Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 237
- 238
- 239
- 240
- 241
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]josbe, 24.8.2007 12:13:
---
MissKoo, 24.8.2007 12:03:
Miksi raejuustossa ja maitorahkassa on niin paljon proteiinia kun maidossa ei ole niinkään?
Ja ei, vastaukseksi ei riitä, että ne on valmistettu taikamenetelmin..
---
Kyllä maidossa on proteiinia. Raejuusto ja maitorahka taas valmistetaan moninkertaisesta maitomäärästä niitten tilavuuteen verrattuna. Jos vaikkapa pala juustoa valmistetaan 5 litrasta maitoa, niin siinä on koko tuon 5 litran proteiinit. :)
[/q]
Aaaaaaaaa *idealamppu syttyi* tää on selkeesti jotenkin vaikuttavampi vastaus kun ne taikamenetelmät.. tosin se vastaus oli hauskempi
[q]xcft,
Mutta miksi minun yli 50-vuotias äitini olis niin kiinnostunut konemusiikista, että se muistais kaks vain etäisesti toisiinsa liittyvää asiaa ja osaa yhdistää ne vieläpä toisiinsa. :O
[/q]
Äitisi salatut intressit ne siinä vaan pulpahti esiin ja osoitti, että sä olet äidin poika
Mitä enemmän seuraan lähipiiriäni, sitä enemmän musta tuntuu että kaikki makuasiat ei ole vaan muodin, kulttuurin ym. meille "kasvuiässä" opettamia. Voisipa olla, että jotkut mieltymykset ovat geeneissä ja muuttuvat näkyviksi tai kuuluviksi, jos niille mieltymyksille tarjotaan jonkinlaista ravintoa. Niikun sä olet tehnyt äidillesi, kun olet mennyt sille konemusasta kertomaan ja ehkä soittamaan sitä hänen kuullen.
Esim. mun omat 1920-luvulla syntyneet mummot on olleet tosi kovia käymään senaikaisissa tansseissa jo hyvin nuorina tyttöinä. Varmaan heitäkin vanhemmat esi-isät ja -äidit olisivat myös käyneet tansseissa, mutta heidän aikanaan kai vaan plinkutettiin kannelta ja laulettiin jotain kalevalavirsiä, eikä niistä paljon reivejä revitty, tai mist me voidaan varmana tietää...
[q]Miinapiina, 24.8.2007 14:44:
---
crissy, 24.8.2007 14:36:
mä sanon et Ranet!
---
mä sanon et Ranut!
[/q]Molemmat väärin, ne on ranskiksia.
[q]Kon-tiki, 24.8.2007 12:20:
---
xcft,
Mutta miksi minun yli 50-vuotias äitini olis niin kiinnostunut konemusiikista, että se muistais kaks vain etäisesti toisiinsa liittyvää asiaa ja osaa yhdistää ne vieläpä toisiinsa. :O
---
Äitisi salatut intressit ne siinä vaan pulpahti esiin ja osoitti, että sä olet äidin poika
Mitä enemmän seuraan lähipiiriäni, sitä enemmän musta tuntuu että kaikki makuasiat ei ole vaan muodin, kulttuurin ym. meille "kasvuiässä" opettamia. Voisipa olla, että jotkut mieltymykset ovat geeneissä ja muuttuvat näkyviksi tai kuuluviksi, jos niille mieltymyksille tarjotaan jonkinlaista ravintoa. Niikun sä olet tehnyt äidillesi, kun olet mennyt sille konemusasta kertomaan ja ehkä soittamaan sitä hänen kuullen.
Esim. mun omat 1920-luvulla syntyneet mummot on olleet tosi kovia käymään senaikaisissa tansseissa jo hyvin nuorina tyttöinä. Varmaan heitäkin vanhemmat esi-isät ja -äidit olisivat myös käyneet tansseissa, mutta heidän aikanaan kai vaan plinkutettiin kannelta ja laulettiin jotain kalevalavirsiä, eikä niistä paljon reivejä revitty, tai mist me voidaan varmana tietää...
[/q]Siellä on pirtin nurkassa päreen hehkussa menty kun toiset hakkaa maitokirnua kepillä
Mut joo, hyväksytään selitys että äitikin on vähän outo kuten minäkin.
[q]josbe, 24.8.2007 12:22:
---
xcft, 24.8.2007 12:16:
Onko ne pennut ollu ihan syntymästään asti tarkkailussa? Koska sen mukaan mitä itse oon noita kissanpentuja ihan toukkina nähnyt, niin kyllä ne jotenkin kovasti yrittää sen emon huomiota kiinnittää jos niillä on hätä. Luovutusikäinen pentuhan on jo periaatteessa pätevä pärjäämään omillaankin.
