Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 189
- 190
- 191
- 192
- 193
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]JussiS, 24.2.2007 13:57:
---
sapeli, 24.2.2007 13:56:
Tarkoittaako 'grape juice' greippimehua vai mehua joka on tehty viiniirypäleistä?
---
Viinirypäleistä.
[/q]
Mikähän sit ois englanniks greippimehu? Grapefruitjuice?
[q]coolcat82, 23.2.2007 15:12:
Kysymys kuuluukin siis: saako kavereille sanoo noin??? [/q]
Mun mielestä toi menee jo yli. Osaisin kuvitella, että joku omista kavereista voisi sanoa tuollaisen kerran läpällään, mutta jos toi on jatkuvaa ja tiedät ettei se ole läppä, niin on ehkä aika sanoa kyseisille miehille jotain. Ei se sanominen välttämättä mitään auta, mutta voisivat ehkä mahdollisesti jopa tiedostaa jollain tasolla sen, että et moisia kommentteja haluaisi enää kuulla.
Tarkoittaako 'grape juice' greippimehua vai mehua joka on tehty viiniirypäleistä?
[q]coolcat82, 26.2.2007 13:04:
Hmm... joo.. meillä on uus mikro ja se ei oo viel ollu samanaikasesti käytössä kun tietokone. Ja se on tossa seinän toisella puolella koneeseen nähden. Ja nyt kun se oli päällä äsken ni tietokonees rupes kuva väpättämään Siis mitä???? Jos se johtuu sähköistä ni miksei noin käy kun kahvinkeitintä tai leivänpaahdinta käyttää?? Mä oon kyl nyt hiukan äimänä et mist toi voi johtuu... Rakentavia ehdotuksia? *igor**ding**whaat*
[/q]
Mikroaaltouunit toimii ~2,4 GHz taajuudella, ja sitä samaa taajuutta käyttää mm. monet langattomat puhelimet ja WLAN-tukiasemat joten teoriassa mikro saattaa häiritä niiden toimintaa. Ilmeisesti monitorikin on sitten ottanut siitä jotain häiriötä?
Olen usein miettinyt, että kumpi on energiankulutuksen kannalta parempi ts. kummassa kuluu enemmän energiaa. Siinä, että kävelee kilometrin 15 minuutissa vai siinä, että kävelee kilometrin 20 minutissa.
Eli onko parempi kävellä reippaammin vai hitaammin sama matka?
No niin. Yksi vanhimmista lapsuudenystävistäni on menossa kesällä naimisiin ja minun pitäisi olla mukana järjestämässä polttareita. Totta puhuen mua ei suuremmin kiinnostaisi osallistua, sillä vaikka kyseessä onkin tärkeä ihminen, emme ole vuosiin juuri olleet tekemisissä enkä tunne ketään niistä ihmisistä, joiden kanssa homma pitäisi toteuttaa. Lisäksi tämä ystävä on kotoisin aika vanhoillisesta perheestä ja aina ollut jotenkin vähän liian...kunnollinen? Mikään ihan räävitön meininki ei siis tule kysymykseen, vaikka hauskaa pitäisi olla.
Siis: mitä ihmettä polttareissa ylipäätään tehdään? Onko kukaan ollut järjestämässä? Olisin todella kiitollinen hyvistä ideoista.
[q]wiwi, 26.2.2007 18:55:
Siis: mitä ihmettä polttareissa ylipäätään tehdään? Onko kukaan ollut järjestämässä? Olisin todella kiitollinen hyvistä ideoista.
[/q]
Polttareita on montaa sorttia, mutta toivon että vältätte ainakin tätä iänikuista muka-hauskaa häpäisyperinnettä -- niitä lehmäpukuisia kondominmyyjiä kun näkee kesäisin kaupungilla ihan liiankin kanssa. Joku hemmotteluilta tai extreme-laji voisi varmaan toimia, henkilöä nyt yhtään sen paremmin tuntematta.
