Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]Freja, 27.3.2007 14:51:
Voinko mä mennä pankkiin ja maksaa dinersilla laskun?
[/q]
Dinersista en tiedä, mut Visalla ainakin pystyy nostaa rahaa automaatista ja sit sillä rahalla voi maksaa laskut.. Mut jos sulla ei ole nyt rahaa maksaa laskua, niin mikset vain siirrä eräpäivää?? Paljon edukkaanpaa..
[q]Freja, 27.3.2007 14:56:
Mul onkin se onkelmana, että mul ei oo talles ton dinersin tunnuslukua, kun joskus sen hävitin sen takia, etten vaan menis kännipäissä esim nosteleen sieltä rahaa. Nyt on kuitenkin sellanen tilanne, et erinäisistä syistä johtuen pitäisi tuo lasku maksaa ja eräpäivää on jo niin paljon siirretty et sitä ei enää voi tehä Hankalaa, helvetti.
[/q]
No onko sulla nettitunnareita? Visalta voi myös siirtää rahaa omalle tilille. Eli kirjaudu verkkopankkiin ja siirrät Dinersiltä rahaa tilillesi ja maksat laskun..Tai riippuu tietty onko sulla samassa pankissa tili kuin Dinerskin..*ding*
[q]Freja, 2.4.2007 10:59:
Huoh. Palkastani meni siis veroja 40% vaikka veroprosenttini on 21.5%. Tuo 40 on lisäveroprosentti, enkä todellakaan tajua miks palkanlaskija tällasen yllärin teki. Kaiken lisäks se on taktisesti nyt talvilomalla kun soittelen asian perään.
Jos nyt sitten kuitenkin todetaan, että multa on menny liikaa veroja, niin mä tuskin saan niitä rahana, vaan ne tulee takaisin ens vuoden joulukuussa, onko näin? Vai tulisko ne jo tän vuoden joulukuussa, kun työsuhteeni päättyi 20.2 mutta loppuliksa maksettiin 7.3? Missä se raja ees menee et mikkä saa tän vuoden veronpalautuksis ja mikkä seuraavan? Ja kai mä ny saan ne veronpalautuksis takas vai HÄ.
[/q]
Kai tällä lomalla olevalla palkanlakijalla on tuuraaja? Kyllä jonkun pitää osaa vastata kysymykseesi ko. firmassa, vaikka oma palkanlaskija olisikin lomalla! Vähän firman säännöistä ja tavoista riippuen, niin jos palkanlaskija on tehnyt virheen, esim. tallentanut vero% väärin tms. palkkaohjelmaan, niin palkanlaskijan kuuluu korjata tuo virhe mahd. pian. Tietty eri firmoissa voi olla eri käytäntöjä. Ensi jouluna saat vuoden 2006 palautukset ja mätkyt..eli vuoden 2007 liikaa maksetut saat vasta jouluna 2008.
Terkkuja palkkaosastolta!
[q]Norb, 20.4.2007 09:17:
Miksi kastemadot tulee sateella esiin kätköistään?
[/q]
Niiden kotiluolat menee täyteen vettä???! Villiveikkaus!
Millä perusteella asuntojen vuokrausyritys voi pitää asunnon luovuttamisen jälkeen takuuvuokria vielä kuukauden itsellään? Asunto on tarkastettu aikoja sitten, mitään moitteita ei ollut (asuntoa pidetty kuin kukkaa kämmenellä, kaikki vuokrat maksettu aina ajallaan). Uudet asukkaat muuttivat heti seuraavan kuun alusta, joten hekin ovat jo maksaneet takuuvuokrat, jotta saivat avaimet käteen. Eli nyt yrityksellä on kahdet takuuvuokrat tästä asunnosta. Yritys ei myöskään maksa korkoja takuulle. Eli millä saakelin oikeudella ne pitää mun rahoja kuukauden vielä sen jälkeen, kun olen luopunut asunnosta kokonaan?! Onko tämä normaalikin käytäntö? En ennen ole kyllä törmännyt moiseen..*ding* Mistä ne luulee, että ihmisillä riittää rahaa useampiin takuuvuokriin (siis mikäli olisin jo tarvinnut takuurahat toiseen vuokra-asuntoon)???
