Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]sativa, 15.8.2008 16:54:
Nyt tulee mulle tosi tärkeä kysymys:

Meillä on työpaikalla ollut sääntö, että nettiä ei saa käyttää jotteivät "madot" pääse sotkemaan kassajärjestelmää.

Mä (ja muutkin) olen siellä kuitenkin surffailtu silloin tällöin, ja nyt vasta olen saanut tietää että nämä pääjehut pystyvät pääkonttorista käsin (500 km:n päässä) seuraamaan kaikkea, mitä sillä koneella tehdään. Saatiin se selville, kun yksi tyttö oli surffaillut Iltalehden sivuilla ja "joku" oli vain napsauttanut sen kiinni. Meille ei ole annettu ymmärtää missään vaiheessa, että "netin tarkkailu" tapahtuisi tuolla lailla!

Tämä asia kuitenkin häiritsee minua tosi paljon, sillä oon kirjotellut niitä näitä esim. galleriassa, klubbarissa ja jopa sähköposteja ja olen varmuuden vuoksi salasanatkin vaihtanut. Eikö tämä ole yksityisyyden loukkaamista vai onko se oma mokani, kun kiellosta huolimatta olen surffaillut...?
[/q]

Olen käsittänyt sen lain menevän niin, että työnantajalla on oikeus kieltää ja valvoa käytäntöä yksityisyyttä loukkaamatta. Sähköpostit kuuluvat yksityisyyden puolelle ja niitä ei missään nimessä saa lukea.

"Säännöksellä ei luoda valvontaa koskevia oikeuksia, jotka määräytyvät muun lainsäädännön mukaan, vaan se edellyttää, että työpaikoille laaditaan menettelytavat ja pelisäännöt valvonnan järjestämisessä. Näin avoimuus lisääntyy ja pelisäännöt selkiintyvät.

Laissa on lisäksi todettu, että työnantaja ei saa toimenpiteillään vaarantaa työntekijän yksityisluonteisten luottamuksellisten viestien salaisuutta sähköpostin ja tietoverkon käytössä."

Mutta taas toisaalta, pallo on työnantajalla mikäli olet rikkonut sääntöä.
Pallo tulee sinulle mikäli työnantaja on rikkonut yksityisyyttäsi.

[q]Jutu, 14.8.2008 22:06:
Kuinka kauan näön pitää pysyä tasasena, että silmäleikkaus voidaan tehdä?
[/q]

Silmälääkäri tuossa itselleni totesi pari viikkoa sitten, että: "Sun ei sitten kannata haaveilla leikkauksesta vielä muutamaan vuoteen."

Kuulemma näön pitäisi olla pysynyt samalla tasolla ainakin 3-4 vuotta. Että kiitti vaan ja moi.

T: Rillipiru

Kuinka paljon puhelimen akku/ itse luuri saa lämmetä pitkässä käytössä (jos nyt vaikka kuuntelee musiikkia puhelimesta)? Totta kai akku ja muut komponenti tuottavat "hukkaenergiaa" lämmön muodossa, luuri ollut kerran huollossa kovan kuumenemisen takia ja heidän mukaansa vikaa ei ole (olivat kuulemma testanneet tiedä sitten miten, olisiko ollut energian kulutusta). Malli on nokian E51.

*No joo, mitä foorumeita tullut luettua tämän päivän aikana niin taitaa olla aika yleinen tilanne kyseisissä luureissa ja ongelmaa ei pitäisi olla (mitä nyt buuttii itsekseen jos liikaa lämpeää *igor*).

[q]KiimanenKurre, 16.1.2009 16:37:
miks ei vois olla kesä jo *täh*
[/q]

Siks ku se on nyt toisella puolen maailmaa ja niilläkin pitää olla kesä.

[q]Norb, 28.8.2007 10:03:
Minkä takia joidenkin nettisivujen eteen on PAKKO laittaa se http://www. ?! Kun taas jotkut löytävät sivun ilmankin etuliitettä
[/q]
Riippuu konfiguroinnista. Jos nimipalveluihin on määritelty sekä http://www.domain.tld ja domain.tld, se menee sekä www:llä tai ilman. Mutta jotkut vaan jättävät tuon ilman www:tä tekemättä, ja silloin se ei toimi.

