Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 299
- 300
- 301
- 302
- 303
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]Wolverine, 3.3.2008 12:12:
mistä löytyisi tulostin johon ei tarvitse vaihtaa viikon välein värikasettia? nykyään käytössä on joku epsonin aivan tajuton paska jossa on 4 eri värikasettia jotka toimivat periaatteella että kun esim. keltainen väri loppuu niin et voi printtaa mitään, vaan joudut hankkimaan uuden keltaisen värikasetin ja yllättäen parin päivän kuluttua musta väri on loppu ja joudut taas hankkimaan uuden jne. palaa vittu hermot. printtauksen tason ei tarvitse todellakaan olla mitään päätähuimaavaa koska tulostetut dokumentit menee kouluun tai omaan käyttöön, et joku ihan basic malli kelpais.
[/q]
Laser?
[q]Miksan, 3.3.2008 13:01:
---
Wolverine, 3.3.2008 12:12:
mistä löytyisi tulostin johon ei tarvitse vaihtaa viikon välein värikasettia? nykyään käytössä on joku epsonin aivan tajuton paska jossa on 4 eri värikasettia jotka toimivat periaatteella että kun esim. keltainen väri loppuu niin et voi printtaa mitään, vaan joudut hankkimaan uuden keltaisen värikasetin ja yllättäen parin päivän kuluttua musta väri on loppu ja joudut taas hankkimaan uuden jne. palaa vittu hermot. printtauksen tason ei tarvitse todellakaan olla mitään päätähuimaavaa koska tulostetut dokumentit menee kouluun tai omaan käyttöön, et joku ihan basic malli kelpais.
---
Laser?
[/q]
uhm joo, se tos oli pointtina et nyt meni hermo ja pitäs vaihtaa tommoseen. lähinnä mietin et jos jollain olis ehdotuksia mistä semmosen halvan ja toimivan löytäis, ihan jostai verkkokauppa.com:ist vai muualta ja mikä malli olis jees :P
hikoileeko siat?
[q]Wolverine, 3.3.2008 13:03:
---
Miksan, 3.3.2008 13:01:
---
---
Laser?
---
uhm joo, se tos oli pointtina et nyt meni hermo ja pitäs vaihtaa tommoseen. lähinnä mietin et jos jollain olis ehdotuksia mistä semmosen halvan ja toimivan löytäis, ihan jostai verkkokauppa.com:ist vai muualta ja mikä malli olis jees :P
[/q]
Ootko miettinyt, että ongelma ei ehkä ole printterissä, vaan ehkä paperissa jolle tulostat tms. imee liikaa väriä tai vastaavaa? Yksi vaihtoehto on täyttää värikasetit itse, siinä ainakin säästää pitkän pennin. Jotain häikkää tossa kyllä on jos noin nopeasti kuluu värit...
Mua ainakin käskettiin laittamaan lisätiedot kohtaan viestiks jotain tyyliin: re-payment xxx, Customer number xxx
[q]domi, 3.3.2008 13:07:
---
Wolverine, 3.3.2008 13:03:
---
Miksan, 3.3.2008 13:01:
---
---
Laser?
---
---
Joku edullinen hp:n värilaser vois olla toimiva vaihtoehto, jos väritulosteita tarvit. ja jos mv:t riittää ni saman valmistajan reilu sata euroo maksava mv-lasertulostin.
Suosittelen "muutaman" laitteen kokemuksella.
[/q]
ok, pitää odotella huomiseen et opintotuet tulee niin vois panostaa tommoseen :)
Kiitoksia kaikille vastanneille, eiköhän tää tällä selvinny et kai sitä passia kannattaa pitää mukana ihan varmuuden vuoksi.
Sitten taas asiaan:
Mulla on puhelimessa semmonen toiminto kuin internet niin kysymys kuuluu et tuleeko siit jotku ihan törkeet laskut jos sillä joskus surffailee?*täh*
Puhelin on samsung shg-g800 ja liittymä sonera jos niitä tarvii tietää.
[q]Lyylikki, 11.3.2008 15:24:
Virallinen allekirjoitus tulee tehdä...?
Virallista paperia ei saa allekirjoittaa...?
