Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Android, 22.6.2006 09:07:
Mikä/mitä on "nitku"?
[/q]
Musiikkigenre, minimaalista nitkuvaa teknoa. Tietää kun sen kuulee. :)

Ai niin, viime vuonna tapasin pojan joka väitti I *sydän* nitku -tarrojen viittaavan amfetamiiniin, mutta hän ei tiennyt maailman menosta paljoa muutenkaan.

[q]domi, 5.6.2007 10:58:
Siis ihan viikonpäivät nimillä vai pelkät päivämäärät? Molemmissa toimii se täyttökahvajuttu, eikä tarvi kuin laittaa kaksi ekaa, niin se oppii eikä toista :)
[/q]
No voi muna, siis tarvitsen ne niin että kun vaihdan päivämäärän ekaan ruutuun, koko kuukausi päivittyy nätisti perässä. Minkä saatanan funktion mä tähän ny säädän.

edit. MITEN NIIN ETTE OSAA? :(

Mistä tätä saa Suomessa? Pitääkö itse tehdä? *drool*

http://scienceblogs.com/corpuscallosum/images/pumpkin_pie.jpg

[q]S-T:
No.. imo on aika tärkeä tutkia tuollaisia asioita, koska monet ovat sitä mieltä, että työuupumus oikeasti johtuu "heikosta mielenlaadusta", laiskuudesta tai jostain muusta vastaavasta.
[/q]
Let's ask what the Japanese think...

Mutta nuo asiat riippuvat kyllä monesta asiasta - Niin yksilöllisellä, kuin kulttuurillisella tasolla. Työmoraalitkin ovat erilaisia kulttuureittain.

OT: Olisi pitänyt kirjoittaa tarkemmin, mutta nyt ei ehdi.

[q]Viilataan nyt vielä vähän lisää pilkkua:
[/q]
Hups. Ei jaksa joka asiaan nyt kiinnittää huomiota. :)

[q]domi, 5.6.2007 10:58:
Siis ihan viikonpäivät nimillä vai pelkät päivämäärät? Molemmissa toimii se täyttökahvajuttu, eikä tarvi kuin laittaa kaksi ekaa, niin se oppii eikä toista :)
[/q]
Pelkät päivämäärät. Täyttökahvaa oli vähän hankala käyttää kun se toinen rivi on parikymmentä riviä alempana, mutta ratkaisin asian jatkamalla sarjaa oikealle, ctrl+x ja ctrl+v. Lopuksi vielä deletoin viikonloppupäivämäärät jotka roikkuivat häntänä. :D Aika säätöä, mutta näyttää toimivan. Kiitos avusta.

t. atk-ajokortin suorittanut

[q]wiwi, 27.2.2008 16:02:
Onko kukaan koskaan törmännyt lantsareihin jotka olisivat 1) muksan näköiset (lyhytvartiset) ja 2) pohjasta ei-liukkaat? Näillä "talvi"keleillä tullut mietittyä useamman kerran, kuinka käytännölliset olisivat. Jalat pysyisivät kuivina, muttei tarvitsisi lentää pärsiilleen jää-lumi-vesi-loska-sohjossa.
[/q]
Sun pitää ottaa jotkut somat saappaat ja leikata se varsi sopivan mittaiseksi. Voit tuunata vaikka minkälaista kukkareunaa siihen halutessasi.

Itsehän tulin tänäänkin töihin näissä.

[q]hrdkvr, 20.12.2006 15:37:
---
2la, 20.12.2006 15:31:
Miksi sitä jalkapohjienpainelua sanotaan? Onko se jonkinlaista akupunktiota?

Ja koska olen huono googlettaja, löytyisikö Raumalta sellaista hoitoa antavaa firmaa? Tai Turusta?
---

ainakin malesiassa oli tarjolla reflexology hierontaa. siinä taustalla oli kai et hieroja saa selville sun taudit ja viat kun kerrot missä kohtaa jalkaa sattuu, mutta mä otin sen vaan rentouttavana hierontana
[/q]
Kiitti, mutta nyt ei ihan ehdi Malesiaan. :)
Löytyykö kotimaisempia vastauksia? Tää on tärkee.

