onx autoo? jos ei, ni millaisen haluaisit?
On: 328i Baierilainen*iloinen*
Tahtoo: Mitsun Evon 6est ylöspäin*pihkassa*
Toivoo et joskus sais: Lamborgini Galardo
Bmv M3*blush*
[q]Samu*, 26.3.2008 20:07:
---
ezzy, 26.3.2008 15:36:
---
Samu*, 14.3.2008 15:38:
Dieselit on taxeille ja niille, joidenka mielestä iso vääntö ja urheilullisuus kuuluvat samaan yhtälöön (jota ne eivät todellakaan tee) ;)
---
Eli jotta auto voi olla urheilullinen, sen pitää kiertää 9000rpm?
---
[/q]
Ei ne dieselit ole ihan paskojakaan!!
[q]Samu*, 26.3.2008 20:07:
Nimeä minulle yksikin "urheilullinen diesel", jonka äänimaailmaa voi edes teoriassa verrata boxerinelosiin, suoriin kutvosiin tahi vinkkelikaseihin. Jopa omaa sukuaan Vollen I5:t ovat nautintoa korville vaikka kuinka olisivat perhevankkurin maineessa muuten.[/q]
Vaikka itse dieselkoneiden puolesta puhunkin, niin ymmärrän tämän pointin oikein hyvin. On tullut useamman kerran vedettyä (faijan) autossa ikkunat alas ja stereot mykiksi, jos valoissa on tullut viereen esim. Porsche. Uskoisin, että tulevaisuudessa tuohon dieselkoneiden äänimaailmaan tullaan keskittymään samanlaisella antaumuksella kuin bensakoneiden tapauksessa ja kun dieselit vielä todennäköisesti kehityksen kulkiessa rupeavat kiertämään entistä korkeammalle, voi todellinen ero jäädä pieneksi.
[q]Se, missä useampi tavisautoilija menee metsään kahvipöytäkeskusteluissaan on se, kun verrataan bensavapareita ahdettuihin dieseleihin. Eihän vaparista saada ikinä samanlaisia newtoneita ulos :D Laitetaan vastakkain vaikkapa BMW:ltä löytyvät tuplaturbo-bensa ja diesel niin huomataan ettei se bensa olekaan niin aataminaikainen kuin kaikki perheenisädieselfanaatikot kuvittelevat.[/q]
...mutta jälkimmäisessäkin tapauksessa dieselkone voittaa muussa paitsi tehoissa, mikä tietysti saattaa riemastuttaa bensakoneen omistajaa, jos kiihtyvyys nollasta sataan on tärkeää. Harmi vain, että jos bensakoneen omistajan kaveritkin haluavat kyytiin, ei meno sitten maistukaan enää entiseen malliin. ;)
[q]Sitä mukaa kun öljy alkaa ehtymään ja Kiina & Intia etunenässä autoistumaan, alkavat 3-4-5 ... 10e litrahinnat olemaan karu tosiasia. Ajellaan silloin jollain tylsillä mitäänsanomattomilla vetysähköekomopedeilla ja muistellaan kaiholla tätä aikaa, aikaa polttomoottorin.[/q]
Itse asiassa en itse yllättyisi lainkaan, jos tulevaisuudessa polttomoottorin fiilistä lähdettäisiin tavoittelemaan ajoneuvon äänentoistojärjestelmän kautta. Nopeuden mukaan voitaisiin laskea miltä (asiakkaan haluama) moottori teoriassa kuulostaisi auton sisällä ja tämä ääni sitten toistettaisiin stereoiden kautta. Taustapeiliin voisi sitten vielä ripustaa pakokaasuilta tuoksuvan Wunderbaumin.
[q]remotion, 26.3.2008 15:53:
dieselit yms tällähetkellä maailman parantajan roolissa nähtävät tervakattilat poistuu myynnistä viimeistään 2011 kun päästörajat laskevat koskemaan muitakin kuin pelkkää co2 päästöä, jossa diesel on ihan ok, mutta kaikissa muissa hiukkaspäästöissä täydellinen ekomörkö.[/q]
Ei pidä paikkaansa. Lainaan itseäni:
"Diesel saastuttaa eri tavalla kuin bensiinikone palamisreaktioiden erilaisuudesta johtuen, joten pohdittaessa kumpi saastuttaa enemmän pitää ottaa huomioon mistä saasteista puhutaan. Dieselkone tuottaa bensiinikonetta vähemmän häkää ja palamattomia hiilivetyjä (huonoimmat dieselkoneet vastaavat näissä päästöissä parhaita bensakoneita), mutta vastaavasti typen oksideja tulee enemmän (tilanne päinvastainen kuin edellä). Lisäksi dieseleiden riesana ovat hiukkaspäästöt, joita bensiinikoneilla ei taas käytännössä ole. Hiilidioksidipäästöissä nykyiset turbodieselit, joita tarjotaan bensiinikoneiden rinnalle, pieksevät luontevimmat verrokkinsa kymmenillä grammoilla per kilometri. Kokonaissaastutuksessa voidaan ottaa myös huomioon se, että dieselkoneiden hyötysuhde pieksee bensiinikoneet, jolloin saman tehtävän suorittamiseen samalla teholla kuluu vähemmän polttoainetta ja tämä taas heijastuu ympäristön pienempänä rasituksena tuon löpön tuottamiseen ja saataville saattamiseen liittyvien saasteiden syntymisen kautta.