Kuka on "Chz" ja miksi hän on täggäytynyt jokaiseen Klubituksen valokuvaan, johon merkitty kuka tahansa?
Ko. profiili on luotu sunnuntaina illalla.

Onko kyseessä oman läppärini sekoilua vai jonkun muun julma pila?

[q]Kon-tiki, 24.7.2009 11:10:
näkyykö ravinnoksi tarkoitettujen hampputuotteiden syöminen huumetesteissä? Jouduin tänä kesänä jo kerran promillepuhallutukseen, nollaa näytti tottakai mut jälkikäteen kuumotti että mitä jos olis sylkitesti tehty, olisko musta tullu huuuumekuski jonkun vtun home made salaattilounaan takia
[/q]

Ei näy.

[q]astaroth, 7.7.2009 15:20:
---
UkeUke, 7.7.2009 15:15:
Miten saan oman avatarin tänne :D

---

asetukset -> forumasetukset

laitat avatarin kohdalle url:in. eli sinun pitää uppia avatarisi johonkin saadaksesi se näkyviin
[/q]
Joo kiitokset vastanneille. Ekalla kerralla tein tämän saman homman ja ei onnannu. problem solved.

Jos saa joskus lapsen ja antaa sille nimeksi Oljo, niin kiusataanko sitä koulussa?

[q]wiwi, 9.7.2009 22:53:
---
inneah, 9.7.2009 22:42:
Mitä tehdä vanhoille,värinsä menettäneille,koppuraisille pyyhkeille?

Ei raaskis vaan roskiin heittää koska ne ovat kumminkin ihan puhtaita, mutta vuosien käytössä tietenkin menettäneet pehmeytensä.
Kerran olen pyyhkeitä vienyt esim, kissataloon, mutta niillä tuntui olevan niin paljon jo lahjotettua tavaraa että ei viitsisi niiden tilojakaan ihan tukkia noilla.
Haluan jo uusia pehmeitä pyyhkeitä <3

Eli mihin vanhat lykkäisin?

---

Ainakin hyviä rättejä niistä saa, jos raaskit leikellä. Tosin jos sulla on hirvittävät kasat pyyhkeitä niin ehkä niille kaikille ei ole tarvetta. :)
[/q]

Ja HeSy:ltä voi aina kysyä olisko niille tarvetta.

[q]Jutu, 15.8.2008 14:20:
---
juska, 15.8.2008 11:08:
Saako sellasia lakritsipiippuja mistään muualta kuin laivalta ja jos niin mistä?

---

Saa, ainakin täällä Lahdessa Prisma myy noita.
[/q]

ja ääsmarket

[q]pululu, 17.11.2008 19:52:
---
IInesAnkka, 17.11.2008 11:35:
Miten pääsee eroon tasapainohäiriöstä, joka vaivaa jo kolmatta päivää Tukholman risteilyn jälkeen? Keinuu jopa istuallaan, ei kivaa

---

Mun opettajalla oli viime keväänä tasapainohäiriö, ja sen lääkäri oli käskenyt sen tekemään sellaisia "itsensä heittelemisharjoituksia" eli: pyörähdä mahdollisimman korkeelle itsesi ympäri, ja heittäydy sängylle samalla. Kannattaa tehdä useamman kerran ja eri suuntiin. Korvat saa kyytiä kun heittelee itseään, ja tasapainoelimet alkaa taas toimimaan. Toivon mukaaan :)
[/q]

:DDD kuulostaa kivalta. Jos toi toimii niin tarjoon sulle maailman isoimman kaljan tms. Tää on ihan kamalaa, kun istuallaankin tuntuu, että putoaa/kaatuu. Ryhdyn toimeen välittömästi *heittäytyy*

[q]IInesAnkka, 18.8.2008 15:03:
Mikä piru on katosvuode/pylvässänky englanniksi?
[/q]

four-poster bed. Siis se sellainen missä on neljä pylvästä.

edit: samoin tuli myös mieleen tuo canopy bed.