Noita lauseita aika usein kuulee, kun joutuu erinäisiä allekirjoituksia hankkimaan, erinäisiin sopimuspapereihin. Olen kuitenkin kouluja käynyt, eikä siellä ikinä allekirjoitukseen vaadittavasta kynästä ollut mitään juttua erikseen. Sen nyt ymmärrän, että lyijärillä ei kannata, koska sen voi kummata, mutta pitääkö olla kuivamustekynä vai kelpaako huopakynä. Saako olla sininen? Musta? Punainen? Muun värinen...
Ja jos on olemassa jokin ohjeisto, niin mistä se löytyy ja kuka sitä ylläpitää? Vai onko vain allekirjoituksen vakiintunut käytäntö kääntynyt joidenkin mielissä ehdottomiksi säännöiksi?
P.S. Saako siis pankkikorttikuitin allekirjoittaa punaisella kuivamustekynällä?
[/q]
Meillä ainakin töissä on käytössä sininen arkistokelpoinen mustekynä, mikään muu väri/ kynä ei kelpaa viralliseen kirjoittamiseen. Varmaankin sama tilanne on virallisissa allekirjoitustilanteissa, taitaa jotenkin liittyä käsialan tunnistettavuuteen / musteen säilymiseen tms. mutta tuon tarkempaa tietoa itsellä ei ole.
[q]ezzy, 3.3.2008 13:08:
---
Ootko miettinyt, että ongelma ei ehkä ole printterissä, vaan ehkä paperissa jolle tulostat tms. imee liikaa väriä tai vastaavaa? Yksi vaihtoehto on täyttää värikasetit itse, siinä ainakin säästää pitkän pennin. Jotain häikkää tossa kyllä on jos noin nopeasti kuluu värit...
[/q]
jooh, voi toiki pitää paikkansa. mut enköhän mä panosta tommoseen lasertulostimeen niin ei tartte miettii tommosia :P
[q]Mark, 4.3.2008 12:18:
Miks moni ihminen ravaa ympäriinsä tyhmän näkösenä kun puhuu kännykkään? Itse teen samaa ja olen huomannut muidenkin tekevän, mikä järki pyörii ympyrää luuri kourassa?
-M
[/q]
Se onkin järjetöntä. Uskon, ettei ihminen ainakaan merkitsevää keskustelua käydessään pysty keskittymään mihinkään muuhun järkiperäiseen toimintaan. Samasta syystä pysähdymme keskustelemaan, jos olemme jonkun kanssa liikkeellä, asian ollessa meille tähdellinen.
Onko Pendulumin Tarantula-biisin sanat jostain toisesta biisistä poimittu?
Jos on niin mikä mahtais olla tämä kyseinen kipale?
Miks moni ihminen ravaa ympäriinsä tyhmän näkösenä kun puhuu kännykkään? Itse teen samaa ja olen huomannut muidenkin tekevän, mikä järki pyörii ympyrää luuri kourassa?
-M
[/q]
oon huomannu saman ite harrastan lattialaattojen/tienreunojen/tiemaalausten täsmällistä kulkemista, ei saa osuu siihen saumaan jne :D hemmetin fiksun näköstä :D
[q]Mellu-, 5.3.2008 16:54:
---
Mark, 4.3.2008 12:18:
-M
---
oon huomannu saman ite harrastan lattialaattojen/tienreunojen/tiemaalausten täsmällistä kulkemista, ei saa osuu siihen saumaan jne :D hemmetin fiksun näköstä :D
[/q]
Tästä oli jotain puhetta lukion psykologian tunneilla. Muistaakseni kyse oli jostain psyyken suojausmekanismeista eli pahimmillaan johtaa pakkotoimintoihin, esim. tarkastaa miljoona kertaa, että kahvinkeitin on pois päältä jne. Onks ne Coping-defenssit tms. Auttakaa joku viisaampi!
Itselläni ilmenee joskus siten, että kävellessäni kadulla, ajattelen, että täytyy vielä päästä seuraavan katutolpan ohi ennenkuin auto ohittaa. Suojatien yli pelkillä valkoisilla tai "mustilla" jne. Sairasta.
[q]Steven Hoaks, 4.3.2008 12:38:
Mistä vois ottaa selvää missä sijaitsee roskalavoja. Siis sellasii isoja mihin voi heivaa kaikkee skeidaa.
[/q]
Ei o kohteliasta käyttää toisten maksamia roskalavoja.
Jätteet voi viedä YTV:n sortti-asemille. Sua lähin lienee Konalassa. Ei ole kallista.