[q]mikke, 27.6.2007 07:10:
Onko mitään mahdollisia seuraamuksia, jos mulla on kahden viikon irtisanomisaika duunista, mut lähen vetämään samana päivänä ku sanon itteni irti ? Kesälomat on pidettynä. Maksaako työnantaja kuitenkin sen kahden viikon palkan ?
[/q]
Ei tietenkään maksa, jos sä et siellä ole. Riippuu vähän työnantajasta, että tuleeko seuraamuksia. Ei kannata lähteä ovet paukkuen vaan sopien asiallisesti miten homma hoidetaan. Jos et vain tule, niin pahimmassa tapauksessa ne perii sun lopputilistä ton kahden viikon palkan..
[q]Norb, 2.8.2007 10:41:
Käytetään sellasta mobiilinosturia. Siis auto jossa on nosturi joka nousee ainakin 60m korkeuteen.
[/q]
Onneksi maailmassa on vielä järkeviä ja fiksuja ihmisiä..Kiitos!
[q]Jocular, 2.8.2007 10:29:
Siirretäänkö nosturit paikasta a paikkaa b purkamalla ja kokoomalla ne uudestaan? Miksei tällästä operaatiota koskaan näe? Miten isolla rekalla niitä osia siirrellään?
[/q]
Ja kuinka iso nosturi tarvitaan tähän purkamiseen ja kasaamiseen? ja miten se viedään paikalle?
Pitäis tehä fisuu, kertokaas joku hyvä tapa murskata noita pastilleita vai suoraan sellasena pullon pohjalle? :p
Mikä on Rakkisyyhy ?
[q]Sinza, 25.10.2007 12:06:
Toi varmaan auttais heräämisessä kyllä, mut itse oon miettinyt sitä ihan perinteistä kirkasvalolamppua. Huomasin, että tossahan on paljon vähemmän lukseja kuin normaaleissa kirkasvalohoitoon tarkoitetuissa lampuissa. http://www.kirkasvalolamppu.info/: "Kirkasvalohoitoon käytettävän lampun valovoima tulisi olla vähintään noin 2500 luksia, tätä vähemmällä määrällä ei juurikaan ole vaikutusta. Normaali kotivalaistus on noin 50 luksia ja työpaikan (toimiston) valaistus noin 500 luksia". Toi olikin hyvä idea, että vois joulupukilta pyytää lahjaksi
[/q]
Joo, siis eihän toi olekaan kirkasvalolamppu, vaan tosiaan avustaa heräämisessä. Ymmärsin, että sen voi laittaa hiljakseen syttymään (auringonnousu), vaikka varttia ennen herätyskellon soimista, niin sit ehkä helpompi herätä, kun ei herää ihan täydessä pimeydessä, mut ei myöskaan liian kirkkaassa valossa. Kaikkihan tietää, et kesällä aamu kuudelta herääminen on huomattavasti helpompaa kuin talvella samaan aikaan..
Energian kulutuksesta en tiedä, mut tosiaan tossa valossahan on vähemmän tehoja kuin kirkasvalolampussa ja ei kai tota oo tarkotus pitää päällä kauheen pitkiä aikoja?!
Mikä on Rakkisyyhy ?
+1 kysyjää tähän ilmottautuu hän
Tuli tossa väittelyä kahvitauolla seuraavanlaisesta asiasta, ehkä joku osaa auttaa..
Eläimethän ei tunnista itseään peilistä, saattavat nähdä liikettä ja hahmon, mutta eivät tunnista sitä itsekseen. Miten sitten, jos eläin ei haista/näe/tunne, niin tunnistaako hän nähdessään toisen samaa lajia olevan eläimen samaksi lajiksi. Eli tunnistaako kissa kissan kissaksi pelkästään näkemällä? Kissahan ei tiedä miltä itse näyttää?! Minä siis olin sitä mieltä, että eläimille hajut ja äänet merkkaa oman lajin tunnistuksessa paljon enemmän kuin näkeminen?! Miten on?