Ja eikös tossa lasten itkemisessä kuitenkin oo jollain tavalla just tarkoitus jotain huomiota herättää, et äiti tulis varmistamaan kaiken olevan kunnossa tms. Mun "miehisiä" pohdintoja, todellisuus voi olla kovastikin toisenlainen...
---
On ne olleet ihan syntymästä asti tarkkailussa. Yksi huusi kerran, kun se oli juuri syntynyt ja emo oli "jättänyt sen heitteille" keskelle olohuoneen mattoa ja mennyt pois. Toisen kerran kuulin yhden huutavan, kun leikkasin sen kynsiä, eikä se sattunut pitämään siitä. Eli kovin vähän huutavat.
Voi olla, että kysymys on huomion herättämisestä. Miksi sitten eläimet eivät yritä kiinnittää emon huomioita silloin, kun ei ole hätä? Tätä juuri tarkoitin sillä, että eläimet huutavat vain silloin, kun on todellinen hätä. Ihmislapset kun itkevät joka päivä ja vielä monta kertaa.
[/q]Ehkä ne ihmislapset saa jo kohdussa jotenkin kosmisesti sen tiedon, että vittuilu on ehtymätön luonnonvara. Sit ihan vaan vittuillakseen huutavat jatkuvasti. Yrittävät kertoa vanhemmille, et se eka lapsi saa riittää. Sit vaan on jotain niin hölmöjä, et hankkivat vielä lisääkin niitä
[q]crissy, 24.8.2007 14:36:
mä sanon et Ranet!
[/q]
mä sanon et Ranut!
[q]astaroth, 24.8.2007 14:54:
---
Miinapiina, 24.8.2007 14:44:
mä sanon et Ranut!
---
ranet. sori
tässä asiassa minun mielipiteeni on alfa & omega ja jopa grönlannissa ne on ranet :)
[/q]Ei päde. Emot vetää ranet auki eikä ne silti puhu perunoista.
---
Miinapiina, 24.8.2007 14:44:
mä sanon et Ranut!
---
ranet. sori
tässä asiassa minun mielipiteeni on alfa & omega ja jopa grönlannissa ne on ranet :)
[/q]
JESH!!!!!!!!!!!!!! *jiihaa**jiihaa**aplodit**aplodit*
[q]josbe, 24.8.2007 12:11:
Ihmislapsihan itkee paljon ihan turhaan (esim. ollessaan turhautunut tmv.) tai ilman suurempaa hätää, kun taas eläimet eivät niin tee.
[/q]
no mut ei kait se sillon oo turhaan itkemistä, jos sille on syy (ku on turhautunut)... lapsi ei osaa puhua ja kertoo ko asian itkemällä... kaks noita tossa on, ja ei tuu mieleen sellasta et ne ois TURHAAN itkenyt, kyllä siihen aina joku syy on, on se musta sitten enempi tai vähempi typerä, kuten joku kiukkuilu tarhapäivän jälkeen, musta se on turhaa, mutta sillä pienempi osottaa sen että sillä on ollut ikävä...
lapset itkee myös väsyneenä,jopa hieman vanhemmat lapset. seki saattaa vaikuttaa turhalta, mut sillä se osottaa sen että väsyttää, vaikka osaiski sen kertoo. monet aikuisethan tulee kärttyseks ku on väsy, vaikka ne osaa sen kertoo ihan puhumallakin
ja sit tää et jotku itkee herkemmin, jotku vähemmän herkemmin.
ranet. sori
[/q]
EIIIIIH!!!
ranUt!!!
[q]josbe, 24.8.2007 12:11:
Kysymykseni kuuluukin kärjistettynä: Miksi ihmislapset itkevät TODELLA paljon, mutta eläimet eivät?
Lyylikki, 24.8.2007 15:51:
Ihmisiän sykli on jotain 80-vuotta, kun kissan ehkä tommonen 15-vuotta. Voisiko siinä olla ero? Ja toi itkemällä huomion hakeminen on kyllä usein myös opittua.
[/q]
Veikkaisin että ero on siinä että ihmisen aivotoiminta on monimutkaisempaa ja hienosyisempää ja ihminen on herkempi tiedostamaan ja analysoimaan itseään (jo vauvasta saakka). Koirat ja ilmeisesti kissat harvemmin valittavat mistään pienestä, mutta ihmisellä valitus tulee syvältä selkärangasta. Valitus on niin olennainen osa ihmistä, että esim. onnettomuustilanteessa ne uhrit jotka hiljaa eivätkä valita ovat todennäköisemmin avun tarpeessa kuin ne jotka valittavat.
