muka ei ole? *iloinen*)

[q]kiiki:
---
Amma:
Onko Suomessa suojatie merkittävä aina liikennemerkeillä (sinisellä pohjalla valkoisessa kolmiossa musta tyyppi mustien viivojen päällä)?

---

joo. ja muutkin tiehen maalatut systeemit on merkittävä liikennemerkeillä, kas kun nääs täällon talvisin tota jumalan suomaa ihanaa puhtaanvalkeaa lunta!
[/q]

mut eikse hemmo siinä oo kyl valkonen? ja suojatie kans?

[q]Njah:
totta,älynväläys on just se yks kokonaisuuden VÄLÄYS eikä pitkäntyön tulos mikä edellyttää laskettua kaavaa-
[/q]

1. Pitkän työn tulos ei edellytä laskettua kaavaa.
2. Älynväläys voi koskea kokonaisuuden pieniä osasia. Mitä suuremman kokonaisuuden luulee väläyksellä ymmärtäneensä, sitä todennäköisemmin on väärässä.

[q]
just äsken luin lehestä että mielisairaudet on aika lähellä neroutta..
[/q]

Ei pidä yksinkertaistaa liikaa. Vaikka tuo pitäisikin paikkansa tuossa muodossa (mistä en ole laisinkaan vakuuttunut), niin siitä ei voi päätellä, että nerot olisivat mielisairaita tai toisin päin. Useimmat ovat ihan vain mielisairaita ja useimmat nerotkin ovat ihan vain neroja. Jotkut ovat mielisairaita neroja, mutta tämäkään ei tarkoita, että tuo nerous kumpuaisi mielisairaudesta (tai päin vastoin). Esimerkkinä edellisestä vaikkapa John Nash. Se, että monet nerot ovat olleet eksentrisiä, on asia erikseen - eksentrisyys kun ei ole mielisairaus.

[q]
luonnon omat hallusinogeenit on yhtäkuin huumetta joka johtaa oikein käytettynä mielisairauteen joka johtaa osastolle jossa viisaat kokoontuu,
[/q]

Ja pihkat. Kuten ei voima ilman kontrollia ole mitään, ei ajatusten tulva ilman kykyä käsittää, jäsennellä ja hallita sitä ole sekään mitään. Vetelet ilman mitään päteviä perusteita yhtäläisyysmerkkejä mielisairauksien ja viisauden välille. Maanis-depressiivisyyskin on mielisairaus, mutta ei se kenestäkään viisasta tee. Kuten eivät huumeetkaan.

[q]
niitten ei kai enää tarvii keskittyy muuhunku aisteihin ja itse OLEMISEEN minkätakia me täällä ollaan,
[/q]

Mistä lähtien puhdas aistihavainto on viisaiden maailmassa ollut mikään luotettava tiedonlähde? Ja jos on luonno omia hallusinogeeneja vedellyt niin, että on päätynyt mielisairaalaan, niin millä perustein väität tämän henkilön kokevan olemisen sellaisena kuin me sen koemme? Miksi todennäköisesti harhainen kokemus todellisuudesta olisi se kori, mihin kannattaisi munansa laittaa?

[q]
eks me just nyt kokeilla tätä systeemii mikä me ollaan ite luotu,mut tää systeemi vangitsee ihmisiä erinlaisiin lokeroihin ja sitämukaa vangit itestään kehittää tietämättään koko systeemii joka alkaaki kehittää ite itteensä ja samalla tuhoo omia juuriaan
[/q]

Miten niin ”kokeilla”? Mitä kokeilun jälkeen tulee? Reklamaatio? Soitto myyjälle, että ”joo, mä pidän tämän”? Miten systeemi kehittää itseään meistä riippumatta? Ja millä perustein tämä johtaa juurien tuhoamiseen?

[q]
jotkut laittaa valot päälle ja lopettaa taskulampun käytön ja keskittyy just kaikist tärkeimpään eli nauttii aisteista ja välillä leikkii niittenkanssa ettei kyllästyisi olemiseen,
[/q]

Mitä jos ei ole valoja? Mitä jos ei ole sitä taskulamppuakaan? Mitä jos todellisuudessa onkin vain pimeyttä, eikä mitään keinoa valaista sitä? Mitä jos aistit ovatkin se kaikista turhin väline?

[q]
älkää ymmärtäkö väärin mun pointit sisältää monta pointtii josta se pää-pointti koostuu,
[/q]

Jos osaisit selkeästi jäsennellä ajatuksiasi, niin pointtiesi ymmärtäminen olisi huomattavasti helpompaa. Käytän tässä nyt kuilun viime aikoina viljelemää lainausta Ludwig Wittgensteinilta: Kaiken minkä voi sanoa, voi sanoa selvästi. Näin ainakin teoriassa.