Kumpi siis saastuttaa vähemmän? Jos mietitään vain hiukkaspäästöjä ja typen oksideja, on vastaus nykyisellään bensakone. Jos taas mietitään esim. kasvihuonepäästöjä tai päästöjä vähän laajemmalti, niin diesel taas näyttäisi vetävän voiton."
[q]Epailija, 26.3.2008 20:48:
Itse asiassa en itse yllättyisi lainkaan, jos tulevaisuudessa polttomoottorin fiilistä lähdettäisiin tavoittelemaan ajoneuvon äänentoistojärjestelmän kautta. Nopeuden mukaan voitaisiin laskea miltä (asiakkaan haluama) moottori teoriassa kuulostaisi auton sisällä ja tämä ääni sitten toistettaisiin stereoiden kautta. Taustapeiliin voisi sitten vielä ripustaa pakokaasuilta tuoksuvan Wunderbaumin.
[/q]
Toi ois vähän kuin virtuaaliseksi. Voi tuntua yhtä hyvältä mutta se ei kuitenkaan ole aitoa. Ei sitä kyllä pystyis elään sen tiedon kanssa, että kaikki äänet mitä kuulet on väärennettyjä.
[q]Avangion, 26.6.2008 12:12:
Värillä ei ole väliä, kunhan on kirkkaan punainen!
[/q]
Minkätakia just kirkkaan punainen?*tirsk*
Ei oo, en haluu, ei tule olemaan.
[q]hallucinogen, 12.1.2007 21:20:
---
Lindi, 6.1.2007 21:22:
tollasen auton minä ottaisin niiku aivan samantien jos vaan sais... tai kunhan sais edes kokeilla konepeltiä niin kaikki ois niin ihanaa sen jälkeen*joo**joo*
---
177000 niin sillä saa. Mutta k2 halvemmalla saa Aston martin V8 vantagen http://www.nethirlap.hu/kepek/200503/048.jpg
Tai 22k halvemmalla Jaguar XKR
Niin onko Viper (tai SRT-10 mikä sen uusi nimi on) edes vaihtoehto? :D
[/q]
onhan se jos siinä on vakiona noin 998HP niin kyllähän se on vaihtoehtona*joo**joo**jiihaa*
[q]Lindi, 6.1.2007 21:22:
tollasen auton minä ottaisin niiku aivan samantien jos vaan sais... tai kunhan sais edes kokeilla konepeltiä niin kaikki ois niin ihanaa sen jälkeen*joo**joo*
[/q]
177000 niin sillä saa. Mutta k2 halvemmalla saa Aston martin V8 vantagen http://www.nethirlap.hu/kepek/200503/048.jpg
Tai 22k halvemmalla Jaguar XKR
Niin onko Viper (tai SRT-10 mikä sen uusi nimi on) edes vaihtoehto? :D
[q]Lindi, 12.1.2007 21:35:
http://www.fantasycars.com/derek/cars/svsviperstryker.html
siitä voit mennä kattomaan infot jos niin haluat :D:D
ja hintakin on vain K127$
[/q]
Se on ihan sama mitä jenkeissä modattu auto sisältää tai maksaa mutta jos meet Suomesta ostaa Dodge SRT-10 niin se maksaa 177.000 ja siinä on pikkasen päälle 500hv :) Ja ei ne hepat pelkästään autuaaksi tee, on autossa muutakin.
http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_car_new&id=31478&result_types=31478&make_id=136
BMW en tiedä mallia tai niitä numeroita mut sellane coupe , hieno ois.. DAAA*plur*
[q]Mar6, 13.1.2007 19:24:
---
krisse, 6.1.2007 04:08:
On Bmw 328.
Haluis BMW M5, Jeremy Clarkson sanoi että uus M5 on maailman paras 4-ovinen sedani.
http://www.gothamdreamcars.com/images/m5/BMW-M5-1.jpg
---
Onhan toi aika mieletön peli ajaa.
Jossain määrin pidän tota kyl tylsänä ajettavana.. Kaikki vähän liiankin tietokoneistettua ja kontrolloitua. Kyllähän sitä tehoa löytyy ja nelioviseksi sedaniksi ihan possukiva ajettava
[/q]
Itse olen istunut vaan kuskin paikalla liikkeessä, eivät päästäneet koeajolle :D. Top Gearissa sanottiin kanssa että liikaa nippeleitä, mutta siinä vaiheessa kun painaa M-namiskaa ratissa niin auto muuttuu maailman ärsyttävimmästä autosta maailman parhaaksi autoksi. Taitaa kyllä vaan kyseinen kärry jäädä haaveeksi.