Vauvalla niitä itseilmaisun keinoja ei ole montaa joten suurin osa asioista ilmaistaan sillä millä saa parhaiten huomiota. Vanhemmiten opitaan parempia ja hienostuneempi ilmaisutapoja (puhe) joten itkun määrä vähenee ja oma olotila ilmaistaan tarkemmin.
Jatkokysymykseen aikuisten itkusta, niin oma näkemys on että itku yksi ihmisen kommunikaatio- & itseilmaisutavoista. Vaikea kutsua sitä jäänteeksi kun aikuisetkin itkevät.
[q]anniharha, 24.8.2007 16:50:
Mäkin kuulun noihin vähän vanhempiin lapsiin, yliväsyneenä repeen hyvinkin helposti itkemään.
[/q]
mä myös... eikä tartte ees olla mitenkään yliväsynyt. oon aika pro tos vollottamises
[q]josbe, 24.8.2007 17:06:
Tiedän kaiken tämän, mihin viittasinkin ensimmäisessä viestissäni. Pointti oli se, että mikseivät eläimet näin tee. Ja turhalla tarkoitin sitä, ettei ole kyseessä eloonjäämisvietti. Siis jos itketään väsymystä tmv...
[/q]
aa, ok
[q]Bio, 24.8.2007 17:49:
---
crissy, 24.8.2007 14:36:
Onks ranskalaiset (perunat) niin ranEt vai ranUt??????
mä sanon et Ranet!
---
ne on ranskikset!
[/q]
Te ootte kaikki väärässä.
Ne on [size=15]sammakoita[/size] kaikki.
RANUT !
[q]josbe, 24.8.2007 18:11:
Ehkä se on joku paratiisin omena -vitsaus niinkuin synnytyskivutkin.
Meinaan, että ei näyttänyt kissalla olevan paljon mitään kipuja, kun ihmiseen vertaa.
[/q]
nii joo... tuskat oli kyllä mahtavat, kummallakin kerralla, auts!!
Tää ei periaatteessa oo tyhmä kysymys, mut tietääkö kukaan mistä sais paitoja (miellään huppareita, mielellään valkoisia), joissa olis teksti "I <3 SUOMI". Löytyy kyllä Finlandia ja Helsinkiä, mut ei Suomea... Tia jos joku tietäis, missä tollasia vois painattaa, niin olisin kiitollinen myös tästä tiedosta!
[q]itis, 24.8.2007 19:39:
---
embie, 24.8.2007 18:49:
Tää ei periaatteessa oo tyhmä kysymys, mut tietääkö kukaan mistä sais paitoja (miellään huppareita, mielellään valkoisia), joissa olis teksti "I <3 SUOMI". Löytyy kyllä Finlandia ja Helsinkiä, mut ei Suomea... Tia jos joku tietäis, missä tollasia vois painattaa, niin olisin kiitollinen myös tästä tiedosta!
---
Luulen että tiedän. Sellainen matkamuistomyymälä mannerheimintiellä suunnilleen finlandiatalon kohdilla. Lähellä Hesperian puistoa. Siitä saa suomi-sitä ja suomi-tätä vaikka minkälaista.
edit:
Paitapaino onnistuu vaikkapa stockmannin 6 krs painopaikassa (vai oliko se 7mäs)
[/q]
Kiitos!! Pitää käydä tarkastamassa tilanne sieltä sitten :)
Mitä se valkonen höttö on, mitä suihkukoneet jättää jälkeensä taivaalle?
[q]embie, 24.8.2007 20:10:
---
itis, 24.8.2007 19:39:
---
embie, 24.8.2007 18:49:
---
Luulen että tiedän. Sellainen matkamuistomyymälä mannerheimintiellä suunnilleen finlandiatalon kohdilla. Lähellä Hesperian puistoa. Siitä saa suomi-sitä ja suomi-tätä vaikka minkälaista.
edit:
Paitapaino onnistuu vaikkapa stockmannin 6 krs painopaikassa (vai oliko se 7mäs)
---
Kiitos!! Pitää käydä tarkastamassa tilanne sieltä sitten :)
[/q]
Jos stockalle meet, niin käy ostaa hupparit itse jostain. just sellaset kuin haluat. ne painattaa mihin vaan riepuun mitä sinne viet.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 237
- 238
- 239
- 240
- 241
- ...
- 798
- Seuraava »