[q]
onko näin että hullut tietää kaiken yhtenä kokonaisuutena eikä osaa repii siit mitää kaavoja
[/q]

Ei välttämättä. Veikkaisin, että monet todella hullut eivät todella tiedä yhtään mitään. Ainakaan yhtään sen enempää kuin kukaan muukaan. Hulluiilla on harhansa, mutta sitä ne tuppaavat juuri olemaan - harhoja. Nerotkaan eivät muuten välttämättä näe asioita yhtenä kokonaisuutena. Joskus nerous on vain kovaa työtä ja uteliaisuutta.

[q]
mut me tiietään vaan semmosii pieniä kaavoja siitä kokonaisuudesta mitä me toisillemme jaetaan ja luullaan että ollaan viisaita ja tutkitaan lisää
[/q]

Viisas on se, joka tutkii.

[q]Miks aamuisin väsyttää eikä ole nälkä vaikka ei oo syönyt yli 8 tuntiin?[/q]

mulla on aina kauhea nälkä kun herään... riippumatta siitä mitä olen syönyt illalla

(klassinen:) Voiko kuolla jos pelästyy 2x samanaikaisesti puolikuoliaaksi?

[q]climate:
Jos samassa ruumiissa on 2 persoonallisuutta, niin sairastavatko molemmat persoonallisuudet skitsofreniaa?
[/q]

Ruumiissa niitä ei ole yhtään, koska ruumiista on henki paennut.

[q]Cera:
Minkä takia jotkut ihmiset sanovat joitain asioita tarkoittamatta niitä tai tarkoittamalla ne ihan toisinpäin?

Miksei voi osata sanoa suoraan ja tarkoittaa sitä mitä sanoo?
[/q]

vaihtelu virkistää??*ding**justjoo*

juurikin näin, alle 100Hz on käytännössä aina mahdotonta paikantaa äänen perusteella.

[q]Kooaliini:
Miks ihminen erottaa mistä korkeat äänentajuudet tulevat muttei matalien sijaintia?
[/q]

Menee puoliksi arvailuksi, mutta äänilähteen paikannus perustuu siihen, että eri korviin on lähteestä eripituinen matka. Tämä aiheuttaa vaihe-eron korviin saapuvien ääniaaltojen välille ja tuon vaihe-eron perusteella aivot arvioivat lähteen paikan. Matalilla äännillä aallonpituus on suurempi, jolloin vaihe-ero on vaikeampi havaita ja aivot eivät enää löydä kohdetta niin hyvin.

[q]Avernian:
Miksi explorerin status bar katoaa lähes aina kun tyttöystäväni käyttää nettiä?Vaikka seisoisin vieressä katsomassa ettei hän ota sitä pois.
[/q]

mulla on taikavoimia

ei se muuten mun omalta koneelta ikinä mihinkään katoa.

[q]climate:
Jos samassa ruumiissa on 2 persoonallisuutta, niin sairastavatko molemmat persoonallisuudet skitsofreniaa?
....
Viittaako edellämainittu vanha sananlasku itseasiassa skitsofreeniseen kokkiin?
[/q]

Pakko vähän nussia pilkkua *vink*: skitsofrenia ja jakomielitauti ovat kaksi eri sairautta
-->
http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=12631

[q]Lene:
I used to be schizophrenic, but we´re okay now.
[/q]

Tuosta tuli mieleen tämä variaatio:

I used to be a werewolf, but I'm okay noooooooooooooow.

[q]Lene:
Miksi ihmiset ovat niin moraalittomia, itsekkäitä ja tunteettomia?
[/q]

1. Moraali on subjektiivinen asia. Ihmiset eivät ole moraalittomia, vaan heidän moraalinsa voi korkeintaan poiketa omastasi.

2. Minkälaisesta itsekkyydestä tässä on kyse? Sellaisesta, että pyritään maksimoimaan oma hyöty muista välittämättä vai kenties sellaisesta, että pyritään maksimoimaan oma hyöty ja samalla minimoimaan toisten hyöty? (Muitakin vaihtoehtoja on).

3. Tunteettomuus saattaa liittyä tuohon näennäiseen moraalittomuuteen. Jos jokin asia ei jonkun mielestä ole väärin taikka tärkeä, niin se tuskin herättää mitään suuria tunteitakaan. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että yksilö olisi kokonaisvaltaisesti tunteeton.

[q]Stimbe:
(klassinen:) Voiko kuolla jos pelästyy 2x samanaikaisesti puolikuoliaaksi?
[/q]
kokeilemalla se selviä... :)

O