Niin ja auton arvoa mielestäni lisää se kun ajattelee sitä että tolla voi periaatteessa ajaa helposti ihan jokapäivästä ajoa ja perhekin mahtuu kyytiin jos sellaista löytyy ja samalla kuitenkin täyttäisi tehtävänsä leikkikaluna.
on auto, parikin kappaletta :D
Renault Clio vm '93, jonka jouduin ostaa kesän alussa, kun työsopparissa luki "oman auton käyttö välttämätöntä." Pika hankinta 2 päivää ennen töiden alkua :D
ns. harrasteautona Nissan 200sx, mikä on tällä hetkellä osina tallin pohjilla. Pikku hiljaa sitä siellä kasailen.
[q]noena, 7.7.2008 15:32:
---
Lyylikki, 7.7.2008 12:37:
OOh...luupää *sydän*
Rakkaita muistoja eräästä nisukasta, kun olin juuri saanut kortin ja sisko vietti kesän Vologdassa töissä eli auto oli mulla ajossa.
---
Enemmän toi on ollu mulla käytössä, ku systeri oli just New Yorkissa ni oon aika hyvin ominu ton <3
töihin pääsee mukavasti ja halvemmalla kuussa kuin että maksaisi seutulipun.. Mee like<3
[/q]
Jos se on halvempi kuin seutulippu, et selvästikään ole laskenut kaikkia menoja yhteen. Vai eikö teillä ole mitään vakuutusta siinä?
Tallista löytyy äskeisiä huomattavasti päheempi menopeli eli Opel Corsa B!
edit: Audi RS4 ois kyllä ehkä vielä ihan pikkusen verran päheempi..
[q]krisse, 13.1.2007 22:35:
---
Mar6, 13.1.2007 19:24:
---
krisse, 6.1.2007 04:08:
On Bmw 328.
Haluis BMW M5, Jeremy Clarkson sanoi että uus M5 on maailman paras 4-ovinen sedani.
http://www.gothamdreamcars.com/images/m5/BMW-M5-1.jpg
---
Onhan toi aika mieletön peli ajaa.
Jossain määrin pidän tota kyl tylsänä ajettavana.. Kaikki vähän liiankin tietokoneistettua ja kontrolloitua. Kyllähän sitä tehoa löytyy ja nelioviseksi sedaniksi ihan possukiva ajettava
---
Itse olen istunut vaan kuskin paikalla liikkeessä, eivät päästäneet koeajolle :D. Top Gearissa sanottiin kanssa että liikaa nippeleitä, mutta siinä vaiheessa kun painaa M-namiskaa ratissa niin auto muuttuu maailman ärsyttävimmästä autosta maailman parhaaksi autoksi. Taitaa kyllä vaan kyseinen kärry jäädä haaveeksi.
Niin ja auton arvoa mielestäni lisää se kun ajattelee sitä että tolla voi periaatteessa ajaa helposti ihan jokapäivästä ajoa ja perhekin mahtuu kyytiin jos sellaista löytyy ja samalla kuitenkin täyttäisi tehtävänsä leikkikaluna.
[/q]
Tylsä toi on kyllä leikkikaluna :) Ei oo tehty mihinkään tiksiräppäilyyn. Mut iha magee ajaa ja parasta isoissa bemareissa on se et ne on just niin helvetin vakaita ajettavia ettei nitise tai natise tai heilu vaikka vauhtia olis enemmänkin Sedaneista toi kyl vie voiton :P Jos saisin valita minkä vaan uuden bemun niin kyllä se M6:nen olis.
http://www.e-my.net.my/toyotayaris/toyota-yaris-2006-2007.jpg *sydän*
Pääsin tällasella jo ajaankin riksun ajoharjotteluradalla kun olin liukasrataharjottelussa :) ja meitsi tykkäs vaikken autoista niin välitä, ni tää on kiva ja IHANA! Ja viel neljä ovee, kelpais kultsillekin!
Ainoo miinus ni vähä jäykät vaihteet. Mut ei se haittaa *sydän*
Ja täs autos soitettas sitte paljon kaikkee kiksusta HHC:een ja psyken kautta száhalaan!
Edit. Tosin mullei koskaan oo varaa tällaseen, mut haaveilu on ilmasta!
[q]krisse, 13.1.2007 22:35:
---
[/q]
Toi on vaan niin karsee ajaa kaupungissa, että huh...mutta hauskuuskerroin nousee kummasti kun pääsee kaupungista pois. Radalla en o päässy ajamaan, se olis varmaan jo aika hubaa. Duunikaverit on käyny nurburgringilla vetelemässä tolla ja oli vissiin hyvä reissu. Laatuvaikutelma itse autosta ei kyllä ollu mitenkään hinnan väärti.
Kohta saaki taas alkaa kaivaa omaa kesäautoa naftaliinista talven jäljiltä ja laittelee ajokuntoon...ens viikko lomaa *sydän*
[q]lohikarme, 22.6.2005 10:39:
Onhan mulla :) Bimmeri
[/q]
Söpö ja siisti paketti...