[q]Saara, 28.11.2007 10:03:
---
2la, 28.11.2007 10:02:
pumpkin_pie.jpg
---
Mikä toi on?
[/q]
Onneksi oltiin oikeassa topikissa. :)

[q]ninscu, 3.12.2009 13:38:
Jos omistaisin lyhyet hiukset voisinkin kokeilla, mut tätä takkutukkaa ei ilman hoitoainetta selväks saa. :/
[/q]
Mä kokeilisin jos olisi pidemmät hiukset, näin lyhyisiin täytyy aina laittaa jotain tököttiä ettei näytä ihan gorillalta ja sitähän ei millään soodalla saa lähtemään. Kai?

[q]FAIRI, 22.6.2007 05:45:
mitkä maatalauseläimet luokitellaan karjaksi?
[/q]
Ne jotka eivät ole lemmikkejä. Sikalassa possu on karjaa, lihantuotantoon tarkoitettu otus, mutta olohuoneessa lemmikki. Porot ovat karjaa.

[q]Worin, 29.11.2007 15:07:
Ei itselle ajankohtanen, mutta muuten mieltä askarruttava kysymys:

Miten naiselle voi sanoo, että se on alkanu lihoomaan aivan liikaa ja sen ois syytä tehdä asialle jotain ilman että se suuttuu?

"Ei mitenkään" ei kelpaa vastaukseks, kun se on itelläkin päällimmäisenä mielessä. Naisella tarkotan omaa emäntää. (sanon esim. siskolle tollaset ihan suoraan ja se ei oo siitä moksiskaan.)
[/q]
Pari tarkennusta:
Mikä on liikaa? Miksi sen olisi syytä tehdä asialle jotain? Miksi luulet ettei nainen itse ymmärrä paisumistaan?

ja vastaus kysymykseen: ei mitenkään. :) Jos ilmaisee inhonsa naisen kehoa kohtaan, ei tarvitse odottaa näkevänsä sitä paljaana muutamaan hetkeen.

[q]kml, 23.8.2006 13:01:
Eli, onko kellään kokemuksia, että tuleeko se tarjous sit jotenki jäljessä ? :/
[/q]
Joo, hitaalla yhteydellä toi spostin saapuminen voi kestää viikonkin. Etenkin täällä Turun suunnalla. :/
Ehkä kannattaisi heti soittaa sinne HOAS:iin?

edit. Oho, lukutypo, ei se ollutkaan 22.8. Eihän siinä sitten mitään hätää ole.

[q]sativa, 5.7.2009 18:58:
Oon tässä miettinyt, että miten saisin maksimoitua kirpputoritavaroideni myynnin.
[/q]
Ei oo faktoja mutta mä ainakin kopaan ekat hyllyt tarkasti ja väsyn puolivälissä. Jos puhut bonuskirppiksestä niin muistelisin että sen loppuosan voi kiertää jotenkin kahta kautta, pitää valita käytävä ja yleensä mulla jää jompikumpi läpikäymättä. Tai sitten muistan väärin. Toisaalta, olen maailman huonoin ja turhautunein kirpparikävijä, joten muitakin mielipiteitä kannattaa tiedustella. Kysy henkilökunnalta vinkkejä?

Menekkiä suurentaa puoleensavetävä karkkikulho pöydällä.

Kuka tää heppu on, joka American Dad-jaksojen lopputekstien jälkeen vilkuttaa ja sanoo "Bye, have a beautiful time!"

[q]roberto, 16.2.2008 17:18:
Tarvitaankos sinne Viroon nyt sitä passia?
Minkäslaisen hässäkän saa aikaseks jos sitä ei mukana ole?
[/q]
Passia ei tarvita Schengen -alueella matkaillessa, MUTTA tarvitset riittävän henkilöllisyystodistuksen. Suomalainen ajokortti ei tähän kelpaa.