[q]Lyylikki, 3.7.2009 12:49:
Jos saa joskus lapsen ja antaa sille nimeksi Oljo, niin kiusataanko sitä koulussa?[/q]

Aika helppohan tuo olisi esimerkiksi Olioksi vääntää, mutta eri asia sitten onkin olisiko kyseessä kaverillinen lempinimi vaiko haukkumanimi. Lapsia nimettäessä on hyvä pitää mielessä myös se, että nimeksi ei voi antaa ihan mitä tahansa. Jos valtion virkamiehet pitävät nimestä johtuvaa kiusaamista erittäin todennäköisenä (tai jos nimi on muuten sääntöjen vastainen), saattavat nämä kieltää kyseisen nimen käytön ja esimerkiksi nimi Äidinilo ei muistaakseni mennyt läpi.

Jos henkilö kuolee ja hänellä on osakeyhtiö, jonka nimissä on auto, niin millä prosenttiosuudella hinnasta auton voi myydä sen arvioidusta tämänhetkisestä hinnasta ilman, että verottaja puuttuu peliin?

Tulipa lause.

Jos saa joskus lapsen ja antaa sille nimeksi Oljo, niin kiusataanko sitä koulussa?
[/q]

harvemmin lasta kiusataan nimen takia, kyllä se kiusaaminen lähtee jos on "ruma" ,lihava, tms.....
Jos lapsi on sosiaalinen luokan kingi kaikki haluis olla oljoja, toisaalta jos lapsi on hyljitty koulussa ja tollanen nimi niin sitten onkin jo 2 syytä antaa turpaan sille oliolle välkällä.

[/q]

600% varmuudella kyllä.

[q]sapeli, 15.11.2008 23:43:
Mistä saa hankittua sinistä elintarvikeväriä? Missään ruokakaupassa en ole nähnyt... Olis hauska tehdä esim. sinistä kermavaahtoa tai vaikka smurffikakkua!
[/q]
Olisiko varmasti? Oonko ainoa joka potee valtavaa kammoa kaikkea sinistä syömää ja juomaa kohtaan? Tuntuu jotenkin niin...luonnottomalta.

[q]pululu, 17.11.2008 19:52:
Mun opettajalla oli viime keväänä tasapainohäiriö, ja sen lääkäri oli käskenyt sen tekemään sellaisia "itsensä heittelemisharjoituksia" eli: pyörähdä mahdollisimman korkeelle itsesi ympäri, ja heittäydy sängylle samalla. Kannattaa tehdä useamman kerran ja eri suuntiin. Korvat saa kyytiä kun heittelee itseään, ja tasapainoelimet alkaa taas toimimaan. Toivon mukaaan :)
[/q]

Voihan vitsit, munkin tarttee ottaa tästä neuvosta vaari, kun seuraavan kerran tuntuu, että kävelee pumpulissa & keinuttaa. Mulle on alkanut tulemaan tota tasapainohäiriötä, jos lennän useamman lennon lyhyen ajan sisällä tai just jos käyn laivalla.

Olen yrittänyt netistä etsiä siihen "parannusta" ja imeisesti siihen on olemassa joku lääke, joka tosin pitää ottaa ennen matkaa. Tästä siis saattaisi olla hyötyä matkan jälkeenkin. Mulla toi tuntuu vain venyvän ja venyvän niin, että viimeisimmän risteilyn jälkeen keinutti ajoittain jopa 2 viikkoa matkan jälkeen. Ei kiva.

Taitaapi tuo häiriö olla myös suhteellisen yleistä, sillä työpaikalla joku muukin valitteli vielä paljon risteilyn jälkeen keinutusta.

[q]IInesAnkka, 18.8.2008 15:03:
Mikä piru on katosvuode/pylvässänky englanniksi?
[/q]

Katosvuode on ainakin canopy bed, en oo varma onko sitten pylvässänky erikseen.

O