[/q]
minun kaverille järjestettiin seikkailu/hemmottelupäivä.
sisälsi hyvää ruokaa, carting-ajelua, hemmottelua kylpylässä ja lopulta illanvietto mökillä koko porukan voimin.
tärkeäksi nousi mm. morsiussauna. netistä löytyy paljon vinkkejä ja ohjeita vanhoihin suomalaisiin perinteisiin.
[/q]
Eiköhän se vanhan porukan näkeminen ja jotain hauskaa oheistekemistä ole aika perinteinen pohja polttareille :) Nöyryyttäminen ja kännäys sopii myös joillekkin, mutta toisaalta kannattaa pitää vahvasti mielessä tehdä hommat juhlakalun mukaisesti.
Yleinen kaava tytöillä taitaa olla seikkailua / toimintaa / puuhailua -> hemmottelua (kylpylä, saunomista jne) -> laittautumista -> biletystä. Jätkillä taitaa koko päivä mennä seikkaillessa Kustannukset jaetaan osallistuvan porukan kesken.
[q]coolcat82, 26.2.2007 13:25:
Meiksi ei kyl tajuu vieläkään, mut kiitos infosta. Tiedät varmasti paremmin ku minä On ainaki hienolta kuulostava selitys vaikka en mitään ymmärräkkään...
[/q]
Kyseessä on varmaan vanha kuvaputkinäyttö? Mä veikkaisin että mikro häiritsee kuvaputken sisällä olevaa magneettikenttää, mikä ohjaa kuvan muodostavat fotonit sitten vähän miten sattuu kuvaputkelle. Sama efekti tulee jos vie jotain magneettista/sähkökenttiä muodostavaa näytön lähelle (esim. kännykän missä on yhteys auki).
Kannattaa kokeilla siirtää tai kääntää mikroa, jos se vaikka auttaisi. Monitoriakin voisi ehkä siirrellä.
[q]Lyylikki, 26.2.2007 18:52:
Eli onko parempi kävellä reippaammin vai hitaammin sama matka?
[/q]
Eiköhän 5 minuutin erolla ole aikalailla samanlainen energiankulutus. Jos saman matkan juoksisi (4-5 min), niin energiankulutus todennäköisesti nousisi koska ihmisellä on sen verran huono hyötysuhde rasituksessa, ts. pitää kuluttaa enemmän energiaa että saa isomman tehon ulos.
[q]Sinza, 18.5.2009 09:29:
---
ezzy, 18.5.2009 09:19:
googlen kimppuun sit vaan, tai manuaalin. Kyllä ne siellä varmasti on. Eiks tossa tule :) yhdistelmästä automaattisesti tekstarissa hymiötä?
---
Ei tuo kyllä vaihda graafiseks hymiöks yhdistelmää :) tai :-) Googlea ja ohjekirjaa on selattu - tuloksetta
[/q]
http://www.n81street.com/forum/showthread.php/smilies-lack-343.html?s=1bda8669c5b58dbe6349df5ea88af4d2&
"Those who love smileys will continue to curse S60 devices as the Nokia N81 doesn't interpret text smiley faces as their graphical equivalents, and doesn't make it easy to insert smileys either."
Eli S60 symbian ei vaan tue vakiona hymiöitä eli vaatii esim ton ylläolevan softan niitä varten.
[q]sapeli, 24.2.2007 14:15:
Mikähän sit ois englanniks greippimehu? Grapefruitjuice?
[/q]
Näin mä sen päättelisin. Grapefruit on ainakin greippi.
[q]Sinza, 18.5.2009 09:29:
---
ezzy, 18.5.2009 09:19:
googlen kimppuun sit vaan, tai manuaalin. Kyllä ne siellä varmasti on. Eiks tossa tule :) yhdistelmästä automaattisesti tekstarissa hymiötä?
---
Ei tuo kyllä vaihda graafiseks hymiöks yhdistelmää :) tai :-) Googlea ja ohjekirjaa on selattu - tuloksetta
[/q]
mä googlasin kans, tuo ei vaihda :) merkkejä graafisiksi hymiöiksi ilman erillistä ohjelmaa.
nokian omasta kaupasta löytyy tälläinen:
Animated SMS
http://www.softwaremarket.nokia.com/?action=productDetails&pID=6864&uaid=284&lang=fi (maksaa kympin)
Tuo siis ainakin vaihtaa :-) merkit graafisiksi mutta en tiedä antaako se puhelimeen listaa niistä hymiöistä mitä valita.