Matkustettaessa EU-maihin tai Sveitsiin, voi matkustusasiakirjana passin asemesta käyttää myös 1.3.1999 käyttöön otettua uudenmallista valokuvalla varustettua henkilökorttia.

Liikuttaessa Schengenin sopimuksia soveltavasta maasta toiseen rajaviranomainen ei yleensä tarkista matkustusasiakirjaa. Matkustusasiakirja on silti oltava mukana ja Finnairilla jokaisen matkustajan henkilöllisyys tarkistetaan myös Schengenin sisäisillä lennoilla.

Joidenkin uusien Schengen-maiden (jep, myös Eestin) ja nykyisen Schengen-alueen välillä hyväksytään jo nyt passin sijasta EU:n uudenmallinen henkilöllisyystodistus, josta ilmenee henkilön kansalaisuus sekä kortin voimassaoloaika.

Lähde: Finnair

Itse en lähtisi pelleilemään henkkarittomuudella etenkään itäblokin maihin.

Mainittakoon että Pohjoismaissa matkustettaessa pelkkä ajokortti riittää. :)

[q]Lyylikki, 17.7.2008 16:08:
Oppiiko toi last.fi ihan oikeesti, jos mä painelen sitä "love" nappulaa? Vai onko se vaan silkkaa huijausta?
[/q]
Njaa, en tiä mitä se oppii, itse käytän sitä kun tulee vastaan joku hyvä biisi ja haluan laittaa sen muistiin. Kyllä se ainakin mulle jaksaa tarjota trancea ahkerasta ban-napin painelusta huolimatta :D

[q]2la, 5.6.2007 10:39:
Seuraava tyhmiä kysymys:
Miten saan excelissä juoksevan päivämäärän? Eli pvm = edellisen ruudun pvm +1 tai +viikko?
[/q]
Tää ois vieläkin. Siis jonkinlainen funktiosysteemi, ensimmäistä päivämäärää muutettaessa muuttuisi loputkin.

[q]mayah, 16.6.2006 13:04:
Okei, tilanne on tää:

Mulla on kaksi lomaviikkoa, joita en voi pitää peräkkäin. Elämme nyt viikkoa 24. Tuuraajien puolesta pystyn irtautumaan työtehtävistäni viikoilla 26, 27, 31 ja 32.

Kysymys kuuluu "Koska pitäisin lomaa?"

Alkuperäisen suunnitelman mukaan oli tarkoitus jäädä ensimmäiselle lomaviikolle viikolla 27, mutta olisiko sittenkin fiksumpaa jäädä jo viikolla 26, joka on siis juhannuksen jälkeinen viikko jolloin viikon lomasta tulisi melkein puolentoista viikon mittainen tauko? Mutta onko silloin nätti ilma? Paljonko mua harmittaa jos juhannuksen jälkeisellä viikolla sataa vettä ja seuraavalla paistaa aurinko? Ja pitäiskö toinen viikko pitää niin myöhään kuin mahdollista, että jaksaa sitten jouluun asti vai aikaisemmin, että on mahdollisesti paremmat kelit? Ja tietääks kukaan jo nyt millainen sää milläkin viikolla on? Ja osaako kukaan sanoa kertalukemisen perusteella montako kertaa tässä viestissä on sanottu sana "viikko"?

Mitä sinä tekisit?
[/q]

Viikot 26 ja 31. Usko pois.
Veikkaisin noin 16 kertaa. (tarkistus: 13 :D)

Millä vois hoitaa korkokengistä tulleita hiertymiä ja rakkoja nopeasti, ettei tarttis venaa viikkoa ennen ku sellaset voi vetää uudestaan jalkaan?

miten saa koko elämän mahtumaan kahteen matkalaukkuun?

O