[q]zaler, 19.12.2007 10:07:
mitkä on maailman 5 vaihdetuinta valuuttaa? :D
[/q]
US Dollari on ainakin yks..*nauru* Oisko sit Jeni? Punta..en mä tiedä..Googlaa!
[q]MiMoSa, 19.12.2007 15:16:
Oon kuullut, et kun syö liikaa porkkanoita niin rusketuksestakin tulee ihan oranssi. Mä oon lähdössä keväällä etelään ja syön päivittäin porkkanoita ja haluisin tietää kuinka paljon on liikaa? Voinko mä huoletta syödä esim. 2 porkkanaa päivässä ilman että musta tulee sit ihan oranssi?
[/q]
Yläaste iässä söin koulussa joka päivä lautasellisen porkkanaraastetta! Ei tullut minusta koskaan oranssia! Porkkana vaan parantaa rusketusta.. Eli rouski rauhassa..
[q]Madda, 1.7.2009 08:23:
Hmm...en tiedä onko tämä nyt tyhmä kysymys, mutta en tiennyt minne laittaa...
Onkohan tääl uskonto-asiantuntijoita?
Siskoni asuu Singaporessa ja sai lapsen. Baby kastetaan elokuussa Suomessa luterilaisen kirkon papin kera.
Minua pyydettiin kummiksi, mutta itse olen katolinen, vaikka muutettuani Suomeen -96 minut liitettiin suoraan luterilaiseen seurakuntaan äitini mukana (joka on siis ev.lut.). Lut. seurakunnasta erosin 4 vuotta sitten.
Kysymys kuuluu että voinko silti toimia kummina luterilaisessa kaste tilaisuudessa katolilaisena, vai pitääkö minun sitä varten liittyä taas ev.lut. seurakuntaan????=o
Anybody?
[/q]
Mutulla menee, mut luulen, ettet voi. Koska eihän kirkkoon kuulumatonkaan voi toimia kummina ev. lut. seurakuntalaiselle.
Mut siis en tiedä, mikä on fakta..*nauru*
[q]Freja, 9.11.2009 14:22:
Mun takapiha esitteli jälleen uuden elukan, ja haluisin varmistuksen, että onko tämä elukka kanahaukka?
[/q]
Googlen kuvahaulla tuli tämmönen veijari sanalla kanahaukka:
http://www.birdlife.fi/suojelu/kv/muuttolinnun-tie/kuvat/pic-kanahaukka.jpg
Eli näyttäis olevan.
[q]Jutu, 28.5.2008 10:01:
---
Annakins, 28.5.2008 09:57:
Miten esim. palokunta, ambulanssityypit ja postimiehet pääsee sisään kerrostaloihin, joiden alaovi on lukossa ja joissa ei ole ovikoodia?
---
Kai niillä joku yleisavain on. Ite oon meinaan miettinyt ihan samaa ja oon tullut siihen tulokseen, että niillä on oltava omat avaimet ellei sitten palokuntaa/ambulanssia/poliisia oo joku vastassa siinä ovella. Tai sitten ne vaan menee lasin läpi kun on oikeesti hätä :P
[/q]
Eiks kerrostalojen seinässä ole niitä lukkoja, mistä löytyy talon yleisavaimet putkesta, vai oonko mä ihan totaalisen pihalla, mitä ne kerrostalon seinässä olevat lukot on?!
Millä vois hoitaa korkokengistä tulleita hiertymiä ja rakkoja nopeasti, ettei tarttis venaa viikkoa ennen ku sellaset voi vetää uudestaan jalkaan?
miten saa koko elämän mahtumaan kahteen matkalaukkuun?
- « Edellinen
- 1
- ...
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- ...
- 798
- Seuraava »