Lisätietoja: http://www.ytv.fi/FIN/jatehuolto/vastaanotto/sortti_asemat/etusivu.htm
[q]Jone, 6.3.2008 11:21:
Osaisko joku selittää palikalla vähän VGA-, DVI- ja HDMI-juttujen eroa. Mä tiedän et niissä on erilaiset pulikat millä ne menee koneeseen kiinni, mutta ilmeisesti tähän liittyy jotain kuvanlaadullisiakin asioita, joista en toistaiseksi tajua mitään.
Kiitsat seposteluista.
[/q]
suora quote osoitteesta:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/593904
"DVI
DVI on lyhenne sanoista Digital Video Interface tai Digital Visual Interface, joka on määritys digitaalisen videon siirtoon ja liitin, jonka on kehittänyt Digital Display Working Group eli lyhyemmin DDWG
DVI:ssä voi siirtä sekä digitaalista että analogista videosignaalia. DVI:stä on kolme eri mallia, DVI-A (A tulee sanasta analog), analogista siirtoa varten, DVI-D (D tulee sanasta digital), digitaalista siirtoa varten, ja DVI-I (I tulee sanasta integrated), jolla voi siirtää molempia.
http://fin.afterdawn.com/sanasto/termit/dvi.cfm
VGA
VGA on lyhenne sanoista Video Graphics Array . Nykyään VGA:lla tarkoitetaan VGA (d-sub)-liitintä ja -kaapelia, joka tunnetaan myös HD-15-nimellä tai 640x480 resoluutiota. VGA (d-sub):n avulla voi siirtää kuitenkin jopa 1920x1200 tai isompia resoluutioita. Analogisen VGA-liitännän korvaajaksi ovat tulleet digitaaliset DVI- ja HDMI-liitännät.
http://fin.afterdawn.com/sanasto/termit/vga.cfm
Yllä olevan perusteella, kylläkin valitsisin dvi-n."
hdmi:stä ei löytynyt suoraan linkkiä, pasteen kohta lisää..
-M
[/q]
Toi on muuten asia, jota oon itsekin omassa käytöksessäni kummastellut. Puhuessani kotona puhelimessa ravaan keittiöstä olohuoneeseen ja takaisin jatkuvalla syötöllä. Oon miettinyt et oonkohan oikeasti hermostunut tai jotain, mutta kun ei sillä ole senkään kanssa mitään tekemistä. Täysin riippumatta puhelun sisällöstä tai vallitsevasta mielentilasta toistan tota aina yksin himassa ollessani.
Mikä olisi hyvä teksti & kuvaeditori ja vielä ilmainen tai esim 10pv trial, että saisin yhden kutsun tehtyä? Kutsuun tulee siis kuvaa ja tekstiä, Wordillä ym ei homma tunnetusti onnistu.
Kertokaas, millä mä pääsen eroon noista pikkukärpäsistä? Mulla on jonkun verran huonekasveja ja basilikaa myös (ne ilmeisesti viihtyy kosteessa mullassa). Luin jostain vinkin, että laittaa kokonaisia neilikoita kukkaruukkuihin.. no tiedä sitten siitä.. sitten myös niksin, että laittas tyhjää floorapurkkiin etikkaa ja fairia ja mahdollisesti rei'itetty kelmu pääl. Mä en pitäny kelmuu, ku tuntu, et ei ne sinne muute mee. Pari hassua siel oli, mut kuolleiden ötöjen suhteutettuna määrää etikan hajun määrään ei ollu tarpeeks paljon. Sit olen kuullut näist et huuhtele kasvit tolu tai mäntysuopaliuksel ja pese pois. Basilikoihin en haluis noita tunkea, kun niitä syön... joten MIKÄ NEUVOKSI?
nim.merk. Turhautunut pieniin kiusaajiin, jotka lentää nenään ja tekee kaikkee tyhmää :<
Messengerin Plus-plugarustahan löytyy tuollainen "minä kuuntelen nyt"-toiminto. Tämä kuitenkin näyttää minulla Media Playerillä soivien biisien nimet niin että itse kappaleen nimi on ensin ja esittäjä perässä. Kuinka saan käännettyä nuo toisinpäin?
- « Edellinen
- 1
- ...
- 299
- 300
- 301
- 302
- 303
- ...
- 798
- Seuraava »