Saattaa löytyä jotain ilmaisohjelmiakin mutta ei nyt jaksa etsiä. Aivan turha tuollainen systeemi kumminkin :D
[q]ezzy, 18.5.2009 09:40:
Eli S60 symbian ei vaan tue vakiona hymiöitä eli vaatii esim ton ylläolevan softan niitä varten.
[/q]
Oi, suurkiitos *hali*. Sellainen siis hakemaan!
[q]Displacer, 18.5.2009 09:51:
mä googlasin kans, tuo ei vaihda :) merkkejä graafisiksi hymiöiksi ilman erillistä ohjelmaa.
Animated SMS
http://www.softwaremarket.nokia.com/?action=productDetails&pID=6864&uaid=284&lang=fi (maksaa kympin)
Tuo siis ainakin vaihtaa :-) merkit graafisiksi mutta en tiedä antaako se puhelimeen listaa niistä hymiöistä mitä valita.
Saattaa löytyä jotain ilmaisohjelmiakin mutta ei nyt jaksa etsiä. Aivan turha tuollainen systeemi kumminkin :D
[/q]
Kiitos sullekin Joo no ei mua oikein tollaset isot ja animoidut hymiöt kiinnosta, vaan haluaisin ne ihan basic graafiset hymiöt, mitä _jokaisessa_ puhelimessa on, mutta ei sit tässä näköjään *grr*. Pitää katsoa olisko jotain normihymiösoftaa jossain tarjolla...
[q]inneah, 2.3.2007 22:58:
Spiraalia on ehdotettu mut en voi hyväksyä et se olis sen niminen *toktok*
[/q]
No mikset?
En mää muuta nimeä ole tolle kuullut kuin spiraali.
[q]Sinza, 18.5.2009 10:04:
---
Displacer, 18.5.2009 09:51:
Animated SMS
---
Kiitos sullekin Joo no ei mua oikein tollaset isot ja animoidut hymiöt kiinnosta, vaan haluaisin ne ihan basic graafiset hymiöt, mitä _jokaisessa_ puhelimessa on, mutta ei sit tässä näköjään *grr*. Pitää katsoa olisko jotain normihymiösoftaa jossain tarjolla...
[/q]
Kaikista ihku-teini-halpamalleista löytyy joo, mutta ei paremmista/uudemmista/kalliimmista puhelimista ;)
(eli siis googlauksen perusteella nokialaisista vain uudemmista S40 malleista löytyy nuo, mutta ei S60 malleista)
Se voi olla puhelimen vaihto jos haluat nuo normihymiöt takaisin, mutta onnea vaan etsintään :)
Thank god mul ei ole puhelimessa mitään kurasia hymiöitä :D
Mut älkää huolestuko, jos käyttää näitä tekstihymiöitä niin ne kyllä muuttuu sit vastaanottajan puhelimessa graafisiksi.. Olettaen tietysti että sen vastaanottajan puhelimessa on sellanen ominaisuus TEKSTIviesteissä ;)
[q]Lyylikki, 28.2.2007 21:27:
Automaattinen päivitysjuttu ehdottelee, että mä asennan jonkun ohjelman, joka tarkistelee, että onko mun Windows aito. Mulla on aito Windows, mutta mä olen ihan varma, että tässä on joku koira haudattuna.
Onko tässä? Kannattaako sitä asentaa?
[/q]
Toi vaan tarkistelee automaattisesti winukan aitoutta, kun latailee mikkisofalta päivityksiä joita ei saa ware-winukkaan. Sen kait pitäs estää joidenkin päivitysten lataaminen, jos windows ei siis ole aito toisin sanoen (anteeksi tämä hieman epäselvä sanallinen ulosanti).
- « Edellinen
- 1
- ...
- 189
- 190
- 191
- 192
- 193
- ...
- 798
- Seuraava »